Mä olen aika lailla samaa mieltä, Sapfo.Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:Tuon sivuston tarjoamista näkemystä voi olla montaa mieltä Lumileopardi. Jos rokotetta vastustaa saa varmasti hurmoshenkistä tukea mielipiteelleen tuolta. Tämä on minun mielipiteeni siis tuosta sivustosta.
Mitä siellä oikein sitten sanotaan. "The new swine flu jabs have to be without the adjuvant "squalene" because these increase the side effects." Eli halutaan varmistaa mahdollisimman haittavaikutukseton rokote. Hyvä tavoitehan tuo on.
Yleisiä sivuvaikutuksia rokotteista ovat punotus, turvotus, kivut, mustelmat, kuume, yleinen epämukavuuden tunne, vilunväristykset, väsymys, päänsärky, hikoilu ja lihas- tai nivelsärky. Missään ei käsittääkseni puhuttu vaarallisista sivuvaikutuksista mitään.
Mulle ei riitä syyksi rokottamattomuuteen se, että rokotteessa on sivuvaikutuksia aiheuttavia ainesosia. Haluan tietää mitä sivuvaikutuksia -ja ne todennäköisyydet niille. Tämä on tärkeä pointti mulle. 100% turvallista rokotetta ei ole olemassakaan, ei mitään tautia vastaan, joten jopa se pahin (ja myös harvinaisin) vaihtoehto on aina läsnä.
Tietenkin on tärkeää, että saadaan mahdollisimman 'puhdas' rokote ja siihen pitääkin pyrkiä. Mutta jos vaihtoehdot ovat rokote, joka aiheuttaa sivuvaikutuksia, tai ei rokotetta ollenkaan, taidan ottaa rokotteen. Mun hengityselinsairashistorialla en valitettavasti voi ottaa riskiä, että saisin kovan tulehdustaudin sille alueelle - nyt raskausaikana varsinkaan kun vastustuskyky on muutenkin alentunut. :/
Lisämotivaationa rokotukselle on vielä se, että työpaikallani on nyt todettu sikainfluenssa. Onneksi tämä on iso talo ja firma tekee kyllä paljon suojatakseen muita työntekijöitä. Nyt vain odotellaan moniko taudin on saanut ja lähteekö se leviämään..