Sisustusapuja kaivataan - miten tehdä tästä talvikoti? @@@ muoks 2 sis. kysymyksiä yksityiskohdista, neuvokaahan, PLEASE! @@@

siis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No nuo punaiset elementit ei toimi kun seinää hallitsee räikeänvihreä kangas. Kun lisäksi kaikki muukin on eri paria (yksi hylly valkoinen, toinen tummanruskea, kolmas vaaleampi) on kokonaisuus todella rauhaton ja levoton.

Jos kirjoja on paljon, niin mitäs jos hankkisit niille kaapin? Ja kaikki muukin sekalainen sälä piiloon ja rauhallisempi, pelkistetympi yleisilme -varmasti rauhoittaisi myös asukkaiden mieliä.
Tuo vihreä hirvitys seinällä dominoi koko tilaa, joten talvista tuosta ei saa tekemälläkään! Punaista siellä ja täällä ei ole pelastus niin kauan, kuin vihreä on noin voimakkaasti esillä. Sori!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miks ihmeessä sulle annettas kommentteja kun ne ei kelpaa ja kuka nyt haluaa saada palkaksi neuvoistaan päänaukomista???
No joopa joo. Mä en vaan nyt kaipaa neuvoa, että osta uusi kirjahylly ja sitä ja tätä ja tuota, kun ei perkele ole rahaa. Ja remppa on tulossa keväällä (?), sitten tehdään isompia muutoksia.

Olis vaan kiva kuulla tuosta verhoasiasta mielipiteitä, mutta taitaa olla liikaa vaadittu, että keskityttäis asiaan kerrankin :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miks ihmeessä sulle annettas kommentteja kun ne ei kelpaa ja kuka nyt haluaa saada palkaksi neuvoistaan päänaukomista???
No joopa joo. Mä en vaan nyt kaipaa neuvoa, että osta uusi kirjahylly ja sitä ja tätä ja tuota, kun ei perkele ole rahaa. Ja remppa on tulossa keväällä (?), sitten tehdään isompia muutoksia.

Olis vaan kiva kuulla tuosta verhoasiasta mielipiteitä, mutta taitaa olla liikaa vaadittu, että keskityttäis asiaan kerrankin :/
No ehkä heti ensimmäiseen viestiin olisi voinut sitten kirjoittaa, että kaipaat neuvoja vain ja ainoastaan verhoihin tai tilan tekstiileihin. Tai uudistuksen jälkeen, että kaipaat vain ja ainoastaan kommentteja verhoista. Onhan se valitettavaa jos ihmiset antavat sinulle vinkkejä asioista joihin, et halua vinkkejä. Tai ehdottavat muita muutoksia vaikka niiden toteutukseen ei ole varaa ja halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miks ihmeessä sulle annettas kommentteja kun ne ei kelpaa ja kuka nyt haluaa saada palkaksi neuvoistaan päänaukomista???
No joopa joo. Mä en vaan nyt kaipaa neuvoa, että osta uusi kirjahylly ja sitä ja tätä ja tuota, kun ei perkele ole rahaa. Ja remppa on tulossa keväällä (?), sitten tehdään isompia muutoksia.

Olis vaan kiva kuulla tuosta verhoasiasta mielipiteitä, mutta taitaa olla liikaa vaadittu, että keskityttäis asiaan kerrankin :/
Mikä sun persettäs oikein kaivelee? Mitä oon sun viesteihin törmännyt viimeaikoina niin aina oot nokkaas koputtamassa jollain tavalla.

Epämiellyttävään ehdotukseen voi sanoi kivastikin ei kiitos eikä niin kuin sä teet...

Ja mäkin sanoin verhoasiaan jotain mutta etpä sanonut mitään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Mikä sun persettäs oikein kaivelee? Mitä oon sun viesteihin törmännyt viimeaikoina niin aina oot nokkaas koputtamassa jollain tavalla.
No onko ihme tuon kaaoksen keskellä?

Kyllä sisustuskin vaikuttaa mielialaan. Rauhallinen sisustus -rauhallinen mieli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Mikä sun persettäs oikein kaivelee? Mitä oon sun viesteihin törmännyt viimeaikoina niin aina oot nokkaas koputtamassa jollain tavalla.
No onko ihme tuon kaaoksen keskellä?

Kyllä sisustuskin vaikuttaa mielialaan. Rauhallinen sisustus -rauhallinen mieli.
Pakko sanoa, että totta on!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miks ihmeessä sulle annettas kommentteja kun ne ei kelpaa ja kuka nyt haluaa saada palkaksi neuvoistaan päänaukomista???
No joopa joo. Mä en vaan nyt kaipaa neuvoa, että osta uusi kirjahylly ja sitä ja tätä ja tuota, kun ei perkele ole rahaa. Ja remppa on tulossa keväällä (?), sitten tehdään isompia muutoksia.

Olis vaan kiva kuulla tuosta verhoasiasta mielipiteitä, mutta taitaa olla liikaa vaadittu, että keskityttäis asiaan kerrankin :/
Mikä sun persettäs oikein kaivelee? Mitä oon sun viesteihin törmännyt viimeaikoina niin aina oot nokkaas koputtamassa jollain tavalla.

Epämiellyttävään ehdotukseen voi sanoi kivastikin ei kiitos eikä niin kuin sä teet...

Ja mäkin sanoin verhoasiaan jotain mutta etpä sanonut mitään.
Aina kai Sörhis on ollut tuollainen. :x
 
ddddd
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ddddd:
Eli kaipaat neuvoja miten saa uuden ilmeen ilman rahaa? :whistle: Varmasti tiedät itsekin, ettei se oikeen onnistu....
No tässä tapauksessa onnistuisi, kun heivaisi puolet roinasta pois.
Muttaku niitten pitää olla juuri siinä missä ovat :D

Uutta ilmettä pitää saada ilmaiseksi mutta mitään ei saa hävittää eikä ainakaan siirtää toiseen paikkaan :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Tässä on ajatuksia mitä tekisin:

-Seinävaate on kaunis, älä mene tuunailemaan sitä! Kangas ei tosin ole kamalan talvinen.

Ota kirjahyllyistä pois valokuvat ja kaikki muu ylimääräinen ja laita kirjat siististi. Oikeasti tämäkin vaikuttaa huoneen tunnelmaan paljon.

-Ota kukkatasolta kaikki muu pois paitsi kukat. Silloin se muuttuu rauhallisemmaksi. Kauniita saviruukkuja ei tarvitse peittää, maalata tai muutakaan vaan sopivat sellaisenaan huoneeseen. Viherkasvit ovat kauniita ja kodikkaita!

-Valokuvat jotka on kerätty ympärihuonetta laittaisin seinälle sommitelmaksi. Olisiko näillä mahdollista jopa peittää rumat jäljet kankaan takaa?

-Ihanat vanhat sukset laittaisin poikittain sohvan taakse seinälle jo nyt. Jos on remontti tulossa niin voi huolettomasti laittaa koukut niitä varten, jolloin jos huomaa että ne ovat väärässä paikassa, niin ei harmita seinien reijittäminen sitten remontin jälkeen.

Huoneeseen en lisäisi enempää punaista. Eli ei myöskään verhoihin. Jouluna voisi lisätä vaikkapa punaista pellavaa olevat nauhat verhojen ympärille.

-Sohvalla nyt olevat tyynyt siirtäisin rottinkituolille ja laittaisin sohvalle muutamia isompia valkoisia tyynyjä ja ehkäpä jokin torkkupeite. Valkoinen matto olisi myös kaunis.

-Sohvapöydälle laittaisin valkoisen suorakaiteen muotoisen tarjottimen ja siihen kynttilöitä tai vaikka hedelmiä.

Kiitos hyvistä ideoista! Miten mä en ole ennen tullut ajatelleeksi, että nuo kuvat kaikki hyllystä pois ja seinälle, niin tulee lisää tilaa kirjoille. On nimittäin kehdessa rivissä kirjoja tuossa valkoisessa hyllyssä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ddddd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ddddd:
Eli kaipaat neuvoja miten saa uuden ilmeen ilman rahaa? :whistle: Varmasti tiedät itsekin, ettei se oikeen onnistu....
No tässä tapauksessa onnistuisi, kun heivaisi puolet roinasta pois.
Muttaku niitten pitää olla juuri siinä missä ovat :D

Uutta ilmettä pitää saada ilmaiseksi mutta mitään ei saa hävittää eikä ainakaan siirtää toiseen paikkaan :whistle:
Mä olen puhunut koko ajan noista tekstiileistä... isompaa muutosta ei nyt tule tähän hätään.
 
vain ja ainoastaan
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miks ihmeessä sulle annettas kommentteja kun ne ei kelpaa ja kuka nyt haluaa saada palkaksi neuvoistaan päänaukomista???
No joopa joo. Mä en vaan nyt kaipaa neuvoa, että osta uusi kirjahylly ja sitä ja tätä ja tuota, kun ei perkele ole rahaa. Ja remppa on tulossa keväällä (?), sitten tehdään isompia muutoksia.

Olis vaan kiva kuulla tuosta verhoasiasta mielipiteitä, mutta taitaa olla liikaa vaadittu, että keskityttäis asiaan kerrankin :/
eikös vihreä ole joulunkin väri? Laittaisin valkoisen verhon pariksi tuota seinäkankaassa olevaa vihreää (joku kevyt kangas), jotta joku linja sisustuksessa pysyisi. En sekoittaisi punaista enää tuohon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
M' olen puhunut koko ajan noista tekstiileistä... isompaa muutosta ei nyt tule tähän hätään.
No etsi kaikki sulla olevat tekstiilit (viltit, tyynyt, verhot) ja heittäydy täysillä tuohon, millä olet aloittanutkin: yksi verho keltainen, toinen sininen. Sohvalle oranssi ja liila tyyny, jne. Siis finish what you´ve started, koko väriskaala käyttöön ja kämppä riemunkirjavaksi =)
 
vieras
mä voisin uskaltaa kokeilla aika tummaa vihreää piristettä verhoihin, siis esim. valkoiset ja tumman vihreät paneeliverhot, kuitenkin sellainen sävy joka ei riitele seinäkankaan kanssa.
Mutta sen verran sanon, että jos kotona on noin vallitseva seinävaate niin se voisi olla ainakin mun kodissa välillä myös kellarissa/kaapissa. Meillä on 2 ilmettä kotona (kevät/kesä ja syksy/talvi).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
M' olen puhunut koko ajan noista tekstiileistä... isompaa muutosta ei nyt tule tähän hätään.
No etsi kaikki sulla olevat tekstiilit (viltit, tyynyt, verhot) ja heittäydy täysillä tuohon, millä olet aloittanutkin: yksi verho keltainen, toinen sininen. Sohvalle oranssi ja liila tyyny, jne. Siis finish what you´ve started, koko väriskaala käyttöön ja kämppä riemunkirjavaksi =)
:(

Tarkoitus on nimenomaan yhtenäistää värimaailmaa. Ja ajattelin, että kun punainen on sohvan väri joka tapauksessa, niin sitä voisi sitten lisätä... istuimet olisi siis saman väriset - siksi siis punainen peitto tuohon tuoliin. Vihreää lisää, joo, mutta hankalaa nyt talviaikaan löytää sellaista sävyä, joka sopisi seinävaatteen sävyihin.

 

Yhteistyössä