Siis mitä nää karppaajat vauhkoaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Älytöntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Älytöntä

Vieras
Miksei muka edes leipää, perunaa, riisiä tms. saisi syödä? Onko karppaus koko loppuelämäksi kieltäytymistä perusraaka-aineista? Meikä ei eläis kyllä ilman ruisleipää. Ja ps. olen normaalipainoinen ja terve.

nojoo, kun oikeasti alatte tehä ruokaa parsakaalista,kukkakaalista yms niin huomaatte mitä on maut!
ei paljon huvita enää se perunamössö :)
lisäks siitä saa vatsaan niiiin hyvän olon! että älkää sanoko ennen ku ootte kokeillu :)

jokainen saa syòdà mità haluaa. olen tullut loistavasti toimeen ilman ruisleipààkin (olen terve ja normaalipainoinen minàkin). peruna on vain yksi kasviksista, pelkkà perunan syòminen on tylsàà

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
nojoo, kun oikeasti alatte tehä ruokaa parsakaalista,kukkakaalista yms niin huomaatte mitä on maut!
lisäks siitä saa vatsaan niiiin hyvän olon! että älkää sanoko ennen ku ootte kokeillu :)

noh ainakin ilmavaivoja saa...

Olen kasvissyöjä ja mainitut kaalit olleet herkkujani vuosia. Kuin myös peruna.

Kokeilin, ei vaan iskenyt, kahdessa viikossa kyllästyin totaalisesti. Rajaa niin paljon peruselintarvikkeita ulos, että mun mielikuvitus ei riittänyt tekemään niistä sallituista maukasta ja maistuvaa ruokaa. Ankeaa kun koskaan ei vois nauttia palasta pullaa tai hyvästä pastakastikkeesta. Valkeat riisit ja pastat olen vaihtanut tummiin ja syön ainoastaan ruisleipää- mutta on mukavaakun joskus voi herkutellakin kohtuudella, myös karkeilla ja leivonnaisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja muppe-78:
mitä on karppaus, joku uus villityskö?

vanha atkinsin dietti lisättynä kasviksilla. rasvaa syödään muttei hiilareita.

empä kllä tiedä tuostakaan :ashamed: Ei oo koskaan tullu tarvittua mitään diettejä kun paino normaalisyömisellä pysyy normaalina, onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalia:

Kuule,mitäs luulet,että vehnästä ja sokerista tulee...??Mulla loppui mahan turvotus siihen,kun lopetin vehnämössöjen syönnit ja sokerit.Himokarppaaja en kuitenkaan ole,enkä usko siihen,että rasvaa kannattaa syödä mielin määrin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaalia:

Kuule,mitäs luulet,että vehnästä ja sokerista tulee...??Mulla loppui mahan turvotus siihen,kun lopetin vehnämössöjen syönnit ja sokerit.Himokarppaaja en kuitenkaan ole,enkä usko siihen,että rasvaa kannattaa syödä mielin määrin.

mä mitään sokerista ja vehnästä puhunut kuin kaaleista, että niistä tulee ilmavaivoja, vanhana sappidiettiläisenä tiedän miks kaalit on silloin kielletteyjen listalla

karppejakin on monenlaisia...
jotenkin tuntuu että kun karpeista puhutaan niin kaikki olettaa että on vaan se "totaali karppi" eli se mikä syö yber mega vähän hiilareita.

Mutta on niitä ns. hyvä karppejakin jotka syö aika paljonkin hiilaria päivässä .
Mutta hyvälaatuisista : eli täyjyvistä ym...eli mikä on sangen järkevääkin.
(eikös ravintosuosituksetkin sano että täysjyvää ja muita terveellisiä )

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mitä hiton perusraaka-aineita peruna, vehnä, sokerit yms on? :)

ehkei sokeri ja vehnä niinkään, mut kyll peruna on perus ruoka!!!! vaiks sokeri ja vehnä maasta samalla lailla on tullu kuin peruna, riisi ja vihanneksetkin

Olin vähähiilihydr. dieetillä 6kk ja voin sanoa ettei maha voinut hyvin. Oli joko ummetusta ja välillä "tyhjennys" (noin kerran viikossa) jolloin maha aivan sekaisin ja kipeä. Herkkuja ei mieli tehnyt ja ruokia kyllä keksi mutta tuo kaikki muu; ei sen arvoista.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mitä on karppaus, joku uus villityskö?

vanha atkinsin dietti lisättynä kasviksilla. rasvaa syödään muttei hiilareita.

empä kllä tiedä tuostakaan :ashamed: Ei oo koskaan tullu tarvittua mitään diettejä kun paino normaalisyömisellä pysyy normaalina, onneksi.

Niin mullakin jasyön ihan perunaa, makaroonia ja riisiäkin. Allergian vuoksi en edes raakoja vihanneksia voi syödä eli ei lautasmallia ja normipainoinen olen ja perhe.
Ei se tavan ruoka normaalimäärinä lihota vaan kaikki muu ylimääräinen.
En jaksais aina rouskuttaa lihaa, kalaa, vihanneksi ja keitettyjä olisi oltava. Broileria ei luonto ota vastaan.

Yhteistyössä