Siis kuinka moni oikeasti käyttää vielä

  • Viestiketjun aloittaja vihreä tee
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä tee:
kertakäyttövaippoja ainoina?
Osakestoilukin on sallittua. Eikö ihmiset tajua yhtään kuinka paljon vauvan ja omat siteet saastuttaa? Ilmeisesti ei kun näitä ketjuja lukee, todella surullista.


kyllä täällä maailmassa moni muu asia saastuttaa paljon enemmän !
Tuo asenne on just niin perseestä. Kyllä ihan satavarmasti olet oikeassa, mutta auttaako siihen "antaa mennä ku on alamäki"-asenne?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä tee:
kertakäyttövaippoja ainoina?
Osakestoilukin on sallittua. Eikö ihmiset tajua yhtään kuinka paljon vauvan ja omat siteet saastuttaa? Ilmeisesti ei kun näitä ketjuja lukee, todella surullista.


kyllä täällä maailmassa moni muu asia saastuttaa paljon enemmän !
Jo pelkät suomen vauvojen vaipat jos mietitään että on 100 000 vaippailijaa vuodessa ja jokainen käyttää 5 kestistä päivässä.Yhden lapsen vaipat jo yksin tekee jo 1825 ja 100 000 vaipat siis 182500000 ja ne ei maadu millään, kyllä tuo aika suuri saastuttaja on ja kun niitä vaippoja menee tod.näk yli sen 5 päivässä. Ja hyi kamala ne kauheat hautovat myrkyt pientä peppua vaste.

 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä tee:
kertakäyttövaippoja ainoina?
Osakestoilukin on sallittua. Eikö ihmiset tajua yhtään kuinka paljon vauvan ja omat siteet saastuttaa? Ilmeisesti ei kun näitä ketjuja lukee, todella surullista.


kyllä täällä maailmassa moni muu asia saastuttaa paljon enemmän !
Tuo asenne on just niin perseestä. Kyllä ihan satavarmasti olet oikeassa, mutta auttaako siihen "antaa mennä ku on alamäki"-asenne?
Tuollainen asenne ei auta, mutta ei auta tuo sinunkaan :) Se ei ole niin rakentava että kukaan haluaisi vaihtaakaan kestoihin. Jokainen tekee valinnat itse, missä saastuttaa ja missä ei. Ei meistä kukaan kuitenkaan saastuttamatta mitenkään ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä tee:
kertakäyttövaippoja ainoina?
Osakestoilukin on sallittua. Eikö ihmiset tajua yhtään kuinka paljon vauvan ja omat siteet saastuttaa? Ilmeisesti ei kun näitä ketjuja lukee, todella surullista.


kyllä täällä maailmassa moni muu asia saastuttaa paljon enemmän !
Tuo asenne on just niin perseestä. Kyllä ihan satavarmasti olet oikeassa, mutta auttaako siihen "antaa mennä ku on alamäki"-asenne?
Tuollainen asenne ei auta, mutta ei auta tuo sinunkaan :) Se ei ole niin rakentava että kukaan haluaisi vaihtaakaan kestoihin. Jokainen tekee valinnat itse, missä saastuttaa ja missä ei. Ei meistä kukaan kuitenkaan saastuttamatta mitenkään ole.
Saastuttaminen EI ole jokamiehenoikeus vaikka tällainen valheellinen kuva ihmisille annetaankin. Mikä mun asenteessa on vikana, nyt en ymmärrä.
 
relax
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä tee:
kertakäyttövaippoja ainoina?
Osakestoilukin on sallittua. Eikö ihmiset tajua yhtään kuinka paljon vauvan ja omat siteet saastuttaa? Ilmeisesti ei kun näitä ketjuja lukee, todella surullista.


kyllä täällä maailmassa moni muu asia saastuttaa paljon enemmän !
Jo pelkät suomen vauvojen vaipat jos mietitään että on 100 000 vaippailijaa vuodessa ja jokainen käyttää 5 kestistä päivässä.Yhden lapsen vaipat jo yksin tekee jo 1825 ja 100 000 vaipat siis 182500000 ja ne ei maadu millään, kyllä tuo aika suuri saastuttaja on ja kun niitä vaippoja menee tod.näk yli sen 5 päivässä. Ja hyi kamala ne kauheat hautovat myrkyt pientä peppua vaste.
Miks sä mietit tuota kaikkee ja ahdistut. Eiks se sulle siitä, että SINÄ teet niinku parhaaksi katsot. Ei se, että sä ahdistut asiasta ja kuolet ennenaikasesti korkeen verenpaineen takia, auta tätä maailmaan yhtään pelastuun vaippajätteeltä.
 
Ei ole lapsia, mutta varmasti pyrittäisiin ainakin 90% kestovaipoilla tää pakollinen paha paska-asia hoitamaan. ( :D).

Tulipa mieleen, että kävin tuossa keväällä sukulaisten luona. Heillä on 9kk vauva, ja vauvan äiti iloisesti huuteli kylppäristä, että "tuu kattoon ku xxxxx on nakuna, vaihdetaan vaippaa!"
En ensin mennyt koska en ollut kauheen kiinnostunut paljaita perseitä näkemään, mutta huuteli uudelleen... Ja siellä iloisesti vaihtoi kertakäyttövaippaa ja vielä kehui kuinka hyviä ja käteviä ovat. Joo, kyseessä on sukulainen, mutta tuo oli jotenkin niin bimbo tilanne että en osannut sanoa mitään. Hurraa, katso, me tuotetaan tuhansia kiloja maatumatonta jätettä kaatikselle, jippiii!!
 
justiina
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kaikille neljälle kertakäytöt. Enkä ole sen huonompi kuin ap:kään :) Tiedoksi että suurin osa äideistä käyttää itselleen että vauvalle kertakäyttöjä. Siitä on tilastotieto netissä, mutta en löydä linkkiä.
Sekö, että moni muukin käyttää, muuttaa asiaa jotenkin. Minun lähipiirissäni useampi käyttää kestoja kuin kertakäyttöisiä. Kaverini ovat sitten valistuneempia kuin keskivertomammat.

Kyllähän kertiksistä tulee rekkalavallinen ongelmajätettä yhtä lasta kohti. Ajatelkaas sitä, pian teidänkin lähistölle avataan uusi kaatopaikka, kun vanhat täyttyy!
 
vieläkö joku jaksaa ihmetellä?
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä tee:
kertakäyttövaippoja ainoina?
Osakestoilukin on sallittua. Eikö ihmiset tajua yhtään kuinka paljon vauvan ja omat siteet saastuttaa? Ilmeisesti ei kun näitä ketjuja lukee, todella surullista.
Voi, minä minä minä, kertiksiä vaan ja samoin libressejä .En TODELLAKAAN edes harkinnut kestoja, enkä TODELLAKAAN VOISI EDES KUVITELLA jotain kuukuppia tai kestosidettä.

Toooosi surullista. Lirauta kyynel mun ja mun lapsen vuoksi.
 
v
En enää kyllä kommentoi mitään täällä kun taas hyökätään kimppuun. Olkoot, olen hurja saastuttaja, ja varmasti huonompi kuin moni muu kun käytän kertiksiä. Ja myönnetään, kestoilijat ovat paljon fiksumpia, valistuneempia, parempia äitejä ja ennen kaikkea parempia organisoimaan kun heillä on voimia, aikaa ja tilat kestoiluun.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Mun mielestä syyllistäminen niin tässä asiassa kuin (kaupunki)yksityisautoilussakin on täysin sallittua :D.
Täysin sallittua on myös tehdä ne lapset ensin, kiokeilla vaippa-asiat ja ottaa vasta sitten kovin painokkaasti kantaa asiaan :D
 
vieras
Minä! Palasin kertakäyttövaippoihin kun sain järkyttävän vesilaskun. Maksan mieluummin kertakäyttövaipoista kun siitä vaivasta mikä on kolmen vaippaikäisen kestovaippojen pesusta. Lapset iältään 1v 6 kk ja 2kk kaksoset.
 
:wave: käytän reissussa kertakäyttöisiä vaipanvaihtoalustojakin, ajan autolla rannalle, ja ostan lihaa (nam), en osta luomua (huijausta) enkä reilua (paskaa kulta kääreessä), ostan halvimpia vihanneksi (en kyllä Puolalaisia mansikoita, mutta) enkä lähituotteita (en ymmärrä miksi Suomalaisella viljelijällä olisi suuremmat oikeudet tuloihin kun esim Kreikkalaisella) En kierrätä maitotölkkejä, en biojätteitä (suurempi määrä kasvihuonekaasuja vapautuu ilmäkehään siitä kun kaikki jätteet kerätään erikseen omillla autoilla ja viedää eripaikoihn kuin siitä, että ne poltettaisiin yhdessä, vain myrkyt lajiteltuna mekaanisesti)
 

Yhteistyössä