Siipeilyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merihevonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuullostaa kyllä pahasti siltä, että miehesi loisii pesässäsi, niin kuin ketjussa moneen kertaan on todettu. Se, että hänen ei tarvitse 'maksaa lainojasi' ei pidä paikkaansa: jos hän ei asu omassa asunnossaan, hänen pitää maksaa vuokraa oli sitten asunto sinun tai joku vuokra-asunto vapailta markkinoilta.

Meillä vuokra menee minun tililtä ja mies pistää reilusti yli puolet summasta likoon, vaikka en ole pyytänyt. Hän sattuu tienaamaan enemmän. Yhteiset menot maksetaan miten milloinkin, ei ole yhteistä tiliä eikä lasketa kumpi on laittanut enemmän. Tiedän tietysti, että tämä malli ei sovi kaikille.

On todella vastenmielinen piirre ihmisessä, kun pyrkii toisen (rakkaan?) kustannuksella säästämään omia rahojaan.

Ja siitä ei pidä potea syyllisyyttä, jos kaipaa jonkinlaista oikeudenmukaisuutta yhteiseen talouteen.

Minä asun mieheni (ei naimisissa) omistamassa asunnossa, josta hän lyhentää vielä lainaa+ maksaa vakuutukset+tv-luvan.
Minä maksan yhtiövastikkeen ja sähkön ja maksan myös ruokia (hoidetaan suurinpiirtein puoliksi) ja hoidan taloutta sekä maksan ehkäisyn.

Hänen mielestään minun täytyy maksaa ne ja kyllähän minä maksankin. Hänen asenteensa on vaan mielestäni hirveän loukkaava...Kun puhuimme hänen lainan maksustaan viimeksi, hän suuttui minulle kun mainitsin, että hän maksaa kuitenkin omaan pussiin lainaansa. Hänen mielestään en voi ajatella noin sillä eihän hän välttämättä edes elä enää kun laina olisi kokonaan maksettu. Minun siis pitää ajatella vain sitä, että hän maksaa joka kuukausi niin ja niin paljon, ihan sama minne.

Mielestäni on ok, että maksan nyt mitä maksan. Mutta voisihan tämänkin ajatella niin, että asunnon omistaja saa todella ison hyödyn siitä, että toinen maksaa muut asumiseen liittyvät kulut. Jos minä esimerkiksi nyt lähtisin miehelleni jäisi maksettavaa _todella_ paljon enemmän. Ja näitä rahoja hän ei asuntoa myydessä saakkaan takaisin.

Tiedän paljon pariskuntia jotka asuvat jomman kumman omistamassa asunnossa ja toinen maksaa lainaa ja kuitenkin muut kulut maksetaan _puoliksi_

Ja minä tiedän paljon pariskuntia jotka eroavat siinä vaiheessa kun laina on lähes maksettu. Toinen aloittaa alusta tyhjillään, toinen saa aloittaa jo maksetussa asunnossa vailla huolen häivää ja monta vuotta on yhdessä eletty. Ei sekään reilulta kuulosta.

Me, onneksi jaoimme kaiken alusta asti niin, että molempienkaikki rahat menee, lainat ovat yhteitiä, omaisuus myös, eikä sen väliä kumpi tienaa enemmän, yhdessä me kaiken käytämme. Välillä minä tienasin enemmän, nykyisin en. Silti kaikki menee, ja kaikki on kotiin päin, molemmille. Ainoastaan kotitöistä riitelemme joskus, mutta täytyy myöntää että mieheksi minun mieheni tekee aika paljon.

Vain seksipuoli on joskus heikoilla kantimilla. Mutta elämä on, kaikkea ei voi saada. Onneksi rakkautta riittää.

Mies kysyi tänään, tulenko hänen kanssaan huomenna katsomaan asuntoa, jos hän ""sijoitusmielessä"" sellaisen ottaisi. Olisi kuulemma sopiva löytynyt. Kieltäydyin kunniasta, ja totesin, että on hyvä, että hän etsii itselleen asuntoa. Että silleen.