Siis onko lapseni muka paljo hoidossa?!

• Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti
näin meillä
No ei tuo ole mitenkään kamalasti. Mutta meilläkin on samanlainen tilanne. Ja molempien puolelta vanhemmat (lapsen mummut) nimen omaan tahtoo lasta hoitoon. Ja haluaisivat vieläkin useammin. Joten minusta tuntuisi pahalta edes olla antamatta hoitoon, kun hoito reissut ovat menneet enemmän kuin hyvin.

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
juu, no meillä lapset ovat noin kerran vuodessa saaneet viikonlopun olla, ja ei kertaakaan vielä 1v, joten kyllä minun näkökulmasta lapsesi asuu mummolassa jos joka viikko hoitaa...
Jos keskimäärin kolme tuntia viikossa on mummon ja ukin kans ilman vanhempiaan niin asuu siellä?!

kaede
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Mä vaan en saa siitä paljoa, kun viikottainen "hoito"aika on keskimäärin joku kolme tuntia kun ei se joka viikonloppu oo hoidossa todellakaan :ashamed:
Miksi sitten kyselet, jos kerran OMASTA mielestäsi ei ole liikaa hoidossa? Meidän tavallisten pulliaisten mielestä tuo on todella paljon ja myönnän olevani katkera, sillä itse en saa mitään lastenhoitoapua. Ainoat vapaat hetket 3 lapsen arkea pyörittäessä ovat satunnaiset päiväunet!

Mä vaan en saa siitä paljoa, kun viikottainen "hoito"aika on keskimäärin joku kolme tuntia kun ei se joka viikonloppu oo hoidossa todellakaan :ashamed:
Monille se 3 tuntiakin on TODELLA paljon, kaikilla kun ei ole hoitajia ollenkaan.

Mutta älä nyt tuolla päätäsi vaivaa! :hug:

yh
Kateellisena tosta että saatte käydä ilman lasta kaupassa ja teitä on siis kaksi aikuista :( Itselläni vajaa 4v lapsi enkä ole tainnut käydä montaakaan kertaa ilman lasta kaupassa, olisi huomattavasti mukavampaa ja halvempaa ;)
Mutta älä meistä katkerista totaaliyhäreistä välitä vaan nauti osallistuvista isovanhemmista <3

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja kaede:
Miksi sitten kyselet, jos kerran OMASTA mielestäsi ei ole liikaa hoidossa? Meidän tavallisten pulliaisten mielestä tuo on todella paljon ja myönnän olevani katkera, sillä itse en saa mitään lastenhoitoapua. Ainoat vapaat hetket 3 lapsen arkea pyörittäessä ovat satunnaiset päiväunet!
No ei ku minusta itsestä se ei tunnu paljolta, mutta tuntuu välillä et jotku ajattelee et jatkuvasti poika on hoidossa...
Niin ajattelin kysyä et onko se oikeesti muka paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Varmasti kateellisten puhetta, mutta on todellakin paljon :) Ei nyt mitenkään "huolestuttavan" paljon, mutta paljon kuitenkin... Toivottavasti osaat arvostaa äitisi apua, sillä harvalla on noin ihana äiti <3
Osaan todellakin arvostaa. Ihanaa kun saa rauhassa siivota ja käydä kaupassa. JA olen kyllä sen monesti kertonutkin ja vienyt tuomisia.
ME ollaan tosi läheisiä mun vanhempian kanssa. Käydään päivittäin niillä tai ne meillä :heart:
Ei pahalla, mutta en missään nimessä haluaisi nähdä omia / miehen vanhempia noin usein, vaikkakin välit ovat todella hyvät ja lämpimät. Kun et kerran ole yh, niin eikö onnistu rauhasa siivoaminen tai kaupassakäynti niin, että mies lapsen kanssa? Kivaahan se on, että isovanhemmat auttaa lapsenhoidossa, mutta tärkeää on myös ikioman perhesiteen luominen.

Mukavaa, että isovanhemmat haluavat olla lapsen kanssa. =) Paljon olettekin tekemisissä toistenne kanssa, ja se on hieno asia. Jos asuisimme samalla paikkakunnalla vanhempieni kanssa, niin varmaan meilläkin lapset olisivat aika usein mummilassa, äitini todella haluaisikin heidän kanssaan olla. Me vaan asumme 400km mummiloista, joten tällaista luxusta ei meilläkään valitettavasti ole. Sen vuoksi tuo minustakin tuntuu paljolta, meillä kun lapset (5,5v ja 3v) eivät ole koskaan olleet mummilassa yökylässä, kerran mummit olivat molemmat meillä yhden yön lastenvahteina kun vietimme miehen kanssa myöhästynyttä hääpäivää kylpylässä (tuolloin nuorempi lapsista oli 1,5v). Muuten lapset eivät siis olekaan hoidossa juuri olleet, kun olemme mummilassa käymässä lapset ovat kyllä olleet mummien (ja isoisien) kanssa tunnin-pari kerrallaan. Näitä juhlahetkiä meillä siis yhden käden sormilla laskettava määrä vuodessa. Melkein siis kateellinen tosiaan olen ;) , mutta itse olemme valinneet asuinpaikkamme kaukana kotiseudusta. En siis valita omaakaan tilannettamme, vaikka joskus väsyttääkin (olen siis kotiäiti, odotamme 3. lasta...).

kyllä
juu, no meillä lapset ovat noin kerran vuodessa saaneet viikonlopun olla, ja ei kertaakaan vielä 1v, joten kyllä minun näkökulmasta lapsesi asuu mummolassa jos joka viikko hoitaa...
Jos keskimäärin kolme tuntia viikossa on mummon ja ukin kans ilman vanhempiaan niin asuu siellä?!
on se vaan paljon ja jos nyt hoitaa noin paljon kun on 1v , todennäköisesti teillä on kohta viikonloput aina mummolassa.

öööööö
kun kerran puolessa vuodessa saadaan lapsenvahti kolmelle tytölle niin kyllä sitä on niiiiiiiiiiiin mielissään!! en kehtaa enkä uskalla pyytää useammin vaikka mahdollisuuskin...

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
no ei ole liian paljon jos tosiaan olette läheisiä. ymmärrän todella hyvin.

jos joku tulee sanoo et on liikaa, on se lähinnä kateutta, siis muilta vanhemmilta. harvalla moinen on mahdollista, teillä on ihana tilanne. :) onnea siitä.
Mun kaaliin ei mee että joku olis kade siitä että joku muu hoitaa omaa lasta noin pienenä noin paljon...
peesaan tätä.. Meilläkin mummi olisi hoitanut mieluusti enemmän pienenä ja toki sitä arvostin. Mielestäni vaan oli tärkeää että "me kasvettiin me:iksi" =)

Meri-Kaisla harmaana
Minun mielestäni tai siis minun näkökulmastani on paljon hoidossa mummollaan. Se että onko se väärin tai oikein ei kuulu minulle tai ole edes minun asiani miettiä. Itse te paremmit tiedätte mikä teille sopii. Voit toki olla tyytyväinen, että tukiverkko toimii ja jos mummo hoitaa omasta vapaasta halustaan niin ei kai siinä mitään. Lapsi ei ilmeisesti kuitenkaan olen päivähoidossa? Jos se olisi vielä tuohon päälle niin silloin varmaan kannattaisi ehkä miettiä josko kotipäiviä lisäisi.

kyssäri
ap:lle: MIksi et pääse kauppaan esim. miehesi ollessa lapsesi kanssa? Olis sitten yhteistä isä/lapsi -laatuaikaa =) Mielestäni lapsia ei kauppaan tarvii raahata kovin usein ja meillä siis tehdään niin, että kaupassa käyn joko minä tai mieheni.

sds
kateellisia tekopyhä mammoja liikenteessä. Te voitte hoidella niitä hellatelttuja kotona, jos huvittaa. Mun mielestä ei ole yhtään liikaa hoidossa:) hyvä että oppii olemaan muidenkin kuin omien vanhempien kanssa. Noh täältä ei kannata kysyä tuollaisia kun nämä neiti sädekehät hyökkää kimppuun.

joo
Meihin nähden paljon, joihinkin verrattuna vähän. Meillä lapset kulkee kauppaan mukana ym. Kolmesta neljään kertaa vuodessa ovat yökylillä, päivisin muutamaa tuntia suunnilleen sama määrä vuodessa.

outoa
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:

jos joku tulee sanoo et on liikaa, on se lähinnä kateutta, siis muilta vanhemmilta. harvalla moinen on mahdollista, teillä on ihana tilanne. :) onnea siitä.
Mun kaaliin ei mee että joku olis kade siitä että joku muu hoitaa omaa lasta noin pienenä noin paljon...
peesaan tätä.. Meilläkin mummi olisi hoitanut mieluusti enemmän pienenä ja toki sitä arvostin. Mielestäni vaan oli tärkeää että "me kasvettiin me:iksi" =)
Onko teillä niin hatara usko teidän perheeseen että kerran kuussa vierailut mummolaan sitä jo horjuttaa? Vai ajatteletko lapsesi kiintyvän mummoon enemmän kuin äitiinsä vaikka asuu ja arjen viettää perheensä kanssa?

..
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:

ja sen te olette varmasti tehnyt. Ihan yhtä hyvin sua voisi arvostella siitä ettet ole antanut lasta hoitoon tarpeeksi ajoissa.

vieras
No on kyllä aika paljon hoidossa ja olen vähän kade :) Meillä kun ei ole ketään hoitajaa lapselle lähistöllä. Kerran vuodessa äitini tulee lastenhoitoavuksi, tulisi varmaan useammin mutta asuu aika kaukana. Olen kyllä tuostakin jo todella kiitollinen.

on se vaan paljon ja jos nyt hoitaa noin paljon kun on 1v , todennäköisesti teillä on kohta viikonloput aina mummolassa.
Meil pappa on käynyt suunnilleen vuoden ajan n. 2-3 kertaa viikossa meillä ja menee lapsen (1v9kk) kanssa ulos muutamaksi tunniksi. Ja yöhoidossa on suunnilleen kerran kuukaudessa. Ei ole koskaan tullut mieleen että se olisi jotenkin väärin lasta kohtaan enkä kyllä vieläkään käsitä mikä siinä on huonoa että lapsi viettää isovanhempien kanssa aikaa?

kateelliset täällä huutelee
Uskomattomia vastauksia. Menkää hoitamaan niitä lapsianne älkääkä täällä kiillotelko sitä marttyyrinkehäänne.
Ap hyvä, että isovanhemmat osallistuvat, se on lapselle RIKKAUS. Nykyään on vaan luonnotonta, että ketään muu ei saisi pientä hoitaa kun omat vanhemmat ja niistäkin mieluiten se äiti.

Yhteistyössä