Sisustusapuja kaivataan - miten tehdä tästä talvikoti? @@@ muoks 2 sis. kysymyksiä yksityiskohdista, neuvokaahan, PLEASE! @@@

vaikka
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voisi sopia verhoihin jos siis seinäkangasta on pakko pitää myös talviaikaan (mikä minusta on kyllä outoa).
No heitä mulle satku, nniin mä ostan uuden. Heti.
miksi pitää saada tilalle uusi? Laita vaikka niitä valokuvia siihen seinälle..
Ei meillä taida olla valokuvia niin paljon, että ne reiät peittyisi :(.
Ota tuo kangas pois seinältä ja kuvaa nuo vaivaavat reiät ;) josko siitä ideaa lähtisi liikenteeseen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Kai kaikilla sohva on, vaikka olisi kuinka minimalistista :whistle:

Ja kirjat ja viherkasvit nyt vaan on mua, en mie sille voi mitään, että ilman niitä ei ole kotia. Mut noin niin kuin värimaailma - musta se keväinen uudistus oli aika hyvä (sai täälläkin kehuja), mutta nyt pitäis saada kausivaihtelua.

Ja nuo ruskeat hyllyt - ne on mun mummoni ostanut 20-luvulla itselleen ekoilla palkoillaan. Niillä on siitä syystä niin paljon tunnearvoa, etten ikinä niitä hävitä. Ja musta tuo ikkunan edusta on tosi alaston, jos siinä ei ole mitään... ruma patteri korostuu liikaa.
Etkö sä nyt käsitä, että ne nyt vaan ei todellakaan ole sitä selkeää skandinaavista tyyliä jota haluat!!! Siis haluat tyyliä jota et kuitenkaan ole valmis erinäisistä syistä hankkimaan. Joten, sun on mietittävä jokin kompromissi.
Mä en halua liian steriiliä ympäristöä, se on totta. Musta kirjat on esineinä kauniita, niiden pitää kyllä näkyä. Lasiovet tietysti olisi ihan OK, mutta näkyy ne kirjat sieltä joka tapauksessa läpi.

Mutta tuo skandinaavinen selkeälinjaisuus - sitä ei pidä ottaa liian kirjaimellisesti. Mä en halua mitään country-meininkiä, en maalaisromantiikkaa tms. Funkis on myös osa sitä mun ominta tyyliä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tekisin noista kolmesta/neljästä kukasta oman ison istutuksen ja laittaisin sen tuonne nurkkaan. Harkitsisin myös ovien asentamista/tai verhon laittoa noihin hyllyihin, ettei tavarat tunkisi sieltä noin tunkkaisesti ulos. Ja ehdottomasti kukat valkoisiin ruukkuihin.
Meille ei mitään muoviruukkuja tule. Kukkien kuuluu olla saviruukuissa. Ja ne ovet/verhot - no, tätä mä jo kommentoinkin.

Muoks. Joo, valkoisia saviruukkujakin on, mutta en oikein ole innostunut niistäkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Tuskaa antaa vinkkejä, kun tuo kamala kangas+ sekasotku kirjoineen yms kamoineen pilaa kaiken. Halvallakin tuosta saisi ok:n ku karsisi hieman tavaraa roskiin! Ja luulisi, että vuokranantajan vastuulla olisi ollut korjata se seinä, jota peittelet rumalla kankaalla!? Oletteko kaupungn vai yksityisen vuokra-asunnossa?
Kaupungin vuokra-asunto on.
 
höh
miksi kysyt neuvoa kun vastauksesi kaikkeen on: ei käy, en tee, en osta, meille ei muovia/ledvaloja/sitä tai tätä väriä tule? minkälaista apua sä niinkun oikeasti täältä odotat?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Mä en halua liian steriiliä ympäristöä, se on totta. Musta kirjat on esineinä kauniita, niiden pitää kyllä näkyä. Lasiovet tietysti olisi ihan OK, mutta näkyy ne kirjat sieltä joka tapauksessa läpi.

Mutta tuo skandinaavinen selkeälinjaisuus - sitä ei pidä ottaa liian kirjaimellisesti. Mä en halua mitään country-meininkiä, en maalaisromantiikkaa tms. Funkis on myös osa sitä mun ominta tyyliä.
Mutta varmaan ymmärrät jos vertaan: et saa preesensistä imperfektiä ellet ole valmis taivuttamaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Edelleen toivoisin lisäkommentteja tuohon verhoasiaan. Mitä mieltä olette, laitanko punaisia verhoja ollenkaan, ja jos, niin riittääkö toiselle puolelle (tuon mekon puolelle) pelkästään?
Testaa. Jos ei voi kuvitella tilaa mielessään niin kannattaa luoda se konkreettisesti.
 
karannut
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Edelleen toivoisin lisäkommentteja tuohon verhoasiaan. Mitä mieltä olette, laitanko punaisia verhoja ollenkaan, ja jos, niin riittääkö toiselle puolelle (tuon mekon puolelle) pelkästään?
Ehdotan, että aloitat uuden keskustelun, jossa keskitytyt tuohon verhoasiaan. Nyt tulee vinkkiä maan ja taivaan väliltä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Talvikotiin sopii minusta hyvin mausteiset värit kuten punaiset, oranssit, purppura, tummavioletti ja niiden rinnalle joko kultaa, hopeaa tai valkoista. Nopeiten ilmettä voi muuttaa uudella seinäkankaalla, vaihtamalle verhot, toisenlainen tuolinpäällinen sekä vaihtamalla sisustustavaraa.
Osaatkohan lukea? Mä EN ole vaihtamassa seinäkangasta enkä halua luopua valkoisista verhoista kokonaan. Muilla keinoilla on nyt selvittävä. Tuolinpäällinen on vaihtumassa.
En vissiin, syvin tarkoitukseni oli kuitenkin olla sinulle ystävällinen ja vastata.

Se ei aina riitä :D toisille ei koskaan ;)
 
Mistä sinä olisit valmis luopumaan tai muuttamaan? Se varmaan helpottaisi miettimistä.

Eikö kirjahylly tosiaankaan mahdu teillä vaikka keittiöön? Se sopii hyvin valkoisten keittiökaapistojen rintamaan. Tai vaatekomeroon?

Pelkkä verhojen styylaus ei auta muutokseen.
 
pässi
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miksi kysyt neuvoa kun vastauksesi kaikkeen on: ei käy, en tee, en osta, meille ei muovia/ledvaloja/sitä tai tätä väriä tule? minkälaista apua sä niinkun oikeasti täältä odotat?
Jep, näin juuri
"Apua ja vinkkejä" pyydetään mutta kaikki teilataan heti kättelyssä. Tulee kuva että aloittajalla on erittäin suppea kuva omaan sisustukseensa eikä halua edes ajatella/kokeilla mitään ehdotuksista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miksi kysyt neuvoa kun vastauksesi kaikkeen on: ei käy, en tee, en osta, meille ei muovia/ledvaloja/sitä tai tätä väriä tule? minkälaista apua sä niinkun oikeasti täältä odotat?
Ai että pitäisi ostaa led-valot tai silkkiverhot vain siksi, että täällä käsketään? Mä itse tiedän, mistä pidän ja mikä on realistista toteuttaa, siksi "raakkaan" näitä esitettyjä ideoita.

En mä tiedä, miten mun sit pitäisi olla. Kaikki ideat on tietenkin tervetulleita, mutta hiukan turhauttaa, kun kommentit on sitä luokkaa, että ihan varmaan saa reiät piiloon kun vaan kysyy vuokranantajalta tai että hanki uusi kirjahylly ja sitä ja tätä ja tuota, kun olen kuitenkin selvästi sanonut, että tähän muutokseen on käytettävissä minimaalinen budjetti ja että reikien peittämiseen ei ole saatu lupaa vaikka on kysytty.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Edelleen toivoisin lisäkommentteja tuohon verhoasiaan. Mitä mieltä olette, laitanko punaisia verhoja ollenkaan, ja jos, niin riittääkö toiselle puolelle (tuon mekon puolelle) pelkästään?
No vaikka niin, ihan sama sekasotku tuo sisustus on, jätit noin tai laitoit punaisen verhon tai kaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mistä sinä olisit valmis luopumaan tai muuttamaan? Se varmaan helpottaisi miettimistä.

Eikö kirjahylly tosiaankaan mahdu teillä vaikka keittiöön? Se sopii hyvin valkoisten keittiökaapistojen rintamaan. Tai vaatekomeroon?

Pelkkä verhojen styylaus ei auta muutokseen.
Ei se mahdu tosiaankaan minnekään muualle :LOL: :LOL: :LOL:
 
vieras
Minusta tuntuu, että sinun syvin tarkoituksesi on ärsyttää muita kirjoittamalla töksäyttävästi. Sillä sinä kirjallisuutta, äidinkieltä opiskelleena varmasti ymmärrät erilaisten kirjoitustyylien erot ja miten niillä voi pelata. Mä ihan oikeasti uskon, että ihmiset haluavat pohjimmiltaan olla sinulle mukavia ja ystävällisiä mutta eihän se juuri onnistu jos hymyyn vastaan keskisormella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Eikö kirjahylly tosiaankaan mahdu teillä vaikka keittiöön? Se sopii hyvin valkoisten keittiökaapistojen rintamaan. Tai vaatekomeroon?
Ei se mahdu tosiaankaan minnekään muualle :LOL: :LOL: :LOL:
Älä mieti vanhoillisesti, vai teillä ei ole 80cm vapaata seinätilaa missään huoneessa.

Kirjahylly voi olla keittiössä, vessassa, eteisessä, jne. Esim hankkimalla Bauhausista liimapuulevyjä ja pari hyllynkannatinta nuo kirjat siirtää vaikka eteisen seinälle (korkealle) koristamaan. Tuo hyllymalli ei ole missään edukseen. Mä olen survonut sen kellariin...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis pakko kysyä: oletko ap tosissaan sitä mieltä että niillä pelkillä verhoilla sä saisit sisustuksesi tuosta muuttumaan selkeämmäksi?
Mä toivoin sisustuksen muuttuvan talvisemmaksi.
Kuule, jos se on päämääräsi, niin on ihan sama onko nuo nykyiset, yksi punainen vaiko kaksi punaista verhoa, eli tee miten haluat tai viitsit :hug: Olisko tää sun kämppäs sisustaminen nyt tässä? Homma paketissa, siirrytään muihin asioihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Eikö kirjahylly tosiaankaan mahdu teillä vaikka keittiöön? Se sopii hyvin valkoisten keittiökaapistojen rintamaan. Tai vaatekomeroon?
Ei se mahdu tosiaankaan minnekään muualle :LOL: :LOL: :LOL:
Älä mieti vanhoillisesti, vai teillä ei ole 80cm vapaata seinätilaa missään huoneessa.

Kirjahylly voi olla keittiössä, vessassa, eteisessä, jne. Esim hankkimalla Bauhausista liimapuulevyjä ja pari hyllynkannatinta nuo kirjat siirtää vaikka eteisen seinälle (korkealle) koristamaan. Tuo hyllymalli ei ole missään edukseen. Mä olen survonut sen kellariin...
En mä kyllä keksi, mihin muualle sen tunkisi.

 
vieras
Maalaa valkealla spraylla lunta tuonne seinän kankaan puihin ja maahan. Hae roskiksesta styroksia ja murskaa sitä ympäriinsä "lumeksi". Sulje patterit, pidä ikkunat ja ovet avoinna.

Jopas on hyytävän talvinen tunnelma =)
 
nölk
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tekisin noista kolmesta/neljästä kukasta oman ison istutuksen ja laittaisin sen tuonne nurkkaan. Harkitsisin myös ovien asentamista/tai verhon laittoa noihin hyllyihin, ettei tavarat tunkisi sieltä noin tunkkaisesti ulos. Ja ehdottomasti kukat valkoisiin ruukkuihin.
Meille ei mitään muoviruukkuja tule. Kukkien kuuluu olla saviruukuissa. Ja ne ovet/verhot - no, tätä mä jo kommentoinkin.

Muoks. Joo, valkoisia saviruukkujakin on, mutta en oikein ole innostunut niistäkään.
No rumia nuo sun ruukkusi on jokatapauksessa. Valkoiset ruukutkin kaunistaisivat tilaa paljon. Ja tosiaan valkoisia saviruukkujakin on olemassa. Ihmmeellistä ettet tosiaan kykene ottaa vinkkejä vastaan
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis pakko kysyä: oletko ap tosissaan sitä mieltä että niillä pelkillä verhoilla sä saisit sisustuksesi tuosta muuttumaan selkeämmäksi?
Mä toivoin sisustuksen muuttuvan talvisemmaksi.
Mutta se tyssäsi siihen kun sinä et ole valmis luopumaan tuosta kesäisestä seinäkankaasta eikä sen ympärille yksinkertaisesti voi rakentaa talvea!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nölk:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tekisin noista kolmesta/neljästä kukasta oman ison istutuksen ja laittaisin sen tuonne nurkkaan. Harkitsisin myös ovien asentamista/tai verhon laittoa noihin hyllyihin, ettei tavarat tunkisi sieltä noin tunkkaisesti ulos. Ja ehdottomasti kukat valkoisiin ruukkuihin.
Meille ei mitään muoviruukkuja tule. Kukkien kuuluu olla saviruukuissa. Ja ne ovet/verhot - no, tätä mä jo kommentoinkin.

Muoks. Joo, valkoisia saviruukkujakin on, mutta en oikein ole innostunut niistäkään.
No rumia nuo sun ruukkusi on jokatapauksessa. Valkoiset ruukutkin kaunistaisivat tilaa paljon. Ja tosiaan valkoisia saviruukkujakin on olemassa. Ihmmeellistä ettet tosiaan kykene ottaa vinkkejä vastaan

Mun rikokseni on siis se, että satun PITÄMÄÄN noista ruskeista saviruukuista. Vanhemmiten patinoituvat tosi kauniiksi.
 

Yhteistyössä