Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minusta tuo on todella paljon. Mutta olenkin aika vanhanaikainen äiti ja kai sitten ihan nössökin, kun olen ekaa kertaa laittanut lapset vieraalle (esim. mummolle) yökylään vasta reilusti yli vuoden ikäisenä, eikä alle vuoden ikäinen ole muutenkaan tainnut olla paljon muilla olla hoidossa kuin isänsä hoivissa välillä muutamia tunteja... Osasyynä täysimetys 6 kk ikään ja öisin vielä vuodenkin iässä, niin yökylät on olleet sula mahdottomuuskin.Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Kuuli mummoni narisseen, että poikani on liikaa hoidossa!!
Ipana on kohta 1v. ja oli ekaa kertaa yöhoidossa mummolla 4kk ikäisenä.
Se jälkeen on ollut mummolassa yökylässä n. kerran kuussa tai harvemmin.
KErran tai pari viikossa on kauppareissujen ajan mummolassa ja viikonloppuisin saattaa olla esim 6h, joskaan ei joka viikonloppu.
Mummolassa kyläillään päivittäin et vat tosi läheisiä pojan kanssa mun vanhemmat. Musta kun toi hoitomäärä ei mikään kauhea ole niin ihmettelen vaan et mitä se mummoni narisee :kieh: Ja siis hän ei poikaani hoida vaan mun äitini.
Meillä isommatkaan lapset ei ole mummoilla yökylässä kovin usein, ehkä muutaman kerran vuodessa.
Meillä mummi, pappa ja mummu eivät olekaan "vieraita", vaan todella läheisiä ja osa perhettä ja osallistuvat aktiivisesti lasten elämään.
No sanotaan sitten, että meillä on oma perheemme ja toki isovanhemmat ja lastenlapset on läheisiä keskenään, mutta he eivät ole lastenhoitovastuussa meidän lapsista. Isovanhempina saavat toki nauttia lasten seurasta, mutta eivät ole mitään lastenhoitoautomaatteja.
ihan niinku me pidettäis omiamme sellaisina.