Siis onko lapseni muka paljo hoidossa?!

• Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti
minä
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Mun mielestä ei ole paljon ja mä kyllä ihmettelen, että täällä jotkut sanoo, että horjuttaa omaa perhettä jos lapsi on noin paljon hoidossa :O Mun mielestä on rikkaus, että lapsella on muitakin läheisiä ja tärkeitä aikuisia. Siis oma mummo ja pappa, miten voi olla paha asia että lapsi saa olla mummolassa ja isovanhemmat saa luoda läheisen siteen heihin. Ei kai se nyt äidiltä ja isältä ole pois... Ja mä tarkotan nyt näitä jotka kritisoi tuolla tavalla, en teitä jotka ette halua lasta laittaa hoitoon, mutta ymmärrätte myös jos ap näin haluaa tehdä :D Mulla on kans omat vanhemmat lähellä ja meiän lapsille se on todella rakas paikka. Yökylässä ei ole vielä ollut, mutta hoidossa on ja iteki tahtoo mennä sinne hoitoon välillä. Ei tuo ole yhtään liikaa, vaan ihan sopiva! Ja hienoa, että itsekin osaat arvostaa sitä!
Peesi tähän. Lapsella ei koskaan voi olla liikaa rakastavia aikuisia ympärillään.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Mun mielestä ei ole paljon ja mä kyllä ihmettelen, että täällä jotkut sanoo, että horjuttaa omaa perhettä jos lapsi on noin paljon hoidossa :O Mun mielestä on rikkaus, että lapsella on muitakin läheisiä ja tärkeitä aikuisia. Siis oma mummo ja pappa, miten voi olla paha asia että lapsi saa olla mummolassa ja isovanhemmat saa luoda läheisen siteen heihin. Ei kai se nyt äidiltä ja isältä ole pois... Ja mä tarkotan nyt näitä jotka kritisoi tuolla tavalla, en teitä jotka ette halua lasta laittaa hoitoon, mutta ymmärrätte myös jos ap näin haluaa tehdä :D Mulla on kans omat vanhemmat lähellä ja meiän lapsille se on todella rakas paikka. Yökylässä ei ole vielä ollut, mutta hoidossa on ja iteki tahtoo mennä sinne hoitoon välillä. Ei tuo ole yhtään liikaa, vaan ihan sopiva! Ja hienoa, että itsekin osaat arvostaa sitä!
Peesi tähän. Lapsella ei koskaan voi olla liikaa rakastavia aikuisia ympärillään.
Minäkin peesailen. Meillä ei ole niitä mummoloita lähellä ja kuten aiemmin kirjoitin, olisi ihana ajatus jos tilanne olisi tuollainen kuin ap:lla. Enkä tässä niinkään kaipaa lapsille hoitajaa/hoitopaikkaa, ne ollaan saatu ja saadaan järjestettyä muutenkin, vaan ihan juuri sitä läheistä sidettää lasten ja isovenhempien välillä. Sitäkin että voisi vaikka itse ihan päähänpistosta lasten kanssa poiketa äidin luona kahvilla jne.

:)
Ei ole liikaa hoidossa, jos välit ovat muutenkin läheiset. Sinä olet oikeutettu saamaan hoitoapua, jos sitä on tarjolla. Itse en ole koskaan apua pyytänyt enkä varmaan saisikaan, ja minä olenkin ihan piipussa nyt.

en lukenut vielä koko ketjua mut ihan ite aloitukseen niin meillä on aika samanlainen tilanne. Lapsi on kylläkin nyt jo vanhempi mut n. kerran kuussa käy mummulassa yökylässä, niin kauan kun siitä kaikki nauttii niin asia ok. Mun äitiä tavataan lähes päivittäin kun asuvat tässä melkein vieressä, anoppia nähdään kerran viikossa.

minna
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
on paljon!
ja oisko aika katkasta napanuora, tapaatte päivittäin??!!
Mitä ihmeen pahaa siinä on jos tapaa päivittäin? Napanuoraa ei ole katkaistu sillon, jos ei osaa ajatella omilla aivoilla ja tehdä omia ratkaisua ja elää omaa perheen elämää. Mutta jos vanhemmat asuu lähellä ja itse on päivät kotona, mitä pahaa on jos siellä poikkeaa esim kahvilla.

m
on paljon!
Mitä ihmeen pahaa siinä on jos tapaa päivittäin? Napanuoraa ei ole katkaistu sillon, jos ei osaa ajatella omilla aivoilla ja tehdä omia ratkaisua ja elää omaa perheen elämää. Mutta jos vanhemmat asuu lähellä ja itse on päivät kotona, mitä pahaa on jos siellä poikkeaa esim kahvilla.
ja mietipä sitä, että ennen vanhaa asuttiin jopa saman katon alla!

Rokkivosu
on paljon!
Joo, mä rakastan mun vanhempia ja me ollaan läheisiä.
Silti teen itse omat päätökseni ja elän omaa elämääni oman perheeni kanssa. Tässä ei ole kyse siitä, etteikö napanuoraa olisi katkaistu, me vaan satutaan viihtymään yhdessä :)

mietin vielä sellasta kun jotkut sanoo että ekan kerran yökylään 2 tai jopa 3 vuotiaana, niin onko se yökylään meno sitten niin tuttua ja mukavaa? vai tuleeko helposti koti-ikävä? Meidän muksulla ei sellaista ole ollu tähän päivään mennessä, se on niin tottunut ja tykkää olla siellä mummulla yötä. Osaa vaatiakin että sinne on päästävä. Ja aamulla kun haetaan kotia takasin, on niin ihanan hyväntuulinen lapsi, että kyllä näkee kuinka toinen on olostaan nauttinu kun pääsee välillä muitakin rakkaita näkemään.

Ensin ajattelin, että onhan tuo aika paljon.

Sitten tajusin, että lapsi on kotihoidossa, eikä ilmeisesti ole hoidossa muualla kuin isoäidillään, ja totesin että eihän tuo paljon ole. Paitsi yökyläily noin kerran kuussa on minun mielestäni paljon noin pienelle. Ei liikaa, ei lapselle pahaksi, mutta mun mittapuun mukaan kerran kuussa on aika usein.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Silti teen itse omat päätökseni ja elän omaa elämääni oman perheeni kanssa. Tässä ei ole kyse siitä, etteikö napanuoraa olisi katkaistu, me vaan satutaan viihtymään yhdessä :)
Sama juttu myös meillä :). Kaikki osapuolet täysin itsenäisiä, aikuisia ihmisiä, jotka vaan viihtyvät hyvin yhdessä.

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ensin ajattelin, että onhan tuo aika paljon.

Sitten tajusin, että lapsi on kotihoidossa, eikä ilmeisesti ole hoidossa muualla kuin isoäidillään, ja totesin että eihän tuo paljon ole. Paitsi yökyläily noin kerran kuussa on minun mielestäni paljon noin pienelle. Ei liikaa, ei lapselle pahaksi, mutta mun mittapuun mukaan kerran kuussa on aika usein.
Mä laskin väärin :) Ei siis oo ollu ku 4krt yökylässä, joista yhden kerran mummon oli meillä hoitamassa :) Eli oikeesti siis kolmesti vaan, eli paljonko siitä tulee kuukautta kohti...ööö...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:
mietin vielä sellasta kun jotkut sanoo että ekan kerran yökylään 2 tai jopa 3 vuotiaana, niin onko se yökylään meno sitten niin tuttua ja mukavaa? vai tuleeko helposti koti-ikävä?
Oli ekan kerran 3-vuotiaana, tykkäs olla.

Rokkivosu
Mä laskin väärin :) Ei siis oo ollu ku 4krt yökylässä, joista yhden kerran mummon oli meillä hoitamassa :) Eli oikeesti siis kolmesti vaan, eli paljonko siitä tulee kuukautta kohti...ööö...
Se ei kuulostakaan enää lainkaan paljolta :)
Mä ajattelin sillon joksus et kerran kuussa voi olla yötä. No, en oo raskinu niin usein sit antaakaan näköjään :) Mummo kyllä jo tänään kyseli et koska tulee :)

vieras
on paljon!
Outoa. Epänormaalia. Epäluonnollista.

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on paljon!
Outoa. Epänormaalia. Epäluonnollista.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Se ei kuulostakaan enää lainkaan paljolta :)
Mä ajattelin sillon joksus et kerran kuussa voi olla yötä. No, en oo raskinu niin usein sit antaakaan näköjään :) Mummo kyllä jo tänään kyseli et koska tulee :)
me ainakin jatketaan tätä kerran kuussa systeemiä niin kauan kun kaikki osapuolet on tyytyväisiä. itseasiassa välillä on ollut 3 viikon välein, kun on ollut kaikenmaailman häitä sun muita. Nuo päivähoitojutut luonnollisesti jää nyt pois kun lapsi lähtee pph:lle tammikuussa.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Minäkin peesailen. Meillä ei ole niitä mummoloita lähellä ja kuten aiemmin kirjoitin, olisi ihana ajatus jos tilanne olisi tuollainen kuin ap:lla. Enkä tässä niinkään kaipaa lapsille hoitajaa/hoitopaikkaa, ne ollaan saatu ja saadaan järjestettyä muutenkin, vaan ihan juuri sitä läheistä sidettää lasten ja isovenhempien välillä. Sitäkin että voisi vaikka itse ihan päähänpistosta lasten kanssa poiketa äidin luona kahvilla jne.
peesi!

Meillä molemmat mummolat samassa kaupungissa ja viikoittain meidän 2v tekee jotain molempien isovanhempien kanssa, ei siis aina yöhoidossa. Itse ei pyydetä koskaan että tyttö pääsisi yökylään mutta isovanhemmat itse pyytävät, silloin tällöin on ja rakastaa täysillä kaikkia ympärilläolevia aikuisiaan. Myös tytön serkut käyvät paljon mummolassa, vaikka asuvat matkan päässä. Meidän tyttö hokee päivittäin kuinka rakastaa isiä, äitiä, siskoa, mummeja, pappaa... Meillä on mieletön turvaverkosto mikä on oikea lahja :) Ja tosi onnellinen ja tasapainoinen, sosiaalinen 2 vee meillä asustaa. Ja aina muistaa kuitenkin sanoa että isi ja äiti on ne parhaat!

Yhteistyössä