Siis kuinka moni oikeasti käyttää vielä

  • Viestiketjun aloittaja vihreä tee
  • Ensimmäinen viesti
Minä en kestoile... Mua jotenki inhottaa ajatus laittaa "sama" vaippa takas lapselle ja jotenkin tulee epähygieninen tunne(vaikka siinä ei vissiin mitään tuolasta ole :D)... Ei silti, jos tykkää niin ihan vapaasti saa kestoillakkin :)
 
Evil
Alkuperäinen kirjoittaja prlvpg:
Kertakäyttövaipat kunniaan!

AP, käytäthän itse kestokuukautissidettä?
Tottakai se käyttää, ja varmaan ompelee vanhoista vaatteista kestovessapaperiakin! Kun on Hyvä Ihminen (TM) vaikka vähän lentokoneella lenteleekin...
 
Ksantippa S.
Tyhmä Ksantippa esittää tyhmän kysymyksen: miksi lentokoneella matkustaminen on niin monen vastaajan mielestä ylellisyyttä ja turhuutta, mutta kertakäyttövaippojen käyttäminen ei ole?

Sekä lentämistä että kertakäyttövaippoja harrastaa valtaosa suomalaisista. Kumpikin on hieman vaihtoehtoaan kalliimpaa, mutta tuskin kaataa kenenkään budjettia. Kumpikin on luonnolle vahingollisempaa kuin se toinen vaihtoehto, mutta vastaavasti säästää aikaa ja vaivaa.

Minä kutsuisin molempia ylellisyyksiksi. Tai sitten en kumpaakaan. Ainakaan en alkaisi syyllistää henkilöä, joka harrastaa toista, mutta kieltäytyy toisesta ympäristöön vedoten.
 
Musta on tullut aika ympäristötietoinen äiti lapsen myötä. Itekin käytettiin kertiksiä jonkun aikaa ihan vauvana mutta sitten ajattelin kokeilla kestoja. Niiden pyykkäämisen hoitaa kuitenkin pesukone ja levittämiseen + narulta poisottamiseen menee ehkä...10 min. joka toinen päivä. Tykkään kestoilla, minusta se on hauskaa ja kivaa ja pojan peppu ei ole ärtynyt kertaakaan kestojen alkamisen jälkeen joten sekin taitaa tykätä tästä:)

Kertikset on ihan ok matkoilla, veneilemässä, lomalla...

Mut tosiaan meillä syödäänkin paljon luomua ja lähiruokaa (kun saatavilla) joten lapsi on minua muuttanut kuten tossa alussa kirjoitinkin.
 
Meillä ei ole koskaan käytetty kestovaippoja. Jos hankimme lisää lapsia, emme harkitsekaan kestovaippoja.

Luontoa voi säästää muutenkin. Kuin moni kestoilija ajaa autolla lähes joka paikkaan... Esimerkiksi.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Luontoa voi säästää muutenkin. Kuin moni kestoilija ajaa autolla lähes joka paikkaan... Esimerkiksi.
Juu, kestoilijoilla on nimenomaan yleensä oikea himo ajaa autolla joka paikkaan. Hyvä kun eivät laiskuuksissaan omaan olohuoneeseensa parkkeeraa... ;)

Kokemukseni on, että yleensä yhdessä asiassa ympäristötietoiset ovat sitä toisissakin asioissa. Ja vaikka eivät olisikaan, silloinkin he mielestäni ansaitsevat kiitosta ja kunnioitusta siitä yhdestä teostaan, eivätkä soimausta epäloogisuudestaan.
 
:/
Alkuperäinen kirjoittaja vieläkö joku jaksaa ihmetellä?:
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä tee:
kertakäyttövaippoja ainoina?
Osakestoilukin on sallittua. Eikö ihmiset tajua yhtään kuinka paljon vauvan ja omat siteet saastuttaa? Ilmeisesti ei kun näitä ketjuja lukee, todella surullista.
Voi, minä minä minä, kertiksiä vaan ja samoin libressejä .En TODELLAKAAN edes harkinnut kestoja, enkä TODELLAKAAN VOISI EDES KUVITELLA jotain kuukuppia tai kestosidettä.

Toooosi surullista. Lirauta kyynel mun ja mun lapsen vuoksi.
Minä en olisi voinut kuvitellakaan mitään kestoja (sairaalassa niitä kokeilin kyllä), koska ne ovat vielä ällöttävämpiä kuin kertsist, mutta kuukupista olen muuttanut mieleni, koska sillä pääsee niin paljon vähemmällä :)
 

Yhteistyössä