Sienisalaatti suolasienistä? Hyväksi todettuja reseptejä kaivataan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:p Meidän herkkua!!
Eli mä ostan semmosen vihreän lituskapussin siitakesieniä suolaliemessä. Liotan sieniä jonkun aikaa, tunnin pari. Vaihdan veden välillä. Sit ajan sienet silpuksi, silppuan sipulia joukkoon, ja vispikermaa päälle. Yleensä liotan ja silppuan koko sienisatsin kerralla, mut sitä mukaa kun sienisalaattia menee, niin sitä mukaa lisään kermaa siihen joukkoon tarjoiluastiaan.

Minä teen niin, että ensin huuhdon suolasienet, ja sitten keitän nopeasti. Eli kun on ihan hetken kiehahtanut niin sitten heti pois ja huuhdon kylmällä vedellä. Sitten silppuan sienet pieniksi ja lisään sipulisilppua ja ranskankermaa.

Muoks. ja minä teen siis itsesäilötyistä suolasienistä, joissa on todella tujusti suolaa että pitää siksi huuhtoa hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja namnam:
Mä teen aina niin, että suolasieniä liotan, sitten silputaan pieneksi ja sipulisilppua sekaan. Pikkusen kermaa vatkataan ja se sekaan.

Samoin, paitsi että käytän äidin suolaamia suolasieniä n. 5 dl, tähän yksi iso sipuli silpuksi ja 2 dl kermaa. Lisään vielä noin pari ruokalusikallista omenaviinietikkaa. Persiljaa voi vielä laittaa salaatin päälle ennen tarjoilua, jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja MrsJones:
Jaahas että sekin helppoa kun heinänteko :D
Mulla on omia säilöttyjä suolasieniä ja niistä ajattelin... voipiko käyttää smetanaa, onko kukaan kokeillut?

Mä jatkaisin kermalla smetanaa, ja sen laittaisin. En ihan pelkkää smetanaa laittais ehken.

Alkuperäinen kirjoittaja MrsJones:
Jaahas että sekin helppoa kun heinänteko :D
Mulla on omia säilöttyjä suolasieniä ja niistä ajattelin... voipiko käyttää smetanaa, onko kukaan kokeillut?

Ainakin ison G:n mukaan.
Itse tekisin sienisalaatin kuitenkin ranskankermaan. Makuasia.

Yhteistyössä