Sisustusapuja kaivataan - miten tehdä tästä talvikoti? @@@ muoks 2 sis. kysymyksiä yksityiskohdista, neuvokaahan, PLEASE! @@@

Taustailija
Laita seinäkankaan puiden oksille vähän pumpulia lumeksi. Hanki valkoinen matto. Laita tuolille pumainen torkkupeitto ja valkoisia ja vihreitä tyynyjä sohvalle. Punaiset verhot valkoisten viereen mutta ei kovin leveetä. Punaiset seinän puolella valkoiset keskellä. Pöydälle punainen ja vihreä ja ruskea kynttilä.
 
Taustailija
Alkuperäinen kirjoittaja Taustailija:
Laita seinäkankaan puiden oksille vähän pumpulia lumeksi. Hanki valkoinen matto. Laita tuolille pumainen torkkupeitto ja valkoisia ja vihreitä tyynyjä sohvalle. Punaiset verhot valkoisten viereen mutta ei kovin leveetä. Punaiset seinän puolella valkoiset keskellä. Pöydälle punainen ja vihreä ja ruskea kynttilä.

Pumpulit nuppineuloilla kiini

 
ööm
No ensinnäkin miks siihe seinälle pitää pistää joku riepu:0 eiks ihan tavallinen taulu kävis?
Tulis halvaksi ja olis paljon selkeempi ja siistimmän näkönen..Ja minkä mallinen tuo olohuoneesi on? Miten siellä pystisi muuttamaan järjestystä? Ainoat siedettävät esineet tuossa olkkarissa on tuo tv-taso ja pöytä..Ota nyt ensinnäkin ainakin ikkunan alta pois tuo hylly, on aivan karmea siinä ja tekee epäsiistin näköseks tuon koko huoneen. Anteeks vaan mutta jos haluat ihan oikeasti vähän järkevämmän tuosta niin ei tuo parane siitä että vaihdat verhot ja pitsiliinat. Ihan tyhjän kanssa. Siirrä tuo nojatuoli nyt aivan ekaks pois tosta tv:n vierestä minne sitte siirrätkin, sitten hankit jonkun selkeän taulun tuon nykysen vihreän kammotuksen tilalle, siirrä tuo tv-taso ikkunan alle jolloin patteri peittyy jos sohvan voi siirtää sitä ikkunaseinää vastapäätä siis..

 
Onpas jännä ketju! Mutta mua kävi kiinnostamaan lukiessa tuota, miten korkealla ne reiät on? Täytyykö siis kankaan olla noin korkea ja iso? Siihen sopisi myös normaali vaakasuorassa oleva hillitty valmistaulu, eihän sen pakko ole olla mitään kangasta. Tai jos et löydä edullista sisustustaulua, tee tosiaan niistä valokuvista kiva rykelmä seinälle. Ja kun mainitsit kynttilöistä, voihan ne olla koristeena, vaikkei niitä poltakkaan. Tai pistät palamaan vasta sitten, kun lapsi nukkuu ja saat nauttia omasta ajasta tunnelmallisessa kynttilänvalossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööm:
No ensinnäkin miks siihe seinälle pitää pistää joku riepu:0 eiks ihan tavallinen taulu kävis?
Tulis halvaksi ja olis paljon selkeempi ja siistimmän näkönen..Ja minkä mallinen tuo olohuoneesi on? Miten siellä pystisi muuttamaan järjestystä? Ainoat siedettävät esineet tuossa olkkarissa on tuo tv-taso ja pöytä..Ota nyt ensinnäkin ainakin ikkunan alta pois tuo hylly, on aivan karmea siinä ja tekee epäsiistin näköseks tuon koko huoneen. Anteeks vaan mutta jos haluat ihan oikeasti vähän järkevämmän tuosta niin ei tuo parane siitä että vaihdat verhot ja pitsiliinat. Ihan tyhjän kanssa. Siirrä tuo nojatuoli nyt aivan ekaks pois tosta tv:n vierestä minne sitte siirrätkin, sitten hankit jonkun selkeän taulun tuon nykysen vihreän kammotuksen tilalle, siirrä tuo tv-taso ikkunan alle jolloin patteri peittyy jos sohvan voi siirtää sitä ikkunaseinää vastapäätä siis..

Siis ettekö te ihmiset osaa lukea |O |O |O

Yritän vielä selittää.

Niin leveää valmistaulua tuskin on olemassa, että se nuo seinän reiät peittää. Reikiä on seinässä n. metrin korkuudella ja parin metrin leveydeltä... siksi tuo kangas on ollut kätevin vaihtoehto. Olohuone on sikäli haasteellinen sisustettava, että sen kautta kuljetaan keittiön ja eteisen väliä. Sohvapöydän päätyyn on siis pakko jättää kulkuväylä (toisella puolella on lipasto, joka on nyt jäänyt pois kuvista). Tavallaan ns. varsinaista olkkaria on vain tuo nyt kuvattu alue. Nojatuolille ei siis ole muuta paikkaa tällä järjestyksellä kuin tuo nykyinen. Mieluusti heivaisin koko roskan mäkeen, mutta sitten huoneessa ei ole muita istuimia kuin sohva. Ja se ei kerta kaikkiaan riitä. Ja tuo ikkunan edessä oleva ruskea hyllykkö EI lähde meiltä mihinkään, sillä on niin paljin tunnearvoa. Ja muualle se ei mahdu.

OK, järjestystä voisi muuttaa, mutta että TV-taso ikkunan eteen? Juu ei todellakaan, en mä nyt niin idiootti sentään ole. Mistäs sitä telkkaria sitten katsotaan, jos taso on huitsinnevadassa? Sohvalta vai, niska kenossa? Enpä usko.
 
Mä en muuten käsitä teitä, ihmiset. Keväällä kun vaihdoin tuon "vihreän kammotuksen" seinäkankaaksi + valkoiset verhot, vihreä tuolinpäällinen ja tuo matto, sain täällä hirmuisesti kehuja onnistuneesta ja raikkaasta uudistuksesta.

Ja nyt yhtäkkiä sama sisustus on ihan maailman kauhein :/ .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja ööm:
siirrä tuo tv-taso ikkunan alle jolloin patteri peittyy jos sohvan voi siirtää sitä ikkunaseinää vastapäätä siis..
OK, järjestystä voisi muuttaa, mutta että TV-taso ikkunan eteen? Juu ei todellakaan, en mä nyt niin idiootti sentään ole. Mistäs sitä telkkaria sitten katsotaan, jos taso on huitsinnevadassa? Sohvalta vai, niska kenossa? Enpä usko.
Mitä sinulla on vastapäätä ikkunaa? Sitä ei taida kuvat kertoa. Sohvan muuten ei tarvitse olla seinää vasten, mikäli tila antaa sille myöden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Mä en muuten käsitä teitä, ihmiset. Keväällä kun vaihdoin tuon "vihreän kammotuksen" seinäkankaaksi + valkoiset verhot, vihreä tuolinpäällinen ja tuo matto, sain täällä hirmuisesti kehuja onnistuneesta ja raikkaasta uudistuksesta.

Ja nyt yhtäkkiä sama sisustus on ihan maailman kauhein :/ .
Ehkä se oli onnistuneempi kuin edellinen ratkaisu.

Eihän valkoisessa, vihreässä ja ruskeassa olekaan mitään vikaa. Se on oikein mainio erityisesti kevättunnelmaan. Mutta nyt haluat joulutunnelmaa ja punaista? ja siihen nähden vihreä kangas riitelee pahasti.

Siivoaminen kuitenkin on kaiken aa ja oo. Ihan tiedän omasta kokemuksesta. Lisäksi kyky pistää tarpeetonta pois olisi ihanaa. Ihan omaankin kotiini :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja ööm:
siirrä tuo tv-taso ikkunan alle jolloin patteri peittyy jos sohvan voi siirtää sitä ikkunaseinää vastapäätä siis..
OK, järjestystä voisi muuttaa, mutta että TV-taso ikkunan eteen? Juu ei todellakaan, en mä nyt niin idiootti sentään ole. Mistäs sitä telkkaria sitten katsotaan, jos taso on huitsinnevadassa? Sohvalta vai, niska kenossa? Enpä usko.
Mitä sinulla on vastapäätä ikkunaa? Sitä ei taida kuvat kertoa. Sohvan muuten ei tarvitse olla seinää vasten, mikäli tila antaa sille myöden.
Siis miten vastapäätä? Huoneen toisella puolella? Siellä on se mainitsemani lipasto + oviaukko eteiseen.
 
Kippuravarvas
Mun mielestä teillä on siellä liikaa tavaraa, eihän sun tartteis kokonaan eroon hankkiutua vaikka siitä ikkunan alla olevasta tasosta, jos laitat säilöön kunnes tilaa on enemmän. Ja tosiaan se kangas seinällä on turhan keväinen.
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja ööm:
siirrä tuo tv-taso ikkunan alle jolloin patteri peittyy jos sohvan voi siirtää sitä ikkunaseinää vastapäätä siis..
OK, järjestystä voisi muuttaa, mutta että TV-taso ikkunan eteen? Juu ei todellakaan, en mä nyt niin idiootti sentään ole. Mistäs sitä telkkaria sitten katsotaan, jos taso on huitsinnevadassa? Sohvalta vai, niska kenossa? Enpä usko.
Mitä sinulla on vastapäätä ikkunaa? Sitä ei taida kuvat kertoa. Sohvan muuten ei tarvitse olla seinää vasten, mikäli tila antaa sille myöden.
Siis miten vastapäätä? Huoneen toisella puolella? Siellä on se mainitsemani lipasto + oviaukko eteiseen.
Montako lipastoa/kirjahyllyä/pöytää/tasoa siellä olohuoneessa oikein pitää olla?!??!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Mä en muuten käsitä teitä, ihmiset. Keväällä kun vaihdoin tuon "vihreän kammotuksen" seinäkankaaksi + valkoiset verhot, vihreä tuolinpäällinen ja tuo matto, sain täällä hirmuisesti kehuja onnistuneesta ja raikkaasta uudistuksesta.

Ja nyt yhtäkkiä sama sisustus on ihan maailman kauhein :/ .
Ehkä se oli onnistuneempi kuin edellinen ratkaisu.

Eihän valkoisessa, vihreässä ja ruskeassa olekaan mitään vikaa. Se on oikein mainio erityisesti kevättunnelmaan. Mutta nyt haluat joulutunnelmaa ja punaista? ja siihen nähden vihreä kangas riitelee pahasti.

Siivoaminen kuitenkin on kaiken aa ja oo. Ihan tiedän omasta kokemuksesta. Lisäksi kyky pistää tarpeetonta pois olisi ihanaa. Ihan omaankin kotiini :whistle:
Meillä ei kyllä olekaan mitään tarpeetonta (ei esim. koriste-esineitä) - kirjoja mä en koe sellaiseksi. Ja sanoin kyllä jo alussa, että tiedän, että esim. kirjahylly on tupaten täynnä papereita, niistä ei tarvitse huomauttaa. Ovat kyllä lähdössä siitä - teen aika ajoin kirjahyllylle inventaariota. Ja mä en varsinaisesti halua JOULUTUNNELMAA, vaan talvisempaa meininkiä heleän keväisen rinnalle... Joulujutut sitten lähempänä h-hetkeä... mutta joo, vihreä kangas on nyt siis pois, ja tänään käyn katsomassa uutta taulukangasta tilalle. Kovin niukasti vain tuli kommentteja siihenkin asiaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja ööm:
siirrä tuo tv-taso ikkunan alle jolloin patteri peittyy jos sohvan voi siirtää sitä ikkunaseinää vastapäätä siis..
OK, järjestystä voisi muuttaa, mutta että TV-taso ikkunan eteen? Juu ei todellakaan, en mä nyt niin idiootti sentään ole. Mistäs sitä telkkaria sitten katsotaan, jos taso on huitsinnevadassa? Sohvalta vai, niska kenossa? Enpä usko.
Mitä sinulla on vastapäätä ikkunaa? Sitä ei taida kuvat kertoa. Sohvan muuten ei tarvitse olla seinää vasten, mikäli tila antaa sille myöden.
Siis miten vastapäätä? Huoneen toisella puolella? Siellä on se mainitsemani lipasto + oviaukko eteiseen.
Montako lipastoa/kirjahyllyä/pöytää/tasoa siellä olohuoneessa oikein pitää olla?!??!

No niin monta, että kaikki rakkaat kirjat mahtuu olemaan :D. Ja lipasto (stereotaso) on miehen oma, mä en siitä tykkää, mutta en voi sitä poiskaan heittää ilman lupaa.
 
ei piristäny tää ketju
Sen seinävaatteen saisi nakata helvettiin kun vaan viitsisi soittaa vuokranantajalle että laittaa tulemaan pakkelia ja maalia.
Vittu että voi olla hankalaa.

Sohva yhdellä seinällä,tasot lopuilla kolmella.
Vaihtaisin tv-tason ja sohvan paikkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun mielestä teillä on siellä liikaa tavaraa, eihän sun tartteis kokonaan eroon hankkiutua vaikka siitä ikkunan alla olevasta tasosta, jos laitat säilöön kunnes tilaa on enemmän. Ja tosiaan se kangas seinällä on turhan keväinen.
No olisko se taso yhjänä sitten jotenkin edustavampi? Mä en nyt käsitä, mitä tällä haetaan...
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun mielestä teillä on siellä liikaa tavaraa, eihän sun tartteis kokonaan eroon hankkiutua vaikka siitä ikkunan alla olevasta tasosta, jos laitat säilöön kunnes tilaa on enemmän. Ja tosiaan se kangas seinällä on turhan keväinen.
No olisko se taso yhjänä sitten jotenkin edustavampi? Mä en nyt käsitä, mitä tällä haetaan...
Siis se taso pois. Niitä isoja huonekaluja on liikaa, näyttää ahtaalta minusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei piristäny tää ketju:
Sen seinävaatteen saisi nakata helvettiin kun vaan viitsisi soittaa vuokranantajalle että laittaa tulemaan pakkelia ja maalia.
Vittu että voi olla hankalaa.

Sohva yhdellä seinällä,tasot lopuilla kolmella.
Vaihtaisin tv-tason ja sohvan paikkaa.
Vittu vaan itsellesi. Asiaa KYSYTTIIN vuokranantajalta silloin kun muutettiin, koska minusta ne reiät oli häiritsevät. Vastaus oli, että normaalia elämisen jälkiä vrt. taulukoukut, ei tehdä mitään. Itse asiassa mä soitin uudelleen sinne viime viikolla, kun täällä oli asiasta puhetta, ja vastaus oli sama. Sitä ei korjata nyt erikseen. Onneksi keväällä on tulossa se remontti.

Sitten kysymys. Mitä iloa olisi vaihtaa sohvan ja tv-tason paikkaa päikseen? Mitä se ratkaisisi? Mä en ymmärrä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun mielestä teillä on siellä liikaa tavaraa, eihän sun tartteis kokonaan eroon hankkiutua vaikka siitä ikkunan alla olevasta tasosta, jos laitat säilöön kunnes tilaa on enemmän. Ja tosiaan se kangas seinällä on turhan keväinen.
No olisko se taso yhjänä sitten jotenkin edustavampi? Mä en nyt käsitä, mitä tällä haetaan...
Siis se taso pois. Niitä isoja huonekaluja on liikaa, näyttää ahtaalta minusta.
Mulla ei ole paikkaa sille hyllykölle, eikä myöskään viherkasveille, muualla.
 
vierassss
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja ei piristäny tää ketju:
Sen seinävaatteen saisi nakata helvettiin kun vaan viitsisi soittaa vuokranantajalle että laittaa tulemaan pakkelia ja maalia.
Vittu että voi olla hankalaa.

Sohva yhdellä seinällä,tasot lopuilla kolmella.
Vaihtaisin tv-tason ja sohvan paikkaa.
Vittu vaan itsellesi. Asiaa KYSYTTIIN vuokranantajalta silloin kun muutettiin, koska minusta ne reiät oli häiritsevät. Vastaus oli, että normaalia elämisen jälkiä vrt. taulukoukut, ei tehdä mitään. Itse asiassa mä soitin uudelleen sinne viime viikolla, kun täällä oli asiasta puhetta, ja vastaus oli sama. Sitä ei korjata nyt erikseen. Onneksi keväällä on tulossa se remontti.

Sitten kysymys. Mitä iloa olisi vaihtaa sohvan ja tv-tason paikkaa päikseen? Mitä se ratkaisisi? Mä en ymmärrä.
Olkkarin pisin seinä täynnä tasoja,rikkosi vähän sitä kaavaa ku sohva ois tuol välissä.
Voi myös olla että kuvista saa väärän kuvan tuosta olkkarista ja sen mahdollisuuksista
 
En jaksa lukea tätä kummallista ketjua kokonaan, mutta sisusutusvinkki ap:lle: hanki uusi kirjahylly. Ihan vaikka kierrätyskeskuksista saa tosi hauskoja muutamalla eurolla, paremmin sisustukseen sopivia. Tuo valkoinen korkea lastulevyhökötys pilaa huoneesi :ashamed:

Muuten tykkään, ihanat kasvit, kauniit puiset huonekalut, etenkin ikkunan edessä oleva kirjakaappi, tykkään myös rustiikkisista punasaviruukuista (arvaa varmaan mitä meiltä löytyy ;) ).
 
pää
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Meillä on verhoina toi sama mikä sulla seinäkankaana, mutta punamustana :) Mulle talvisuutta lisää kaikki lämmin, pehmeä ja karvainen. Esim. kun heittää nojatuolin ja sohvan selkänojille pehmoiset saalit tai lisäilee tyynyjä yms. Niissä on helppo vaihtaa eri värejäkin mielen mukaan. Verhokysymykseen en osaa vastata :)
minkä merkkinen tuo kangas seinällä
 

Yhteistyössä