A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:masennus on sairaus joka voi hiipiä niin hiljaa ettei sitä huomaa ennen kuin on jo sekaisin.
Mun masennus alkoi sillä että ensin oli hiukan vain alakuloinen olo josta ajattelin että se on ihan normaalia joskus. Jossain välissä mulla oli usein päänsärkyä. sitten tuli jostain ajatuksia päähän, esimerksiksi kävi joskus mielessä että onkohan se vakavaa että väillä särkee päätä. Palan tunne kurkussa ahdisti kun sille ei löytynyt pitkään aikaan mitään syytä, pelkäsin että sekin on jotain vakavaa, mutta monen kuukauden lääkärissäjuoksun jälkeen todettiin että se on ruokatorventulehdus.
Sen jälkeen tuli kuukautishäiriöitä, vuoto kesti viikkoja. kävin lääkärissä joka lähetti ultraääneen varmistamaan ettei ole mitään kasvaimia. rupesi ahdistamaan ja pelottamaan ja odottelin viikkoja ultraan pääsyä eikä mitään syytä löytynyt. lääkäri sanoi hormonihäiriö, minä mietin että jos se silti on jotain vakavaa jota vaan ei huomattu.
Luulotautisuus on tila jossa sairastumisen ja kuolemanpelko ei poistu päästä vaikka mitään vikaa ei löydy. tai nimenomaan siksi että on erilaisia vaivoja, ihan oikeita, joille ei löydy syytä. Ja paradoksaalisesti se kuolemanpelko saa ajattelemaan itsemurhaa koska on helpompaa päättää itse päivänsä kuin kuukaudesta ja vuodesta toiseen pelätä kokoajan kuolemaa johonkin kavalaan tautiin :/
Päähän saa kyllä noilta ajatuksilta rauhan kun lopettaa syömisen. Nälkiintyneenä ei voi ajatella mitään muuta kuin ruokaa. Ikävää on se että kun itsekuri pettää kolmen viikon nälkiintymisen jälkeen, tulee syötyä liikaa, todella paljon liikaa, josta tulee huono omatunto jonka takia on paastottava ja ahdistus tekee entistä luulotautisemmaksi erityisesti nälkiintymisen aiheuttamien rytmihäiriöiden takia. ei ole kiva pelätä kuolevansa hetkenä minä hyvänsä sydänkohtaukseen.
Minä elin noin kymmenen vuotta, enkä tajunnut olevani sairas ennen kuin olin jo pohjalla, kaikki tuli niin hitaasti ja vähitellen että siihen kerkesi tottumaan.
Tämä oli jo sillälailla selitetty että menee minunkin puupäähän.
Voimia sulle ja kiitos kun kerroit.