Sikainfluenssarokotusgaluppi!

Alkuperäinen kirjoittaja aitiliini83:
Minä päätin olla ottamatta ja kohtaansen flunssan jos on tullakseen. Onhan siinä haittansa ja toivottavasti ei ikinä tule.
Luettuanio tämän sivun tein lopullisen päätökseni
http://sikainfluenssa.biz/varoitus#
Outoja väittämiä tuossa linkissä. Kyllä minä uskon suomalaiseen terveydenhuoltoon että jos se kokee tämän turvalliseksi antaa raskaana oleville niin sitten se on! Soitin taas neuvolaan äsken ja kyllä tuota rokotetta suositellaan raskaana oleville ihan kaikissa raskauden vaiheissa...myös herkimäpä aikana eli viikot 5-10. Jo synnyttäneistä en tiedä.
 
Sapfo: Enmpä lukenu nii :)

Kovasti on riskejä jos ottaa ja jos ei ota!!Eihän sitä rokotuksen vaikutusta pitkällä tähtäimellä varmaan vielä kukaan tiedä.Itse tulen saamaan rokotteen koska minulla muitakin vaivoja jonka puolesta saisin.Meillä kuitenkin th suositteli enemmän jokavuotista infulenssa rokotetta.Olen sen verran tyhmä , etten niiden eroja tiedä :) Ymmärrän kyllä , että vaikuttavat aineet eri ja tehty eri infulenssaan..Valaiskaahan minua :)
 
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/saksasta-tuleva-sikainfluenssarokote-askarruttaa-aiteja

Tuossa sinulle vielä asiallinen linkki jouluksi vauva!

En tiedä oletko lukenut tätä ketjua mutta kannattaa lukea kun mietit rokotetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Siis mikä tuo sivusto oikein on? En näe missään artikkelin laatijan pätevyyttä. Todella provokatiivinen ja selkeän rokotevastainen. Toivottavasti kukaan ei tuohon sivustoon perusta näkemystään tästä taudista tai rokotteesta :eek:
Jos katsoisit ALKUPERÄISIÄ LÄHTEITÄ, linkit niihin löytyy aina artikkeleiden pohjasta. Sieltä löytyy sitä sun pätevyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Ja mitä lukaisin joitain artikkeleita niin siellä on selkeitä virheitä. Rokotteessa ei ole eläviä taudinaiheuttajia mukana.
Näköjään et lukenut sivustoa kovin tarkasti. Siinä lukee että AstraZenecan FluMist rokote sisältää heikentyneen elävän H1N1-viruksen, mikä on totta. Voit jopa mennä AstraZenecan omille sivuille katsomaan. Suomessa tätä rokotetta ei tietojeni mukaan käytetä, mutta se on ensimmäinen mikä jaetaan Yhdysvalloissa koululaisille. Kyllä: sikainfluenssarokotteita löytyy MONTA ERI TYYPPIÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Myöskin tuo neurologinen sairaus joka mainitaan, se on liitetty jo vuosikausia kaikkiin rokotteisiin, ei pelkästään sikainfluenssaan.
Ööö, täyttä paskaa puhut. Voisitko antaa jotain linkkejä jotka tukee väittämääsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Lisäksi sairastusmistapaukset tähän syndroomaan on häviävän pieniä.
Riippuu ihan kuinka paljon noita lisäaineita rokotteesta löytyy. Koska tätä rokotetta pitää WHO:n mukaan saada erittäin nopeasti markkinoille, immuunijärjestelmää stimuloivia lisäaineita joudutaan käyttämään tavallista enemmän koska viruksen antigeenejä on hitaampi/kalliimpi valmistaa. Tämä lisää riskiä saada haittavaikutuksia rokotteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Juuri neurologian suomalainen ylilääkäri tv-ohjelmassa sanoi että sikainfluenssarokotteen myötä tähän sairauteen sairastuu 100 ihmistä joilla 15 % tauti on vakava. Eli jos rokotetaan satojatuhansia ihmisiä niin riskiluku on mitätön.
Onko tällä ylilääkärillä kristallipallo? Itse uskon että hän vetää nämä numerot perseestään. Tässä vaiheessa on vaikeeta sanoa mitä tulee tapahtumaan.

Riski-hyöty suhde on myös päin peetä koska sikainfluenssa on tähän mennessä ollut heikompi kuin tavallinen flunssa, eikä sillä ole syytä muuttua pahemmaksi koska se pystyy jo tartuttamaan melkeinpä kaikkia. Jos tämä jatkuu, voi olla että tämä flunssakausi on lievempi kuin viime vuoden.

D-vitamiini ja terveellinen ruokavalio on sitä mitä minä käytän kyseisen lenssun ehkäisemiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Miten kukaan voi perustaa näkemyksiään tuohon sivustoon :x |O |O Pitäisi oppia luovimaan netissä ja käyttämään lähdekriittisyyttä.
Olen samaa mieltä. Keneenkään ei kannata sokeasti uskoa, ei internet-sivustoihin eikä ns. asiantuntijoihin tai auktoriteetteihin. Tutkikaa itse asiaa, katsokaa eri näkökulmat avomielisesti, katsokaa myös eri tiedonlähteiden motiiveja, ja tehkää oma päätös. Harmi vaan että kun teette oman päätöksen, kuten aikuisten ihmisten kuuluu, otatte itse vastuun, ettekä voi syyttää ketään.

Rokotevalmistajatkin ovat siirtäneet vastuun haittavaikutuksista vastaanottavalle taholle tämän sikainfluenssarokotteen kanssa. Miksi he tekisivät niin jos piikityksestä ei ole mitään vaaraa, tai hyvin epätodennäköistä saada mitään haittavaikutuksia siitä? Hmmm.
 
Joo, en mä tuota sivustoa katsonut tarkasti. Sivusto jonka yläreunassa lukee jotain tyyliin "lähetä tämä tieto heti ystävillesi tai ihmisiä alkaa kuolla" tai sun muuta ei tunnu objektiiviselta paikalta. Tuohon on kerätty tietoa tarkoituksenhakuisesti tätä rokotetta vastaan. Missä ovat näiden tutkimusten kanssa ristiriidassa olevat tutkimukset? Eikö ihmisille anneta vapautta tehdä itse johtopäätöksiään kattavan aineiston perusteella? Tulee mieleen abortinvastustajien kotisivut tms.

Onhan totta että netistä löytyy "tieteellisiä" artikkeleita tästä sikarokotteesta ja -taudista suuntaan ja toiseen. Eikä tällainen tavallinen tallaaja voi tietää mikä on oikeasti kunnon tutkimus ja mikä ei. Vaikka tutkija itse olenkin. Netti on myös suuri roskalaatikko jossa on monia "tieteelliseksi" tehtyä tutkimuksia. Joten siksi minä kuuntelen Suomen asiantuntijoita. Eikö sitä yleensäkin kysytä niiltä joilla tietoa on. Luulisin että tutkijoilla on parasta tietoa tästä asiasta.

Suomeen tulleessa rokotteessa ei ole eläviä taudinaiheuttajia. Olemme samaa mieltä ja kun puhun tästä rokotteesta niin toki tarkoitan sitä tyyppiä joka tulee minun käyttööni ja meille muille suomalaisille. Sorry epäselvyys.

Guillain-Barrén oireyhtymä liitetään rokotuksiin yleensä. Tieto: TV kakkosen viime viikon (vai oliko edellisen viikon) takainen ajankohtaisohjelma jossa käsiteltiin syndroomaan sairastuneen miehen tapausta. Mutta jos et usko suomalaista tutkijalääkäriä niin minkäs sille sitten voi.

Netistä löytyy myös: "1976 influensarokotteeen ja Guillan-Barrén oireyhtymän välille esitettiin yhteyttä. Aiheesta on tehty lukuisia tutkimuksia, joista ainoastaan yhdestä on löydetty tällainen yhteys. Tässä tutkimuksessa katsottiin, että yksi miljoonasta rokotetusta on vaarassa influensarokotuksen vuoksi. Guillan-Barrén oireyhtymää on havaittu myös muiden rokotteiden antamisen jälkeen, mutta rokotuksien yhteyttä sairauteen ei ole osoitettu." Lähde tuohon sitaattiin http://wapedia.mobi/fi/Rokotus

"D-vitamiini ja terveellinen ruokavalio on sitä mitä minä käytän kyseisen lenssun ehkäisemiseen."

Saanko kysyä oletko riskiryhmässä? Koska jos et ole niin on turha edes puhua että olisimme samalla viivalla miettiessämme rokotteen etuja ja haittoja.

 
Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Meillä neuvolantäti suositteli että otan rokotteen sitten heti synnytyksen jälkeen. Mutta vanhimmalle lapselle se pitää antaa heti kun on infektioastma pahana ja syksy on muutenkin ollu taas hällä hankalampi.
Miksi ei jo loka-marraskuussa?
Mahdan synnyttää marraskuussa ja vauva saa maidon mukana vasta-aineet rokotteen jälkeen, en tahdo ottaa rokotetta raskausaikana kun tietää mitä se sisältää.
Sen takia esim. haukea ei saa syödä kun siinä on elohopeajäämiä, rokote sisältää elohopeaa myös. ei ehkä paljoa mutta tokko siinä yhdessä hauenpalassakan sitä paljon on.

 
Eikö silakoita syömällä saa yhtä paljon elohopeaa kuin rokotteesta? =)

Toisaalta, jos olisin sinä niin miettisin itsekin enemmän tämän rokotteen ottamista jo raskausaikana sillä ainahan on olemassa ainakin teoreettinen riski että vauvaan vaikutetaan jollain lailla. Eikä tästä rokotteesta kuten ei mistään voi 100% tarkkuudella sanoa että MITÄÄN vaaraa ei koidu vauvallesi. Pitää pelata todennäköisyyksillä, valitettavasti.
 
mua jäi häiritsee noissa tossa mun linkistä yhessä artikkelissa oli siitä että rokote saattaa sisältää kokeellisisa lisäaineita joiden haittavaikutuksia ei vielä tiedetä ja just se miksi rokoteyhtiöt eivät ota avstuuta mahdollisista haittavaikutuksista! Panee kyllä miettimään!
Lasteni hematologi suositteli ottamaan rokotteen mutta ei tuntunut että hän oisi perehtynyt rokotteeseen sen kummenmmin kun kysyin haittavaikutuksista! Sanoi vaan että kannattaa ottaa jos tarjotaan......
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Joo, en mä tuota sivustoa katsonut tarkasti. Sivusto jonka yläreunassa lukee jotain tyyliin "lähetä tämä tieto heti ystävillesi tai ihmisiä alkaa kuolla" tai sun muuta ei tunnu objektiiviselta paikalta.
Eh ...

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Tuohon on kerätty tietoa tarkoituksenhakuisesti tätä rokotetta vastaan. Missä ovat näiden tutkimusten kanssa ristiriidassa olevat tutkimukset? Eikö ihmisille anneta vapautta tehdä itse johtopäätöksiään kattavan aineiston perusteella?
Mitään luotettavia tutkimuksia KYSEISEN rokotteen turvallisuudesta ja tehokkuudesta ei ole. Se on koko jutun pointti. Ja valtamedian propagandasta saat muutenkin kuulla tarpeeksi positiivisiä asioita sikainfluenssrokotteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Onhan totta että netistä löytyy "tieteellisiä" artikkeleita tästä sikarokotteesta ja -taudista suuntaan ja toiseen. Eikä tällainen tavallinen tallaaja voi tietää mikä on oikeasti kunnon tutkimus ja mikä ei. Vaikka tutkija itse olenkin. Netti on myös suuri roskalaatikko jossa on monia "tieteelliseksi" tehtyä tutkimuksia.
Totta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Joten siksi minä kuuntelen Suomen asiantuntijoita. Eikö sitä yleensäkin kysytä niiltä joilla tietoa on.
Niille syötetään sitä samaa paskaa mitä netistäkin löytyy. Ja monet asiantuntijat EIVÄT ole samaa mieltä tästä rokotteesta, esim. 40-50% Iso-Britannian terveydentyöntekijöistä eivät suosittele sikainfluenssarokotetta, sama juttu Hong Kongissa ja Ranskassa. Ovatko ne kaikki sitten idiootteja, ja yksi Suomen ylilääkäri on niitä viisaampi?

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Saanko kysyä oletko riskiryhmässä? Koska jos et ole niin on turha edes puhua että olisimme samalla viivalla miettiessämme rokotteen etuja ja haittoja.
Olen ns. "riskiryhmässä".

Minulle on aivan sama ottaako joku rokotteen vai ei, kunhan se on TÄYSIN VAPAAEHTOINEN KAIKILLE (jopa terveydenhoitajille ja lääkäreille, että eivät sitten saa potkut jos eivät halua sitä ), ja kunhan kaikki tietävät MAHDOLLISET riskit ja ottavat itse vastuun siitä.

Sen minkä minä tässä näen on että sikalenssu on tosi heikko, rokote ei välttämättä edes toimi, jos sikalenssu muuttuu pahemmaksi se ei varmastikkaan toimi (koska kyseessä on toinen kanta, rokote toimii ainoastaan nykyiseen kantaan jos edes siihen) ja rokotteen turvallisuutta ei ole varmistettu millään luotettavalla tutkimuksella.
 
sapfo, ei meillä silakoitakaan syödä eikä muita itämeren kaloja. Koska uusimpien tutkimusten mukaan itämeren kaloissa on erittäin suuret määrät ympäristömyrkkyjä, näin kertoi neuvolantäti. towsin tähän astikkin on suosittu lähikaloja, mitään järkeä siinä että kalat raahataan 500km kun lähempääkin saa parempaa kalaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Eikö silakoita syömällä saa yhtä paljon elohopeaa kuin rokotteesta? =)

Toisaalta, jos olisin sinä niin miettisin itsekin enemmän tämän rokotteen ottamista jo raskausaikana sillä ainahan on olemassa ainakin teoreettinen riski että vauvaan vaikutetaan jollain lailla. Eikä tästä rokotteesta kuten ei mistään voi 100% tarkkuudella sanoa että MITÄÄN vaaraa ei koidu vauvallesi. Pitää pelata todennäköisyyksillä, valitettavasti.
Ei yhtä paljon mutta kyllä. Se elohopea mitä syödään menee luonnollista reittiä, maksa, munuaiset ja muut sisäelimet suodattavat sitä nopeasti pois elimistöstä. Mutta kun ottaa sen rokotteen kautta elohopea menee epäluonnollisesti suoraan elimistöön, ja jää sinne kiertämään pidemmäksi aikaa.

Se voi jopa jäädä elimistöön 20 vuodeksi aiheuttamatta mitään, mutta riski on aina siinä että se 1-30 vuoden päästä aiheuttaa esim. jonkun vakavan kroonisen taudin mitä joudutaan sitten lääkkeillä hoitamaan loppuelämän. Sama juttu muiden rokotteiden lisäaineiden kanssa. Ja kun niitten määrä lisääntyy, riski lisääntyy.

Tämän takia tiomersaalin käyttö rokotteissa on kiellettyä Suomessa ja koko Euroopassa, paitsi nytten sikainfluenssarokotteessa koska WHO (eli maailman terveysjärjestö ) hoitaa ns. pandemiatoimeenpiteet.
 
http://www.webmd.com/cold-and-flu/news/20091001/28-pregnant-women-dead-from-h1n1-swine-flu-in-us?ecd=wnl_day_100309

Tuossa sain kaverilta yhden postauksen että Jenkeissä on kuollut 28 raskaana olevaa naista sikainfluenssaan.

Onhan tässä kyse riskeistä mutta pitää sitten kunkin punnita mikä on se pienin riski kunkin kohdalla. Itse pidän tautia suurempana riskinä kuin rokotetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
http://www.webmd.com/cold-and-flu/news/20091001/28-pregnant-women-dead-from-h1n1-swine-flu-in-us?ecd=wnl_day_100309

Tuossa sain kaverilta yhden postauksen että Jenkeissä on kuollut 28 raskaana olevaa naista sikainfluenssaan.

Onhan tässä kyse riskeistä mutta pitää sitten kunkin punnita mikä on se pienin riski kunkin kohdalla. Itse pidän tautia suurempana riskinä kuin rokotetta.
Eli suunnilleen yhtä paljon kun tavalliseen influenssaan (sikainfluenssa on syrjäyttänyt tavallisen influenssan monessa maassa). Mutta se on ihan OK, teet oman päätöksen, otat siitä vastuun ja eläät sitten seuraamuksilla, jos niitä on.

Ei siinä mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
http://www.webmd.com/cold-and-flu/news/20091001/28-pregnant-women-dead-from-h1n1-swine-flu-in-us?ecd=wnl_day_100309

Tuossa sain kaverilta yhden postauksen että Jenkeissä on kuollut 28 raskaana olevaa naista sikainfluenssaan.

Onhan tässä kyse riskeistä mutta pitää sitten kunkin punnita mikä on se pienin riski kunkin kohdalla. Itse pidän tautia suurempana riskinä kuin rokotetta.
Onhan niitäkin uutisia, porukka saa rokotteen, ja sit menehtyy tai sairastuu.
Kaikki se elohopea mikä on rokottees siirtyy sinusta sikiöön.
Totuushan on se, että kukaan ei tavallinen tallaaja, suomen viranomainen tai WHO tiedä mitä lyhyt- ja pitkäaikasia hyötyjä/haittoja tästä rokotteesta on.
Vähä tuntuu että meit viedään ku pässiä narussa. Vaikka rokote ei olisi turvallinen tai siin ois haittoja ja norm. tilantees ei sais myynti lupaa, ni sil ei o mitään väliä.
Kaikki jotka tahtoo saa rokotteen.
 
emv
Itselläni on 1-tyypin diabetes ja jo sikäli kuuluu riskiryhmään saada sikaflunssa, siis koska vastustuskyky on heikentynyt diabeteksen vuoksi. Tavallisen influenssarokotteen olen ottanut kerran, vaikka suositeltaisiin ottamaan joka vuosi. Yhden kerran olen myös sairastanut perus influenssan, joka johti kuuden päivän sairaalahoitoon. En uskalla olla ottamatta sikaflurokotetta, koska ei ole tietoa miten se vaikuttaa ton diabeteksen kanssa. Diabetes aiheuttaa riskejä vauvalle, miten sit jos ois vielä sikaflu? Tähän ei varmasti kukaan pysty vastaamaan vielä. Lisäksi riskit, joita sikaflu mahdollisesti itselleni diabeetikkona aiheuttaa. Normioloissa olen hiukan rokotevastainen. Normiinfluenssarokotetta en ole ottanut tänäkään vuonna enkä aio.

-emv ja james jessenpoika 8+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Olen lukenut että lokakuun lopulla alkaisivat rokotukset.

Tuo Norjan nainen oli sitten varmaan saanut virustartunnan ennen synnytystä? Vai sen jälkeen? Joka tapauksessa pelottavaa on juuri se että oli terve aikuinen ihminen kyseessä joka kuoli.
Niimpä. Onkohan Norjassa tuo tautitilanne erilainen kuin Suomessa eli onko siellä varsinainen epidemia puhjennut? Pelottaa sekin että Norjassa terveydenhuolto on varmaankin hyvää Pohjoismaista tasoa!
Norjassa asuvana voin kommentoida tahan. taalla sairastuneita "virallisesti" 1600 , mutta koska vain riskiryhmalaiset testataan niin todellinen luku voi olla kymmenia tuhansiakin. Tuo kuollut nainen oli sairastunut sikainfluenssaan ennen synnytysta ja sairaala oli paatynyt sektiopaatokseen aidin huonon tilan vuoksi. kolme viikkoa lapsen synnytyksen jalkeen sinnitteli keuhkokuumeessa hengityskoneessa ja lopulta kuoli. Taalla myos toinen raskaana oleva teholla hengityskoneessa. Kuolleita on tosiaan jo 6 ja norjalainen sairaanhoito on oikein patevaa. Eli taalla kylla kukaan ei enaa vahattele taudin riskeja ja minullekin viime neuvolassa kehoitettiin rokote ottamaan. Taalla paikallinen terveysviranomainen on erityisesti pyytanyt kaikkia raskaana olevia rokotuttamaan itsensa! Minakin sain rokotusajan viime neuvolasta ja rokote pistetaan 21.10. Eli pari viikkoa pitaa viela odotella.
 
Lähes kaikki on sikainfluenssaan ja rokotteeseen liittyen epävarmaa, mutta tiedämme sen että useita raskaana olevia on kuollut tautiin. Yhtään ihmistä ei toistaiseksi ole kuollut rokotteeseen (monet lapset ja aikuiset ovat sen jo tutkimustarkoituksessa saaneet). Jos riskinä taudin sairastamisessa on oma tai vauvani kuolema, valitsen mieluummin rokotteesta aiheutuvan haitan/ sairauden/ sivuvaikutuksen meille molemmille.
 
Jokainen saa onneksi itse päättää, ottaako rokotteen vai ei. Itse odotin rokotteen saapumista Suomeen kovasti, kunnes sain tietää millainen rokote on kyseessä. Keskustelupalstalla kädenvääntö faktoista on ihan turhaa, joten jätän jokaisen oman harkinnan varaan sen, haluaako niistä tietää vai ei. Ulkomaalaisilta web-sivuilta löytää kyllä tietoa, jos vain halua sen saamiseen löytyy. Julkisuudessa annetut tiedot rokotteesta eivät pidä paikkansa. Terveydenhuoltohenkilöstö tietää ja sanoo vain sen, mitä heille ylempää (virallisissa tiedotteissa) kerrotaan ja käsketään ihmisille sanoa.

Jotain miettimistä asiaan antaa se, että Suomeen tuleva rokote (GlaxoSmithKlinen Pandemrix) sisältää sellaisia apuaineita (mm. skvaleeni), joista tutkimustuloksia ei juurikaan ole edes terveiden ihmisten kohdalla, saati sitten raskaanaolevien tai pikkulapsien suhteen. Tästä syystä esim. Yhdysvalloissa kyseinen rokote ei ole saanut myyntilupaa ja Kanadassakin rokotetta ei uskalleta antaa alle kolmevuotiaille tai raskaanaoleville naisille. Heille on varattu turvallisempi vaihtoehto.

Kannattaa tosiaan huomioida, että sikainfluenssarokotteita on monenlaisia ja niiden sisältö vaihtelee paljon. Suomeen on ostettu vain tätä yhtä rokotetta, joka sisältää hyvin kokeellisia aineosia. Myös tämä paljon puhuttu elohopea (eli Tiomersaali), on normaalisti Suomessa käytetyissä rokotteissa kielletty, mutta tämän pandemia-rokotteen kohdalla sen suhteen on tehty poikkeus. Vaikka maailmalta valuu paljon "tutkimustuloksia" sikainfluenssarokotteista, kannattaa ottaa huomioon, että ne eivät useinkaan koske sitä rokotetta, joka Suomeen on tulossa.

Itse olen raskaana, mutta kaikkien niiden TIETOJEN valossa, mitä rokotteesta olen hakenut, en uskalla sitä ottaa. Hassua on ollut myös se, että olen saanut tukea päätökselleni sekä äitiysneuvolasta että äitiyspoliklinikalta sen jälkeen, kun olen ensin kertonut kielteisen suhtautumiseni rokotetta kohtaan.

Kun ensimmäiset epäilykseni Pandemrix-rokotteen turvallisuudesta heräsivät, mieheni piti minua ihan vainoharhaisena. Pyysin häntä tutkimaan asiaa lisää ja niin hän myös teki. Haettuaan tietoa luotettavista ulkomaalaisista lähteistä ja Pandemrix-tuoteselosteesta, hänen ymmärryksensä kasvoi ja nyt hän on kanssani ehdottomasti samaa mieltä - meidän perheessä rokotetta ei oteta.

Olkaa kriittisiä sen suhteen mitä luette, kuulette ja uskotte. Varmasti on totta, että rokote on kansakunnan kannalta hyväksi ja sen vuoksi sitä myös suositellaan. Mutta onko se varmasti sinun ja tulevan lapsesi hyväksi? Sitä kannattaa jokaisen pohtia.

 
Snow Leopard oletko löytänyt jotain konkreettista joka puhuisi rokotteita vastaan niistä ulkomaisista artikkeleista jotka mainitsit? Itse en jaksa ruveta kääntämään ulkolaisia tekstejä kun on tuo kielitaito päässyt vähän rapistumaan ;) .
 
Edelleen otan rokotteen vaikka Lumileopardi kertoi tietojaan. Mulla painaa vaa'assa nyt enemmän FAKTA siitä että taudin jälkitaudit ovat vaarallisia raskaana oleville kuin teoria siitä mitä rokotteen haitat ehkä voivat olla. Minulla on kaksi pientä tyttöä olemassa jotka kaipaavat äitiään vielä pitkään. En voi viettää sairaalassa teholla viikkoja, saati nyt mennä kuolemaan. Varsinkin keuhkokuume on jälkitautina hyvin todennäköinen ja siihen eivät antibiootit oikein pure. Edelleen raskaana olevan hoitoon ei voida kaikkia lääkkeitä edes käyttää. En myöskään halua pelätä joka ikistä flunssanpoikasta joka tulee ja miettiä onko tämä nyt se sikatauti vai ei. Suoraan sanottuna en oikein luota tähän Tamifluuhunkaan joka on ollut kielletty raskaana olevilta vielä vähän aikaa sitten.

Eilen Ylen uutisissa sanottiin että vaikka tauti on osoittautunut lievemmäksi, tämä ei sulje pous jälkitautien vaaraa mitenkään. Ja epidemia on tulossa, ajankohta on vielä epäselvä vain. Jos se sattuu tulemaan vaikka keväällä niin sitten onkin kivaa olla synnärillä vastasyntyneen kanssa. Rokotteesta vauva saa sentään vasta-aineita tautia vastaan imetyksen kautta.

Eli jos rokotteesta jotain tulee, sitten tulee. Meille raskaana oleville todellinen riski on tämän taudin jäkitaudit ja tämän takia otan rokotteen.
 
Kirjoitan tähän mitä Aamulehden Asiat-liitteessä luki:

Luuloa ja tietoa influenssarokotuksesta

"Kirurgi Antti HEikkilä kiukuttelee haastattelussa samaan hengenvetoon niin valtiovarainministeriä, margariinia, tulehduskipulääkkeitä kuin sikainfluenssarokotuksiakin vastaan. VAlitettavasti hänen rokotusvastaisuutensa perustuu kaikileta osin vääriin tietoihin.
Virheväittämiä on kolme:
1) Nyt leviävässä pendemisessa influenssassa, toisin kuin vuosittain leviävässä kausi-influenssassamme, vaara ei koske nimenomaan vanhoja ja huonokuntoisia ihmisiä. Kuolleista kolme neljäsosaa on ollut lapsia ja nuoria, ja kolmasosalla ei ole ollut mitään sairautta taustalla. VAnhempi väestö näyttää olevan suojassa
2) Kuolemat eivät ole johtuneet jälkitauteina saaduista bakteerikeuhkokuumeista vaan suoraan nopeasti pahenevista virusinfektioista. Antibiootit eivät siis tähän auta mutta tehokas rokotus auttaisi.
3)Heikkilä esittää vanhentunutta pelottelua 70-luvun USA:n influenssarokotuskampanjaa liitttyviksi epäillyistä halvaustapauksista ja kuolemista. Myöhemmät influenssarokotustutkimukset eivät ole osoittaneet halvausten yhteyttä influensssarokotuksiin, mutta kylläkin niiden yhteyden influenssainfektioighin.
Siinä HEikkilä on oikeasssa että tätä uutta sikainfluenssarokotetta ei ole ehditty testata tehon ja haittojen kannalta yhtä laajasti kuin kausi-influenssarokotteitamme. Tuhansilla potilailla tehtyjen tutkimusten mukaan se silti tuottaa ihmisessä niin paljon vasta-aineita, että sen pitäisi suojata taudilta ja erityisesti vakavilta tautimuodoilta. Mitään yllättävää haittaa rokotetuilla ei ainakaan toistaiseksi ole havaittu. Ei sitä muutoin suositeltaisikaan.

Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu. mninun kantani on, että niiden suurimpaan riskiin kuuluvien, joille rokotusta tullaan tarjoamaan, kannattaisi se myös ottaa. Vlinta on vapaa, ja jokaisen on se itse parhaan tiedon valossa tehtävä."


Näin siis kirjoitti Jukka Lumio Infektiolääkäri Pirkanmaan sairaanhoitopiiristä. Ilmeisesti Antti Heikkilä on ko. lehdessä kirjoittanut aikaisemmin mutta sitä en ole lukenut mutta tämä kirjoitus oli vastaus siihen Heikkilän kirjoitukseen.
Minä luotan Jukka Lumioon joka on "suuri" nimi Pirkanmaalla mitä infektiotauteihin tulee.
 
Tuon sivuston tarjoamista näkemystä voi olla montaa mieltä Lumileopardi. Jos rokotetta vastustaa saa varmasti hurmoshenkistä tukea mielipiteelleen tuolta. Tämä on minun mielipiteeni siis tuosta sivustosta.

Mitä siellä oikein sitten sanotaan. "The new swine flu jabs have to be without the adjuvant "squalene" because these increase the side effects." Eli halutaan varmistaa mahdollisimman haittavaikutukseton rokote. Hyvä tavoitehan tuo on.

Yleisiä sivuvaikutuksia rokotteista ovat punotus, turvotus, kivut, mustelmat, kuume, yleinen epämukavuuden tunne, vilunväristykset, väsymys, päänsärky, hikoilu ja lihas- tai nivelsärky. Missään ei käsittääkseni puhuttu vaarallisista sivuvaikutuksista mitään.

Ja tuota tiomersaalia käytetään rokotteissa ihan yleisesti "säilöntäaineena". en usko että täysin turvallisia rokotteita on olemassakaan.
 

Yhteistyössä