Reseptit jakoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moekoe harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moekoe harmailee

Vieras
Millaista kanakeittoa teillä syödään?
Meillä ei koskaan syödä millaistakaan, kun sitä en ole koskaan tehnyt.
Nyt huvittais kokeilla.
Antakaa, kaverit, hyviksi todettuja reseptejä. =)

Mä tein aikaisemmin sellaista, mihin tuli porkkanaa, sipulia, makaroonia (simpukkamakaroonia) ja kanasuikaleita. Ja Kanaliemikuutio. Joskus pakastevihanneksia. Helppo ja hyvä. Eipä ole siihen reseptiä koskaan ollut, senkus laittaa mitä haluaa ja kuinka paljon haluaa.

Ruskistan broilerin suikaleet ja sipulit ja mausteita, kaadan kattilaan, lisään kookosmaitoa
tsi kermaa ja ehkä 1prk tavallista kermaa,lisään riisiä ja hmp ja annan kypsyä.
Joskus lisään nestesuurusta jos haluan paksua keittoa.

Joku aika sitten jostain palstalta tai vastaavalta bongasin jonkun tämän sorttisen ohjeen, määrät olen soveltanut omasta jauhelihakeittoreseptistäni.

n. 8dl vettä
Kanaliemikuutio tai mausteet oman maun mukaan
400g filesuikaleita (maustamaton tai maustettu oman maun mukaan)
2pss keittojuureksia
1prk kolmen juuston kermaa

Kerman lisään ihan loppuvaiheessa. Tykkään, että tuosta tulee hyvää. (:

mä tein toissapäivänä just kanakeittoa, pilkoin kattilaan perunoita, punaisen paprikan ja laitoin pussinpohjallisen herneitä minkä löysin pakkasesta ja sit vettä tietysti. paistoin pannulla broilenrinfileesuikaleet ja sipulin, maustoin suolalla, paprikajauheella, pikkasen kurkumaa ja juustokuminaa. sit kanat ja sipulit perunoiden yms kanssa kattilaan, sit pari kanaliemikuutiota, mustapippuria, kermaa 2dl ja sekaan laitoin vielä paprika-koskenlaskijaa puoli pakettia. hyvää tuli :) sit ton kanssa vielä jotain hyvää leipää mitä voi dippailla :D

Yhteistyössä