mimmi
vaikka mummo asuis naapurissa eikä tuolla kaukana niin en veis niitä hoitoon kuin todela pakottavista syistä(sairaalareissu,lääkäri tms jonne ei yksinkertaisesti voi ottaa lasta mukaan).Yökylään voisin antaa 5v mutten ikimaailmas 2vuotiasta.Miks 2vuotiaan pitäis olla erossa vanhemmistaan enempää kuin pari kolme tuntia viikossa??eri asia on jo isompi,esim tuo 5v,mutta kyllä mun mielestä 1vuotiaan hoidattaminen mummolla vähän väliä on aika törkeetä.Alkuperäinen kirjoittaja minna:Millä sä perustelet että tässä tapauksessa lapset hoidatetaan mummulassa?Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:Mä en ikinä pitäis lapsiani noin paljon hoidossa vaikka olis mahdollisuuskin.Yksvuotiaan paikka on omien vanhempien kanssa aina kun mahdollista.Meillä lapset 5 ja 2 eivätkä oo vielä ikinä olleet yökylässä missään. 5 vuotiaan voisin jo antaa mummolle,jos mummola olis lähempänä(matkaa sinne 350km)mutta 2 vuotiasta en ikimaailmassa muutoin kuin painavasta syystä(jos joutuisin sairaalaan tms).Mä en yhtään tajua ihmisiä jotka tekee lapsia ja hoidattaa ne sitte omilla vanhemmillaan.Mun mielestä riittävä hoitomäärä olis maksimi kerran viikos pari kolme tuntia ja vain todellises hätätilantees enemmän.Ja mitä yökyläilyyn tulee niin lastenpsykologit ja psykiatrit on sanoneet että lapsi voi olla öitä erossa vanhemmistaan niin monta yötä kuin lapsella on ikävuosia.eli alle vuoden vanha ei yhtään,1v max yhden yön,2v 2 jne.Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Kuuli mummoni narisseen, että poikani on liikaa hoidossa!!
Ipana on kohta 1v. ja oli ekaa kertaa yöhoidossa mummolla 4kk ikäisenä.
Se jälkeen on ollut mummolassa yökylässä n. kerran kuussa tai harvemmin.
KErran tai pari viikossa on kauppareissujen ajan mummolassa ja viikonloppuisin saattaa olla esim 6h, joskaan ei joka viikonloppu.
Mummolassa kyläillään päivittäin et vat tosi läheisiä pojan kanssa mun vanhemmat. Musta kun toi hoitomäärä ei mikään kauhea ole niin ihmettelen vaan et mitä se mummoni narisee :kieh: Ja siis hän ei poikaani hoida vaan mun äitini.
No,tapansa kullakin,mutta mä kyllä peesaan sun mummoas ja paheksuisin moista hoitomäärää.Lapsenkin kanssa voi hyvin käydä siellä kaupassa,ei se sitä varten hoitopaikkaa tartte.