sisko tiesi että haluamme antaa lapselle nimen anniina ja nyt hän antoi sen nimen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hän oli vain toiselle siskolleni sanonut että se joka kerkeää ensin saa antaa sen nimen minkä haluaa ja he kerkesi ensin. siinäpähän saa maistaa omaa lääkettään kun kuulee meidän työtn nimen kesäkuussa!

olet lapsellinen

Mietippä mitä se sisko on tehny! Se vasta lapsellista on

niin, sisko antoi mieleisensä nimen lapselleen. mitäs lapsellista siinä on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
laittasin varmaan välit poikki tommosen paskiaisen kanssa

No eiköhän tuo nyt ole vähän liioiteltua, vaikka aika ikävästi tehty olikin? Eiköhän ne perhesiteet kuitenkin vahvemmat ole kuin nimiriidat. Tai ainakin pitäisi olla.

Ei ne perhesiteet alkuunsakaan sitten tärkeitä ollu jos joku tollein omalle siskolle tekee!

hän oli vain toiselle siskolleni sanonut että se joka kerkeää ensin saa antaa sen nimen minkä haluaa ja he kerkesi ensin. siinäpähän saa maistaa omaa lääkettään kun kuulee meidän työtn nimen kesäkuussa!

olet lapsellinen

Antoi sen nimen lapselleen joka on ollu jo kauan tiedossa että siskon lapsesta tulee sen niminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sullon:
joku ongelma...Etkö tosiaan tajua? Siis oikeesti jos sisko sanoo että lapsesta tulee sen ja sen niminen niin siltiki pitää mennä varastamaan se nimi...

Sääli että jotkut ihmiset ei ollenkaan kunnioita toisia
Moraalittomia ihmisiä

Mun mielestä ensin pitää olla se lapsi, jolle nimen voi antaa, ennen kun voidaan puhua varastamisesta. Joo, typerää siskolta, mutta ehkäpä hänkin oli aina tykännyt nimestä Anniina, se kun ei järin harvinainenkaan ole ja jokainen on siihen varmaan törmännyt. Jokainen nimeää lapsensa kuten itse haluaa, tuskin tuostakaan lapsesta tuli Anniinaa siksi että sisko halusi näpäyttää ap:tä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tästä syystä mäkään en kerro ihmisille etukäteen suosikkinimiäni, kun ärsyttäis jos ne siitä keksis sit antaa omille lapsilleen ennen mua!

Tästä syystä mä päinvastoin huutelen haluamani nimet isoon ääneen ihan kaikille, jotka jaksaa kuunnella, jo paljon etukäteen.
Jos joku sen jälkeen kehtaa ennen meidän muksun ristiäisiä antaa omalleen sen nimen, niin antakoon. Onpahan kaikille selvää, että mä olin päättänyt sen jo ajat sitten :saint: :kieh:

olet lapsellinen

Helppo on aatella että toinen on lapsellinen,niin mäkin ensin aattelin..Mutta kun tarkemmin miettii niin kyllä se ottaisi päähän.En muuten välittäisi mutta jos se oisi oma sisko..sillon on mun mielestä kyse jo toisen öö..kunnioittamisesta tai jotain..:)

Alkuperäinen kirjoittaja nIIN :

olet lapsellinen

Antoi sen nimen lapselleen joka on ollu jo kauan tiedossa että siskon lapsesta tulee sen niminen.

mutta nimiä ei voi varata

Alkuperäinen kirjoittaja harmittaa:
meille tyttö tulossa ja puhuttu tuosta nimestä jo pitkään. minä aion antaa myös tuon nimen lapsellemme kun syntyy. sittenpähän on serkuksilla sama nimi.

Höh, musta aika inhottava temppu. :/ Mut pidä vain pääsi! Mutta oletkos miettinyt jos et antaisi täysin samaa nimeä vaan samantyylisen, vaikka Annika?

olet lapsellinen

ootpa sinnikäs jänkääjä. kukaan ei varmaan ookaan eri mieltä...

olet lapsellinen

Ja edelleenkin on itsestäänselvää ettei niitä voi varata. Tässä on kyse kohteliaisuudesta ja toisten ihmisten huomioimisesta, ei säännöistä. Siskolla oli oikeus laittaa lapselleen juuri se nimi, jonka tiesi ap:n valinneen, mutta ap:lla on totisesti oikeus olla siitä myös harmistunut. Minä ainakin olisin, tosin oma siskoni ei ikinä tekisi noin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
aion meidän lapsen ristiäisten jälkeen vain sanoa siskolleni että eikös ollut aika sattuma kun serkuksista tulikin saman nimisiä;)

Ja sä hyödyt siitä sen, että...?

SAA ITSEKIN MIELEISEN NIMEN LAPSELLEEN

Nimi on siis mieleisempi jos menee nolosti nälvimään siskolle? Sen sijaan että ns. säilyttäisi kasvonsa, antaisi lapselleen mieluisan nimen, ja se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
aion meidän lapsen ristiäisten jälkeen vain sanoa siskolleni että eikös ollut aika sattuma kun serkuksista tulikin saman nimisiä;)

Ja sä hyödyt siitä sen, että...?

SAA ITSEKIN MIELEISEN NIMEN LAPSELLEEN

Aivan juuri näin... Åbo täällä taas haastaa riitaa :) Joo ei oo kiva ja luulis tän Åbonkin aikuisena ymmärtävän, että tavallaan nimi asia on kirjoittamaton sääntö!!!! En kehtais laittaa samaa nimeä kuin siskoni olisi päättänyt laittaa jos siitä kerran on keskusteltu. Vaan vaihtaisin suosiolla toiseen... Mun mielestä ap:lla on syy loukkaantua...

Alkuperäinen kirjoittaja janus:
Aivan juuri näin... Åbo täällä taas haastaa riitaa :) Joo ei oo kiva ja luulis tän Åbonkin aikuisena ymmärtävän, että tavallaan nimi asia on kirjoittamaton sääntö!!!! En kehtais laittaa samaa nimeä kuin siskoni olisi päättänyt laittaa jos siitä kerran on keskusteltu. Vaan vaihtaisin suosiolla toiseen... Mun mielestä ap:lla on syy loukkaantua...

Ai minä haastan riitaa, jos olen sitä mieltä että nimiä ei voi varata, ja että siskolle on turha nälviä mitään ristiäisten jälkeen? :)
Sisko teki typerästi, sen jo totesinkin. Mutta jos ap ei halua olla yhtä typerä, niin hänen ei kannata alkaa siskolle tästä päätään aukomaan. Tekee vaan tyttärestään Anniinan ja sillä hyvä. Coolisti ja rauhallisesti. Maailmaan mahtuu Anniinoita.

Alkuperäinen kirjoittaja tyyne:
no miksi kerroit nimen etukäteen? Kannattaa pitää salaisuuksia...

Niin, hyvähän se on olla jälkiviisas. Ehkä ap ei uskonut että siskon kanssa näin kävisi. Itselleni oma siskoni on erittäin luotettu, läheinen ja uskottu ihminen, sellainen jolle voi kertoa mitä vaan. Ehkä ap ajatteli samoin...tuskin ainakaan ajattelee enää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika inhottavaa siskoltasi, jos kerran tiesi, että te haluatte antaa nimen omallenne. Mutta toisaalta, jospa hän on tiennyt kauemmin haluavansa antaa saman nimen omalleen, jos saa tytön. Itse en kyllä antaisi samaa nimeä tässä tapauksessa.

Niinpä, tiedä vaikka sisko olisi sitä suunnitellut lapselleen. Sinä vain aloit siitä puhua omanasi.

Joo ei oo kiva ja luulis tän Åbonkin aikuisena ymmärtävän, että tavallaan nimi asia on kirjoittamaton sääntö!!!! En kehtais laittaa samaa nimeä kuin siskoni olisi päättänyt laittaa jos siitä kerran on keskusteltu. Vaan vaihtaisin suosiolla toiseen... Mun mielestä ap:lla on syy loukkaantua...

Mä en kyllä voi ymmärtää mitä kauheaa ja loukkaava siinä on jos joku lähipiiristä antaa lapselle saman nimen. Se on vain nimi - ei sen ihmeellisempi asia. Tää on kyllä sellainen kestoaihe palstalla mikä ärsyttää monia jos kaveri/sisko tms antaa lapselleen saman nimen mitä joku on suunnitellut antavansa lapselle joka ei ole vielä syntynyt tai jota ei ole edes alulle laitettu. Ei voi ymmärtää miten sellainen voi loukata. Ei se mun mielestä ole mikään kirjoittamaton sääntö, ei nimiä voi omia.

Ai minä haastan riitaa, jos olen sitä mieltä että nimiä ei voi varata, ja että siskolle on turha nälviä mitään ristiäisten jälkeen? :)
Sisko teki typerästi, sen jo totesinkin. Mutta jos ap ei halua olla yhtä typerä, niin hänen ei kannata alkaa siskolle tästä päätään aukomaan. Tekee vaan tyttärestään Anniinan ja sillä hyvä. Coolisti ja rauhallisesti. Maailmaan mahtuu Anniinoita.

Mahtuu, mahtuu... Sillä vaan sanoin, että haastat riitaa, ku särähtää aina silmiin sun vastaukset. Mulla jää aina niistä ilkeä jälkimaku. Tulee aina mieleen, että jaa tässä ketjussa tapellaan kohta. En itsekkään rupeis siskolle enää nakkomaan mitään. Nimenä pitäisin sen minkä olen lapselle valinnut.. Pointti oli tuo vastaus tyyli...?