Sekundäärilapsettomat

Belle Pidän täällä peikaloisia siulle, että vuoto olis ollu jotain muuta kuin km :( b :) d Pari päivää joudut enää jännittämään :hug:

merkku Mie olen tällanen yökukkuja :ashamed: Koko elämäni ollu huono nukkumaan (paitsi raskausaikana :D ). Nyt aikuisiällä on ilmennyt varsinaista unettomuutta, joka on läsnä oikeestaan kokoajan jollain tavalla. Tällä hetkellä olen siinä pistessä, että pelkään mennä nukkumaan illalla, kun tiedän ettei uni tule :(

Testasin tänään hätäpäissäni negan :ashamed: Mahaan on koskenut nyt neljä päivää, eikä menkkoja vaan tule. Pikkusen punertavaa tuli valkkarin joukossa aamulla, ei muuta. Nyt alkaa jo kivut helpottamaan. Onhan tässä vielä 3 pv aikaa odotella menkkoja. Sillon olis kp31 ja bongatusta oviksesta 14 päivää. Kahellaan, sanoi lääkäri B)

Mies pitää minnuu iha hupsuna, kun pelaan pakko-oireisen lailla nuitten testien kanssa :whistle: Nytkin menossa seuraavaksi huutonettiin kattomaan, jos oli myynnissä testejä :xmas: Hullu mikä hullu...
 
"SEKUNDAARIT" / Seur. hoito? / Lapsia



Tikru-72...........................icsi.........tyttö06-icsi
Tuomenmarja....34...1.ivf/3.pas.....poika9/00, poika7/03-clomit
aida..................................ivf..........poika96-luomu
Annis72..........................................poika3/04-clomit
dreamer78.....................................2x6,5v.-ivf, m1-luomu
Kristiina76...................ivf/pas.........poika06-pas
cristina...........................ivf............tyttö02-luomu (m1)
Tuulia79........................................2v7kk-luomu
Kiin................................pas...........poika12/07-ivf/pas
realmerkku78................................kolmas toiveissa
bobbie...........................................esikoinen-luomu
Luppis...........................pas...........poika1v.1kk-1.ivf/4.pas
shenda81....................femar.........tyttö10/07
ToistaToivova71...........2.ivf...........poika12/05-1.ivf
maaria75.......................................tyttö2,5v.
Melissa04..........30........................tyttö4v.


[/url]


Sisu...............26.............................tyttö11/03-luomu, + 30.9.
mymmyryy..........28........................-99, poika01, + 9.11.
riepuriia.........................pas..........2x4v.-ivf, + 9.11.
Belle70.....................4.ivf/pas........tyttö-2.ivf/pas, tyttö-3.ivf/2.pas +27.11.

 
Tervetuloa myös Melissa! :wave: Multa oli menny jotenkin ihan ohi sun viesti tuolla edellisellä sivulla :ashamed: Oisit hihkassu vaan .. ;)

:attn: Listaa vähän typistelty niistä jotka ei oo aikoihin ilmotellu mitään..
).( Mullakin menee koko homma nyt jäihin, kun joudun alottaan orgametrilit ja jatkaan sinne hamaan keväälle. :wave:

Mukavaa joulua ja plussakasta uuttavuotta kaikille!
risukasa :heart: :xmas:
 
Yöllä oli tullu rusehtavaa vuotoa sen verran, että paperiin jäi, kun pyyhki :/ Nyt kp30/25-32. Ostin huutiksesta 5kpl raskaustestejä, kun sain 1?/kpl :whistle: Toiveet on korkealla, vaikka järki sanoo, ettei kovasti kannattaisi olla :ashamed: Pojasta tein vaalean plussan 14pv alkionsiirrosta, joka vastasi rv.4+2. Viimesten menkkojen mukaan tuo olis huomenna... Siis JOS mitään "plussaa" on edes olemassa. Mutta kuo tuhrutteluvuoto on niin samankaltasta, kun alkuviikoilla poikaa odottaessa... Kunhan toiveissani spekuloin :| Mutta te, jos jotkut tiedätte, mitä se ihmiselle tekee, kun toivoo toivomasta päästyään ja ne toiveet luhistuu joka kuukausi :flower: <- teille siitä :hug:
 
Sieltähän ne menkat alko tiputtelemaan :'( V*ttuv*ttuv*ttu!!! |O Viimesenä oljenkortena tein varmistustestin tänään postissa tulleella testillä :ashamed:
Seuraavan kierron loppu osuu tuonne tammikuun puoleenväliin. Sillon sitten soitto KYSiin :snotty:
 
Kiin :hug: Ja Belle myös :hug: Onpa nyt kovin surullisia uutisia täällä :'(
Ei mulla mitään asiaa oikeestaan ollut, kunhan lueskelin teidän kuulumisianne. Mulle ei edelleenkään kuulu muuta kuin pistelyn aloittamisen odottelua :)
Uudet tervetuloa minunkin puolestani!
 
Täällä testattu liuskatestillä nega.Mutta nyt on kait vasta dpo 8 eli olinko liian aikaisessa?????
Mutta eikös sen pitäis herkällä testillä näkyä?????

Meinasin jo että ottaisin yhteyttä vuoden alussa fertinovaan josko kokeiltas sitä insemaatiota..onkohan liian hätäistä?????Femar-kuuria olisi vielä 2kk jäljellä.....en tiedä.Mutta meillähän yritystä "vasta" 5kk

Mutta nyt ainakin lähti joulufiilikset.

Lämoöä mittailin ja se oli 36..mulla on normilämpö aika alhainen,pyörii siinä 35 kieppeillä.Mahaan ei koske sillai kun yleensä ennen menkkoja juilii..tuntuu vaan silleen hasulle,taidan vaan kuvitella.
 
Kiin ja Belle :hug:

shenda mun mielestä olet vielä liian aikaisessa, joten oottelet vielä ja testaat vaikka jouluaattona uudestaan :xmas: Eli ei kannata vielä menettää joulufiiliksiään, kun voi hyvinkin tulla paras joululahja =)
 
Olen vieläkin vähän pyörällä päästäni. Varhaisraskauden ultrassa nähtiin yksi pieni, jolla kokoa jo 11mm ja jonka sydän pamppaili kovasti. Koko vastasi siis täydellisesti viikkoja ja kaikki näyttäisi olevan erittäin hyvin.

Tämä pienokainen majaili siellä aivan kohdun pohjukassa ja siinä vieressä oli toinen soikea alue, jossa limakalvo oli paksumpi kuin muualla. Lääkäri arveli, että siinä on saattanut olla kiinnittyneenä toinenkin alkio, joka nyt sitten olisi mennyt kesken. Vuoto ja kivut saattaisivat selittyä sillä. Mutta varmaksi lääkärikään ei tätä osannut sanoa.

Onnellinen ja huojentunut Belle 7+1
 
Oihhhh, ONNEA Belle!!!!! Olipa sinulla hyviä uutisia! =) Nyt vaan jatkat pikkuisen kasvattelemista rauhallisin mielin, hän on selvästi sisukas ja päättänyt pitää lujasti kiinni.

ON. Mä olen jotenkin käsittämättömän rauhallinen. En mieti enää koko ajan kiertopäiviä ja hoitoa jne. enkä etenkään sure, että jos sieltä tulee taas nega, on edessä jälleen välikierto. Tämä on ihmeellistä. Ja ihanaa. Ja mielialani on parantunut selvästi.
 
Heh, just kun olin täällä hehkuttanut, että olen rauhallinen, niin sitten rauhallisuus hetkeksi kaikkosi täysin. Nimittäin poikani, joka on nyt pari päivää sairastanut nuhakuumetta, halusi mitata minun lämpöni samalla kun mitattiin häneltä. JA - lukemat oli yli 37C kummastakin korvasta (mikä on minulle tosi paljon). Ekaks vaan ihmettelin, että jaa, ei kyllä ole yhtään kipeä olo. Mutta sitten nukkumaanmennessä yhtäkkiä välähti, että hei, lämmöthän jotenkin vaihteli kierron mukaan, ja tietty siinä sitte jo toivorikkaana alko spekuloida kaikenlaisia suotuisia lämmönnousun syitä ;). En siis ole ikinä perehtynyt näihin lämpöihin enkä yhtään muistanu milloin nousee ja milloin laskee. No joo, rauhallisuus palasi kun aamulla Google kertoi, että nousevat oviksen aikaan ja laskevat vasta menkkojen alkaessa. Joten se siitä. Mutta huomasinpa vaan, että toi rauhallisuus on vain aika ohut pinta :)

Hyviä viikonloppuja!
 
Voi vide Belle, olipahan uutisia!! Tuo on niin käsittämättömän hieno hetki, eka kerran syke, valtaisat onnittelut!!

Jaahas Kiin;Mikä tilanne?

Annis, taidettiin kommentoida samaan blogiin?=)

Jaahas, mitäs mulle?? Kp 2 menossa ja kierto oli siis 22 päivää, apua! Mä en kestä (noh, viime kierto oli muistaakseni 17 vai 18??) Eli kyllä lyhyttä on..

Kivat joulut tänne jokaiselle sekundalle;) perheineen!

:hug: Merkku
 
:xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE SEKUNDOILLE PERHEINEEN ! RAKKAUTTA JA LÄMPÖISTÄ MIELTÄ! :heart:

Onnea Bellelle - oli hienoja uutisia nämä! Sait oikean joululahjan! Me muut odotellaan sitten ensi jouluksi . . . . eiks jeh?!
Tiger
 
merkku Negahan se oli testissä ja menkatki alkoi sitten.
Ei vissiin kuitenkaan kaikki ole ihan hyvin tuolla alpäässä :| Jo viikko ennen menkkojen alkua alkoi toispuoleinen alavatsakipu munasarjan tienoolla, pistävä ja polttava. Eilen ja tänään on illalla ollu pahoinvointia ja kumpanakin iltana on kuukautisvuoto haissut aivan kamalan pahalle :x Aamulla ei haise, mutta illalla haisee ihan mädänneelle :ashamed: Eilen jo soitin päivystykseen, mutta sieltä sanoivat, että ota särkylääkettä ja odota aamuun. No aamulla ei mitään oireita ollut, ei kipua, ei hajua, ei pahoinvointia. Lähettiin joulunvietoon tänne miun porukoille ja huomenna pitäs lähteä käymään laivalla Ruotsissa. Kattelin jo yksityistä lääkäriä puhelinluettelosta, olis vissiin jo pakko mennä :snotty: Kipua ei enää ole, mutta toi voimakas haju vuodossa vähän pelottaa :eek:
 
Pakko sanoa, että itsellä on jopa hiukan helpottunut olo, kun kaikki jouluhössötys on takana. Varsinkin anoppi on sellanen höösääjä, että hermot menee. Muuten kyllä tullaan toimeen, mutta nyt kun on itellä pinna kireellä muutenkin, niin en vaan jaksais (niin ja anoppilassa siis vietettiin jouluaatto).
Mulla oli määrä testata joulupäivänä, ellei menkat oo alkanu, ja nehän päätti antaa odottaa itseään. Ja vaikka olis kuvitellut, että se olis antanut toivoa ja pidentänyt pinnaa, niin ehei!, kireenä pysyi, ehkä jopa kiristi entisestään. Toki ehdin jo toivoa plussaakin, mutta negahan sieltä paukahti. Ja tänään sitten, kaksi päivää testin jälkeen, vihdoin vuoto alkoi. :headwall:

Luget auttoi pidentämään luteaalivaihetta siis vähän turhankin hyvin, eli nyt oli 20 pv. Mikä on taas mielestäni vähän turhankin pitkä. Eli kroppa taitaa olla aika lailla sekasin.
Välillä olen jo miettinyt pyyhkeen heittämistä kehään. Ehkä oikeesti pitäis vaan nauttia siitä, että on jo noin iso muksu (ihan kohta 5v), jonka kanssa on jo niin paljon helpompaa monessa suhteessa, ja lopettaa tämä turha yrittäminen. Mutta seuraavana hetkenä sitten jo suunnittelen, että seuraavaks sitten inssi. Ja on kyllä tullu mieleen, että pitäis vaatia jotain uusia tutkimuksiakin, kun toi eka kuitenkin tuli ihan vaan clomeilla, että jos mulla on menny putket tukkoon tai jotain. Mutta ei kai ne ihan itestään tukkeennu, kun ei oo endoa eikä mitään tauteja. Vai? Mutta jos löytyis joku muu syy, joku selkeä syy (ja tietty mieluiten korjattavissa oleva).

Luulen, että inssi(t) vielä koitetaan, mutta IVF:ään me ei lähdetä. Mä en jotenkin usko, että meidän kannattaa siihen rahojamme iskeä, että se nyt yhtäkkiä sit auttais. Eli on tässä joulutohinan ohessa ehtinyt myös ajatella aika lailla. Yhden hyvän puolen olen keksiny: eipä tarvi ikinä enää ehkäistä! Että jotain hyvää, heh heh!

Näihin positiivisiin tunnelmiin,
Annis

PS. Merkku, juu, kyllä me kommentoitiin samaan blogiin joulun alla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annis72:
jos mulla on menny putket tukkoon tai jotain. Mutta ei kai ne ihan itestään tukkeennu, kun ei oo endoa eikä mitään tauteja. Vai?

Noin mäkin oon ajatellu; koska ei oo ollut tauteja tai muuta häikkää... Mutta kuitenkin halusin aukiolotutkimuksen. Mulla oli v.2001 putket selkeästi auki, joten siinä kuvitelmassa olin. Nyt syksyllä kuitenkin se neste ei mennyt ollenkaan läpi toisesta ja toisestakin huonosti. Ei sitten tiedä että onko ne auki vai ei... pöh. Jos miehen simpat olis ollu paremmat niin mulle oltais tehty laparoskopia, mutta onneksi(?!?!??!) miehen simpat oli huonot. Koska EN HALUA kokea sitä lapaa. :|


Ja omaa napaa: (kopioin taas samaa tekstiä tuolta odotuksenodottajista)

Ovis oli ilmeisesti eilen... Kumma lämpökäyrä tässä kuussa, mutta muut oireet sitäkin selvemmät. Ovista edeltävä lämpölasku oli kp22 eli perjantaina, ja eilen oli noussut yli sen ja tänään vielä hiukan; mutta silti mennään vielä alhaisissa lukemissa - outoa... Vatsaa ja selkää juili eilen aamusta oikein kunnolla; valittelinkin miehelle että taas on selkä päässyt huonoon kuntoon. Muutaman minuutin päästä kuitenkin tajusin, että tuo kipu oli jotenkin tuttua ja ennenkin vaivannut hetkellisesti; tajusinkin että ovishan se kipuilee. Joo, ja nyt on selkäkipu hellittänyt - enää vatsaa juilii/polttaa menkkamaisesti. Päivällä ehkä lyhenee tää kierto edelliseen verrattuna.
Taas on ovis(9. maaliskuun aloituksen jälkeen) hyödynnetty - ja kunnolla. Oli tänä vuonna antelias pukki. Eikä muorikaan paljoo pihtaillut. Saatiin olla ihan kahdestaan jouluaattoilta ja joulupäivän aamu... ;D
Joo-o - kyllä mä taas seurailen omaa korppaa ja kuvittelen ties mitä... Ei sitä vaan voi luopua toivosta etteikö tärppäisi ihan omin voimin.
Ollaan kai nyt oltu se pari kuukautta IVF-jonossa. Taidan soitella alkuvuodesta sinne, että näkyykö meidän nimet/tiedot siellä, ja miltä näyttää. En tiedä onko siitä soittamisesta mitään "hyötyä" tai miten ne siihen suhtautuu, mutta kyllä mä ainakin haluan varmsituksen ettei tässä ihan turhaan odotella (jos vaikka me ei ollakkaan jonossa jostain kumman syystä... - kaikkee sitä pelkääkin)
Jos olis rahaa niin tilaisin heti tammikuulle IVF-ajan yksityiseltä... *huoh*
Ei kai tässä mikään kiire silti - ehditään harjoitella tätä parisuhteen hoitoa tässä sitä lasta odotellessa.. Ja onhan tuossa nuo aiemmatkin lapset, joiden hoito olis ensisijaisesti tärkeeetä.
No niin. Tässä vuoden viimeiset höpinät.
Paljon plussa onnea teille kaikille ensi vuoteen!!
 
Kiitos Dreamer tiedosta! Päätin heti, että otan ainakin puheeksi tuon aukiolotutkimuksen seuraavalla käynnillä. Tänään kävin labrassa otattamassa prolaktiini-kokeen. Sekin olis kai pitäny tehdä joskus heti aluksi, mutta tuli ilmi vasta viime käynnillä, kun oma lääkäri oli lomalla ja oli eri lääkäri... Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Vuoto on tänään vasta (kp3!) alkanut kunnolla. Kun käyttää kuppia, niin sen huomaa niin helposti. Eilen tuli vain vaivaiset 7.5 ml koko päivän aikana, mutta yöllä sitten hana oli vihdoin avautunut normaaliksi. En tiedä voiko tämä johtua Lugeista vai onko mun kroppa tosiaan täysin solmussa.

 
Annis no plääh... pahoittelut negasta :(
Tuohon munanjohtimien aukioloon... suosittelen omien kokemusteni pohjalta kyllä tutkimaan ja kunnolla :) Mulla tehtiin SSG eli se aukiolotutkimus sillon tutkimusten alkuvaiheessa vuosia sitten ja siinä todettiin, et toiselta puolelta virtaa läpi, toinen puoli tukossa. Niillä tiedoilla tehtiin 3 inssiä, kaikki negaa. Sit alettiin jonottaa laparoskopiaan (jonotin 11kk... se oli aikana ennen hoitotakuuta!) ja siinä vaiheessa molemmat tuubat oli täysin tukossa ja samalla todettiin paha ja laaja endometrioosi (se endo oli tukkinut ne johtimet). Mun endo ei oireillut siis muuten kuin lapsettomuutena :/
Ja laparoskopiaa ei kannata pelätä ;)
Omaa napaa... menkkojen alkua jännätään, nyt kp 25/28 ja sit kp2 alkaa Gonalin piikitys... JEE!
 
Annis: :hug: . Eräs tuttavani kävi pitkät lapsettomuushoidot ja jättivät homman, kun munanjohtimet olivat täysin tukossa ja homma ei alkanut pelata. Mutta, mutta- yllättäen tulikin raskaaksi (joka valit. päättyi km:eek:on). Tutkimuksissa todettiin, että ne johtimet olivat auenneet ihan itsekseen! Eli älä huolestu vielä ihan kympillä, kaikki on mahdollista. Ja vaikka putket olisivat tukossa, niin silti ne voivat myös aueta!! Älä menetä toivoasi!

Kristiinalle tsemppipotku piikityksiin! Uusi vuosi ja uudet kujeet ;)

* Mä fiilistelen matkakuumeessa helmikuuta odotellen. Menkatkin km:n jälkeen alkoivat tapanina ja jospa tuo kierto tulis sitä kautta kuntoon. Vois maaliskuussa sitten kokeilla, josko se ainokainen huurunenä sieltä olis siirtovalmiina . . .
|O
 

Yhteistyössä