Siis onko lapseni muka paljo hoidossa?!

• Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
No eihän toi ole paljoa, kateellisten panettelua. Se on tosi kiva juttu, että on läheiset ja hyvät välit äitimummoon. Ja että hän haluaa hoitaa lastasi.
Miksi kaiken pitää olla aina kateellisten panettelua? Jos kysytään että onko paljon hoidossa niin kyllähän tuo on paljon. Mutta aika harva on sanonut, että se olisi liikaa.

Jenis
No mun mielestä ei ole "paljon", jos kotihoidettu lapsi on 3h/vk mummulassa, ja lisäksi silloin tällöin yökylässä. Moni tuon ikäinen on jo 8-9h per PÄIVÄ kodin ulkopuolella hoidossa. Se on paljon.

En tajua tätä ajatustapaa, että se perhe on vain äiti, isä ja lapsi/lapset. Miten voi olla lapselle haitaksi, että on muitakin läheisiä ja rakkaita aikuisia ympärillä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Ja kuinkahan monen lapsi on koko päivän hoidossa päiväkodissa, vierailla tädeillä?? Ja sitten ihmetellään jos lapsi on 3h/vko mummulassa??
Ei ole ei. :)
Tosin en ihmettele, mutta silti MUN mittapuulla on paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
No mun mielestä ei ole "paljon", jos kotihoidettu lapsi on 3h/vk mummulassa, ja lisäksi silloin tällöin yökylässä. Moni tuon ikäinen on jo 8-9h per PÄIVÄ kodin ulkopuolella hoidossa. Se on paljon.

En tajua tätä ajatustapaa, että se perhe on vain äiti, isä ja lapsi/lapset. Miten voi olla lapselle haitaksi, että on muitakin läheisiä ja rakkaita aikuisia ympärillä?
Peesi! Mun mielestä on harmi, ettei kaikilla näin ole :/

essi
No päiväkyläilyt ja hoidot ei kuulosta paljolta, mutta nuo yökyläilyt 1-vuotiaalle kuulostaa.
Mä en vaan ikuna ole ymmärtänyt miten joku voi vapaaehtoisesti viedä yöhoitoon 4kk ikäsen.
Toki se ei itsellä olisi edes ollut mahdollista, joten se ehkä vaikuttaa asiaan.

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
No päiväkyläilyt ja hoidot ei kuulosta paljolta, mutta nuo yökyläilyt 1-vuotiaalle kuulostaa.
Mä en vaan ikuna ole ymmärtänyt miten joku voi vapaaehtoisesti viedä yöhoitoon 4kk ikäsen.
Toki se ei itsellä olisi edes ollut mahdollista, joten se ehkä vaikuttaa asiaan.
Yöhoidossa poika oli siis 4kk ikäisenä ekaa kertaa. Mummo tuli silloin meille kotiin ja poika oli jo unessa kun lähdettiin :)
Nyt jos uudelleen saisin päättää niin en jättäisi 4kk ikäistä yön yli. Oli hirveä ikävä. Sitä suuremmin ihmettelen kaveriani, joka juuri jätti 8vkon ikäisen lapsensa kahdeksi yöksi hoitoon. Se oli minustakin hieman liian aikaisin.

essi
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Yöhoidossa poika oli siis 4kk ikäisenä ekaa kertaa. Mummo tuli silloin meille kotiin ja poika oli jo unessa kun lähdettiin :)
Nyt jos uudelleen saisin päättää niin en jättäisi 4kk ikäistä yön yli. Oli hirveä ikävä. Sitä suuremmin ihmettelen kaveriani, joka juuri jätti 8vkon ikäisen lapsensa kahdeksi yöksi hoitoon. Se oli minustakin hieman liian aikaisin.
Lapsesi nukkui sitten jo pitkiä pätkiä tuon ikäsenä...kö?

Rokkivosu
Lapsesi nukkui sitten jo pitkiä pätkiä tuon ikäsenä...kö?
Joo nukkui läpi yön.

mä kärsin uniongelmista ekat puoli vuotta, joten ei tehny yhtään vaikeeta viedä lasta yökylään. oli itseasiassa 3kk kun meni ekan kerran.

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:
mä kärsin uniongelmista ekat puoli vuotta, joten ei tehny yhtään vaikeeta viedä lasta yökylään. oli itseasiassa 3kk kun meni ekan kerran.
Mä kyllä ymmärrän täysin et pitää itsekin saada nukkua välillä.

lot
on tosi paljon hoidossa
kauppa käynnitkin hoidossa 2 kertaa viikossa :O
en ymmärrä, eikö mies voi pitää lasta sen aikaa jos sä käyt kaupassa?
eikö se lapsi ole sinun ja miehesi eikä sun äidin hoidettava?

Mun mielestä on aika paljon hoidossa. Mutta jos se sekä äidille, etä hoitajalle sopii niin mikäs siinä.

Meillä 13kk neiti ei ole ollut koskaan yökylässä. Ja jos olen ollut pois hänen luotaan (n. 10-15 kaupassa, kerran konsertissa 18-22.30) niin joko isä tai Mummi on hoitanut kotona.

Kukin tyylillään. =)

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja lot:
on tosi paljon hoidossa
Jos osaat lukea niin huomaat kyllä että olen jo vastannut tuohon :)
Ja ei, minä en pyydä äitiäni lastamme vahtimaan, hän tarjoutuu siihen hommaan ihan itse :)

on tosi paljon hoidossa
Ja ei, minä en pyydä äitiäni lastamme vahtimaan, hän tarjoutuu siihen hommaan ihan itse :)
Jos mun täytyy päästä käymään jossain virastoissa esim, (Mies töissä aina sen klo16 yli), niin vien joskus lapsen äidin luo päikkäreille. Käyn sillä aikaa, eikä äidinkään hommat siinä häiriinny tai jää kesken.

Khimaira
Jos mun äiti eläisi, niin tiedän että hän haluaisi koko ajan olla mun lasten kanssa - saataisiin varmaan " taistella" milloin lapset ovat meillä :saint:

Minusta on tosiaan ihan huippua jos mummo on sen ikäinen/ kuntoinen että jaksaa ja haluaa olla lastenlastensa kanssa, niin miksi ottaa häneltä sitä iloa pois :eek:
Onhan ne lapset vähän hänenkin kullannnuppujaan ja mikä sen parempi, kuin että lapsilla on monta turvallista ihmistä ympärillä :heart:

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:
on tosi paljon hoidossa
Jos mun täytyy päästä käymään jossain virastoissa esim, (Mies töissä aina sen klo16 yli), niin vien joskus lapsen äidin luo päikkäreille. Käyn sillä aikaa, eikä äidinkään hommat siinä häiriinny tai jää kesken.
Näin meilläkin usein on, että pikkumies vetää mummolassa päikkärit sillä aikaa kun me ollaan kaupassa.

mummi
Kuuli mummoni narisseen, että poikani on liikaa hoidossa!!
Ipana on kohta 1v. ja oli ekaa kertaa yöhoidossa mummolla 4kk ikäisenä.
Se jälkeen on ollut mummolassa yökylässä n. kerran kuussa tai harvemmin.
KErran tai pari viikossa on kauppareissujen ajan mummolassa ja viikonloppuisin saattaa olla esim 6h, joskaan ei joka viikonloppu.
Mummolassa kyläillään päivittäin et vat tosi läheisiä pojan kanssa mun vanhemmat. Musta kun toi hoitomäärä ei mikään kauhea ole niin ihmettelen vaan et mitä se mummoni narisee :kieh: Ja siis hän ei poikaani hoida vaan mun äitini.
Onhan se aika paljon jos muitakin lapsenlapsia. Täytyy olla tasapuolinen yökyläilyissä.

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja mummi:
Kuuli mummoni narisseen, että poikani on liikaa hoidossa!!
Ipana on kohta 1v. ja oli ekaa kertaa yöhoidossa mummolla 4kk ikäisenä.
Se jälkeen on ollut mummolassa yökylässä n. kerran kuussa tai harvemmin.
KErran tai pari viikossa on kauppareissujen ajan mummolassa ja viikonloppuisin saattaa olla esim 6h, joskaan ei joka viikonloppu.
Mummolassa kyläillään päivittäin et vat tosi läheisiä pojan kanssa mun vanhemmat. Musta kun toi hoitomäärä ei mikään kauhea ole niin ihmettelen vaan et mitä se mummoni narisee :kieh: Ja siis hän ei poikaani hoida vaan mun äitini.
Onhan se aika paljon jos muitakin lapsenlapsia. Täytyy olla tasapuolinen yökyläilyissä.
Ei oo, ainut lapsenlapsi :)

lot
usein vain kuulee ettei ne mummut jaksaisi olla pienten lasten kanssa niin paljon mitä heiltä odotetaan, se on todella rankkaa vanhemmille ihmisille
ja silti he eivät kehtaa sanoa etteivät jaksa/halua aina ottaa hoitoon
omaakin järkeä saa käyttää näissä asioissa

jos lapsi on moneen otteeseen viikossa isovanhemman luona niin silloin on jotain outoa jossain toiminnassa, miksei lapsia voi ottaa mukaan omiin menoihin koskaan?

Rokkivosu
usein vain kuulee ettei ne mummut jaksaisi olla pienten lasten kanssa niin paljon mitä heiltä odotetaan, se on todella rankkaa vanhemmille ihmisille

jos lapsi on moneen otteeseen viikossa isovanhemman luona niin silloin on jotain outoa jossain toiminnassa, miksei lapsia voi ottaa mukaan omiin menoihin koskaan?
Ai missä oon sanonut että lapsi ei oo meidän menoissa koskaan mukana? Kyllä vaan on ja paljonkin.
jos äitini ei jaksaisi häntä hoitaa niin hän ei myöskään pyytäisi poikaa hoitoon. Ja sanoo kyllä jos ei pysty ottamaan. Että sikäli :whistle:
vanhemmille ihmisille?! Mun äiti on 47v. :LOL:

meillä mummu on 43v, oikein parhaassa mummuiässä :D ei oo koskaan jaksaminen ollu ongelma, ajanpuute paremminkin.

anoppi taas on jo vähän iäkkäämpi, ja ihan täysin eri kasvatustyylit jne. ei jaksa samallain touhuta mitä mun vanhemmat, enkä sitä odotakaan.

Yhteistyössä