Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Entä jos siirtäisit kirjahyllyn siihen kohtaan, missä seinä on pialla? Joskus toisaan huonekalujen siirtely piristää ja saa aikaa uusia ideoita.
Tosin kangas on mun mielestäni ihan kiva, ja sopii jopa talveen :snotty:
Tykkäisin siitä tosin enemmän pingotettuna joko puukehikkoon tai nastoilla isoon styroksilevyyn.
No minne ihmeeseen mä sit laitan telkkarin tasoineen?! Sorry, mut kuolleena syntynyt idea
.
Ei se tila vähene, jos vaihdat huonekalujen paikkaa
Mutta paha sanoa, kun ei ole pohjakaavaa. Pointtini oli, että kannattaa niitä huonekalujakin joskus pyöritellä.
Nyt kyllä ap:lla on asenne, että ei voi toimia, kuin vain yhdellä ja samalla vanhalla tavalla.
Suomalaiset pistävät huonekalut aina samalla tavalla ja koskaan ei uskalleta miettiä vähän radikaalempia tapoja. Joskushan kannataa vaihtaa huonekaluja ihan huoneittain, ja toisessa huoneessa vanha huonekalu pääsee ihan uuteen uskoon. Ja tavaroiden sijoitusta ei kannata miettiä myöskään "siten kuin ennen".
Esim matala lipasto ikkunan alla voisi sopia vaikka sängyn päähän muodoiltaan. En nyt sano, että se sinne kannattaa heti siirtää... Vaan että vaikka piirtää asunnon pohjapiirrustuksen paperille ja tekee kaikista huonekaluista oikeassa suhteessa paperimallit ja sitten pyörittelee niitä ympäri asuntoa...
Meillä olkkarista tuli divaani takkahuoneeseen ja takkahuoneesta nojatuoli olkkariin. Takkahuoneesta hyllystö pieneni ja osa menikin keittiöön. Keittiöstä taas ylimääriset tuolit siirtyivät takkahuoneeseen. Samat huonekalut, mutta eri ilme. Myös muissa huoneissa näin on tehty ja ilme (ja usein käytännöllisyys) on parantunut. Tosin ukko keksi meillä puuttuvan niksin alakerran huonekalujen pyörittämiseen - mä ajattelin liian perinteisesti.
Paperilla voisi kokeilla siirtävän kaikkia huonekaluja askeleen myötäpäivään. Kirjahylly (maalipensseliä...) telkkarin paikalle, telkkari ikkunan eteen ja ehkä sen viereen se matala taso tai sitten sohvan paikalle? Sohva vastapäätä ikkunaa. Nojatuoli vanhalle sohvan paikalle.