muuten en ota kantaa.Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:ja aika hassulta kuulostaa että tarvitsee lapsi hoitoon viedä jos on 1 lapsi1v ja on 2 vanhempaa, siivouksen tai kaupan ajaksi.
En kyllä minäkään tajua mikä haitta hyvistä suhteista isovanhempiin voi olla. Meidän lapset ehkä kerran kuussa joskus harvemmin yökyläilee mummolassa ja ovat tätä tehneet 3kk vanhoista. Itse olin myös lapsena paljon mummolassa ja mummoni onkin yksi läheisimmistä ihmisistä elämässäni eikä se koskaan vähentänyt rakkautta vanhempiini.Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:Meil pappa on käynyt suunnilleen vuoden ajan n. 2-3 kertaa viikossa meillä ja menee lapsen (1v9kk) kanssa ulos muutamaksi tunniksi. Ja yöhoidossa on suunnilleen kerran kuukaudessa. Ei ole koskaan tullut mieleen että se olisi jotenkin väärin lasta kohtaan enkä kyllä vieläkään käsitä mikä siinä on huonoa että lapsi viettää isovanhempien kanssa aikaa?Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:on se vaan paljon ja jos nyt hoitaa noin paljon kun on 1v , todennäköisesti teillä on kohta viikonloput aina mummolassa.Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Jos keskimäärin kolme tuntia viikossa on mummon ja ukin kans ilman vanhempiaan niin asuu siellä?!Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:juu, no meillä lapset ovat noin kerran vuodessa saaneet viikonlopun olla, ja ei kertaakaan vielä 1v, joten kyllä minun näkökulmasta lapsesi asuu mummolassa jos joka viikko hoitaa...
Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja niiin:En kyllä minäkään tajua mikä haitta hyvistä suhteista isovanhempiin voi olla. Meidän lapset ehkä kerran kuussa joskus harvemmin yökyläilee mummolassa ja ovat tätä tehneet 3kk vanhoista. Itse olin myös lapsena paljon mummolassa ja mummoni onkin yksi läheisimmistä ihmisistä elämässäni eikä se koskaan vähentänyt rakkautta vanhempiini.Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:Meil pappa on käynyt suunnilleen vuoden ajan n. 2-3 kertaa viikossa meillä ja menee lapsen (1v9kk) kanssa ulos muutamaksi tunniksi. Ja yöhoidossa on suunnilleen kerran kuukaudessa. Ei ole koskaan tullut mieleen että se olisi jotenkin väärin lasta kohtaan enkä kyllä vieläkään käsitä mikä siinä on huonoa että lapsi viettää isovanhempien kanssa aikaa?Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:on se vaan paljon ja jos nyt hoitaa noin paljon kun on 1v , todennäköisesti teillä on kohta viikonloput aina mummolassa.Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Jos keskimäärin kolme tuntia viikossa on mummon ja ukin kans ilman vanhempiaan niin asuu siellä?!Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:juu, no meillä lapset ovat noin kerran vuodessa saaneet viikonlopun olla, ja ei kertaakaan vielä 1v, joten kyllä minun näkökulmasta lapsesi asuu mummolassa jos joka viikko hoitaa...
Uskoisin, että niiden mielestä tämä on paljon, jotka elävät menttaliteetilla, että kun lapsi on tehty, se pitää myös itse hoitaa.Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Kuuli mummoni narisseen, että poikani on liikaa hoidossa!!
Ipana on kohta 1v. ja oli ekaa kertaa yöhoidossa mummolla 4kk ikäisenä.
Se jälkeen on ollut mummolassa yökylässä n. kerran kuussa tai harvemmin.
KErran tai pari viikossa on kauppareissujen ajan mummolassa ja viikonloppuisin saattaa olla esim 6h, joskaan ei joka viikonloppu.
Mummolassa kyläillään päivittäin et vat tosi läheisiä pojan kanssa mun vanhemmat. Musta kun toi hoitomäärä ei mikään kauhea ole niin ihmettelen vaan et mitä se mummoni narisee :kieh: Ja siis hän ei poikaani hoida vaan mun äitini.
Niin mäkin olin pienenä paljon mummoni kanssa ja hänen kanssaan olen edelleen läheinen Ja toivon et poikanikin pysyy aina yhtä läheisenä mummiinsa ja ukkiinsaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Uskoisin, että niiden mielestä tämä on paljon, jotka elävät menttaliteetilla, että kun lapsi on tehty, se pitää myös itse hoitaa.Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Kuuli mummoni narisseen, että poikani on liikaa hoidossa!!
KErran tai pari viikossa on kauppareissujen ajan mummolassa ja viikonloppuisin saattaa olla esim 6h, joskaan ei joka viikonloppu.
Mummolassa kyläillään päivittäin et vat tosi läheisiä pojan kanssa mun vanhemmat. Musta kun toi hoitomäärä ei mikään kauhea ole niin ihmettelen vaan et mitä se mummoni narisee :kieh: Ja siis hän ei poikaani hoida vaan mun äitini.
Itse en ymmärrä moista alkuunkaan. Lapsellehan se on vaan hyväksi, että on muitakin läheisiä elämässä mukana kuin se ÄITI.
Ei minusta mitenkään paljon lapsesi ole hoidossa.
Meillä sama tilanne, eli lapsi on TODELLA läheinen mummon ja papan kanssa. Asumme kolmen kilometrin etäisyydellä toisistamme ja lapsen ollessa ihan pieni, näimme päivittäin. Edelleen, vaikka lapsi on koululainen, tapaa hän mummoa ja pappaa USEIN.
Ihanan usein äitisi hoitaa, olen melkein kade! Eikä ole liikaa, todellakaan, olette onnekkaita kun lapsellanne on tuollainen mummo.Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Kuuli mummoni narisseen, että poikani on liikaa hoidossa!!
Todellakin ollaan Ja ukkikin on aivan mahtava :heart:Alkuperäinen kirjoittaja tiina:Ihanan usein äitisi hoitaa, olen melkein kade! Eikä ole liikaa, todellakaan, olette onnekkaita kun lapsellanne on tuollainen mummo.Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:Kuuli mummoni narisseen, että poikani on liikaa hoidossa!!
Kyllä se minustakin olisi paljon jos päivät olisi hoidossa, mutta sitten kun hoitoon menee niin kaikki ylimääräinen jää pois. Sitten joskus viikonloppuisin voi olla, mutta ei muutenAlkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Kotihoidettu lapsi keskimäärin 3 tuntia viikossa mummin luona, ei todellakaan ole paljon. Päivähoidossa olevalle näkisin tuon olevan paljon, koska työpäivän jälkeen jää niin vähän aikaa ja ainoat vapaat olisi vkonloput. Tosin satunnaisina vkonloppuina pari tuntia mummilla tai joskus yökylässäkin, päivähoidossa olevalle ei olisi paljoa sekään. Lähinnä ajattelin että viikossa se olisi paljon, jos lapsi vaikkapa työpäivien jälkeen olisi arkena pari kertaa mummilla plus vielä vkonloppuna tuntikausia putkeen.
Heh, kyllä mä siivon vaikka lapsi on kotonakin Joskus se vaan on ihanaa kun saa keskitty vaan siivoamiseen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:MUN mielestä on ihan älyttömän paljon. Mutta en mä sano, että liikaa. Varo vaan, ettet muutu yhtä uusavuttomaksi kuin kaverini
Nykyään eivät enää pysty kaksistaan siivoamaan ilman että lapsi olisi hoidossa ja kaverini kävi _ensimmäisen_ kerran kaupassa lapsen kanssa kahdestaan kun lapsi oli vuoden.
tässä oli nyt kyllä kyse hieman enemmästä kuin kerran kuussa pikkusen aikaa.. Ja kyllä, olen niin nipo, sädekehämäinen yms, että ihan vapaasta tahdostani halusin lapseni kanssa olla ja nautimme meidän perheestä. Ja uskallan jopa olla siitä ylpeä =) kaikille se ei sovi ja silloin(kin) on hyvä, kerrassaan loistavaa, että on tukiverkko.Alkuperäinen kirjoittaja outoa:Onko teillä niin hatara usko teidän perheeseen että kerran kuussa vierailut mummolaan sitä jo horjuttaa? Vai ajatteletko lapsesi kiintyvän mummoon enemmän kuin äitiinsä vaikka asuu ja arjen viettää perheensä kanssa?Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:peesaan tätä.. Meilläkin mummi olisi hoitanut mieluusti enemmän pienenä ja toki sitä arvostin. Mielestäni vaan oli tärkeää että "me kasvettiin me:iksi" =)Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:Mun kaaliin ei mee että joku olis kade siitä että joku muu hoitaa omaa lasta noin pienenä noin paljon...Alkuperäinen kirjoittaja ...:no ei ole liian paljon jos tosiaan olette läheisiä. ymmärrän todella hyvin.
jos joku tulee sanoo et on liikaa, on se lähinnä kateutta, siis muilta vanhemmilta. harvalla moinen on mahdollista, teillä on ihana tilanne. onnea siitä.
Tätä mä kans mietin, et ennenhän mummot hoiti hyvinkin paljon lapsenlapsiaan Perheet oli isoja, kun siihen kuului myös isovanhemmat.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ei todellakaan ole liikaa. Ei sen lapsen kanssa tarvitse itse olla 24/7 vaikka oisi noinkin pieni. Tunnin sillon tällön aina pärjää ilman äitiä. Jos mummu haluaa hoitaa niin asia on ihan ok. Mitä enemmän rakastavia aikuisia lapsella on elämässä sen parempi. Ennen vanhaan eri sukupolvet oli paljon enemmän yhdessä, mutta tästä keskustelusta huomaa mihin maailma on menossa..
On itsekin tultu oltua oman mummun luona pienestä asti useasti ja mielelläni sinne menin ja mummi otti, kesäsin saatoin olla päivätolkulla. Kaikilla lapsilla ei ole mummua, tai on mutta jotkut äidit tykkää että pitäisi vaan symbioosissa olla äitin kanssa 15 vuotiaaksi.