A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Jassoo. Ehkä mun ympärille on sitten kertynyt vain näitä yläasteikään jämähtäneitä itsensäsäälijöitä kun en asiaa tajua. olkoon tämän päivän trendi.
mitäs muuten luulette, meneekö tämä masennusilmiö jonakin päivänä pois muodista? Tuleeko ehkä vielä aika kun onkin muodikasta huolehtia itse elämästään ja kohdata vaikeudet pystypäin, niistä selviten ihan vain toisten tuella tai itsekseen, ilman lääkkeitä ja osastoilla makaamisia?
en jaksa kaikkea lukea, mutta miksi sinua ärsyttää, jos joku on masentunut? miksi joku ei saa olla heikko? luuletko, että masentunut ihminen valitsee, että saiarastuu? puhun oikeasta masennuksesta. miksi ihmisen pitäisi pärjätä ihan yksin, ilman muiden tukea ja miksi luulet, että lääkkeitä kehitetään?
Missä tuossa kirjoitin että pitäisi pärjätä yksin? lue, siellä lukee: toisten tuella TAI itsekseen. mun mielestä niinkuin henkilölle itselleen paremmin sopii.
lääkkeitä nyt aina kehitellään kun niitä kaupaksi menee. se on bisnestä.
voitko vielä vastata näihinkin, kiitos.
en jaksa kaikkea lukea, mutta miksi sinua ärsyttää, jos joku on masentunut? miksi joku ei saa olla heikko? luuletko, että masentunut ihminen valitsee, että saiarastuu? puhun oikeasta masennuksesta.
Minua ärsyttää se, kun jäädään omaan suruun pyörimään ja itseä surkuttelemaan. masennus alkaa ärsyttää minua sitten kun muut ihmiset joutuvat yhden itsesäälistä kärsimään. Asioille voi aina tehdä jotain, mutta iso osa ei viitsi. kun paljon helpompaa on sanoa "mä olen nyt masentunut." mulla on burn out." tuollaiset lausumiset ikäänkuin vapauttaa kaikesta vastuusta oman elämän suhteen ja voi heittäytyä yhteiskunnan ja läheistensä taakaksi. turruttaa pään pillereillä ja odottaa että joku muu korjaa elämän kuntoon.
heikko saa olla, mutta tilapäisesti. surut on surtava mutta sitten on noustava ylös ja tehtävä asioille jotain eikä jäätävä itsesääliin makaamaan ja odottaa että joku muu tekis jotain.
Ei oikeasti masentunut valitse sairastuuko, hän on mielisairas. se on eri juttu kuin nämä patalaiskat muotimasentujat, jotka etsivät masennusdiagnoosista näppärää selitystä asioille jotka ovat hoitaneet elämässään päin p:tä. he valitsevat sairastuvansa.