Siirroista aina puhdasta negaa, kohtalotovereita?

Käsittääkseni nämä hoidot (on sitten Pergoveris tai muu aine) nostavat hieman riskiä juuri munasarjakasvaimiin. Tai niin on lääkäri sanonut, riski on pieni, mutta kaikessa siis on riskinsä.

Toisaalta, jos saa hoidoilla lapsen, rintasyöpäriski laskee verrattuna siihen ettei ole synnyttänyt.
 
Väliaikatietoja, eli ei siitä Synarelasta voi ainakaan haittaa olla. Tein tänään pp12 plussatestin (voi kun pysyisi matkassa). Mulla oli siis lääkkeellinen pas (Estradot laastareita kp 2 lähtien ja sitten luget 200g aamuin illoin) ja laitoin Synarelaa yhden suihkauksen kumpaankin sieraimeen kuusi päivää oletetusta punktiosta.

Ja alkio oli hidas, 4-soluinen kolmen päivän ikäisenä.
 
Onnea lumeton!! :flower: kumpa toi synarela ois mahdollisimman monelle muullekin se juttu..

Löysin tälläsen suomenkielisen sivuston ja siellä on kaiken muun kiintoisan tiedon seassa mainittu se Embryo Gluekin.. liekö se sitten jo käytössä täälläkin, vaikka vaan viljelyliuoksessa.
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/11518/URN_NBN_fi_jyu-2006591.pdf?sequence=1

Hyaluronihappo eli hyaluronaani on erittäin suurikokoinen lineaarinen polysakkaridi,
glykosaminoglykaani. Sitä on runsaasti munanjohtimen ja kohdun eritteissä. Alunperin
hyaluronaania kokeiltiin korvaamaan seerumin albumiini viljelyliuoksissa, mutta
alkionsiirtoliuokseen lisättynä sen huomattiin edistävän alkion kiinnittymistä kohdun
limakalvoon (Gardner ym., 1999). Hyaluronaania on MediCult:n uudessa
alkionsiirtoliuoksessa (UTM) natriumin suolana ja osassa Vitrolife:n GIII -sarjan liuoksia,
erityisesti alkionsiirtoliuoksessa (Embryo Glue), mutta myös alkioviljelyliuoksissa G-1 ja
G-2. Suurikokoisena ja elimistön pH:ssa ionimuotoisena polysakkaridina se muodostaa
erittäin viskoosia liuosta sitomalla vettä. Hyaluronaanin vaikutus voi olla siinä, että
viskoosi liuos käyttäytyy paremmin kohdussa. Vaikutus voi myös perustua alkion
sitoutumiseen kohdun limakalvoon hyaluronaanin avulla.


Tuli vaan tostakin mieleen että mahtaako endon kanssa toikin pitosuus siellä johtimissa ja kohdussa olla häiriintyny eikä niistä tuu sen takia kiinnittymiskykysiä :( Pitäs siis siirron yhteydessä vaatia kohtuun laitettavaks tota ainetta?!
 
Risupesä, mulla siis oli sellainen huhtikuun alussa korkattu. Lääkäri nimenomaan käski mun säilyttää sen, jos vielä myöhemmin tarvitaan.

Carinna,
ollaan Graviditaksessa hoidossa. Olen todella tyytyväinen lääkäriin ja klinikkaan.

Kiitos onnitteluista, mutta ohuella jäällä mennään.
 
Ok,..kai sen sitten periatteessa voi käyttää, vaikka on tosin korkattu jo vuoden vaihteessa.. eipä siinä oo jäljelläkään kun 8 annosta ja sen jälkeen uus pullo, tuleepa ne loput käytettyä eikä mee haaskuun :)
 
Onnea Lumeton kovasti =)

Mites toi synaleran suihkautus lasketaan jos esim alkiota viljellään 3 päivää niin alkion siirrosta lasketaan 3 päivää eteenpäin ja sitten 2 suihkausta???eli punktiopäivästä lasketaan 6 päivää eteenpäin ja sitten suihkaus???

Selittäkää nyt kun blondi ei ymmärrä :LOL:
 
Risupesä: Mä olen omin nokkineni kitannut e-vitamiinia isoja annoksia päivittäin puolitoista vuotta ja joissain tutkimuksissahan e-vitaaminin osalta on viitteitä, että se auttaisi noihin endolitkuihin. Tai siis e-vitamiin auttaa kait jotenkin torjumaan niitä endon erittämiä myrkkylitkuja. Lääketieteessähän isoilla e-vitamiiniannoksilla on kliinisesti osoitettu, että kuukautiskivut pienemmät, jos annetaan reilust e-vitamiinia...
 
Vadelmaunelma, tarviikin ottaa sitten yliannokset e:tä vitamiinilistalle :kieh: kuinka suurista määristä puhutaan? (moninkertanen suositusannos/päivä?)

muok* Kävinkin heti kiskaseen 4 rkl rypsiölyä (nami :p ..2rkl päivän tarveannos) ja monivitamiinia jossa tota on 100% eli päivän koko tarve.
 
Yksinpuhelua jatkan... joo eipä tullu luomuilusta ylläreitä (mikä onkin sangen "yllättävää", näin 4 vuoden jälkeen..:kieh: ), kp1 ja kolmen viikon päästä synarelan alotus. Oiskos muita samassa tilanteessa olevia (aiemmat aina negaa) alottaan hoitoo elokuulle? :attn: mulla siis seuraava 3.ivf ja se surullisen kuuluisa viimenen "halpa" hoito julkisella..

lumettomalle iso :hug: luin kuulumisesi muualta.. :'( toivottavasti enskerran synarelan "taika" myös pitää!
 
Risupesä Mulla taitaa olla suunilleen sama aikataulu kun sulla :wave: Sikäli kun menkat tulee ajoissa eli joskus ensi viikolla, niin sumut alkaa joko vk 28 ihan lopulla tai vk 29 heti alussa, punktio näillä näkymin viikolla 32...Meillä siis myös menossa luomukierto, josta tuskin tulee yhtään mitään positiivista yllätystä! Ja tosta e-vitamiinista vielä sen verran, että annokset taisi olla sen 400-800mg. Mä olen syönyt tota 400mg vrk...
 
^ Joo, mulla on punktio näillä näkymin viikolla 33.

Mistä noin paljon e-vitamiinia saa? Jostain kapseleista? Kun päivän tarve on 10mg, niin pitäskö sitä syödä 40-80 kertanen määrä? Eihän mun pari lusikallista öljyä riitä sit mihinkään! Kai se täytyy niitä kapseleita heti seuraavalla kauppareissulla ostaa, en kyllä taida viitsiä ihan kymmeniä lusikallisia lipittää auringonkukkaöljyä päivässä..! :x :kieh:
 
Risupesä, kiitos! On tämä aikamoista välillä. Jospa teillä nyt vihdoin syksyn hoito tuottaisi toivotun tuloksen. Olisi kyllä jo aika.

Saas nähdä, miten meille käy. Viimeiset pakkasalkiot ovat eri klinikalla (kun VL:n sulkemisen takia viime vuonna piti ne siirtää ) ja siellä lääkäri räätälöi passiin Disperiinit jat kortisonit (ja sit se Synarela päälle) Estradotin ja lugejen seuraksi. Enpähän noin montaa lääkettä ole ikuna vetänyt samaan aikaan... :eek: Hassua sinällään, miten tuohon kortisoniinkin on eri näkökantoja kun olin vähän epäilevä niin pitää 'ehdottomasti' ottaa. Ja sitten toisille sitä ei määrätä millään.
 
Risis: Mä one syönyt ihan noita apteekin tabuja. Ensin Ido-e -merkkistä, mutta sitten sen valmistus lopetettiin ja nyt syön Equiday E -kapseleita, nekin apteekista. Niissä on 200mg/tbl ja otan vähän vaihtelevasti joko 1 tai 2 tbl vuorokaudessa.
 
Juu.. mullahan ois sit ton disperiini-kortisoni-synarela -litanian lisäks sitten vielä tyroxiinit, ja aattelin kysästä voisko ottaa zumenoneja vielä punktion jälkeen, kun joillain sitä on käytetty paksuntaan limakalvoo tuoresiirrossakin.. :whistle: ehkä voisin ottaa vielä sen litalgin-piikin mitä viimeks tarjottiin supistelujen estoon, mutten sit ottanu kun ois ehkä saattanu olla jotain haittaakin (?). Suostuukohan ne edes niin massiiviseen lääkearsenaaliin.. niin, ja tietty vielä ne vitamiinijutut kaiken huipuks!
 
Mäkin haluaisin et mulle kokeiltas vaikka nyt seuraavassa hoidossa kortisonia mut ei, samalla lääkityksellä taas mennään. Disperiiniä minulla kokeiltu + klexane 40 mg josta ei vaikutusta. ... on tämäkin hommaa. Olis edes joku syy miks ei vaavia saa, mut ku mitään ei ole löytynyt mistään.
 
Mä just kyselin ja kinusin kortisoneja Eero Varilalta, ja guru itse latoi semmoisen määrän tutkimustietoa pöytään, että kortisonista ei ole mitään hyötyä IVF:ssä, edes endopotilailla. Kortisonin haitoistakaan ei ole tarpeeksi tietoa, eli ainakaan Varila ei suositellut kortisonin käyttöä. Sanoi sen olevan muoti-ilmiö joka aina jostain syystä putkahtaa esille.

Miten näihin mihinkään voi luottaa, kun mielipiteitä on niin erilaisia ja loppujen lopuksi kaikki taitaa olla tuurista kiinni. :headwall:
 
Dopey, just tuon takia tuo kortisoni mua askarruttaakin. Olen ollut EV:n hoidossa ja nyt tää vika on olosuhteista johtuen eri paikassa. Tuolla kuitenkin lopetetaan sen käyttö heti mahdolliseen plussaan. Ärsyttävää tämmöinen!
 
Hei kaikille. Tulin tänne pikaisesti kirjoittamaan oman tarinani, jos siitä vaikka olisi apua.
Miehen kanssa yritettiin lasta neljä vuotta ja viimeiset kolme vuotta on mennyt tutkimuksissa ja hoidoissa - mitään vikaa ei koskaan löytynyt, muuta kuin miehen heikohko siittiölaatu.
Mulle tehtiin kaksi ICSI-hoitoa, joista saaliina 14 alkiota ja 2. kerralla 13 alkiota. Alkioita päästiin siirtämään 2 x tuoresiirtoa ja 2 x PAS:sia - yhteensä 7 alkiota. Vaikka alkiot oli aina huippualkiota niin tulivat suoraa huutoa läpi 10 päivää siirrosta ja saatiin tarpeeksemme kun tuntui ihan toivottamalta touhulta.
Sitten luin sattumalta kiinalaista lääketieteestä ja menimme miehen kanssa kiinalaislääkärille (asumme ulkomailla) joka antoi molemmille pari kuukautta akupunktiota, hierontaa ja lisäksi joimme kamalia yrttiteitä pari kuukautta. Lisäksi lopetin tamponien käytön, koska lääkäri sanoi, että tamponit tukkivat normaalin kierron ja energianvirtauksen, ja että veren pitää antaa valua omalla painollaan. Siteiden käytöstä lähtien aina epäsäännöllinen kuukautiskiertoni muuttui säännölliseksi vai liekö yrtit ja akupunktio auttaneet. Noh, ei sitten kuitenkaan jaksettu enää edes kinkkihoitoja ja lopetettiin koko touhu maaliskuussa ja hyväksyttiin vihdoin viimein, ettei meille lapsia tule. Ja nyt olen sitten 8. viikkoa raskaana luomusta.
Eli en tiedä, mikä tämä elämän salaisuus on, mutta itse uskon, että näillä luonnonhoidoilla tapahtui muutos - koska miehessäkin oli aiemmin vikaa. Kannattaa ehkä kokeilla, jos on jo kaikki muu toivo heitetty kaivoon....tsemppiä kaikille!
 
Vadelmaunelmalta oisin kysyny että onko sulle tullu tosta e-vitamiinista (400mg/pvä ) mitään sivuoireita? Mulla on kieli kipee loppupäivän ja maha toimii turhankin hyvin...mahakivut voi tosin johtua edelleen umpisuolen leikkauksesta (5 päivää sitten). Jos on ollu oireita niin onko elimistö tottunu ajan kanssa ja helpottanu? Aattelin että koitan nyt kuitenkin kestää oireet edes sen kriittisimmän viikon kuukaudessa eli oviksesta/punktiosta kiinnittymisaikoihin.. tarvii kokeilla sitten helpottusko annoksen puolituksella.

Kiitos toivon tuomisesta tänne Chicken :heart: Omalla kohdalla vain niihin ihmeisiin on jo todella vaikea uskoa..
 
En tiedä katsoiko kukaan muu äsken fst5:ltä ohjelmaa kohdunvuokrauksesta, mutta siinä vuokraaja otti jotain steroideja jotta kohtu ei hylkisi alkioita.. ja kuinka ollakaan, onnistui. Mistähän steroideista mahtoi olla kyse?
 
risupesä: mä luulen, että kyse on kortisonista, jos ohjelma oli englannin kielinen, mun käsityksen mukaan corticoid steroids on kortisonia, jota käytetään ainakin USA:ssa lähes tulkoon aina IVF:ssä.
Mä en tiedä miks se on siellä aina protokollassa mukana, johtuu ehkä siitä, että harvemmin vakuutusyhtiöt korvaa koeputkihoitoja, ja yks hoito maksaa pitkälti päälle kymppitonnin. Haluavat varmasti luoda asiakkaalle kuvan, että yrittävät kaikkensa. Onnistumisprossat ei kuitenkaan siellä ole sen parempia kuin Euroopassakaan.
 

Yhteistyössä