Siis mitä v*tun väliä vaikka jotkut alkavat yrittämään lasta lyhyen seurustelun jälkeen?

juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotain taisi unohtua Emilyn: eikös se mennyt niin, että asuit vielä tyttösi isän kanssa kun aloit seurustelemaan seuraavan miehen kanssa (ja se oli exällesi ihan ok), seuraava osoittautuikin p---kaksi ja jätit hänet, melko pian tapasit nyksäsi ja parin kuukauden seurustelun jälkeen tulit suunnitellusti raskaaksi- kaikki tämä 6 kk:n aikana. Voisi jopa puhua että lennossa...
Emilyn on Emilyn...:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Älä Scarlett välitä. Kyllähän mullakin kuulemma vaihtuu miehet lennossa, exän kanssakin kun olin VAIN neljä vuotta yhdessä, ei sekään riitä arvostelijoille :headwall:
Jotain taisi unohtua Emilyn: eikös se mennyt niin, että asuit vielä tyttösi isän kanssa kun aloit seurustelemaan seuraavan miehen kanssa (ja se oli exällesi ihan ok), seuraava osoittautuikin p---kaksi ja jätit hänet, melko pian tapasit nyksäsi ja parin kuukauden seurustelun jälkeen tulit suunnitellusti raskaaksi- kaikki tämä 6 kk:n aikana. Voisi jopa puhua että lennossa...
Tavarat oli samassa kämpässä mutta ero oli jo selvä. Kokonaisuudessaan en ole kovinkaan monen ihmisen kanssa seurustelemaan ryhtynyt. Ihan uskomatonta vaan, että kun on selvä ero niin pitäisi muitten mieliksi ja periaatteesta olla joku tietty aika sinkkuna, ettei herätä paheksuntaa :headwall: Ja aina on ensin tullut ero, ja vasta sen jälkeen uusi mies. Yksikään suhteeni ei ole päättynyt toisen miehen takia. Se on ollut exieni alaa, että toisiin sekaannutaan jo suhteen aikana. Mutta hei, heitähän ei kukaan moralisoi, ovathan he miehiä!
 
jurristi harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Mie en henk.kohtasesti alkais yrittämään lasta ihmisen kanssa jota en tunne.Ajatuskin kammottaa.Mua ei myöskään kiinnosta se kuinka kauan naapuri on seurustellut ennen raskautumista kun se ei ole mun asia.
Peesaan.
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Mieti vähä:
Mikä sitten on kenenkin mielestä lennosta..?
No mun mielestä lennosta on se, että aletaan olemaan uuden kanssa ennenkuin on erottu edellisestä tai uusi suhde alkaa todella nopeasti eron jälkeen.
Tältä osin omat pari suhdetta on alkaneet lennosta, mutta ei se tarkoita sitä että miehet koko ajan vaihtuisi.. viitaten taas neljän vuoden yhdessäoloon :whistle:
se sinun 4 vuotta on todellakin lyhyt aika niiden mielestä jotka kykenevät pitkään kestävään parisuhteeseen j anäin luomaan lapsilleen turvallisen perheen oman isän ja äidin kanssa.
 
Ihan sama mullekin. Itse en teksisi niin, mutta kukin tyylillään, ei se mitään kerro. Kaverin vanhemmat menivät naimisiin kun olivat tunteneet alle kuukauden, ja lapsikin tais olla alullaan sitten muutamassa kuukaudessa. Saivat kaiken kaikkiaan 6 lasta :heart:
 
mamma
me tässä ollaan miehen kanssa päivitelty sitä kun lapsemme sai alkunsa 2kk seurusteltuamme, että onpas ollut lyhyt aika. mutta niin kyllä tällä lapsella on sekä isä että äiti ja vieläpä yhdessä.. kaikennäköisiä kokemuksia mahtui raskausaikaan tuli itkettyä yhdessä ja erikseenkin, paljastui vaikka mitä mitä en olisi ikinä miehestä uskonut.. mutta kaiken koetteuamme ja kaikesta selvittyämme.. ollaan tiukuasti yhdessä ja mies on muuttunut ihmisenä, kasvanut henkisesti aivan valtavasti :) ni ja vaikka herää 5töihin niin silti töiden päätteeksi jopa siivoaa :eek: eli siis osallistuu kotitöihinkin.. muutenkin on ollut koko ajan hirmu hellä ja ihana esikoislapselle joka pitää nykyään häntä isänään! vaikka ei ole oikea isä. esikoisen isän kanssa tunnettiin aika kauan ennen lasta, se oli vielä harkitusti pistetty alulle vaan kuinka ollakkaan petti ja jätti kun odotin lastamme. että mulla kävi näin päin pitkään tunnetusta miehestä kuoriutui lapsesta täysin välinpitämätön paska.. ja lyhyestä suhteesta mies joka pysyy rinnalla ja on ottanut vastuun siitäkin lapsesta joka ei ole biologisesti oma.

silti kyllä en suosittele raskautumista parin kk seurustelun jälkeen! on kyllä liian nopeaa toimintaa,vaikka itsellä hyvin kävikin.että en mä ketään siihen kyllä kannusta! mutta jokaisen oma asia

 
Minä
Siks mun mielestä on arveluttavaa tehdä lapsia lyhyen seurustelun jälkeen että olis hyvä tuntea se puoliso hyvin ennenkuin lapsia aletaan tekemään. Puolisosta voi ilmetä täysin uusia piirteitä pitkienkin aikojen päästä. Ja toki ihmiset muuttuu eli ei sinällään voi sanoa mitään aika rajaa, mutta kyllä ensin täytyy luoda hyvä ja turvallinen parisuhde ennenkuin lapsia tehdään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ihan sama mulle. Mutta rehellisesti sanottuna; ei siitä voi haittaakaan olla, jos tuntee lapsensa isän ja tämän hyvät & huonot puolet ennen raskaaksituloa. Eli mun mielestä parin pitäisi tutustua toisiinsa, asua yhdessä, ei 10 v vaan edes puolisen vuotta ennen vauvantekoon ryhtymistä.
näin mäkin sen ajattelen tuon asian. olen niin läheltä seurannut ihmistä, joka alkaa seurustelee, ja sit onnen huumassa kuukauden parin sisään tehdään lapsi ja sit liitto hajoo, naisella on viidelle eri isälle tehtyjä tenavia. ja nainen katkeroituu, ja on jo tosi katkera koko maailmalle. kun on yksin joutunut lapset hoitamaan, kun miehet on sikoja jotka ottaa ja jättää.

 
Sisu
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ihan sama mulle. Mutta rehellisesti sanottuna; ei siitä voi haittaakaan olla, jos tuntee lapsensa isän ja tämän hyvät & huonot puolet ennen raskaaksituloa. Eli mun mielestä parin pitäisi tutustua toisiinsa, asua yhdessä, ei 10 v vaan edes puolisen vuotta ennen vauvantekoon ryhtymistä.
näin mäkin sen ajattelen tuon asian. olen niin läheltä seurannut ihmistä, joka alkaa seurustelee, ja sit onnen huumassa kuukauden parin sisään tehdään lapsi ja sit liitto hajoo, naisella on viidelle eri isälle tehtyjä tenavia. ja nainen katkeroituu, ja on jo tosi katkera koko maailmalle. kun on yksin joutunut lapset hoitamaan, kun miehet on sikoja jotka ottaa ja jättää.
My words exactly!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ihan sama mulle. Mutta rehellisesti sanottuna; ei siitä voi haittaakaan olla, jos tuntee lapsensa isän ja tämän hyvät & huonot puolet ennen raskaaksituloa. Eli mun mielestä parin pitäisi tutustua toisiinsa, asua yhdessä, ei 10 v vaan edes puolisen vuotta ennen vauvantekoon ryhtymistä.
näin mäkin sen ajattelen tuon asian. olen niin läheltä seurannut ihmistä, joka alkaa seurustelee, ja sit onnen huumassa kuukauden parin sisään tehdään lapsi ja sit liitto hajoo, naisella on viidelle eri isälle tehtyjä tenavia. ja nainen katkeroituu, ja on jo tosi katkera koko maailmalle. kun on yksin joutunut lapset hoitamaan, kun miehet on sikoja jotka ottaa ja jättää.
No en mä kuitenkaan ole viidelle miehelle lapsia tekemässä, tuskin edes kolmelle eri miehelle voisin tehdä.
 
Kannanottaja
Kaikilla ystävilläni on amk-/yliopistotutkinto, ei yhtään lasta alle 27-v ja lapset miesten kanssa, joiden kanssa kihloissa ja seurusteluaikaa takana vähintään neljä vuotta. Ja varmasti katsovat pahalla lapsen tekoa alle parin vuoden seurustelun jälkeen ellei ikää oo 40-v. tai yli. Ja vielä pahemmin jos koulut käymättä/ikää alle 25-v. Joten ihan olette itse hankkinu maineenne ja vastaatte siitä myös - lapsellennekin. Se on todistettu että ihminen kyllä pystyy mielihalujaan rajottamaan (haluan vauvan/lainarahalla tavaraa/pettää miestäni). V*ttu on ruvettava rajottaa tätä palstailuu kun koko Suomen teinihoratsupissikset on kokoontunu tänne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kannanottaja:
Kaikilla ystävilläni on amk-/yliopistotutkinto, ei yhtään lasta alle 27-v ja lapset miesten kanssa, joiden kanssa kihloissa ja seurusteluaikaa takana vähintään neljä vuotta. Ja varmasti katsovat pahalla lapsen tekoa alle parin vuoden seurustelun jälkeen ellei ikää oo 40-v. tai yli. Ja vielä pahemmin jos koulut käymättä/ikää alle 25-v. Joten ihan olette itse hankkinu maineenne ja vastaatte siitä myös - lapsellennekin. Se on todistettu että ihminen kyllä pystyy mielihalujaan rajottamaan (haluan vauvan/lainarahalla tavaraa/pettää miestäni). V*ttu on ruvettava rajottaa tätä palstailuu kun koko Suomen teinihoratsupissikset on kokoontunu tänne..
Mikä maine? Mitä nuo koulutukset ja pitkät suhteet takaa? Ei yhtään mitään. Yhtälailla niissäkin suhteissa voi ero tulla.

Mikään teinihoratsupissis en ole, kaukana sellaisesta! :LOL: :LOL: :LOL: Etkä kyllä antanut mitenkään fiksua kuvaa ittestäs jos sitä luulit... :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jurristi harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Mie en henk.kohtasesti alkais yrittämään lasta ihmisen kanssa jota en tunne.Ajatuskin kammottaa.Mua ei myöskään kiinnosta se kuinka kauan naapuri on seurustellut ennen raskautumista kun se ei ole mun asia.
Peesaan.
Peesaan myös!
 
*
Me alettiin melko pian tapaamisen jälkeen yrittä lasta. Jäljestä päin ajateltuna olisi pitänyt odottaa vähän pitempään. Nyt kuusi vuotta myöhemmin alkaa yhteiselo tasaantumaan ja osamme myös riidellä rakentavasti. Ennen kun ei vielä toista tuntenut, riitely sai älyttömät mittasuhteet. Nyt jos tulisi uusi vauva, tilanne olisi ihan eri. Säälittää vain tuo pieni, että hän on joskus kuullut ja nähnyt ihan liikaa riitelyä kun isä ja äiti eivät osanneet lukea toistensa luonteita.
 
Kannattaisi myös miettiä sitäkin asiaa, että vaikka olisikin valmis kasvattamaan lapsen itse, niin lapsi on myös sen miehen, ja lapsen kautta joutuu olemaan sidoksissa tähän mieheen (joka ehkä paljastuu täydeksi idiootiksi) loppuelämänsä ajan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Kannattaisi myös miettiä sitäkin asiaa, että vaikka olisikin valmis kasvattamaan lapsen itse, niin lapsi on myös sen miehen, ja lapsen kautta joutuu olemaan sidoksissa tähän mieheen (joka ehkä paljastuu täydeksi idiootiksi) loppuelämänsä ajan.
Niinpä!
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Kannanottaja:
Kaikilla ystävilläni on amk-/yliopistotutkinto, ei yhtään lasta alle 27-v ja lapset miesten kanssa, joiden kanssa kihloissa ja seurusteluaikaa takana vähintään neljä vuotta. Ja varmasti katsovat pahalla lapsen tekoa alle parin vuoden seurustelun jälkeen ellei ikää oo 40-v. tai yli. Ja vielä pahemmin jos koulut käymättä/ikää alle 25-v. Joten ihan olette itse hankkinu maineenne ja vastaatte siitä myös - lapsellennekin. Se on todistettu että ihminen kyllä pystyy mielihalujaan rajottamaan (haluan vauvan/lainarahalla tavaraa/pettää miestäni). V*ttu on ruvettava rajottaa tätä palstailuu kun koko Suomen teinihoratsupissikset on kokoontunu tänne..
Mikä maine? Mitä nuo koulutukset ja pitkät suhteet takaa? Ei yhtään mitään. Yhtälailla niissäkin suhteissa voi ero tulla.

Mikään teinihoratsupissis en ole, kaukana sellaisesta! :LOL: :LOL: :LOL: Etkä kyllä antanut mitenkään fiksua kuvaa ittestäs jos sitä luulit... :whistle:
Ei tarkotus ollukkaan antaa fiksua kuvaa vaan todeta vain, että maisterikaverini katsovat sun kaltasia parikymppisiä yksinhuoltajia nenänvartta pitkin vaikkakin mukaperustellusti, mutta omasta (korkeasti koulutetusta ja hyvin toimeentulevasta) lähipiiristään käsin varsin tyytyväisenä itseensä. Ja sillehän et mitään voi ja julkinen mielipide ei tosiaan teidän kaltastenne päätä silittele. Ainoa paska puoli on se, että ne meistä jotka ajautuu julkiselle sektorille joutuu siivoamaan teidän kaltasten "hetimullekaikkitännevaikkenitsekehtaamitään" -tyttöjen jälkiä ja rahottamaan muutaman kuukauden panojenne jälkikasvua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Hhhmmm, en mä ainakaan ole tuntemattomien kanssa lapsia tehnyt. Eikä ole isättömiä lapsia ollut tulossa.
Mutta otetaas nyt vaikka tää sun viimeisin suhde esimerkiksi. Jotain vikaa siinä miehessä oli, jos et enää jaksanut ja jätit sen, kuten kerroit.
Jos teillä olisi yhteinen lapsi, joutuisit olemaan tuon miehen kanssa tekemisissä loppuelämäsi ajan. Tuon "viallisen" miehen kanssa siis.
Mutta kun teillä ei ole yhteistä lasta, niin sun ei tarvitse enää tuhlata ajatuksen puolikastakaan tuohon tyyppiin.
Kyllä mä ainakin suhteen päätyttyä mielummin unohdan kusipäisen ex-poikaystävän, joka kuukauden tai parin seurustelun jälkeen osoittautuikin täydeksi pässiksi, kuin olen tekemisissä sen kanssa ikuisesti koska meillä on yhteinen lapsi ja yhteiset lapsenlapsetkin joskus. Ja tuo kusipäisyys on sellainen piirre, joka paljastuu (yleensä ) kun seurustelee jonkin aikaa ja asuu yhdessä. On helpompi sanoa että kiitti ja moi, ja unohtaa koko tyyppi, kun ei tarvitse olla sen kanssa missään tekemisissä lapsen vuoksi.
 
minäminäminä
me oltiin oltu vuosi yhdessä kun tulin raskaaksi ja olin vasta 18täyttänyt!! kauhisrtelkaa mammat! nyt ollaan oltu jo 10vuotta yhdessä ja kolme lastakin siunaantunut. molemmilla hyvä työpaikka, ja oma harrastukset ja siihen päälle yhteiset harrrastukset. ihanaa kun löysi sen oikean ja luotti tunteisiinsa.
 

Yhteistyössä