Toivoisin näkeväni sen päivän, kun jokainen työttömiä kadehtiva voi antaa työpaikkansa saman alan työttömälle.. jonkinlainen työ-työttömyyskokeilu. Mun kaveri tienaa n.400e enempi töissä ollessaan kuin mä kotona "saan", mutta ei kuulemma vaihtais kuolemantuomion uhallakaan tähän tilanteeseen
Jos on työelämää ja pekkas- ja lomakorvauksia saanut maistaa, nauttia työterveyshuollon palveluista.. edes muutaman vuoden, niin ei kuule naurata sitten kun heräät aamuisin ilman herätyskelloakaan n.5-5.30 ja mietit mitä v*ttua sitä tänään tekis?
Itsellä on kohtuullinen vuokrakaksio 490e (ero tuli tilanteestani johtuen ja mies jäi taloon aikoinaan), känny ja netti n.30e kuussa(laajakaistaan en tuhlaa), bussikortti 38e ja sitten jumalattomat lääkekulut ja lekurikäynnit. Sähkö on naurettava entiseen verraten, joten siitä en valita.. mulle jää ruokaan ja muuhun n.180-220e kuussa, siitä repii harrastuksia

Voisin tätä aikaani lahjoittaa mielelläni jollekin sitä kaipaavalle.. vaikka eurolla tunti.
(joo, terveenä muuten voisin sanoakin että hyvin menee taloudellisesti näillä tuloilla myönnetään)
Vois muistaa, ettei sossut auta jos vain jonkun syyn keksivät ja olet liian "toimeentuleva". Mulla on osuus perinnöstä jokusen kymppitonnin verran (kertokaa toki miten häätää leski kodistaan myyntiä varten..), jonka varjolla en voi saada toimeentulotukea. Ja avioehdon takia en saanut mitään erossa, tosin en halunnutkaan kupata miehen aiempaa omaisuutta. Siitäkini mainittiin, jotta olisin voinut tapella talon myyntiä.
Sairauteni ei estäisi pientä työntekoa, mutta olen riski työantajille. Sairauslomia tulisi aina jokatapauksessa. Fyysistä työtä tekisin puolestani, mutta kroppa hajoo parissa vkossa.. joten nyt sitten olen sellainen työtön, joka ei kelpaa minnekään. Olen kysellyt josko pääsis vanhainkotiin yms tai työpajoihin. Noh, ikää on niin paljon jotta ne paikat menee nuorille ja ei vanhusten luo pääse edes ulkoilemaan/juttuseuraksi ilman sopivaa koulutusta(johon en sovellu sairauden takia, liikaa empatiaa tjn olisi kuulemma potilaita kohtaa). Kaksi toisen asteen tutkintoa löytyy lakin lisäksi sekä yks 3.asteen.. joten ei tuosta koulutuksestakaan ole aina hyötyä kun kohtalo toisin päättää.
Joten monesti sitä ei pääse tekemään mitään edes halutessaan.. sitten popsitaan mielialalääkkeitä, jotta päivät saa kulumaan joutusammin..