Simasta vielä, miten pilkotte sen sitruunan, ettei tule sitä valkoista???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Mä puristin mehun vaan ja pelkät kuoret laitoin siman joukkoon, mut se kuoriminen olikin haaste, siis ettei sitä valkoista päässy sinne. Voiko sen sitruunan ihan vaan viipaloida ja jättää sen valkoisen? Vai miten se pitäis tehdä?

Lupasin miehelle onnistunutta simaa yrittää vielä tehdä :D

Okei :) no entäs kuuluuko se pullottaa ja laittaa heti jääkaappiin, vai vielä pulloissa antaa olla huoneenlämmössä?

Luulen et tossa käyny joku moka. Kun ei hapon happoa ollut vaikka hiivaa oikea määrä jne.

eli tossa käyny moka :S Paketin ohjeessa ei sanottu että pulloissa pitää olla vielä lämpimässä, käskettiin vain pullottamaan ja laittamaan jääkaappiin.

No, ehkä nyt uskallan vielä koittaa ja annan olla pulloissa huoneenlämmössä. KIITOS sinulle neuvoista :flower:

eli tossa käyny moka :S Paketin ohjeessa ei sanottu että pulloissa pitää olla vielä lämpimässä, käskettiin vain pullottamaan ja laittamaan jääkaappiin.

No, ehkä nyt uskallan vielä koittaa ja annan olla pulloissa huoneenlämmössä. KIITOS sinulle neuvoista :flower:

Minkä paketin ohjeessa?

Mä teen niin että ensin sima on 1 vrk huoneenlämmössä, jonka jälkeen pullotus ja noin viikoksi jääkaappiin. Tällä ohjeella olen saanut vuodesta toiseen tosi hyvää simaa, on happoja ja makua :p

Sitruunasta laitan aina vaan purustetut mehut, en ikinä laita mitään kuorenkappaleita, koska en jaksa niitä sihtailla pois..

Mä kuorin kuorimaveitsellä ensin ohuesti sitruunan ja ne kuoret siman sekaan. Sitten leikkaan sen valkoisen osan pois ja viipaloin hedelmälihan vielä joukkoon. Hyvää tulee.

Minkä paketin ohjeessa?

Mä teen niin että ensin sima on 1 vrk huoneenlämmössä, jonka jälkeen pullotus ja noin viikoksi jääkaappiin. Tällä ohjeella olen saanut vuodesta toiseen tosi hyvää simaa, on happoja ja makua :p

Sitruunasta laitan aina vaan purustetut mehut, en ikinä laita mitään kuorenkappaleita, koska en jaksa niitä sihtailla pois..

dansukker paketin kyljestä... ja tosiaan laitoin heti pullotuksen jälkeen jääkaappiin eikä tullu happoja ollenkaan, vesi oli tarpeeksi lämmintä, toisella kerralla laitoin vähän vielä lämpimämpää. MUT EI PIRU ONNISTU.

Jospa koitan nyt vrk sangossa, pullotus ja vrk pulloissa ja sit vasta jääkaappiin

Yhteistyössä