Sekundäärilapsettomat

Tänään se vuoto sit alkoi eli se tais olla taas tässä... Eipä tiedä, mitä tässä ajattelis. Kolmas keskenmeno kolkuttelee. Miten yleensäkkään normaaliraskaus voi onnistua?! Tällähetkellä tuntuu taas, niin kaukaiselta ajatukselta. Päätin kuitenkin, että en vaivu murheeseen. Ehkä sitä toista lasta ei meille ole tarkoitettu tulevaksi.
 
:hug: Maarialle - että tuo tilanne sitten ärsyttää! Vaan toivotaan, että tämä yksilö pitää kynsin hampain kohdusta kiinni! ...Tiedän tuon tyhjyyden tunteen ajatuksissa kaiken sen vaivan jälkeen taas... Mutta me naiset kyllä taas noustaan! :hug:
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti!

Maaria; Ei tilanteeseesi voi kommentoida mitään, mikä auttaisi. Silti sanon, että tuttuja ovat ajatukset joita päässä liikkuu, kun km tulee. Aivan perseestä. Minulla on ollut silti jokaisessa raskaudessa vuotoa (niissä onnistuneissakin), eli meikä on ihan remppakuntoinen.

Mutta, arvatkaapa mikä on positiivista (EI..raskaustesti ei täällä=). Mä en eiliseen asti muistanut mikä kp on menossa, eli sen jälkeen kun tipuin pari viikkoa sitten viikko 50-pinosta, en ole jaksanut miettiä tätä yritysprojektia yhtään. Mä en ole siis stressannut kahteen viikkoon tätä asiaa yhtään!!=)

Noh, eilen iltapäivällä gyne soitti kotiin, että pitelee käsissään mun tuloksia. Progesteroniarvo oli loppukierrosta 0,1 (eli huono-ei ovulaatiota), prolaktiinit ja kilpirauhaskokeet ok. Menen ultraan, jossa selvitetään kohdun tilannetta (olen melko varma, että tilanne on huono, kohtuhan on ollut vaurioitunut ja kiinnikkeinen pian jo 1,5 vuotta, mihin se nyt olisi muuttunut). Ja siis sitten lähete hysteroskopiaan. Gyne sanoi, että kirjoittaa mulle clomifen+lugesteron coctailin ensi kiertoon ja rohkaisi yhteen hormoniavusteiseen yritykseen ennen hysteroskopiaa, MIKÄLI LIMAKALVO on ultrassa 3-kerroksinen. Noh, viimeksi limis oli 2-3 mm ovulaation aikaan, joten en jaksa olla kovin toiveikas.

Eli maanantaina siis gynelle ja sitten katsotaan jatkot.

Yksi kyssäri olisi asiaan liittyen; mulla on siis olematon limis muutenkin, eikö clomit ohenna sitä vielä entisestään?

:wave: Merkku
 
maaria :ashamed: Voi ei... :hug: Eipä tuohon tilanteeseen enää mitään lohduttavaa osaa sanoa :(

merkku Tietääkseni kyllä, clomit ohentaa kohdun limakalvoa. Jännä, että siulla lääkitystä jatketaan, vaikka limakalvo on noinkin ohut jo :( Miulla oli clomit sillon pari vuotta sitten 3kk kuureina kerrallaan ja silti miun kohdun limakalvo tuppas olemaan ohuenlainen.
 
Hei kaikille!

Täällä taas yksi sekundäärisesti lapseton kolmekymppinen nainen. Minä olen ollut jo kahdesti raskaana, mutta eläviä lapsia on vain yksi, kohta 4-vuotias tyttö. Molemmat raskauteni alkoivat helposti; ensimmäinen ihan kertalaakista, ja toinenkin viidennestä kierrosta.
Nyt olemme yrittäneet kolmatta raskautta reilun vuoden, ja olo alkaa olla aika epätoivoinen. Meille on nyt alkututkimukset tehty terveyskeskuksessa, ja eka käynti lapsettomuuspolilla on helmikuussa. Lisäksi multa on otettu yksityisellä klinikalla hormoniverikokeita, koska kuukautiskiertoni on välillä melko lyhyt. Nämä tulokset kuitenkin normaaleja. Myös ovulaatiotesteihin olen aina saanut plussan, enää en jaksa niitä käyttää.

Olosuhteet siis vaikuttavat olevan ihan suotuisat raskaudelle, mutta sitä ei vaan tule! En voi ymmärtää mikä nyt mättää, kun mieskin on sama kuin aikaisemminkin. Juuri tällä hetkellä on sellainen olo, että tekisi mieli luopua koko toiveesta, peruuttaa klinikka-aika ja antaa asian vain olla. Tämä tilanne raastaa mua niin paljon, varsinkin kun ympärillä kaikki tulevat raskaaksi tosta noin vaan, ja lähipiirissä on just nyt paljon vauvoja. Lisäksi esikoisella on kova vauvakuume, ja toivoo joululahjaksi pikkusiskoa tai -veljeä :'( . Suren sitäkin, että lapsille tulee iso ikäero jos nyt joskus vielä raskaaksi tulen.
 
Maarialle lohtuhalit :hug: Hiljaiseksi nuo uutiset aina vetävät, ei niihin osaa mitään sanoa.

Melissa ja Shenda tervetuloa mukaan!

Itellä alkoi eilen eka kertaa Luget. Rupesin miettimään sitäkin, että aikamoista lääkecocktailia tässä pyörittää, vaikka tiedänkin kyllä , että joillakin tuo cocktail on vielä runsaampi. En tiedä voinko syyttää vielä Gonalia vai mitä, mutta ruokahalu (tai mieliteot) on tässä kierrossa kasvanut huimiin mittoihin, koko ajan pitäis jotain syödä, mieluiten jotain hyvää. Ei lupaa hyvää näin joulun alla...
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista. Olen jotenkin hämilläni nyt. Eilen kävin tk-lääkärillä ja sisätutkimuksen jälkeen hän sanoi, että näyttää keskenmenolta ja hyytymiä näkyi. Naistentautien poliklinikalle sain lähetteen ja siellä ultrassa alkio oli edelleen hyvin voiva ja sydän sykki. Lääkäri sanoi, että vuoto ja kipuilu ei ainakaan sillä hetkellä johtunut siitä ja että se oli ihan kunnossa. Edelleen kuitenkin vuotoa ja menkkakivut melko voimakkaat. Keskenmenohan tässä edelleenkin on mahdollinen. Sairaslomalla nyt loppuviikon. Nyt toivois, että jos se on tullakseen pois, niin tulis tai loppuis sit nämä vuodot ja kivut. Vaikka uutiset olivatkin hyvät ei se kuitenkaan tätä mielialaa paljon nostattanut, kun on niin varautunut siihen, että tämä päättyy...

Tervetuloa myös puolestani uusille keskustelijoille! :)
 
Maaria75: Olisiko mahdollista, että on lähtenyt liikkeelle kaksosraskautena, joista toinen on vuotanut pois? Eräs lapsettomuushoidoissa käynyt ystäväni vuosi todella runsaasti. Kun meni sairaalaan, niin huomattiin, että yksi alkio voi erittäin hyvin ja sydän sykki kiivaasti. Siinä tapauksessa lääkäri arveli raskauden alkaneen kaksoisraskautena ja toisen menneen kesken ja vuotaneen pois. Toisen lapsen osalta raskaus kuitenkin eteni hyvin ja ystäväni on tänä päivänä onnellinen 5-vuotiaan pojan äiti.
 
"SEKUNDAARIT" / Seur. hoito? / Lapsia



Tikru-72...........................icsi.........tyttö06-icsi
rentunruusu..................................3, -96-luomu
HannaG.........................................10v.
gabom..............................iui..........luomu
risukasa-.......31...YT, skopia, ivf....poika97-luomu
Danjuska.......................................poika05
EllaElias............................pas........poika03
Sonja74.........................................3,5v.
Cherrypie.......................3.iui.........poika3/04-luomu
Tuomenmarja....34...1.ivf/3.pas.....poika9/00, poika7/03-clomit
aida..................................ivf..........poika96-luomu
Aniliini71..................tutkimukset....8v.-luomu
Annis72..........................................poika3/04-clomit
dreamer78.....................................2x6,5v.-ivf, m1-luomu
hopottitar.......................3.ivf.........poika17v.
sunnuntailapsi...............................2v.
Kristiina76...................ivf/pas.........poika06-pas
meemee.........................................poika6v.,tyttö4v.-luomu
siiri38.................38........4.ivf..........-94,-96,-97-luomu
cristina...........................iui............tyttö02-luomu (m1)
Tuulia79........................................2v7kk-luomu
pumpuli-72....................4.ivf..........tyttö3v.-1.ivf
Kiin................................pas...........poika12/07-ivf/pas
realmerkku78................................kolmas toiveissa
bobbie...........................................esikoinen-luomu
Luppis...........................pas...........poika1v.1kk-1.ivf/4.pas
shenda81....................femar.........tyttö10/07
ToistaToivova71...........2.ivf...........poika12/05-1.ivf
maaria75.......................................tyttö2,5v.


[/url]


Sisu...............26.............................tyttö11/03-luomu, + 30.9.
mymmyryy..........28........................-99, poika01, + 9.11.
riepuriia.........................pas..........2x4v.-ivf, + 9.11.
Belle70.....................4.ivf/pas........tyttö-2.ivf/pas, tyttö-3.ivf/2.pas +27.11.



*YT = yritys tauolla.
 
Tervetuloa shenda ja :hug: maarialle,..en vielä siirtänyt sua pois tuolta plussanneista, ok?
Niinhän sitä välillä miettii että onko noin, että ei oo meikäläiselle enempää lapsia tarkotettu :ashamed: kaikki tuntuu menevän vaan niin ylivoimasen vaikeeks ja AINA tulee jotain miksen pääse edes sinne hoitoihin saakka.. niinkun nyt viimeks, ehkä oottekin lukenu jo OO-pinosta kuinka kävi senkin ainoon inssin ennen laparoskopiaa. Oli sitten unohdettu mainita että hoitoihin mennessä ois pitäny olla jokkut infektiotestitkin otettuna..! Mistä tollasia voi tietää jollei kerrota :headwall: että se sit siitä kun hoitoja ei suostuta ennen leikkausta enää kokeileen, ja ensmenkoista joudun alottaan endon estolääkityksen, eli koko homma menee totaalisen jäihin vähäks aikaa :(

Mutta joo, taustalta tulin vaan päivittään listaa ja mm. korjaileen omia tietoja, ja taustalla koitan pysyä :wave: ottasko joku ahkera tehtäväkseen listan ylläpidon? :flower:
 
Tervehdys kaikille!
Olen seuraillut pinoa taustalla jonkin aikaa ja sain vihdoin otettua tunnarit itsellenikin.
Meillä poika 12/05 ekan IVF:n tuoresiirrosta ja toista on nyt yritetty pari vuotta. Vikaa on molemmissa eli luomuonnistuminen olis kyllä lottovoiton tasoa....Pakkaseen jäi ekasta IVF:stä 6 alkiota, joista tehtiin tänä vuonna 2 PAS:a, mutta molemmista nega ja nyt on pakkanen tyhjä. Ensi viikolla suunnitellaan klinikalla jatkoa eli uuteen IVF:ään olisi tarkoitus lähteä heti kun saadaan rahat kokoon, toivottavasti viimeistään maaliskuussa.
Voimia ja jaksamista teille kaikille!
 
... eli tollasen määritelmän sain eilen työterveyslääkärikäynnillä. Hakeuduin suunnilleen kuukausi sitten työterveyteen, kun koko ajan väsytti. Hb oli loistava (yli 150!), joten sain kinuttua itselleni ihan lääkäriajan. Pyysin kilpirauhaskokeita (vähän niinkuin 2 kärpästä samalla iskulla), mutta sain lähetteen verenkuvaan, en nyt enää muista oliko pieni vai laaja, mutta pari A4:sta on tuloksia... Ei niistä labroista mitään syytä löytynyt, ja sain täytettäväkseni sellasen mielialalapun. Ympäröimieni vaihtoehtojen perusteella olen siis kohtalaisen masentunut. No, ei se ollut yllätys, kyllähän mä sen oikeastaan olen tiennyt.

Ihana lääkäri se kyllä oli, se kuunteli mua tunnin!! Aika paljonhan mieltä painaa tämä lapsentekoyritys, mutta tähän syksyyn on lisäksi mahtunut appiukon dementoitumisen tuomat ongelmat, mun äidin sairastaminen ja työstäkin johtuvaa stressiä. Se sano ihanasti, että ei ole ihme, jos on vaikuttanut mielialaan. Ja sitten se vielä ymmärsi, että mielialalääkkeet ei oo nyt oikea hoito, koska kerran lapsettomuushoidot l. vakava yritys on päällä. Joten suositteli ainakin pari psykologikäyntiä. Mutta byrokraattisesti joudun niitä nyt vielä sitten anomaan töistä.
Toivottavasti pääsisin, koska huomasin, että keskustelu ihan ulkopuolisen kanssa jotenkin ravisteli omia ajatuksia. Lääkäri esimerkiks kysy, että olisko se sitten ihan katastrofi, jos hoidosta huolimatta sitä kakkosta ei tule. Ja pakko oli itselleen myöntää, että taivas ei siitä putoaisi, ja saan olla onnellinen, että on tuo yksi rakas poikanen. Niin että vaikka se toisaalta olisikin katastrofi, niin ei toisaalta ei. Onko tämä ensimmäinen askel sen hyväksymiseen???

Kerrottuani diagnoosista mun miehelle, se on ollut jotenkin ihanan huolehtiva ja hellä. Sekään ei oo varmaan oikein tajunnut, miten pahalta musta on tuntunut.

Tällaista siis minulle. Mutta Luget jatkuu, ja elämä jatkuu. Tänään tuntuu hyvältä.
 
Lääkkeellisessä tyhjennyksessä olin osastolla eilisestä päivästä tähän aamuun ja nyt alusta taas koko homma alkaa. Mihinkään tutkimuksiin lääkärin mielestä ei kannata alkaa, kun tuo yksi onnistunut raskaus on ollut. Ja mikä tärkeintä olen tullut raskaaksi. Se nyt ei vaan omia tuntemuksia kovin siltikään nostata, kun valmista ei vaan siltikään meinaa tulla.
Annis: Varmaan, kun kaikki vaikeat asiat vielä kasaantuu se vaikuttaa mielialaan. Sitä, kun osaisi silti löytää ne elämän positiiviset asiat ja iloitsisi niistä. Eihän se varmaan katastrofi olisi, jos ei toista lasta tulisi, mutta elämän suurimmista pettymyksistä se itselleni ainakin olisi. Kyllähän siitäkin selviäisi. Uskotaan vielä!! :)
 
maaria Pahoittelut, että juttu loppui noin ikävästi :'( :hug: Toivoin niin, että siun vuoto olis johtunu jostain muusta. Ite vuosin kolme kertaa ennen rv.12 ja tuossa tuo poika silti meuhkaa lattialla :heart:

Annis Että sellasen diagnoosin sait :/ Ihana lääkäri kyllä ollut :) Mie taidan olla jo niin kroonistunut tapaus, että lääkäri on viimeset 3v. uusinu miun masennuslääkkeet ilman vastaanottoa :D Nykyään tosin reseptissä lukee mielialalääke, kun varsinaisesti en ole masentunut enää, mutta jos jätän lääkkeen pois, oireet palaa :(

Miun maailma taitas kyllä kaatua, jos toista lasta ei sais :ashamed: Nyt kp 26/25-32 ja menkkaoireita on. En tiedä miksi aina suren nuita menkkoja, kun odotettavissahan ne joka kuukausi on :snotty: Ja ollaan jo päätetty, että alkuvuodesta soitetaan klinikalle se PAS-aika. Mutta silti.... sitä niin toivos, että vois saada lapset ihan omin avuin :ashamed:

Uusille tervetuloa :wave:
 
Melissa ja ToistaToivova tervetuloa :flower:

Maaria voimia :hug:

).( Hoitosuunnitelma tehty, eli ivf olis tarkoitus tehdä... Ja aina vaan se pistelyn aloitus hirvittää... Ja tietysti ajatus siitä keräily toimenpiteestä...
 
Kahden viikon takaisista iloisista tunnelmista on tultu alas rytinällä. Lauantaina vuodin ihan kunnon punaista verta, sunnuntaina lähinnä ruskeaa tuhrua kovien alavatsakipujen säestämänä.

Taitaa keskenmenoon päättyä tämä meidän odotus. Varhaisraskauden ultra on torstaina, mutta aika apeana sitä odotan.
 
Heissan ketjuun.

Voi Belle79. En halua antaa turhia toiveita, mutta olen kuitenkin saanut kaksi lasta ja olen vuotanut ihan joka raskaudessa (niin onnistuneissa kuin km-raskauksissa). Itseasiassa eniten vuosin tokaa odottaessa, ihan kunnon verta, jossa oli hyytymiä. Tosin odotin kaksosia, joista toinen siis menehtyi rv 8. Eli vuoto (runsaskaan) ei välttämättä meinaa mitään. Ja toisaalta raskaus voi olla vuodoton ja mennä silti kesken. Tiedän tuon fiiliksen, kun voi vaan odottaa. Saisitko aikaistettua ultraa? Onko sulla raskausoireita?

Tervetuloa Melissa ja Toistatoivova; Toivottavasti ette roiku tässä pinossa kauaa =)

Kiin: Nyt siis odotamme testitulostasi....Ootpa ollu myöhään "linjoilla"

Mä en ole ehtinyt miettimään lainkaan koko vauvaprojektia. Puhuin aamulla miehelle, että aloitan ehkäsyn joksikin aikaa. En jaksaisi yhtään km:a enää. Gyne sanoi puhelimessa määräävänsä mulle clomifenin+lugesteronin ensi kiertoon, peruin aamulla ajan, kun jotenkin haluan ottaa etäisyyttä koko juttuun nyt hetkeksi. (ja voi olla, että jo huomenna kaduttaa :LOL: ), mutta näin siis täällä.

:hug: Kaikille sekundoille, toivottavasti kaikki pystyy edes hivenen nauttimaan joulusta! Merkku
 
Kiitos relmerkku lohdutuksesta. Tiedän, että vuodot ovat aika yleisiäkin ja klinikalta lohduttivat että juuri tässä vaiheessa (seitsemäs raskausviikko) istukan kehittyminen saattaa joskus aiheuttaa vuotoja. Yritän siis säilyttää toivon, mutta...

Minullakin on kokemusta kahdesta hyvin menneestä raskaudesta ja yhdestä keskenmenosta. Ja jotenkin vaan nää alavatsan kivut on niin tutun tuntuisia... Eli toivon toki parasta, mutta varaudun siihen, että on menossa kesken.

Ultraa eivät klinikalla halunneet aikaistaa, kun hoitaja oli sitä mieltä että nyt alkuviikosta ei sydämen syke vielä varmuudella näy ja ultraavat mielummin loppuviikosta, jolloin sykkeenkin pitäisi jo näkyä.
 

Yhteistyössä