SOKERIKLUBI II

Eikö sun äitis vieläkään tiedä neljännestä?
Vau! siinä suoritus.
Ja millanen mummo sanoo lapselle noin.
Näytä sille kieltä mun puolesta.
Turha niistä sykkeistä on huolestua - ihan niin kun Linnea sanoi.

Muistatko muuten Linnea kun meillä oli ongelmia koulun kanssa?
No nyt on aivan upea mies opettaja johon lapset luottaa ja joka osaa selittää asiat niin että minäkin ymmärrän.
Pojalla ei ole ollut mustelmia jaloissa koko kouluvuonna- kun ennen ne oli enemmän siniset kuin ihon väriset. Ja kaiken huipuksi REHTORI VAIHTUU!!!!! jee!
Noh minä painan sen 90... painon lasku loppui kun aloin syödä perunaa ja leipää :/
Kuullaan taas. Tsemppejä kaikille.
Kipsu
 
Kansalaiset!
Meet pörjare.
Haluaisin pitää pienen laihdutus puheen, näin alkaneen talven kunniaksi.

Nyt on tärkeintä muistaa että laihdutus on aina kuin mäet vuoristossa.
Mutkikasta ylä-alamäkeä. (Sanoo kipsu joka katosi välillä kolmeksi kuukaudeksi)

*ristii kädet rinnalle*
- Emme saa kuitenkaan vaipua epätoivon suohon vaan meidän on kamppailtava väsymättä sokerin hirmuvaltaa vastaan. (Kuitenkin jo 16kiloa tippunut)

*nousee tuolille ja kohottaa nyrkin ilmaan*
Iskekäämme tuo viheliäinen kurimus maahan! (Ei kipsu, vaan se sokeri)
Muistakaamme että yhdessä pystymme mihin vaan.

*levittää kädet ylös*
Luottakaamme sokeriklubin turvaan!
Sokeriklubin- tuon laihduttajan turvasataman :heart:
*huokaisee pää vinossa laupias hymy huulilla*

Uutta puhtia!
Uutta alkua!
Uusia onnistumisia!
Me kyllä pystymme siihen.
(Joko hitaasti tai HYVIN hitaasti)

*kumartelee yleisölle*
Tak tänkjuu kiitos
<br><br>
 
maarith harmaana

Moi kaikille!
Ajattelin piipahtaa tänne kattomaan millasta täällä on,kun itellä todettiin paastosokeri arvo rasituksessa 5.7.Ja viiminen neljästä naperosta on ollut sellanen "pieni" 5025g.Nyt sitten tietysti itteä pelottaa,että tää tulevakin napero on iso.Neuvolatäti kyllä arvio nyt 30+4 että vaavi olis syntyessään sellanen alle 4kg,joka olis tietysti aivan unelma kokonen vauva mulle,mutta se voi olla hyvinkin väärässä vielä.Nyt sen arvio oli sellanen 1500g enintään.Enpä sit osaa sanoa,että onko se nyt iso vai ei.

Mutta nyt laittamaan ruokaa laumalle.täytyy alkaa seuraamaan täälläkin juttua :)
 
Hei, täällähän on mukavan tuntuinen palsta sokeriarvoista kärsiville. Itselläni oli sokerit sokerirasituksessa koholla, mutta vuorokausiseurannan jälkeen ihan normaaleissa lukemissa. Nyt vaan pitää tarkkailla tuota ruokavaliota ettei tulis sitä sokeria ja rasvaa liikaa jotta vauva ei pääsisi kasvamaan liian suureksi. Oonkin nyt vähän vainoharhanen enkä uskalla mitään syödä ja painokin tippunut. Oon suunnilleen samoissa mitoissa kun raskauden alussakin ja nyt viikkoja kuitenkin jo 30. Ylipainoa ei tosin ole ollut.Toivottavasti lapsi saa kuitenkin nyt tarpeeksi ravintoa! Kamalasti tekisi mieli herkkua... Uskaltaisikohan sitä käydä v-loppuna hampparilla?? Jos sitä sit vähentäisi muusta sen päivän ruuasta ja kävisi vähän pidemmällä lenkillä...? Auttakaahan viisaammat! :)
 
moi kaikille...uusimmillekkin.. :wave:
Linnea on laittanu tuonne ekalle sivulle sellasen perusruokavalio jutskan.. jos sen mukaan syö ja sen lisäks liikkuu niin hyvin menee..

mie on repsahellu ja varmasti repsahtelen ihan lopun elämääni mut mut...

no aina voi ja PITÄÄ palata ruotuun...ja jos on liian tiukka eikä koskaan ikinä edes vähän herkuttele niin repsahdus on aina pahempi...

joten jos käy hampparilla ja ottaa viel ranskalaisii ja lightin limun niin sitten reipasta lenkkiä ja siivoomista niin hyvin menee...

luulisin ainakin... :ashamed:

miul on nyt rv 30+3 menossa, viies tulossa ja insuliinihoito ja ruokavalio tässä rd:ssa apuna...

juu ja kipsulle tiedoks...kyl mein äiti tuon neljännen on tietäny jo jonkun aikaa kun juksee ja puhua pöpöttää mennessään niin saa huonosti piiloon :LOL:
mut sitten mein *keskustelu* oli eilen tästä viidennenstä, jota ei usko.. ei ainakaan aamulla kommentoinut kun soitti lehtijutusta jolla kauhisteli nykyisiä lastenhoitajia...

se siitä mummosta.. uuden lapsenlapsen saa jos oikein hyvin käy nähdä kun on syntynyt.. miulla ei oo aikomustakaan pahotta enää omaa tai lapsieni mieltä sillä että mummo on tyhmä..

nyt meen laittamaan tuon vajaa 2v:n päikkäreille... :wave:

sallittakoon yks tai kaks herkkuu per henk. nyt viikonloppuna jokaiselle sokeriklubilaiselle käykö... ?

KIPSU..vielä sen verran.. hitaasti tai hyvin hitaasti on miusta hyvä vauhti..sillähitaasti hyvä tulee :wave:
 
pöö.pitkästä aikaa :wave:

minä se vaan paisun kuin pullataikina,jotenkin en nyt saa itseäni niskasta kiinni.vaikka olo olisi varmasti parempi 10kg kevyempänä.
kun roudailee "pikku-villeä" 9.5kg niin illalla on selkä ihan rikki \|O

mut kai se siitä lähtee,keväällä on viikon sairaala keikka kun aloitetaan jatkohoidot ja kun on eristyksissä niin saa vaa sitä ruokaa jota hoitsut mulle kiikuttaa :) ,siitä vois olla hyvä lähtee.ja kun joudun olla kotoa poissa 3-4vkoa sen jälkeen niin voisin panostaa pitkille kävelylenkeille.. taaperran sit vantaan-jokea ylös alas.

sokruja en ole uskaltanut edes mitata,se homma on jätetty jäihin nyt siksi aikaa ett saadaan iso-S seuranta vaiheeseen :whistle:

profiilissa on villen kuva,(vanha) nyt herra täyttää tänään 7kk
D
 
Maarith ja vieras. TERVETULOA.
Toivottavasti saadaan kuulla raskauksien etenimisestä.
Jos on saatava jotain hyvää niin kannattaa ottaa jotain kevyttä hyvää.
Esim iso grillattu kananrinta ilman nahkaa vie hampparinälän. Siihen rinnalle tuoretta rouskuvaa salaattia.
Jos ottaa jotain herkkua minkä tietääolevan pahaks sokereille, niin antaa itselleen luvan siihen hyvällä omallatunnolla. Muuten syö sitten koko illan morkkikseen.
Mä olen kanssa sellanen että jotain herkkua on kerran viikossa saatava.
Linnea on meistä kai ainut joka pystyy olemaan herkuitta. Mutta linnea onkin taas ihannepainossaan :flower:

Miten mä mahdoinkaan unohtaa ton Daren lapsimäärän ? Anteeks.
Hyvä että mummo tietää kuitenkin siitä neljännestä.

D-mammalle Halaus! Ihana kuulla sinustakin!

Meillä pikku Eikka ( reilu 80cm ( en tiedä paljonko yli) ja 13kg) On kuumeessa:(
:flower:
 
KIPSU: toivottavasti pikku eikka voi paremmin :hug:

ja jessöör... mie oon sämppiööni... :LOL: ..mie en syöny herkkuja kuin yhen muffinsin eilen!!!!!

ja aamulla miulla oli sokeriarvo selvästi alle 5....ja mie oon ihan häpi..

senkin takia ko miun *vanha* koulukaveri asuu tossa ihan lähellä ja on vajaan 2kk:n ikäsen äiti..ja lupautu miulle kävelyseuraks..ja silleen.. :D

nyt pitää mennä siirtämään hyllyn lasiovet piiloon enne kun noilla kahdella pienimmällä on päät rikki.. isin pitäis kasata vihdoin tuo hylly valmiiks...no jos sen sitten vaikka kesäks sais valmiiks... :ashamed: :whistle:
 
Viivuska
Jospas tässä kaiken tohinan keskellä ehtis täälläkin käydä pyörähtämässä. Eli meidän neiti täyttää huomenna 6 viikkoa ja ristiäiset on 10.2.

Mulla imetys onnistuu ainakin vielä onneksi, pitkän aikaa riittänyt nyt pelkkä oma maito kun alussa piti antaa korviketta lisäksi.

Ja paino tippuu hitaasti, mutta varmasti (toivottavasti ainakin varmasti), vois tippuu joutusamminkin mut kun olen nyt ottanut vähän takaisin tuota raskausaikaa ja syönyt nykyään melkein mitä haluan :ashamed:

Pitää tässä pikkuhiljaa kuitenkin kun alkaa nuo vihanneksetkin taas kevään mittaan halventumaan niin alkaa vähän samalla ruokavaliolla etenemään kun tuo rd-ruokavalio on. Siinä kuitenkin saa syödä ihan mukavasti :D

Liikkumaan ei oo vauvan kans vielä isommin päästy kun nytkin ulkona pakkasta melkein -30. Ja ollaan toista kertaa jo koko perhe flunssassa, myös pikkuneiti on nuhainen taas. Toivottavasti ei kuumetta nosta noin pienelle kuitenkaan.. Kiva nähdä, että täällä menee ihan hyvin ja Darelle tsemppiä sen mummon kanssa :hug:
 
Champion harmaana
En ole teitä hyljännyt mutta aika kuluu kaiken muun parissa niin etten meinaa ehtiä tehdä mitään! KIPSU mua oli kysellytkin yksityisesti :D

Ennen kaikkea on tapahtunut niin paljon viimeisen puolen vuoden aikana et huh! Ollaan muutettu uuteen isompaan asuntoon, palasin töihin ja lapset on nyt sit hoidossa!

Uskokaa tai älkää niin olen kyllä käynyt lukemassa joka viikko viestejä täällä :D

Vuoden laihtumissaldohan on mulla ollut nyt yli 20kg, eli 96kg painoin 2006 vuoden alussa ja eilen aamupaino oli 75,1kg B) Olo on kevyt ja tuo mies antaa kyl joka päivä kommenttia miten upea ole nykyään vaikkei tietty ole siis koskaan mun painosta mitään sanonut!

Vauvakuume pukkaa päälle (mulla, ei tolla ukolla) :kieh: Mutta luulen et yritän pitää nyt järjen päässä kun noi meitin muksut on kuitenkin niin pieniä vielä! Huomenna meenkin katomaan kaverin 1,5 viikon ikäistä vauvaa ja pelkään seurauksia mitä siitä tulee! Tosin noi kaks kauhukakaraa pitää kyl huolen sit huomen illalla et lääke vauvakuumeeseen tulee kun ne riehuu hetken aikaa :LOL:

Ja toisaalta itsekkäästi olen ajatellut etten halua lisää lapsia juts sen vuoks etten lihois uudestaan kun nyt raskauskiloja on jäljellä enää 3kg :ashamed:

Töihin menon vuoks en ole ehtinyt enää käydä kuntosalilla ja se harmittaa ihan älyttömästi! Mut kunhan lumet sulaa niin kaivan mun upouuden polkupyörän esiin ja pyöräilen töihin 7km per suunta :saint:
 
MOI Champion... :wave: .. mahtavia siun vaaka lukemat :attn: :attn:

no miul on viel tää villi mahalainen niin sitten kun *pikkuveikka pulpahtaa mahasta* (kuten mein isommat sanoo :LOL: ) on aika panostaa liikkumiseen entistäkin enemmän...

mummo edelleen mein touhuista ulkona kuin lumiukko... :\| :xmas: ..
mut parempi niin ainakin toistaseks...


NIIN ja jos noin pientä menee kattomaan niin vois olla se ukkelikin mukana niin vois tartuttaa sen vauvakuumeen... ;) ..meillä isi ilmoitti jo nyt ennen synnytystä että jos 'kunnialla selviän' niin ei tämä mein iltatäheks jää..jos Luoja suo.. :D ..

nyt mie meen aamupalalle ja vahin että esikoispoikanen laittaa lämpimästi päälle ..ulkona on melkein -30 astetta pakkasta..samanverran ko brasilian sukulaisilla on plussaa... :eek: B)
 
No kuulumisia...lääkäri sanoi "120 pintaan tikuttavat sydän äänet on ihan normaalit 'täysraittiin , rauhallisen lapsen syke'.. ja paino arvio pikku miehestä oli nyt 2kg... :eek:

paineet oli kohillaan ja paino oli 103.9 eli alusta tullu vasta tasan 3kg.. ja synnytys jo n. 9 viikon päässä... :D

sokerilääkäri sanoi että olen selvinnyt tähänastisesta urakasta erinomaisesti... :D eli lissää ei yksiköitä tarvinnut laittaa eikä pitkävaikutteisen tueksi lyhytvaikutteista insuliinia...

tästä on hyvä jatkaa.. ja se vielä että käskettiin välttää kaikenlaista suolaista..paitsi ei tavallisen suolaista ruokaa.. ja vichy, matalahiilihappoinenkin, on vältettävien listalla, turvotusten takia... :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 09:13 Kipinätär kirjoitti:
Kansalaiset!
Meet pörjare.
Haluaisin pitää pienen laihdutus puheen, näin alkaneen talven kunniaksi.

Nyt on tärkeintä muistaa että laihdutus on aina kuin mäet vuoristossa.
Mutkikasta ylä-alamäkeä. (Sanoo kipsu joka katosi välillä kolmeksi kuukaudeksi)

*ristii kädet rinnalle*
- Emme saa kuitenkaan vaipua epätoivon suohon vaan meidän on kamppailtava väsymättä sokerin hirmuvaltaa vastaan. (Kuitenkin jo 16kiloa tippunut)

*nousee tuolille ja kohottaa nyrkin ilmaan*
Iskekäämme tuo viheliäinen kurimus maahan! (Ei kipsu, vaan se sokeri)
Muistakaamme että yhdessä pystymme mihin vaan.

*levittää kädet ylös*
Luottakaamme sokeriklubin turvaan!
Sokeriklubin- tuon laihduttajan turvasataman :heart:
*huokaisee pää vinossa laupias hymy huulilla*

Uutta puhtia!
Uutta alkua!
Uusia onnistumisia!
Me kyllä pystymme siihen.
(Joko hitaasti tai HYVIN hitaasti)

*kumartelee yleisölle*
Tak tänkjuu kiitos
:hug: :D hyvä, tuota kaivattiinkin! täällä kaahiaa lipeämistä; ei mitään tolkkuva! joka ilta jotain rasvaa jossakin muodossa, yleensä kera suolan tai sokurin.

ja töissä ei tolkun tolkkuva sieläkään; santsaan kun olisi ruoka maailmasta loppumassa.

ja olen muka kasvislistalla; käytännössä jos muu jengi syö jonkun ruiskuorisen lihapiirakan, minä syön voi taikinaan tehdyn rasvakääryleen.

pitää varmaan nostaa vienokapina duunissa, eihän tuossa ole mitään logiikkaa. monet alkaa pupulinjalle (ei sille Champpiksen tarkoittamalle) jonkun kolestrolin takia, siis mekin varmaan osaksi joo.

paapapati paapati. kiitos Kipsu! ja muille moit, nyt meen lukemaan loput.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 12:03 vieras kirjoitti:
Hei, täällähän on mukavan tuntuinen palsta sokeriarvoista kärsiville. Itselläni oli sokerit sokerirasituksessa koholla, mutta vuorokausiseurannan jälkeen ihan normaaleissa lukemissa. Nyt vaan pitää tarkkailla tuota ruokavaliota ettei tulis sitä sokeria ja rasvaa liikaa jotta vauva ei pääsisi kasvamaan liian suureksi. Oonkin nyt vähän vainoharhanen enkä uskalla mitään syödä ja painokin tippunut. Oon suunnilleen samoissa mitoissa kun raskauden alussakin ja nyt viikkoja kuitenkin jo 30. Ylipainoa ei tosin ole ollut.Toivottavasti lapsi saa kuitenkin nyt tarpeeksi ravintoa! Kamalasti tekisi mieli herkkua... Uskaltaisikohan sitä käydä v-loppuna hampparilla?? Jos sitä sit vähentäisi muusta sen päivän ruuasta ja kävisi vähän pidemmällä lenkillä...? Auttakaahan viisaammat! :)
kivvaa; uutta verta. tervetuloa myös Maaritille.

mene vaan, mutta ruiskuorella ja ohita majoneesi, ketsuppi ja juusto. kuulostaa kuivalta, mutta tyhjää parempi. ja lisukkeeksi raskisten tilalle esim. salaatti ja vaikka kevyt kola.

nimimerkillä "hän joka veti rd;nä oikeen perinteisen hampurilaisateria ja arvot heittivät voltin".
 
Iltaa kaikille :wave:

Käyn kurkkimassa ihan pikkuisen täälläkin ;) . Mulla on sokerirasitus ens viikon perjantaina. Viime raskaudessa olin ruoka dietillä koko loppu raskauden ja mittailin sokereita.
Taisin käydä myös kirjoittelemassa tänne viimeksi 2005 syksyllä. Silloin oli voimassa sokeriklubi 1. Varmaankin joudun taasen seurailemaan sokerita kun kerran viimeksikin jouduin :whistle: . No saas nähdä. Olen kyllä tarkkaillut syömisiä jonkun verran ettei tuo painon pirulainen pääsis nousemaan kovin. Nyt on viikkoja kasassa tasan 26.

Terkuin HissunMyy
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2007 klo 17:26 HissunMyy kirjoitti:
Iltaa kaikille :wave:

Käyn kurkkimassa ihan pikkuisen täälläkin ;) . Mulla on sokerirasitus ens viikon perjantaina. Viime raskaudessa olin ruoka dietillä koko loppu raskauden ja mittailin sokereita.
Taisin käydä myös kirjoittelemassa tänne viimeksi 2005 syksyllä. Silloin oli voimassa sokeriklubi 1. Varmaankin joudun taasen seurailemaan sokerita kun kerran viimeksikin jouduin :whistle: . No saas nähdä. Olen kyllä tarkkaillut syömisiä jonkun verran ettei tuo painon pirulainen pääsis nousemaan kovin. Nyt on viikkoja kasassa tasan 26.

Terkuin HissunMyy
iltoja! :wave: .. kyllä tänne mahtuu..jos tahtoo mahtua.. miulla on viikkoja nyt tänään 31+5.. ja insuliinit käytössä..

kauhee viikonloppu on nyt menny ja mitäpä mies teki.. iltapuhteiks leipo pullaa.. :\| .. no huomiseks iltapäivä kahviks säästän yhen..ja sit taas yritän muistaa että se on se yks eikä ykstoista...
kauheen vaikeeta ollu syömisen rajottamisissa ko miun äiti hyppi taas silmille.. asiasta joka ei hälle kuulu tippaakaan.. mut ei hypi kauan.. puhelinnumeron vaihdatan ens viikolla... :/
 
Minä olen ollut kipeänä enkä ole paljon muuta ehtinyt kun töitä ja kipeitten lasten hoitoa.
Paino siinä ysikympissä ja välillä nipin napin alle.
Kesäksi on saatava 80 pintaan kun meillä on 10 vuotis hääpäivä ja isot juhlat.
Tervetuoloa uusille.
Koitan paneutua myöhemmin lisää..
Kipsu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 23:41 Champion harmaana kirjoitti:
En ole teitä hyljännyt mutta aika kuluu kaiken muun parissa niin etten meinaa ehtiä tehdä mitään! KIPSU mua oli kysellytkin yksityisesti :D

Ennen kaikkea on tapahtunut niin paljon viimeisen puolen vuoden aikana et huh! Ollaan muutettu uuteen isompaan asuntoon, palasin töihin ja lapset on nyt sit hoidossa!

Uskokaa tai älkää niin olen kyllä käynyt lukemassa joka viikko viestejä täällä :D

Vuoden laihtumissaldohan on mulla ollut nyt yli 20kg, eli 96kg painoin 2006 vuoden alussa ja eilen aamupaino oli 75,1kg B) Olo on kevyt ja tuo mies antaa kyl joka päivä kommenttia miten upea ole nykyään vaikkei tietty ole siis koskaan mun painosta mitään sanonut!

Vauvakuume pukkaa päälle (mulla, ei tolla ukolla) :kieh: Mutta luulen et yritän pitää nyt järjen päässä kun noi meitin muksut on kuitenkin niin pieniä vielä! Huomenna meenkin katomaan kaverin 1,5 viikon ikäistä vauvaa ja pelkään seurauksia mitä siitä tulee! Tosin noi kaks kauhukakaraa pitää kyl huolen sit huomen illalla et lääke vauvakuumeeseen tulee kun ne riehuu hetken aikaa :LOL:

Ja toisaalta itsekkäästi olen ajatellut etten halua lisää lapsia juts sen vuoks etten lihois uudestaan kun nyt raskauskiloja on jäljellä enää 3kg :ashamed:

Töihin menon vuoks en ole ehtinyt enää käydä kuntosalilla ja se harmittaa ihan älyttömästi! Mut kunhan lumet sulaa niin kaivan mun upouuden polkupyörän esiin ja pyöräilen töihin 7km per suunta :saint:

MÄÄ OON NIIN KATELLINEN!
Vaikka onhan multakin mennyt yhteensä 16kg... Pidemmässä ajassa vaan...
 
kukkuu..*vilk*vilk*...mein koneessa on joku ällö vika ja en pääse kirjautumaan siks en oo *musta* ja mitään noita viereisiä hymeliäkään ei saa laitettuu tähän...mitä lie uuko tehny tälle jotain uusia suojauksia niin miun *harrastukset* heti kärsi... no mie oon leikisti syömälakossa kunnes kone on korjattu tai sit meen ja asenan uuen koneen itelleni yläkertaan...hitto ko kiukuttaa..
 
helou.. nyt on sit se tilanne ett mulla on aamulla ollut paastot aika korkeet..
eli läskiä on nyt kertyny liikaa ja raskaanahan en on enkä enää tule. silloinhan raja on 6.jotain ja mulla on huidellu 8.5 pintaan \|O \|O

potkikaa nyt mua leveelle pehvalle ett saisin itseäni niskasta kiinni ja jonkunlaista ruokaremonttia aikaan..

D-mamma
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 16:22 D-mamma kirjoitti:
helou.. nyt on sit se tilanne ett mulla on aamulla ollut paastot aika korkeet..
eli läskiä on nyt kertyny liikaa ja raskaanahan en on enkä enää tule. silloinhan raja on 6.jotain ja mulla on huidellu 8.5 pintaan \|O \|O

potkikaa nyt mua leveelle pehvalle ett saisin itseäni niskasta kiinni ja jonkunlaista ruokaremonttia aikaan..

D-mamma
*potk* *potk*..mie potkin...jos vaik sais kiukkuu purettuu..

syöny en oo liikaa tai väärin...mut kun tökkii niin tökkii... kauhee pakkanen pitää sisällä ko autoki sano että 'en mie tänään taho liikkuu ;)'

no huomenna on sitten enuvola ja silleen...

aamusokeri miulla raskaana olevalla pitää olla 4.7-5.2 niin ei tuu noottia lääkäriltä..jos ei ois raskaana ja tehtäis se pitkä sokerirasitus niin sen pitäis olla (paaston) 5.0..tai alle niin hyvä...
mut suomen käytännöt vaihtelee aika paljon...

nyt mie meen mököttämään puhelimeen...no ainakin mie tiiän että tässä on joku ekstra vahva suojausohjelma joka sotki koko koneen...no illalla isäntä lupas virittää miulle toisen koneen.. tai ainaki viikonloppuun mennessä...

ja mie lupasin että pysyn kunnon syömisissä ja silleen.. ko ukkoo huolettaa että mie jaksasin olla yhtenä kappaleena tarpeeks kauan..
 
Mie vähän tälle puolelle kurkin, vaikken vielä tiedäkään kuinka tässä käy...

Eli meillä täällä pohjosessa on (ilmeisesti) varsin tiukka tuo paastoarvon raja näin raskaana. Se on nimittäin 4,5. Muutaman kerran nyt kotimittarilla on ollu yli sen (4,8 korkein), mutta lähes yhtä usein alle. Ruuan jälkeen (ohjeeksi annetttiin 0,5-1,5 h aterian jälkeen) arvo on ollu max. 6, raja täällä siinä 6,7.

Nuo paastoarvot vähän arvelutti terkkaa, joten lupasi kysyä lääkäriltä, mitä tehdään. Mut ilmeisesti ei ainakaan mitään radikaalia oo tiedossa, kun puoleen toista viikkoon ei ole mitään sieltä suunnalta kuulunu.

Mutta kiinnostas tietää, että mitä nuo rajat on muualla päin Suomea?
 
..heips..kesä82...meillä lappeenrannassa on silleen että koti mittarin saa jos on taipumuksia sokeriin ja sokerirasituksen paasto arvo on 5.1...

miulla on insuliinihoidot alotettu kun pelkkä ruokavalio ei auttanu asiaa..mut nyt on sokeritasapaino kohillaan.. saa nähä kuin pitkään insuliinia jatketaan..riittääkö pelkästään synnytykseen asti vai jatketaanko..no sen näkee sitten..

miulla pitää mittausarvo olla 5.0 tai 5.1 aamulla kun otan nipsun sormesta..välillä on ollu jopa alle ja välillä myös yli, mut jos on tuossa vitosessa niin sisät.lääkäri on tyytyväinen.. ruuan jälkeen saa olla melkein 7..jos mie nyt oikein muistan..

la miulla on 3.4.07 ja painoo tullu pikkusen reilu 3kg..mut alotuspaino olikin sitten 100.9kg :ashamed:

eilen oli neuvola ja muuten oli kaikki ok paitsi että verenpaine oli 144/80..no sitä nyt seurataan sitten vähän tarkemmin..oma mittari pitäis hankkia..kun sinne äitillekkään en mene.. yrittää lahjoo miuta puhumaan tekemällä tyynyt koko perheelle..(eli koululaiset =2kpl ja mie ja ukko..mut sujuvasti unohtaa 5v:n ja n.2v:n.. :eek: :( )..ja ei mummon suusta oo anteeks pyyntöö kuulunu.. joten mie en puhu sellaselle *sairaalle* joka 'vitsailee' lapsenlapsiensa hukuttamisesta.. :\|

no nyt on viikonloppu edessä ja tiedossa ystävänpäivä askartelua :heart: :heart:
 
ulla on se dr.Philin laihis kirja... Se on aika hyvä.
Uutta puhtia saa ainakin kun sitä lukee. Koita dare lukea se jos et halua ostaa niin lainaa kirjastosta.

Muuten täällä menee hyvin. Töitä töitä jne.
Eikkalla alkaa korvatulehdus olla ohi ja toivotaan että nukkuminen palautuu oikeille uomilleen lähi öinä.

Paino on siinä 89 tietämillä. tän kuun loppuun mennessä pitäis saada 87kiloon. Ei pitäis vaan siis saan - tai se on tän kuun lopussa 87 piste.

10 vuotis hääppäivää suunnitellaan ja hirveesti on ideoita, rahat vaan puuttuu *heh*

Mä en yhtään muista mitä ne paastot täällä sai olla.

Ai niin koitin ettiä jostain vanhaa ketjua ja sieltä joulun 95 jälkeistä painoani mutta en näin pikaseen löytänyt. Kuin mulla on sellanen muistikuva että se oli 106 kg... Sen mukaan olis painoa lähtenyt vajaa 17kg. Eiks se ole sitten n.33-34 voipakettia? Jessus!

Jatkoja kaikille :)
Kipsu
 
:wave: KIPSU..mie oon aikonu ettii ko. kirjan..ja vaikka sitten pyydän äitienpäivä lahjaks jos en muuten sitä saa.. ;)

miul on toinenki projekti meneillään.. taivutella mies ostamaan miulle/meille twist stepperi..onhan meillä tuo kuntopyörä mut silti...

saapi nähä saanko mie sen..no toivossa on hyvä elää.. :wave:

kaikille kipakkaa pakkas viikonloppua... :wave: ..miulla on siivous fiilis katossa kun aurinkopaistaa tänne sisälle..(ihan ko ei ois koko talvena siivonnu :ashamed: )

 

Yhteistyössä