Sisustusapuja kaivataan - miten tehdä tästä talvikoti? @@@ muoks 2 sis. kysymyksiä yksityiskohdista, neuvokaahan, PLEASE! @@@

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
:(

Tarkoitus on nimenomaan yhtenäistää värimaailmaa. Ja ajattelin, että kun punainen on sohvan väri joka tapauksessa, niin sitä voisi sitten lisätä... istuimet olisi siis saman väriset - siksi siis punainen peitto tuohon tuoliin. Vihreää lisää, joo, mutta hankalaa nyt talviaikaan löytää sellaista sävyä, joka sopisi seinävaatteen sävyihin.
No niin mutta jos sulla ei ole varaa etkä viitsi heittää mitään pois, niin olen ihan tosissani: tee se tyylillä loppuun asti! Räsymatotkin, raidalliset, olis kivat siihen.

Parempi sekin kuin että puoliksi yhtenäistä, puoliksi rönsyävää. Kun tuo vihreä seinävaate ei toimi punaisen kanssa, piste.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voisi sopia verhoihin jos siis seinäkangasta on pakko pitää myös talviaikaan (mikä minusta on kyllä outoa).
No heitä mulle satku, nniin mä ostan uuden. Heti.
miksi pitää saada tilalle uusi? Laita vaikka niitä valokuvia siihen seinälle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voisi sopia verhoihin jos siis seinäkangasta on pakko pitää myös talviaikaan (mikä minusta on kyllä outoa).
No heitä mulle satku, nniin mä ostan uuden. Heti.
miksi pitää saada tilalle uusi? Laita vaikka niitä valokuvia siihen seinälle..
Ei meillä taida olla valokuvia niin paljon, että ne reiät peittyisi :(.
 
No mitäs jos ostaisit vaikka ihan halppis kangasta ja siitä värkkäisit pohjan jolle maalaisit talvimaisemaan vaikka vesiväreillä. Ujuttaisit siihen ne sukset ja vaikka jotain vanhanaikaista tumppua ja sukkaa. Koko höskän laittaisit tuon seinävaatteen tilalle. Maalaisit kirjahyllyn ruskeaksi.
 
hei
Samaa mieltä kuin muutkin; talvista/jouluista tunnelmaa ei saa niin kauan kuin tuo kesäinen kangas on seinällä, tulee vaan entistä sekavampi olo.

Mikä ihmeen pakkomielle sulla on että kankaan pitää olla jotain 100? maksavaa??
Takuulla halvempiakin hienoja kankaita on, vai onko se joku brändijuttu että pitää olla Vallila?

Ja mitä hittoa nuo sukset tekee tuolla?? Jossakin niiden tyylisessä sisustuksessa ne olis hyvänkin näköiset, mutta tuossa kaaoksen keskellä ne näyttää tökeröltä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuosta mun ehdottamasta riemunkirjavuudesta: googlaa kuvia meksikolaisesta tai marokkolaisesta sisustustyylistä :)
Kiitos, mutta ei iske. Kyllä mä mieluummin skandinaavista selkeyttä kannatan.
Mutta kun sä et sitä skandinaavista selkeyttä saa, jollet pysty luopumaan seinävaatteesta tai sohvasta, joistain hyllyistäsi ja kirjapaljoudesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mitäs jos ostaisit vaikka ihan halppis kangasta ja siitä värkkäisit pohjan jolle maalaisit talvimaisemaan vaikka vesiväreillä. Ujuttaisit siihen ne sukset ja vaikka jotain vanhanaikaista tumppua ja sukkaa. Koko höskän laittaisit tuon seinävaatteen tilalle. Maalaisit kirjahyllyn ruskeaksi.
Ihan niinku mä osaisin jotakin talvimaisemia maalata :kieh:

Muuten hyvä idea, mutta mulla on kaikissa tuunaus- ja käsityöhommissa peukalo vähintäänkin keskellä kämmentä, ellei peräti kadoksissa.
 
vieras
Skandinaavisessa tyylissä suositaan valkeaa. Ei siihen kuulu räikeän vihreän ja kirkkaan punaisen yhdistäminen samaan pieneen tilaan kirjaröykkiöiden ja kolmen erivärisen hyllykön kanssa. Sä vaadit oikeasti mahdottomia nyt.
 
jopas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuosta mun ehdottamasta riemunkirjavuudesta: googlaa kuvia meksikolaisesta tai marokkolaisesta sisustustyylistä :)
Kiitos, mutta ei iske. Kyllä mä mieluummin skandinaavista selkeyttä kannatan.
Mutta kun sä et sitä skandinaavista selkeyttä saa, jollet pysty luopumaan seinävaatteesta tai sohvasta, joistain hyllyistäsi ja kirjapaljoudesta!
Näinpä! Ei kyllä sisustuksesi siltä näytä, että suosisit skandinaavista selkeyttä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuosta mun ehdottamasta riemunkirjavuudesta: googlaa kuvia meksikolaisesta tai marokkolaisesta sisustustyylistä :)
Kiitos, mutta ei iske. Kyllä mä mieluummin skandinaavista selkeyttä kannatan.
Mutta kun sä et sitä skandinaavista selkeyttä saa, jollet pysty luopumaan seinävaatteesta tai sohvasta, joistain hyllyistäsi ja kirjapaljoudesta!

Kai kaikilla sohva on, vaikka olisi kuinka minimalistista :whistle:

Ja kirjat ja viherkasvit nyt vaan on mua, en mie sille voi mitään, että ilman niitä ei ole kotia. Mut noin niin kuin värimaailma - musta se keväinen uudistus oli aika hyvä (sai täälläkin kehuja), mutta nyt pitäis saada kausivaihtelua.

Ja nuo ruskeat hyllyt - ne on mun mummoni ostanut 20-luvulla itselleen ekoilla palkoillaan. Niillä on siitä syystä niin paljon tunnearvoa, etten ikinä niitä hävitä. Ja musta tuo ikkunan edusta on tosi alaston, jos siinä ei ole mitään... ruma patteri korostuu liikaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mitäs jos ostaisit vaikka ihan halppis kangasta ja siitä värkkäisit pohjan jolle maalaisit talvimaisemaan vaikka vesiväreillä. Ujuttaisit siihen ne sukset ja vaikka jotain vanhanaikaista tumppua ja sukkaa. Koko höskän laittaisit tuon seinävaatteen tilalle. Maalaisit kirjahyllyn ruskeaksi.
Ihan niinku mä osaisin jotakin talvimaisemia maalata :kieh:

Muuten hyvä idea, mutta mulla on kaikissa tuunaus- ja käsityöhommissa peukalo vähintäänkin keskellä kämmentä, ellei peräti kadoksissa.
Ehkä susta vain tuntuu siltä, että olet huono tuunaamaan. Se Ratulan tätikin sanoi olleensa koulussa huono käsitöissä mutta on oppinut nyt aikuisena nekin salat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jopas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuosta mun ehdottamasta riemunkirjavuudesta: googlaa kuvia meksikolaisesta tai marokkolaisesta sisustustyylistä :)
Kiitos, mutta ei iske. Kyllä mä mieluummin skandinaavista selkeyttä kannatan.
Mutta kun sä et sitä skandinaavista selkeyttä saa, jollet pysty luopumaan seinävaatteesta tai sohvasta, joistain hyllyistäsi ja kirjapaljoudesta!
Näinpä! Ei kyllä sisustuksesi siltä näytä, että suosisit skandinaavista selkeyttä:)
Siihen tilkkutäkkityyliin, mitä mulla ennen oli, ollaan jo huomattavasti tultu skandinaavisempaan suuntaan :).
 
vieras
Tai no joo, skandinaavisuutta: maalaat kaikki hyllyt valkeiksi, päällystät tuolit valkealla tai maanläheisellä esim. beigellä kankaalla ja KORKEINTAAN tuo seinäkangas on se värin antaja. Vaaleat verhot ja matot. Tuo pöytä menettelee omalla värillään, se sopisi tyyliin. Mutta edelleen, sekalaiset kirjaröykkiöt ei ole selkeää tyyliä.
 
harmaa
Tuskaa antaa vinkkejä, kun tuo kamala kangas+ sekasotku kirjoineen yms kamoineen pilaa kaiken. Halvallakin tuosta saisi ok:n ku karsisi hieman tavaraa roskiin! Ja luulisi, että vuokranantajan vastuulla olisi ollut korjata se seinä, jota peittelet rumalla kankaalla!? Oletteko kaupungn vai yksityisen vuokra-asunnossa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Kai kaikilla sohva on, vaikka olisi kuinka minimalistista :whistle:

Ja kirjat ja viherkasvit nyt vaan on mua, en mie sille voi mitään, että ilman niitä ei ole kotia. Mut noin niin kuin värimaailma - musta se keväinen uudistus oli aika hyvä (sai täälläkin kehuja), mutta nyt pitäis saada kausivaihtelua.

Ja nuo ruskeat hyllyt - ne on mun mummoni ostanut 20-luvulla itselleen ekoilla palkoillaan. Niillä on siitä syystä niin paljon tunnearvoa, etten ikinä niitä hävitä. Ja musta tuo ikkunan edusta on tosi alaston, jos siinä ei ole mitään... ruma patteri korostuu liikaa.
Etkö sä nyt käsitä, että ne nyt vaan ei todellakaan ole sitä selkeää skandinaavista tyyliä jota haluat!!! Siis haluat tyyliä jota et kuitenkaan ole valmis erinäisistä syistä hankkimaan. Joten, sun on mietittävä jokin kompromissi.
 
vieras
tekisin noista kolmesta/neljästä kukasta oman ison istutuksen ja laittaisin sen tuonne nurkkaan. Harkitsisin myös ovien asentamista/tai verhon laittoa noihin hyllyihin, ettei tavarat tunkisi sieltä noin tunkkaisesti ulos. Ja ehdottomasti kukat valkoisiin ruukkuihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voisi sopia verhoihin jos siis seinäkangasta on pakko pitää myös talviaikaan (mikä minusta on kyllä outoa).
No heitä mulle satku, nniin mä ostan uuden. Heti.
miksi pitää saada tilalle uusi? Laita vaikka niitä valokuvia siihen seinälle..
Ei meillä taida olla valokuvia niin paljon, että ne reiät peittyisi :(.
Niitä saa lisää ihan ottamalla kuvia ja printtauttamalla niitä :) Ei se niin kallista ole. Kehyksiä bongaamaan kirpparilta tai hyödyntämään vaikka pahveja - niitä saa monissa väreissäkin.
 

Yhteistyössä