Siis mitä v*tun väliä vaikka jotkut alkavat yrittämään lasta lyhyen seurustelun jälkeen?

Kenenkään keskenmeno ei ole kiva asia. Ja tietenkään toisten asiat ei kuulu, mutta mielipidehän toki jokaisella asiaan on.

Oma mielipiteeni on tämä: On parempi tuntea puoliso hyvin siinä vaiheessa kun lasta suunnitellaan. Riski että ero tulee on toki aina, mutta silloin riski on suurempi jos toista ei tunne ja toista ei todellakaan voi tuntea muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, koska vuosienkin päästä voi tulla yllätyksiä. Suhteita kaatuu enemmän lyhyen seurustelun jälkeen ja se on fakta. Yleensä se ensihuuma haihtuu n. 2v sisällä jolloin suhde muuttaa muotoaan. Jos yhtenäinen perhe ei ole tärkeä niin se tietenkin muuttaa asiaa. Itse toivon, että lapset saisi elää perheessä jossa on isä ja äiti joka päivä läsnä. Olen siis omalla tavallani pyrkinyt varmistamaan tätä, vaikka mitään täyttä varmuutta elämässä ei koskaan ole.
 
AnniHelena
Tunnen pareja jotka vahingossa tai tarkoituksella on alkaneet odottaa vauvaa hyvinkin pian tutustuttuuan- osa näistä on edelleen yhdessä ja osa ei. Samoin tunnen pareja jotka ovat olleet kauan yhdessä ennen yhteistä lasta (itseni mukaan lukien) ja osa näistä on edelleen yhdessä ja osa eronnut (usein ero pikkulapsi vaiheessa kuten ensin mainituillakin).

Summa summarum, ei se yhdessäoloajan pituus _välttämättä_ ennusta sitä tullaanko vauvankin jälkeen pysymään yhdessä. Itsestäni henkilökohtaisesti tuntuisi kuitenkin erittäin oudolta alkaa odottaa lasta jollekin jonka olen tuntenut esim. kuukauden, kyse on niin suuresta asiasta, että haluaisin tuntea ihmisen jonka kanssa siihen ryhdyn, edes hieman paremmin- ainakin asua yhdessä jonkun aikaa ja elää arkea/juhlaa/eri tilanteita. Minusta tuntuu pelottavalta ajatus, että saisin lapsen jonkun lähes tuntemattoman kanssa, vaikka olisin kuinka rakastunut ja vaikka alkuhuumassa ajattelisin/tuntisin että on ikään kuin aina tuntenut tämän henkilön.

Mutta jokainen tekee omat valintansa tässä asiassa ja kantaa niiden seuraukset.
 
cherries
En ole tuominnut, enkä tuomitse, mutta itse voisin kuvitella haluavani olla uuden puolison kanssa kahden rauhassa tutustellen puolin ja toisin ja sitä kautta se halu yhteiseen perheenlisäykseen sitten syntyy, jos syntyy. Miksi ihmeessä kiirehtiä?
 
Pieni tarina:

Tunnen erään ihmisen, joka jatkuvasti mollaa muita ja muiden valintoja.
Kuinka yyhoot on perseestä, liian nuorena lapsen tehneet on perseestä (tarkoittaa alle 19v. äitejä), liian vanhat äidit on perseestä (yli 30-vuotiaat äidit).
Kaikki on hänen mielestään niin väärin.
Vain hänen oma suhteensa kestää jne.
Muiden keskenmenot ovat olleet vain "hyväksi, ettei lapsi joudu syntymään tuollaiselle äidille".
Vain hän on oikeutettu olemaan äiti, koska hän joutui käymään niin "rankkoja" hoitoja, että sai lapsensa alulle, ja vain hän on oikeutettu olemaan äiti, koska hänen lapsensa syntyi etuajassa ja joutui kokemaan niin kamalia asioita niin pienenä.
Tämä samainen äiti valittaa joka ikinen päivä, kuinka hän _joutuu_ hoitamaan lastaan päivisin yksin, koska mies on töissä. Jatkuvaa marmatusta siitä, miten hänen päänsä ei kestä lapsen kanssa olemista.

ELI: Katkeruutta taitaa olla osalla ihmisistä, jotka ovat sitä mieltä, että oli hyvä, että joku saa keskenmenon! Sillä ei sellainenkaan äiti välttämättä mikään hyvä äiti ole, joka lasta tekemällä tekee ja suunnittelee!
Jotkut voisivat harkita sitä lasten tekemistä vieläkin kauemmin!

Olen siis erittäin pahoillani, että sait keskenmenon! Toivottavasti nämä ikuiset räpättäjät joskus saavat nokilleen ja avaisivat silmiään hiukan enemmän! |O
 
Vieras
Ööh, olet 2 kertaa raskautunut heti ja 2 kertaa eronnut lapsen isästä. ( vaikka nyt tulikin keskenmeno)
Ja silti ihmettelet asiaa. Tiedäthän tuota itsekin vastauksen.
Mulle on ihan sama miten muut tekee mutta kaverissa hyvä esimerkki että miksi ei pitäisi raskautua 2 kk seurustelun jälkeen..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ööh, olet 2 kertaa raskautunut heti ja 2 kertaa eronnut lapsen isästä. ( vaikka nyt tulikin keskenmeno)
Ja silti ihmettelet asiaa. Tiedäthän tuota itsekin vastauksen.
Mulle on ihan sama miten muut tekee mutta kaverissa hyvä esimerkki että miksi ei pitäisi raskautua 2 kk seurustelun jälkeen..
En mä ekalla kerralla ole kyllä heti tullut raskaaksi. 10kk oltiin seurusteltu ennen raskautumista, ei pitkä aika mutta ei kyllä hetikään.

Kyllä niitä on pareja jotka ovat yhdessä edelleen vaikka ovat saaneet lapsen lyhyen seurustelun jälkeen. Aivan kuin myös on pareja jotka ovat eronneet lapsen jälkeen vaikka sitä ennen olisivat olleet vuosia yhdessä.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
En mä ekalla kerralla ole kyllä heti tullut raskaaksi. 10kk oltiin seurusteltu ennen raskautumista, ei pitkä aika mutta ei kyllä hetikään.

Kyllä niitä on pareja jotka ovat yhdessä edelleen vaikka ovat saaneet lapsen lyhyen seurustelun jälkeen. Aivan kuin myös on pareja jotka ovat eronneet lapsen jälkeen vaikka sitä ennen olisivat olleet vuosia yhdessä.
10 kk on minusta TODELLA lyhyt aika. Jos olisit odottanut edes pari vuotta olisi molemmissa tapauksissa selvitty ilman yh-äitiyttä. Jossa ei tietenkään mitään vikaa ole mutta jos edes pari vuotta seukkaisi, ehtis asua yhdessäkin niin oppis tuntemaan toisen jo paljon paremmin ja välttyis näiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
En mä ekalla kerralla ole kyllä heti tullut raskaaksi. 10kk oltiin seurusteltu ennen raskautumista, ei pitkä aika mutta ei kyllä hetikään.

Kyllä niitä on pareja jotka ovat yhdessä edelleen vaikka ovat saaneet lapsen lyhyen seurustelun jälkeen. Aivan kuin myös on pareja jotka ovat eronneet lapsen jälkeen vaikka sitä ennen olisivat olleet vuosia yhdessä.
10 kk on minusta TODELLA lyhyt aika. Jos olisit odottanut edes pari vuotta olisi molemmissa tapauksissa selvitty ilman yh-äitiyttä. Jossa ei tietenkään mitään vikaa ole mutta jos edes pari vuotta seukkaisi, ehtis asua yhdessäkin niin oppis tuntemaan toisen jo paljon paremmin ja välttyis näiltä.
Mä olen jo aiemminkin kirjoittanut, että luojan kiitos mä halusin lapsen ja lopetin koulun kesken. Jos en olisi niin tehnyt, niin likkaa tuskin olisi olemassa. Ja olisin helvetin katkera.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
En mä ekalla kerralla ole kyllä heti tullut raskaaksi. 10kk oltiin seurusteltu ennen raskautumista, ei pitkä aika mutta ei kyllä hetikään.

Kyllä niitä on pareja jotka ovat yhdessä edelleen vaikka ovat saaneet lapsen lyhyen seurustelun jälkeen. Aivan kuin myös on pareja jotka ovat eronneet lapsen jälkeen vaikka sitä ennen olisivat olleet vuosia yhdessä.
10 kk on minusta TODELLA lyhyt aika. Jos olisit odottanut edes pari vuotta olisi molemmissa tapauksissa selvitty ilman yh-äitiyttä. Jossa ei tietenkään mitään vikaa ole mutta jos edes pari vuotta seukkaisi, ehtis asua yhdessäkin niin oppis tuntemaan toisen jo paljon paremmin ja välttyis näiltä.
Mun mielestä taas ei ole TODELLA lyhyt. Ja tuo kohta jonka tummensin on aikamoista "päättelyä". Mä oikeasti ihmettelen mistä tuollaisella järjenjuoksulla olevia ihmisiä tulee :LOL:
Ei kenestäkään tai kenenkään suhteista voi tehdä noin lopullista tuomiota pelkkien nettikirjoitusten perusteella. Tai no näköjään voi, mutta se onkin sitten taas ihan eri juttu millainen ihminen niitä tekee.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mun mielestä taas ei ole TODELLA lyhyt. Ja tuo kohta jonka tummensin on aikamoista "päättelyä". Mä oikeasti ihmettelen mistä tuollaisella järjenjuoksulla olevia ihmisiä tulee :LOL:
Ei kenestäkään tai kenenkään suhteista voi tehdä noin lopullista tuomiota pelkkien nettikirjoitusten perusteella. Tai no näköjään voi, mutta se onkin sitten taas ihan eri juttu millainen ihminen niitä tekee.
Minusta se on. Ja ihan järjelläkin voi päätellä että mitä kauemmin yhdessä ja toisen oppii tuntemaan sen paremmin tietää että millaisen ihmisen kanssa sitä ollaan perhettä perustamassa. Tietenkään Scarlett ei voinut etukäteen tietää mutta en ymmärrä että millaiset ihmiset ja miksi ( vahingot erikseen) rupeavat hankkimaan lapsia heti suhteen alussa. Naura pois vaan.
 
Itse raskauduin ensimmäisellä kerralla kun harrastettiin seksiä.

Aborttia en pitänyt vaihtoehtona, joten otin mieluummin riskin, että jään yksin lapsen kanssa, kuin surutta kaapisin sen ulos!

Nyt miehellä ja minulla on kaksi lasta ja yhteistä historiaa päälle kolme vuotta.
Naimisiin olemme suunnitelleet menevämme lähitulevaisuudessa ja tällä hetkellä elämämme on mukavaa.

Onneksi satuin tulemaan raskaaksi sellaiselle miehelle, joka haluaa kantaa vastuunsa. Kenties emme olisi enää yhdessä, jos en olisi raskautunut.
Raskaus ja lapset ovat kasvattaneet meidät tiukasti toisiimme kiinni.
Riitojakin on, aivan kuten varmasti jokaisessa parisuhteessa, mutta kaikesta ollaan tähän asti pystytty sopimaan.

Joillakin se onnistuu, joillakin ei.
Mitä se joidenkin elämää kaivelee, kuinka joku toinen elää oman elämänsä? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mun mielestä taas ei ole TODELLA lyhyt. Ja tuo kohta jonka tummensin on aikamoista "päättelyä". Mä oikeasti ihmettelen mistä tuollaisella järjenjuoksulla olevia ihmisiä tulee :LOL:
Ei kenestäkään tai kenenkään suhteista voi tehdä noin lopullista tuomiota pelkkien nettikirjoitusten perusteella. Tai no näköjään voi, mutta se onkin sitten taas ihan eri juttu millainen ihminen niitä tekee.
Minusta se on. Ja ihan järjelläkin voi päätellä että mitä kauemmin yhdessä ja toisen oppii tuntemaan sen paremmin tietää että millaisen ihmisen kanssa sitä ollaan perhettä perustamassa. Tietenkään Scarlett ei voinut etukäteen tietää mutta en ymmärrä että millaiset ihmiset ja miksi ( vahingot erikseen) rupeavat hankkimaan lapsia heti suhteen alussa. Naura pois vaan.
Niin naurankin :LOL:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mun mielestä taas ei ole TODELLA lyhyt. Ja tuo kohta jonka tummensin on aikamoista "päättelyä". Mä oikeasti ihmettelen mistä tuollaisella järjenjuoksulla olevia ihmisiä tulee :LOL:
Ei kenestäkään tai kenenkään suhteista voi tehdä noin lopullista tuomiota pelkkien nettikirjoitusten perusteella. Tai no näköjään voi, mutta se onkin sitten taas ihan eri juttu millainen ihminen niitä tekee.
Minusta se on. Ja ihan järjelläkin voi päätellä että mitä kauemmin yhdessä ja toisen oppii tuntemaan sen paremmin tietää että millaisen ihmisen kanssa sitä ollaan perhettä perustamassa. Tietenkään Scarlett ei voinut etukäteen tietää mutta en ymmärrä että millaiset ihmiset ja miksi ( vahingot erikseen) rupeavat hankkimaan lapsia heti suhteen alussa. Naura pois vaan.
Ja pointtina se, että miksi v*tussa ( Scarletin sanoin) hän ihmettelee tätä kun tietää itsekin että joskus se parin vuoden odotus todellakin kannattaa eikä yh-äitejä ja isiä tule kun ei heti rupea lapsia hankkimaan.
 
Marja
siis minkä v*tun takia niitä lapsia pitää tehdä lyhyen seurustelun jälkeen?! Mikä kiire ja sitoutumis pakko ihmisillä oikein on? Miksi ei voi ensin tutustua toiseen kunnolla ja nauttia kahden kesken olemisesta? Minä ainakaan en voisi tehdä lapsia ihmisen kanssa jota en oikeasti raksta, tunne ja kunnioita. Joita aitoja tunteita ei todellakaan synny missään muutamassa kuukaudessa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja pointtina se, että miksi v*tussa ( Scarletin sanoin) hän ihmettelee tätä kun tietää itsekin että joskus se parin vuoden odotus todellakin kannattaa eikä yh-äitejä ja isiä tule kun ei heti rupea lapsia hankkimaan.
Ja joskus ei kannata vaikka odottaisi kymmenen vuotta :whistle: Onhan näitäkin nähty ja paljon.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja pointtina se, että miksi v*tussa ( Scarletin sanoin) hän ihmettelee tätä kun tietää itsekin että joskus se parin vuoden odotus todellakin kannattaa eikä yh-äitejä ja isiä tule kun ei heti rupea lapsia hankkimaan.
Ja joskus ei kannata vaikka odottaisi kymmenen vuotta :whistle: Onhan näitäkin nähty ja paljon.
Siksipä siellä lukikin että joskus. Tottahan niitä tapahtuu mutta voisin lyödä vaikka pääni pantiksi että juuri toisin päin.
Meinasitkos seuraavan kanssa pitää heti töpinäksi vai oletko jo oppinut jotain? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meinasitkos seuraavan kanssa pitää heti töpinäksi vai oletko jo oppinut jotain? :)
Mitähän se sulle kuuluu? :whistle: Mä tein toisen aloituksen jossa kyselin, että koska muut on eron jälkeen aloittanut uuden suhteen. Itte en siihen usko pystyväni vielä johonkin aikaan.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meinasitkos seuraavan kanssa pitää heti töpinäksi vai oletko jo oppinut jotain? :)
Mitähän se sulle kuuluu? :whistle: Mä tein toisen aloituksen jossa kyselin, että koska muut on eron jälkeen aloittanut uuden suhteen. Itte en siihen usko pystyväni vielä johonkin aikaan.
Ihan mielenkiinnosta kysyin ( tosin vastausta en sinulta odottanutkaan) kun kerran kyseinen toiminta on sinusta ok. Mutta onhan näitä jotka tekee lapsia 3-4 isälle ja ihmettelevät että mitä vikaa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meinasitkos seuraavan kanssa pitää heti töpinäksi vai oletko jo oppinut jotain? :)
Mitähän se sulle kuuluu? :whistle: Mä tein toisen aloituksen jossa kyselin, että koska muut on eron jälkeen aloittanut uuden suhteen. Itte en siihen usko pystyväni vielä johonkin aikaan.
Haet täältä hyväksyntää valinnoillesi ? Jos et kestä minkäälaista kritiikkiä olisi hyvä pitää mölyt mahassa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meinasitkos seuraavan kanssa pitää heti töpinäksi vai oletko jo oppinut jotain? :)
Mitähän se sulle kuuluu? :whistle: Mä tein toisen aloituksen jossa kyselin, että koska muut on eron jälkeen aloittanut uuden suhteen. Itte en siihen usko pystyväni vielä johonkin aikaan.
Ihan mielenkiinnosta kysyin ( tosin vastausta en sinulta odottanutkaan) kun kerran kyseinen toiminta on sinusta ok. Mutta onhan näitä jotka tekee lapsia 3-4 isälle ja ihmettelevät että mitä vikaa.
No kolmelle miehelle lapsien tekemistä mäkin vähän kummastelen enkä tiedä olisko musta siihen.

Mistä mä voin tietää kuinka tulevassa (mahdollisessa sellaisessa ) teen? Mistä mä en edes tiedän löydänkö mä enää ketään? Nyt ei kyllä ole tarvettakaan ketään löytää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meinasitkos seuraavan kanssa pitää heti töpinäksi vai oletko jo oppinut jotain? :)
Mitähän se sulle kuuluu? :whistle: Mä tein toisen aloituksen jossa kyselin, että koska muut on eron jälkeen aloittanut uuden suhteen. Itte en siihen usko pystyväni vielä johonkin aikaan.
Haet täältä hyväksyntää valinnoillesi ? Jos et kestä minkäälaista kritiikkiä olisi hyvä pitää mölyt mahassa.
Mun ei tarvitte hakea hyväksyntää mun valinnoille, mä teen niinkuin mä haluan enkä niinkuin te haluatte. Lue otsikko niin muistuu mieleen mikä alkuperäinen kysymys olikaan. :whistle:
 

Yhteistyössä