Sisustusapuja kaivataan - miten tehdä tästä talvikoti? @@@ muoks 2 sis. kysymyksiä yksityiskohdista, neuvokaahan, PLEASE! @@@

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
En jaksa lukea tätä kummallista ketjua kokonaan, mutta sisusutusvinkki ap:lle: hanki uusi kirjahylly. Ihan vaikka kierrätyskeskuksista saa tosi hauskoja muutamalla eurolla, paremmin sisustukseen sopivia. Tuo valkoinen korkea lastulevyhökötys pilaa huoneesi :ashamed:

Muuten tykkään, ihanat kasvit, kauniit puiset huonekalut, etenkin ikkunan edessä oleva kirjakaappi, tykkään myös rustiikkisista punasaviruukuista (arvaa varmaan mitä meiltä löytyy ;) ).
en mäkään tuosta varsinaisesti kauheasti tykkää, mutta siihen mahtuu ihan pirusti kirjoja, siksi se on saanut pitää paikkansa vuodesta toiseen ;). Uuden kirjahyllyn hankinta ei ole nyt ajankohtaista, mutta keväällä rempan yhteydessä se varmaankin lähtee... nyt on vaan pelattava tekstiileillä, miellytti se palstalaisia tai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pää:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Meillä on verhoina toi sama mikä sulla seinäkankaana, mutta punamustana :) Mulle talvisuutta lisää kaikki lämmin, pehmeä ja karvainen. Esim. kun heittää nojatuolin ja sohvan selkänojille pehmoiset saalit tai lisäilee tyynyjä yms. Niissä on helppo vaihtaa eri värejäkin mielen mukaan. Verhokysymykseen en osaa vastata :)
minkä merkkinen tuo kangas seinällä
Toisen kerran jo: Vallilan Kelohonka
 
Sisustus intoilija
Mä voisin tulla sinne teille suunnittelemaan sisustusta :) Asuttas samalla paikkakunnallakin ;)

Mutta siis samoilla linjoilla olen täällä muiden kanssa.

Jos meinaat saada talvisuutta esille, verhokangas on lähdettävä, sehän pilaa jokaisen muun talvisemman idean. Mutta se oli jo lähdössäkin, hyvä. Ehdottaisin tilalle jotain vaaleansinistä. Jos sohva on puhdas punainen, sopii sen kanssa vaaleansininen - usko pois ;) Vaaleansiniseen on myös hyvä joulun alla lisätä jouluisuutta lisäämällä punaista ja valkoista, ei tarvitse taas miettiä uudestaan koko väri -skaalaa joulun lähestyessä. Vaaleansininen ei ole tunkkainen, vaan antaa samalla tuonne pieneen olohuoneeseen avaruutta.

Verhot, nykyisiin valkoisiin voisi lisätä yksivärisen punaisen tai sen vaaleansinisen. Yhdestä normi verho leveydestä n. 140cm, halkaisemalla kankaan pysty suunnassa kahtia, saa kaksi sopivan kokoista verhoa lisättäväksi noihin edellisiin, ettei tule liikaa kangasta ja pimennä huonetta lisää.

Huonekaluja sijoittaisin uudelleen. Voisiko kirjahylly, joka ihan eri paria muiden kalusteiden kanssa, siirtyä muualle. Myös tavaraa karsisin. Sohvalle voisi lisätä niitä tyynyjä, samaan sävyyn kuin verhotkin. Ja pienillä sisustus jutuilla saa lisää kotoisuutta, niitä kynttilöitä, vaikka ei polttaiskaan ovat kauniita :) Viltti, muuhin sävyihin sopivana siihen nojatuolin päälle, esim. punainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
No hei, oliskohan näistä jostakin tauluksi meille?

http://www.vallilainterior.fi/kuosit

Talvipuutarha 18 grey

Talvenkukka 2 black

Suolaheinä 01 wine

Konikesa 17 brown

Kaalinpaa 2 punavalko

Kommentoikaas näitä :attn: :attn: :attn:

Mies tykästyi tuohon Konikesään eniten, mä en osaa päättää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisustus intoilija:
Mä voisin tulla sinne teille suunnittelemaan sisustusta :) Asuttas samalla paikkakunnallakin ;)

Mutta siis samoilla linjoilla olen täällä muiden kanssa.

Jos meinaat saada talvisuutta esille, verhokangas on lähdettävä, sehän pilaa jokaisen muun talvisemman idean. Mutta se oli jo lähdössäkin, hyvä. Ehdottaisin tilalle jotain vaaleansinistä. Jos sohva on puhdas punainen, sopii sen kanssa vaaleansininen - usko pois ;) Vaaleansiniseen on myös hyvä joulun alla lisätä jouluisuutta lisäämällä punaista ja valkoista, ei tarvitse taas miettiä uudestaan koko väri -skaalaa joulun lähestyessä. Vaaleansininen ei ole tunkkainen, vaan antaa samalla tuonne pieneen olohuoneeseen avaruutta.

Verhot, nykyisiin valkoisiin voisi lisätä yksivärisen punaisen tai sen vaaleansinisen. Yhdestä normi verho leveydestä n. 140cm, halkaisemalla kankaan pysty suunnassa kahtia, saa kaksi sopivan kokoista verhoa lisättäväksi noihin edellisiin, ettei tule liikaa kangasta ja pimennä huonetta lisää.

Huonekaluja sijoittaisin uudelleen. Voisiko kirjahylly, joka ihan eri paria muiden kalusteiden kanssa, siirtyä muualle. Myös tavaraa karsisin. Sohvalle voisi lisätä niitä tyynyjä, samaan sävyyn kuin verhotkin. Ja pienillä sisustus jutuilla saa lisää kotoisuutta, niitä kynttilöitä, vaikka ei polttaiskaan ovat kauniita :) Viltti, muuhin sävyihin sopivana siihen nojatuolin päälle, esim. punainen.
Vaaleansininen - vain kuolleen ruumiini yli. Mä inhoan sitä väriä... sori :D. Taidan olla melko hankala asiakas ;).
 
sisustus intoilija
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisustus intoilija:
Mä voisin tulla sinne teille suunnittelemaan sisustusta :) Asuttas samalla paikkakunnallakin ;)

Mutta siis samoilla linjoilla olen täällä muiden kanssa.

Jos meinaat saada talvisuutta esille, verhokangas on lähdettävä, sehän pilaa jokaisen muun talvisemman idean. Mutta se oli jo lähdössäkin, hyvä. Ehdottaisin tilalle jotain vaaleansinistä. Jos sohva on puhdas punainen, sopii sen kanssa vaaleansininen - usko pois ;) Vaaleansiniseen on myös hyvä joulun alla lisätä jouluisuutta lisäämällä punaista ja valkoista, ei tarvitse taas miettiä uudestaan koko väri -skaalaa joulun lähestyessä. Vaaleansininen ei ole tunkkainen, vaan antaa samalla tuonne pieneen olohuoneeseen avaruutta.

Verhot, nykyisiin valkoisiin voisi lisätä yksivärisen punaisen tai sen vaaleansinisen. Yhdestä normi verho leveydestä n. 140cm, halkaisemalla kankaan pysty suunnassa kahtia, saa kaksi sopivan kokoista verhoa lisättäväksi noihin edellisiin, ettei tule liikaa kangasta ja pimennä huonetta lisää.

Huonekaluja sijoittaisin uudelleen. Voisiko kirjahylly, joka ihan eri paria muiden kalusteiden kanssa, siirtyä muualle. Myös tavaraa karsisin. Sohvalle voisi lisätä niitä tyynyjä, samaan sävyyn kuin verhotkin. Ja pienillä sisustus jutuilla saa lisää kotoisuutta, niitä kynttilöitä, vaikka ei polttaiskaan ovat kauniita :) Viltti, muuhin sävyihin sopivana siihen nojatuolin päälle, esim. punainen.
Vaaleansininen - vain kuolleen ruumiini yli. Mä inhoan sitä väriä... sori :D. Taidan olla melko hankala asiakas ;).
Ok. Itsekin sitä aikaisemmin inhosin, mutta löysin sattumalta ihanan jäänsinisen sävyn, kokeillen otin sitä mukaan sisustukseen ja kappas, ihastuin :) Sopii nimenomaan punaisen kanssa, mutta se kun nyt ei sitten käynyt.

Mistä väreistä ylipäätään tykkäät?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisustus intoilija:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisustus intoilija:
Mä voisin tulla sinne teille suunnittelemaan sisustusta :) Asuttas samalla paikkakunnallakin ;)

Mutta siis samoilla linjoilla olen täällä muiden kanssa.

Jos meinaat saada talvisuutta esille, verhokangas on lähdettävä, sehän pilaa jokaisen muun talvisemman idean. Mutta se oli jo lähdössäkin, hyvä. Ehdottaisin tilalle jotain vaaleansinistä. Jos sohva on puhdas punainen, sopii sen kanssa vaaleansininen - usko pois ;) Vaaleansiniseen on myös hyvä joulun alla lisätä jouluisuutta lisäämällä punaista ja valkoista, ei tarvitse taas miettiä uudestaan koko väri -skaalaa joulun lähestyessä. Vaaleansininen ei ole tunkkainen, vaan antaa samalla tuonne pieneen olohuoneeseen avaruutta.

Verhot, nykyisiin valkoisiin voisi lisätä yksivärisen punaisen tai sen vaaleansinisen. Yhdestä normi verho leveydestä n. 140cm, halkaisemalla kankaan pysty suunnassa kahtia, saa kaksi sopivan kokoista verhoa lisättäväksi noihin edellisiin, ettei tule liikaa kangasta ja pimennä huonetta lisää.

Huonekaluja sijoittaisin uudelleen. Voisiko kirjahylly, joka ihan eri paria muiden kalusteiden kanssa, siirtyä muualle. Myös tavaraa karsisin. Sohvalle voisi lisätä niitä tyynyjä, samaan sävyyn kuin verhotkin. Ja pienillä sisustus jutuilla saa lisää kotoisuutta, niitä kynttilöitä, vaikka ei polttaiskaan ovat kauniita :) Viltti, muuhin sävyihin sopivana siihen nojatuolin päälle, esim. punainen.
Vaaleansininen - vain kuolleen ruumiini yli. Mä inhoan sitä väriä... sori :D. Taidan olla melko hankala asiakas ;).
Ok. Itsekin sitä aikaisemmin inhosin, mutta löysin sattumalta ihanan jäänsinisen sävyn, kokeillen otin sitä mukaan sisustukseen ja kappas, ihastuin :) Sopii nimenomaan punaisen kanssa, mutta se kun nyt ei sitten käynyt.

Mistä väreistä ylipäätään tykkäät?
Hm, hankala sanoa. Vaatteissahan mulla ei ole köytännössä muuta kuin mustaa, punaista ja petroolinsinistä; sisustuksessa mulla oli aiemmin paljon oranssia, nyt se on ihan totaalisen out. Punainen (vrt. tuo torkkupeitto tuolin päällä) miellyttää. Yhä enemmän olen alkanut suosia valkoista. Se Kelohongan vihreä oli oikein hyvä keväällä, mutta tähän vuodenaikaan se ei istu oikein... Tumma turkoosi - petrooli voisi toimia sisustuksessakin? Poissuljettuja ovat kaikki pastellisävyt ja violetti/luumu -tyyppiset, samoin esim. kulta. Ja sininenkään ei oikein nappaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja ei piristäny tää ketju:
Sen seinävaatteen saisi nakata helvettiin kun vaan viitsisi soittaa vuokranantajalle että laittaa tulemaan pakkelia ja maalia.
Vittu että voi olla hankalaa.

Sohva yhdellä seinällä,tasot lopuilla kolmella.
Vaihtaisin tv-tason ja sohvan paikkaa.
Vittu vaan itsellesi. Asiaa KYSYTTIIN vuokranantajalta silloin kun muutettiin, koska minusta ne reiät oli häiritsevät. Vastaus oli, että normaalia elämisen jälkiä vrt. taulukoukut, ei tehdä mitään. Itse asiassa mä soitin uudelleen sinne viime viikolla, kun täällä oli asiasta puhetta, ja vastaus oli sama. Sitä ei korjata nyt erikseen. Onneksi keväällä on tulossa se remontti.

Sitten kysymys. Mitä iloa olisi vaihtaa sohvan ja tv-tason paikkaa päikseen? Mitä se ratkaisisi? Mä en ymmärrä.
Siis pakkeli ja purkki maalia menee sun budjettiin mainiosti. Aikaa kuluu hetki. Miksi et tee sitä itse?

Monesti huoneen ilmapiirii voi muuttua radikaalisti, kun huonekaluja yksinkertaisesti siirtää paikasta toiseen :) Mutta tietämättä huoneen mittoja, jne sitä ei voi varmaksi sanoa näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisustus intoilija:
Ymmärsin että budjetti olis melko pieni, et esim. huonekaluja mene vaihtamaan, entäs matto? Silläkin saisi uuden ilmeen.
Joo, budjetti on kyllä nyt tähän hätään käytetty, jos sen uuden taulun hankin. Valkoinen matto on kyllä hankintalistalla, sellaisen ostan heti kun mahdollista.
 
sisustus intoilija
No harkitseppa sitä petroolia tai tummaa turkoosia! Sopisi punaisen kanssa. Yhdistät vain reilusti myös valkoista, niin ei tule tunkkaista. Ota vaikka se punainen viltti mukaan, aina kun menet verhoja etsimään. Helpompi vertailla sävyjä, sopiiko todella. Kaupassa helposti lyö pää tyhjää jonkun värivalinnan kanssa, vaikka kotoa lähtiessä olis tuntunut siltä että helppohan se oikea sävy on löytää ;)

Petrooli - turkoosi kuulostaa oikeasti tosi hyvältä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja ei piristäny tää ketju:
Sen seinävaatteen saisi nakata helvettiin kun vaan viitsisi soittaa vuokranantajalle että laittaa tulemaan pakkelia ja maalia.
Vittu että voi olla hankalaa.

Sohva yhdellä seinällä,tasot lopuilla kolmella.
Vaihtaisin tv-tason ja sohvan paikkaa.
Vittu vaan itsellesi. Asiaa KYSYTTIIN vuokranantajalta silloin kun muutettiin, koska minusta ne reiät oli häiritsevät. Vastaus oli, että normaalia elämisen jälkiä vrt. taulukoukut, ei tehdä mitään. Itse asiassa mä soitin uudelleen sinne viime viikolla, kun täällä oli asiasta puhetta, ja vastaus oli sama. Sitä ei korjata nyt erikseen. Onneksi keväällä on tulossa se remontti.

Sitten kysymys. Mitä iloa olisi vaihtaa sohvan ja tv-tason paikkaa päikseen? Mitä se ratkaisisi? Mä en ymmärrä.
Siis pakkeli ja purkki maalia menee sun budjettiin mainiosti. Aikaa kuluu hetki. Miksi et tee sitä itse?

Monesti huoneen ilmapiirii voi muuttua radikaalisti, kun huonekaluja yksinkertaisesti siirtää paikasta toiseen :) Mutta tietämättä huoneen mittoja, jne sitä ei voi varmaksi sanoa näin.

Mä varmaan oon ihan tyhmä, mutta miten tapetoitua seinää voi maalata ja paklata sieltä täältä niin, ettei se näytä t-o-d-e-l-l-a typerältä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja ei piristäny tää ketju:
Sen seinävaatteen saisi nakata helvettiin kun vaan viitsisi soittaa vuokranantajalle että laittaa tulemaan pakkelia ja maalia.
Vittu että voi olla hankalaa.

Sohva yhdellä seinällä,tasot lopuilla kolmella.
Vaihtaisin tv-tason ja sohvan paikkaa.
Vittu vaan itsellesi. Asiaa KYSYTTIIN vuokranantajalta silloin kun muutettiin, koska minusta ne reiät oli häiritsevät. Vastaus oli, että normaalia elämisen jälkiä vrt. taulukoukut, ei tehdä mitään. Itse asiassa mä soitin uudelleen sinne viime viikolla, kun täällä oli asiasta puhetta, ja vastaus oli sama. Sitä ei korjata nyt erikseen. Onneksi keväällä on tulossa se remontti.

Sitten kysymys. Mitä iloa olisi vaihtaa sohvan ja tv-tason paikkaa päikseen? Mitä se ratkaisisi? Mä en ymmärrä.
Siis pakkeli ja purkki maalia menee sun budjettiin mainiosti. Aikaa kuluu hetki. Miksi et tee sitä itse?

Monesti huoneen ilmapiirii voi muuttua radikaalisti, kun huonekaluja yksinkertaisesti siirtää paikasta toiseen :) Mutta tietämättä huoneen mittoja, jne sitä ei voi varmaksi sanoa näin.

Mä varmaan oon ihan tyhmä, mutta miten tapetoitua seinää voi maalata ja paklata sieltä täältä niin, ettei se näytä t-o-d-e-l-l-a typerältä?

:attn: :attn: :attn: Kertokaa, jäi häiritsemään.
 
No sitähän minäkin... vaikka en tosiaan kauheasti remontti- ym. jyuista ymmärräkään. Rupesi vaan ihmetyttämään, kun aina vaan väännetään tästä perhanan pakkeliasiasta, vaikka mielestäni olen tuonut selkeästi esille sen, että vuokranantaja ei ollut halukas tekemään asialle mitään, ja mä itse en käsittääkseni voi asialle mitään relevanttia tehdä, kun lupaa esim. uuden tapetin asentamiseen ei (vielä) ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
aika sillisalaatti :x siis kokonaisuus. se rääsy seinällä on karmee, sekä ne tarjottimet. sekottaa niin hirveesti. eikö niitä jälkiä sais pienemmillä tauluilla peitettyä? vaikka styroxista tehdyillä?

esim:

Mitkä tarjottimet?!
eiks siel köökissä sellaiset seinällä ollut?

No puhutaan OLKKARISTA :headwall: :headwall: :headwall:
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
aika sillisalaatti :x siis kokonaisuus. se rääsy seinällä on karmee, sekä ne tarjottimet. sekottaa niin hirveesti. eikö niitä jälkiä sais pienemmillä tauluilla peitettyä? vaikka styroxista tehdyillä?

esim:

No nuo ne vasta hirveitä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
No puhutaan OLKKARISTA :headwall: :headwall: :headwall:
joo o, mä sanoinki et kokonaisuus. mulla tulis migreeni tollasessa kämpässä, sori vaan. väreistä tykkään, mut jos kaikki on noin sikinsokin eri paria ja sekaisin niin tulee tosi levoton.

et vastannut kysymykseen et saisko niitä seinän jälkiä peitettyä pienemmillä jutuilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
aika sillisalaatti :x siis kokonaisuus. se rääsy seinällä on karmee, sekä ne tarjottimet. sekottaa niin hirveesti. eikö niitä jälkiä sais pienemmillä tauluilla peitettyä? vaikka styroxista tehdyillä?

esim:

No nuo ne vasta hirveitä on.

No pakko tunnustaa, etten mäkään kyl noista oikein pidä, liian romanttista mun makuun.
 

Yhteistyössä