Siis kuinka moni oikeasti käyttää vielä

  • Viestiketjun aloittaja vihreä tee
  • Ensimmäinen viesti
v
Alkuperäinen kirjoittaja justiina:
huomaatteko, että kertiksiä käyttävistä moni kertoo ylpeänä, ettei ole kestoja koskaan edes kokeillut.

Oliskohan arvon äideillä vähän jäykät asenteet?
Entäs keston käyttäjät. Ylpeänä esittelevät että heillä vain kestoja ja siksi ovat parempia kansalaisia ja vauvan peppu voi paremmin jne..
 
Zoe-F
Ittelläni ja pojallani käytän kertiksiä.
Pojalla siks että se on meillä halvempaa.
Omalt kohaltani en osaa selittää miks, ei oo koskaa tullu ajateltuu et olis muitaki vaihtoehtoi, menkat on kuitenki niin harvoin (kerran vuodes jos sillokaan ja harvemmin ees mitää sidettä tarvii)

Hatunnosto kuitenki kaikille ketkä kestoilee ja säästää luontoa tältäkin osin.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
:wave: käytän reissussa kertakäyttöisiä vaipanvaihtoalustojakin, ajan autolla rannalle, ja ostan lihaa (nam), en osta luomua (huijausta) enkä reilua (paskaa kulta kääreessä), ostan halvimpia vihanneksi (en kyllä Puolalaisia mansikoita, mutta) enkä lähituotteita (en ymmärrä miksi Suomalaisella viljelijällä olisi suuremmat oikeudet tuloihin kun esim Kreikkalaisella) En kierrätä maitotölkkejä en biojätteitä (suurempi määr kasvihuonekaasuja vapautuu ilmäkehään siitä kun kaikki jätteet kerätään erikseen omillla autoilla ja viedä eripaikoihn kuin siitä,e ttä ne poltettaisiin yhdessä vain myrkyt lajiteltuna mekaanisesti)
Ihana oot! :) Kiva kun joku sanoo suoraan välillä millaista hullutusta ja syyllistystä tämä on.
 
Juupajuu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä tee:
kertakäyttövaippoja ainoina?
Osakestoilukin on sallittua. Eikö ihmiset tajua yhtään kuinka paljon vauvan ja omat siteet saastuttaa? Ilmeisesti ei kun näitä ketjuja lukee, todella surullista.


kyllä täällä maailmassa moni muu asia saastuttaa paljon enemmän !
Jo pelkät suomen vauvojen vaipat jos mietitään että on 100 000 vaippailijaa vuodessa ja jokainen käyttää 5 kestistä päivässä.Yhden lapsen vaipat jo yksin tekee jo 1825 ja 100 000 vaipat siis 182500000 ja ne ei maadu millään, kyllä tuo aika suuri saastuttaja on ja kun niitä vaippoja menee tod.näk yli sen 5 päivässä. Ja hyi kamala ne kauheat hautovat myrkyt pientä peppua vaste.
Miten sen nyt ottaa. Meidän roskat, myös vaipat, menee polttolaitokseen eli kaatopaikalle ei kuskata juuri mitään. Kertikset on pitäneet pojan pepun hyvänä, kestoja koitin joskus ja niissä meni heti iho ärtyneeksi ja rikkonaiseksi.

Niin kauan kun kiinalaiset ja venäläiset jne ei välitä mistään ilmastonsuojelusta hevon pskaa, syytävät surutta myrkyt meriin ja jokiin, ei meidän vaipat maailmaa pelasta. Täällä tehdään niin paljon muutenkin kierrätyksen ja luonnonsuojelun eteen. Mene ap joskus vaikka jenkkkeihin katsomaan sitä meininkiä siellä, saattaisit saada sätkyn.
 
huh
Sanoisin, että aasennevammaisia kertäkäyttöisiä periaatteen vuoksi käyttävät.

Haloo, viehän ne kertiksetkin tilaa (pussi) + käytetyt. Monihan hommaa ihan oman roskiksen niille, ettei haise. Samoihin tiloihin kestot voi säilöä.

Mutta ehkä tekin joskus heräätte, kun Suomeenkin tulee kalliimmat jätemaksut.
 
pitäis
tulla laki jolla ne tulis pakollisiksi tai sitten sais yhteiskunta avata pesupalvelun jossa ne ilmaiseksi pestäis ja kuskattais puhtaina takas. mut hyviä ne ei kyllä lapselle ole. ne imut ja mitkä lie ei edes pysy nätisti niis housuissa eikä varmasti tunnu istuvan lapsen pepun alla kovin mukavilta paksut rätit.
 
ap
En voi käsittää miten ihmiset voi elää vain itseään varten, paskan vertaa välittämättä millainen maailma jää vaikka lapsenlapsille? Nyky ihmisen perikuvia "minä minä minä minä minä ja minun aikani ei on liian kallista kestovaippojen pesulle!
 
Justiina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En voi käsittää miten ihmiset voi elää vain itseään varten, paskan vertaa välittämättä millainen maailma jää vaikka lapsenlapsille? Nyky ihmisen perikuvia "minä minä minä minä minä ja minun aikani ei on liian kallista kestovaippojen pesulle!
Sulla on sielunsisko täällä :wave:

Kaikilla lienee kuitenkin pesukone...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
:wave: käytän reissussa kertakäyttöisiä vaipanvaihtoalustojakin, ajan autolla rannalle, ja ostan lihaa (nam), en osta luomua (huijausta) enkä reilua (paskaa kulta kääreessä), ostan halvimpia vihanneksi (en kyllä Puolalaisia mansikoita, mutta) enkä lähituotteita (en ymmärrä miksi Suomalaisella viljelijällä olisi suuremmat oikeudet tuloihin kun esim Kreikkalaisella) En kierrätä maitotölkkejä, en biojätteitä (suurempi määrä kasvihuonekaasuja vapautuu ilmäkehään siitä kun kaikki jätteet kerätään erikseen omillla autoilla ja viedää eripaikoihn kuin siitä, että ne poltettaisiin yhdessä, vain myrkyt lajiteltuna mekaanisesti)
Tästä kyllä huomaa ettei sulla ole mitään käsitystä asioiden oikeasta laidasta. :hug:
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
senat sakasin siis minun aikani on liian kallista kestovaippojen pesulle...se on nykyihmisen asenne.
Okei, pitäkää hautovat kertiksenne!
huomaa että sä et oo edes kokeillut kertiksiä. Tai jos oot niin vaan yhtä tai kahta merkkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En voi käsittää miten ihmiset voi elää vain itseään varten, paskan vertaa välittämättä millainen maailma jää vaikka lapsenlapsille? Nyky ihmisen perikuvia "minä minä minä minä minä ja minun aikani ei on liian kallista kestovaippojen pesulle!
ja lisäisin vielä minä minä minä minä minun täytyy saada sitä ja tätä ja mahdollisimaan halvalla ja mahdollisimman nopeesti ja minä minä minä minä en ainakaa ku ei kerran muutkaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En voi käsittää miten ihmiset voi elää vain itseään varten, paskan vertaa välittämättä millainen maailma jää vaikka lapsenlapsille? Nyky ihmisen perikuvia "minä minä minä minä minä ja minun aikani ei on liian kallista kestovaippojen pesulle!
Se, mitä vaippoja lapsilla käyttää, on vielä pieni kärpäsen paska siitä asiasta, mitkä vaikuttaa lastenlapsien maailmaan. Se ei tarkoita, ettei ajattelisi jälkipolviaan, jos käyttää kertisvaippoja. Kestovaippoja käyttävät saattavat tehdä kaikkea muuta, jotka tuhoaa maapalloa, ja taas kertiksien käyttäjät kierrättää ja säästää muissa asioissa. :)
 
relax
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
senat sakasin siis minun aikani on liian kallista kestovaippojen pesulle...se on nykyihmisen asenne.
Okei, pitäkää hautovat kertiksenne!
Et sä tolla asenteella mitään koskaan tuu muuttamaan ;) Et myöskään tiedä mitään kenenkään meidän muiden muista elintavoista ;) Vahvistata vaan mun käsitystä siitä, että kestovaippojen käyttäjät on muille muiden valinnoista vauhkoojia :D Se on SUN valinta ja ok sellanen; mulla on myös täysi oikeus mun omiin valintoihini. Mun aika ei todellakaan ois riittänyt yhtäaikaa kolmen vaippaikäsen vaippojen pesuun, kun sitä aikaa tarvi niin moneen muuhunkin asiaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En voi käsittää miten ihmiset voi elää vain itseään varten, paskan vertaa välittämättä millainen maailma jää vaikka lapsenlapsille? Nyky ihmisen perikuvia "minä minä minä minä minä ja minun aikani ei on liian kallista kestovaippojen pesulle!
ja lisäisin vielä minä minä minä minä minun täytyy saada sitä ja tätä ja mahdollisimaan halvalla ja mahdollisimman nopeesti ja minä minä minä minä en ainakaa ku ei kerran muutkaan!
Entäs: minä minä minä MINÄ käytän kestoja ja kaikkien muidenkin täytyy, koska minminäminäkin niin teen :eek:
 
Juupajuu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
senat sakasin siis minun aikani on liian kallista kestovaippojen pesulle...se on nykyihmisen asenne.
Okei, pitäkää hautovat kertiksenne!
Kuule, mitä jos lukisit esim mun vastauksen sulle. Turha tehdä alotuksia, jos toi on sun asenne. Vai halusitko vaan päästä syyttelemään muita ja purkamaan sillä ahdistustasi? Toinen asia, miksi otit esiin juuri kertikset, siksi varmaan että itse käytät kestoja joten voit korottaa itsesi paremmaksi ihmiseksi. Miksi et vaahtoa yhtäläisesti vaikka lihansyönnistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
:wave: käytän reissussa kertakäyttöisiä vaipanvaihtoalustojakin, ajan autolla rannalle, ja ostan lihaa (nam), en osta luomua (huijausta) enkä reilua (paskaa kulta kääreessä), ostan halvimpia vihanneksi (en kyllä Puolalaisia mansikoita, mutta) enkä lähituotteita (en ymmärrä miksi Suomalaisella viljelijällä olisi suuremmat oikeudet tuloihin kun esim Kreikkalaisella) En kierrätä maitotölkkejä, en biojätteitä (suurempi määrä kasvihuonekaasuja vapautuu ilmäkehään siitä kun kaikki jätteet kerätään erikseen omillla autoilla ja viedää eripaikoihn kuin siitä, että ne poltettaisiin yhdessä, vain myrkyt lajiteltuna mekaanisesti)
Tästä kyllä huomaa ettei sulla ole mitään käsitystä asioiden oikeasta laidasta. :hug:
Suosittelen tutustumista VTT:n ja VATin yhteityössä tekemään tutkimukseen jonka on rahoittanut mm. YM jätteiden kierrätyksen "kannattavuudesta" (tämä on siis ihan oikeiden tekniikan ja taloustieteen tohtoreiden ja professorien tutkimus ei kaistovaippa infon terveystätien) sen lisäksi ehdotan sinulle iltalukemiseksi vaikka Metlan tutkimusta luomusta.. taisi olla otsikolla: ostamalla parempi omatunto?

Kun nää hommat ei valitettavasti ole mitään "musta on kivaa" ja "tuntuu hyvälle kun" juttuja vaan ihan puhdasta matematiikkaa.. ei mitään wannabe luonnonsuojelijoiden usko toivo rakkaus touhuja..
 
ap
Ei mitään lihansyöntiä vastaan =) , kunnon luomulihaa saa vaikka metsästäjiltä :p .
Ihan turha täällä on mitään yrittää puhua. Ja kyllä tunnen itseni hyväksi ja lapseni tyyväiseksi kun ei tartte kantaa myrkkysäkkiä jalkovälissä =) . Hyvää päivänjatkoa!
 

Yhteistyössä