Siirroista aina puhdasta negaa, kohtalotovereita?

lumeton Ahaa... täytyypä kysyä tostakin mitä mieltä lääkäri on.. ja oli mitä oli, kai sitä kuitenkin omin päin tulee kokeiltua :ashamed: :kieh:


Tämmösenkin jutun löysin...en vaan täysin osaa suomentaa sitä mutta jostain hyalurona-haposta siinä puhutaan ja ilmeisesti follinesteestä, että sita kai pitäs olla tietty määrä että vois kiinnittyä.. ?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2582091/
 
lumeton, mulle lekuri sanoi että tuota suihkausjuttua voi käyttää tuoresiirrossa, mutta PASsissa ei olisi mitään hyötyä (siis ainakin näin mulla luomukiertoon tehtävässä, en sitten tiedä lääkkeellisessä ). Suihkailitko sä nimenomaan tuoresiirrossa? Mä en silloin vielä sitä halunnut kokeilla (kun oli jo yx uusi lääke messissä ), nyt passiin olisin voinut kokeilla mutta sanoi ettei ole hyötyä.
 
Inia, joo, tuoresiirrossa käytin ja nyt sitten myös passissa. Mulla kylläkin lääkkeellinen, mutta sanoi että siitä saattaisi olla jotain hyötyä. Ja kun ei kerran haittaakaan ole, niin pakkohan sitä kaikkea on kokeilla..
 

Lumeton: Mua alkoi nyt kiinnostamaan toi Synarelan suihkaisu. 4 siirtoa omilla soluilla takana ja kerran luovutetulla munasolulla eikä ikinä edes häivähdystä plussasta. Nyt olis edessä lääkkeellinen PAS.

Osaatko sanoa minä päivänä tuota Synarelaa suihkautetaan ja molempaan sieraimeen 1 suihkausko? Voisin tiedustella lääkäriltä voisko noin tehdä tällä kerralla. Tai sitten vaan suihkaisen menemään, jos ei siitä kerran haittaakaan ole :LOL:
 
6 ivf+ toistakymmentä PAS-siirtoa...->yksi kemiallinen,yksi kesken ja tästä 6.ivf tuoresiirrosta onnistui :heart:
Julkisella ei minkäänlaista onnistumista.Siirryttiin sitten yksityiselle kun julkisen hoidot täyttyi ja rupes heti tuleen tulosta.Kokeiltiin eri lääkkeitä kuin julkisella ja 4.ivf meni tavallaan siinä,kun testailtiin mikä lääke olisi paras.
Tämä on kulunut sanonta ja tiedän miltä tuntuu,kun se sanotaan,että älä lannistu..kyllä vielä onnistaa,mutta sanon kuitenkin :hug:
Tuntui niin turhauttavalta hoito hoidon jälkeen sitä valkoista tikkua tuijottaa,mutta jokin sisäinen ääni ei antanut luovuttaa..

Toivon sinulle risupesä ja muutkin, niin pitkää pinnaa ja onnistumista :heart:
 
tirulii :flower: Mitä eri lääkkeitä sulla on ollu käytössä noissa hoidoissa (jos jaksat mitenkään luetella..)? Eikö julkisella suostuttu kokeileen erilaisia?

Mulla on ollu kokeilussa jo synarela&menopur, procren -> synarela&pergoveris+gonal ja josko tohon viimesimpään sitten se puregon (mahdollisesti menopur lisällä ) kun se on vielä kokeilematta. Lyhyttä kaavaa tuskin onnistuu tekeen julkisella.


En kyllä käsitä miksei siitä synarelasta vois olla luomupas:issa hyötyä jos kuitenkin tuoresiirronkin jälkeen :eek: samoja hormoonejahan siinä on kropassa vaikka ehkä vähemmässä määrin. Ja kun tuskin mitään haittaakaan on niin miksei....
 
julkisella AINA pitkällä kaavalla ja enstex oli muistaakseni suprecur+gonal+pregnyl ja luget
ja sit procren+puregon+pregnyl+luget.Mut aina tää jälkimmäinen sit käytössä vaikka yritin ehdotella että kokeillaan muillakin lääkkeillä.

Yksityisellä AINA lyhyt kaava ja parhaimmin minulle sopi menopur+orgalutran+pregnyl(orgalutran oli myös noissa pitkissä kaavoissa mukana,unohin vaan sen)+luget
Sitten lääkäri käski syödä e-vitamiinia,b-vitamiinia ja omasta halusta vielä multitabsit.Nii ja lääkäri sanoi,et kannattee kokeilla primaspaania,koska mulla korkea hemoglobiini ja aika alhaiset paineet.

Pas:sa minulla ollut merimono vaan mukana ja tietty luget.
En tiedä muistinko oikein noita lääkkeitten nimiä,korjatkaa jos muistin väärin.

Suprecur ei tehonnut minulla silloin aikoinaan.Se ei nollannut mun omaa toimintaa nii laitettiin sit se debot procren piikki julkisella.Mut yksityisellähän sitä ei tarvittu kun lyhyt kaava.

Huh mikä lääkearsenaali on tullut imettyä nahkaansa 10v aikana!! Ja rahaa on mennyt kiitettävästi.Mutta rahan unohtui välittömästi kun sai parhaimman palkinnon jonka saada voi :heart:
 
Onko kukaan sattunut kuulemaan tästä "alkioliimasta"? Kyseessä on liiman sijaan jonkinlainen alkion lisäravinne.
Jotkut klinikat ulkomailla sitä ilmeisesti käyttävät, mutta käytön tuloksellisuudesta ei varmuutta? Onko tietoa miten suomalaiset klinikat tähän suhtautuvat?

http://www.zanderivf.com/zivf/gill/embryoglue.asp
 
Risupesä ja OnniUnelma, tulin täältä taustalta kommentoimaan tuota Synarelan suihkautusta alkion siirron jälkeen, josta minulla on hyviä kokemuksia. Alkuvuodesta teimme toisen ICSI:n, jonka lääkäri räätälöi hienosti ikäni huomioon ottaen. Hän kehotti ottamaan kaksi suihkausta Synarelaa muistaakseni 3 päivää alkion siirron jälkeen, joka tutkimusten mukaan näin pienenä annoksena aktivoi elimistöä ja auttaa alkion kiinnittymisessä. Ehkä siinä jotain taikaa oli, otin 3 suihkausta ja raskaustesti näytti testipäivänä plussaa. Harmi vaan, että raskaus keskeytyi vkolla 8. Kehotan kyllä kokeilemaan!
 
ekavekara- Hmm.. oisko kyse jostain samanlaisesta kuin tuolla mun löytämässä linkissä..? Ainakin se aine sisältää myös sitä hyaluronan -juttua.. täytyypä kysyä huomenna sitäkin lääkäriltä.

Aurinko, ..kiintoisaa... oliko sulla 3-päiväsiä alkioita? Aiempien tietojen mukaan ne suihkeet ois otettava 6 päivää punktiosta.. ja siis 3 suihkausta, ei kaks..? Taitaa vähän vaihdella noi ohjeet eri paikoissa... Vai pitääkö tehdä nyt niin että ottaa yhden 5. päivänä punktiosta ja sit 2 6.päivänä :LOL:
 
Piti vielä tarkistaa kirjeenvaihdosta mikä se ohje olikaan: minulla oli Suprecur eikä Synarela, mutta muistelen lääkärin maininneen että molemmat käy, otetaan 6pv Pregnylistä ja 2 suihkausta eli 1 kumpaankin sieraimeen. Minähän en tietysti uskonut vaan laitoin vielä yhden ylimääräisen suihkauksen.

Ekavekara, meillä oli lyhyt kaava ja aloitettiin herättelypistoksilla Menopuria 75yks. kolmena päivänä ennen kuukautisia. Sen jälkeen kierron toisesta päivästä Pergoveris-pistokset 300 yks. ja Arimidex-tabletit. Jarrulääke Citrotide, Pregnyl, punktion jälkeen Lugesteron testipäivään asti ja Spurecur-suihke 6pv:n kuluttua Pregnylistä.
 
Piti munkin tarkistaa, eli Aurinko on oikeassa, 6pv Pregnylistä. Mutta sitten tässä passissa se 6 päivää oletetusta punktiosta. En kyllä tajua, miten se noin menee :eek:

Minä muuten sekoilin sen Synarelan kanssa (kun en ole pitkää kaavaa ikinä läpikäynyt enkä oikein osannut) ja taisin ottaa myös 3 suihketta...
 
Onniunelma, mun laskujen mukaan (olin siis sikahuono matikassa koulussa...) menisi niin, että jos oli 2-päiväisiä kun pakastettiin, niin sit se 'oletettu' punktio olisi ollut sunnuntaina ja suihkaukset lauantaina, jos taas 3-päiväisiä, niin olisi perjantaina Synarela-päivä.

Mulla oli sulatus ja siirto silloin tiistaina 3-päiväisillä ja suihkuttelin perjantaina.
Mutta tää on varmaan vähän uskomustiedettä koko homma, mutta mitäpä sitä ei tekisi.

Peukkuja sulle!
 
Aurinko, mihin Arimidexia käytetään? Ja eikö tuo Pergoveris voi aiheuttaa kasvaimia? Mielenkiintoista kuitenkin jos tehoaa näitä yleisemmin käytettyjä lääkkeitä paremmin. Mistäköhän se johtuu / mihin perustuu?
Nää on niin huisin kiinnostavia asioita :p
 
ekavekara- Mistä sen kuulit että pergoveris aiheuttas kasvaimia? :eek: mut voitasko sitä käyttääkään jos noin ois..? Mullakin on ollu se viime hoidossa.. Siinähän on kuitenkin samoja aineita kun gonalissa (follitropiini alfa <- muistaakseni..) ja menopurissa (lutropiini).
Eikö toi Arimidex ollu kans joku syöpälääke?
 
Pergoverisesta en ole moista kuullutkaan, apua... kuulostaa aika karmealta. Onneksi pistoksia otetaan kuitenkin vaan muutamana päivänä. Arimidex on rintasyöpään käytetty lääke, joka tutkimusten mukaan muutamana päivänä otettuna aktivoi munasarjojen toimintaa.

Vielä noista suihkauksista tuli mieleeni, lääkärin kanssa oli puhetta että tutkimusten mukaan nostaisi kiinnittymisen mahdollisuutta jopa 15-20%, joten kannattaa kokeilla! Tuskin noin pienellä annoksella haittaakaan on. Tsemppiä!
 
Ei ollut tarkoitus aiheuttaa paniikkia, mutta siis tällaisen löysin:

"Munasarjojen ja muiden lisääntymiselinten kasvaimia, sekä hyvän- että pahanlaatuisia, on raportoitu naisilla, joita on hoidettu lääkkeillä useita hoitojaksoja hedelmättömyyden vuoksi."

Tämä oli lääkeinfo.fi sivulla Pergoveris valmisteen selostuksessa. Tosin en ole ihan varma onko se kaikkien vastaavien lääkkeiden kohdalla vai vain pergoveriksessä... Ei silti kovin kivoja juttuja.

:(
 
Voihan tuo olla tottakin, kaikkea myrkkyä pistämme itseemme. Mulla oli munasarjasyöpä teininä, ja tallessa vain yksi munasarja. Kiva kun pitää vielä näiden hoitojen aikana miettiä, menetänkö joskus toisenkin...Kyllä elämä on epäreilua!
 
Juu, ainahan se rasittaa endon kanssa kun pumpataan oikein tehoannoksia niitä hormooneja jotka luonnostaankin kasvattaa ja pehentaa sitä.. varmaan se koskee niitä kaikkia fsh-aineita ja estrogeenia. Mutta onko vaihtoehtoja.. :( Onneks kuitenkin leikkausmenetelmätkin kehittyy kokoajan mahdollisimman elimiä säästävään suuntaan.

).( Olin tänään siinä ylimääräsessä ssg:ssä johon menin lähinnä "tukossa"olotutkimus-asenteella. Ei tuntunu missään, muistin että oli vähä kivuliaampi sillon ekan kerran. Kai sitä on jo kipukynnys turtunu jonnekin äärettömyyteen, johan tässä kaks punktiookin sen jälkeen on kärsiny. Mutta siis välillä jotain ilosempaakin tähän synkkyyden keskelle, kumpikin puoli läpäisi jälleen aivan loistavasti!! :eek: :eek: Se joutu toistaan sen mulle pariin kertaan kun en meinannu uskoo että kuulin oikein. Ilmeisesti siinä laparoskopiassa oli tullu joku spasmi mikä sulki johtimet. Ovulaatiokin ois tulossa ens ti-ke ja meinasin revetä nauruun kun lääkäri kehotti panostaan niille päiville! :LOL: Pyöräilin sieltä kotio edelleen typerä virne naamalla että eipä "päästy" vieläkään heittään loppuja luomutoivon rippeitä.. B)

Limakalvokin oli jo 5mm (kp9) vaikka sillon zumenoneilla oli 2 viikossa vaan reilun millin enempi. Joten ilmeisesti kasvaa sittenkin paremmin luomusti.
En ehtiny kysyä siellä läheskään kaikkee, mm. tosta synarelasta kiinnittymisapuna, mutta ehtiihän sen sitten seuraavankin kerran. Jotenkin tuntu taas että se lääkäri halus vaan päästä lopulta kiireesti eroon musta..
Hoidon suunnittelukin toi nyt ilmeisesti samalla oli, ja homma eteneekin nopeemmin mitä olin luullu. Eli seuraavista menkoista lasken 3 viikkoo ja alotan synarelan. Elokuun alussa nollakäynti ja piikkien alotus. Punktio viikolle 33. Jollei se luomuihme nyt kesän aikana löydä vihdoin perille :LOL: :LOL: :LOL:
 
Laittaisin vähän vastakkaisen kokemuksen kuin monilla, että vähempi hoito voi toimia paremmin vaikka häikkää löytyisikin. Meillä siis luomut, 3 inssiä, pitkän kaavan IVF menopurilla ja PAS:t (yht 3 solun siirrot) ilman mitään haamuja. Soluissa todettiin tuo paksu zona, mistä olikin aiemmin juttua ja tehtiin alkiokuoren avaus, sekä kasvatettiin osa 5-päiväisiksi asti ja vielä miniaspiriiniakin käytettiin. Nyt lyhyen kaavan 2. IVF, puregonilla ilman kuoren avausta tai lisälääkkeitä tuotti vähemmän ja kehnompia soluja, mutta 2-soluinen siirrettynä plussasi. Eli itse sanoisin, että tuurista on kiinni, tai sitten niin, että meillä lapsettomillakin luonnollisempi hoito voi toimia paremmin kuin täyshoito. Hyviä kesiä kaikille! :)
 
Aurinko, Pergoveriksella menen minäkin näköjään seuraavaan hoitoon sitten.
Toivottavasti ei tarkoita että aletaan kaiken muun kiinnostavan sijaan kasvattaa kasvaimia, hyvän- tai pahanlaatuisia. :/

Jos joku pergoveriksen käyttäjä näkee lääkäriään piakkoin, niin voisiko hieman tiedustella tuosta kasvainriskistä verrattuna muihin lääkkeisiin.
 

Yhteistyössä