Olen itsekin ollut masentunut, mutta aina kyennyt töihin, minulla menee jatkuva mielialalääkitys suht pienellä annoksella. Kamalinta minulle olisi, jos joutuisin jäämään kotiin ja hakemaan sairaseläkettä näin alle viisikymppisenä.Samoin kamalaa olisi, jos menettäisin kaiken toivoni. Suomessa masennus on todella suuri syy pitkittyviin sairaslomiin, totaaliseen uupumiseen ja sairaseläkkeelle jäämiseen. Itselleni auttaa jonkin verran liikunta ja se, että minulla on todella iso halu elättää itseni ja perheeni, en ikinä haluaisi jäädä yhteiskunnan elätettäväksi. Tämä kuulostaa tuomitsevalta, vaikka en sitä niin haluaisi esittää. Joka puolella erilaisissa yhteisöissä esim.FB:ssä on näitä "elämäntapamasentujia", jotka ovat täysin yhteiskunnan tukien varassa ja eivät ymmärrettävästi niillä aina pärjää. Tällöin apua haetaan meiltä muilta, jotka omine murheinemme (kyllä, JOKAISELLA on ristinsä) pakerramme töitä ja yritämme saada rahamme riittämään ja pyrimme vielä auttamaan lähimmäisiämme. Kuulostan raa`alta, mutta missä vika? Ja ei kiitos niitä "masennus on sairaus", tiedän kyllä sen, koska itsekin olen siihen herkästi taipuvainen, jos vain antaisin olla enkä taistelisi sitä vastaan joka ikinen päivä. Muita vastaavanlaisiesti ajattelevia?