Sekundäärilapsettomat

Meillä kanssa käytössä TJOT eli Tulee Jos On Tullakseen. Kohta vuosi menty ilman ehkäisyä eikä mitään tulosta ole tullut.

Syynä voi olla myös miehen lääkityksen, kun niissä on kaikenlaisia juttuja lisääntymisestä. On selitetty, että voi vaikuttaa ja toisissa on, ettei vaikuta. Toinen syy tällä hetkellä on nykyinen tilanne. Kumpikin työttöminä niin taloudellinen tilanne on aika huono. Toisaalta viikolla oli aamutv:ssä haastateltava äiti, joka odotti neljättä lasta ja kumpikin vanhempi on opiskelija. Jos he kerran pärjäävät niin miksei sitten mekin.
 
Lämmin kiitos kaikille onnitteluja lähettäneille.

Tämä hoito oli hyvä esimerkki siitä, että vähän huonommillakin alkioilla voin onnistua. Meillä oli yksi sulatuksessa puoliksi kuollut ja toinen joka oli pahasti fragmentoitunut. Ja niillä tämä plussa vaan tuli.

Toki nyt vielä jännitetään veritestin tuloksia. En perjantaina päässyt VL:ään kun nuorimmainen lapsi oli kuumeessa. Kävin sitten vasta tänään ja tulokset saan iltapäivästä.
 
Sekavat tunnelmat
Mulla on tosi sekavat tunnelmat tällä hetkellä. Piikittelen jotenkin rutiininomaisesti Gonal-F:ää, ikäänkuin se ei mitenkään liittyisi tähän vauvayritykseen. Asiaa kuvastaa hyvin, että mun mies ei edes tiennyt, että pistäminen on taas alkanut! Mutta sunnuntaina juteltiin miehen kanssa pitkästä aikaa tästä jutusta. Päätettiin, että tässä kierrossa ei vielä mennä inssiin, ellei nyt sitten lääkäri ehdottomasti ole sitä mieltä.
Muuten olen jotenkin tosi väsynyt tähän, tuntuu että kaikki ympärillä sikiää, mutta meillä ei vaan onnistu. Mutta en jotenkin jaksa olla edes epätoivoinen, olen vaan turta. Sen verran asia sattuu, että kaikki raskautuneiden (entisten lapsettomien) blogilinkit poistin suosikeista. En vain halua lukea/kuulla mitään mistään raskausjutuista.
Mulla on jotenkin tunne, että mä vaan toimin mekaanisesti tämän asian kanssa, mutta en jotenkin jaksais tuntea enää mitään. No, tunteehan sitä silti, vaikkei oikein jaksaiskaan...

Näissä tunnelmissa saan just sanottua onnittelut raskautuneille, mm. Bellelle, mutta rehellisesti sanoen en saa toisten plussista tällä hetkellä mitään tsemppiä. On vaan tunne, että jaahas, taas se voitto meni toisaalle, eipä ollut yllätys.

Positiivista on viime viikolla käyty hyvä keskustelu yhden opiskelukaverin kanssa, jolla itsellä myös lapsettomuustausta (1 lapsi IVF:llä). Hänellä toinen lapsi ei ollut vielä ajankohtainen, mutta jotenkin kuitenkin tajusi, että tämä sekundäärisyyskin voi olla aika raskasta.

 
Annis jotenkin kuulosti tutulta monikin juttu sun kirjotuksesta :/ Me tosin vasta mennään ke lapsett.polille ja ivf käynnistynee ens vuoden puolella mut mulla on ollut pitkän aikaa sellanen mitään väliä -olo koko vauva"projektin" suhteen. Oikeen yhden kerran tikutin ovista ja sen mukaan heilutettiin sit peittoa mutta kun se ylläri ylläri meni taas reisille niin en oo jaksanut enää ajatella asiaa... luotetaan sit vaan lääketieteeseen :/
Mä olen kaveri/tuttavapiirissä kai ainoa, jolla on jo 2,5v lapsi eikä kakkosta masussakaan ja tänä syksynä on ihan älyttömän moni n.1v lapsen äiti tullut silleen hupsista vaan raskaaksi. Oon yrittäny mielessäni ajatella, että en ite missään nimessä haluaiskaan vauvaa pahimman 2v uhmaiän lisäks mutta varmaan meillä se oikeesti pahin uhma alkaakin vasta nostaa päätään :) Tai jotain toi lapsi kyllä nyt hautoo, kun se on ollut ihan herranenkeli jo monta viikkoa (ei voi olla ilman taka-ajatuksia!) =)
Onnea plussanneille! Alkoihan niitäkin tänne tipahdella, kiva! :flower:
Hei tietääkö/muistaako joku pitkän kaavan ivf-hoidosta, että minä kierron päivänä hoito alotetaan? Mulla lyö ihan tyhjää, vaikka onhan noita hoitoja tahkottu jo monasti :ashamed: Aattelin vaan, et millo päästäs aikasintaan tositoimiin.
 
Hei, tässä mietin, että kannattaako hoitoja jatkaa. lapsi syntyi ivf-hoidosta 2006, pakkasesta selviytyi yksi alkio, josta ei alkanut raskautta. nyt syksyllä uusi hoito, josta saatiin yksi alkio, laatuluokka 2. perjantaina tuli tulos, negatiivinen. ikää on mulla jo 41, paha endometrioosi, ilmeisesti myös kohdun sisällä sitä. onko kukaan kuullut koskaan, että näillä korteilla joku olisi vielä onnistunut.... tekeekö ne yksityisellä puolella niin monta hoitoa kuin haluaa? mulla siis takana yksi onnistunut julkisella ja tämä epäonnistunut yksityisellä.
 
:wave: Mooi! Jos joku vielä muistaa minut... :saint:
Ajattelin teillekin kuulumisia kertoa. Eli raskaus on sujunu ihan ok, mitä nyt vähän on pahoinvointia ja "lievää" väsymystä ollu. Tarkka laskettu päivä olis 4.6.09, mutta edelleenkään en uskalla luottaa siihen, että tämä raskaus menisi normaalisti loppuun asti... :( Pelko myöhäisen keskenmenon toistumisesta siintää mielessä, mutta olen yrittäny toisaalta psyykata itseäni ottamaan vastaan sen, mikä on tuleva ja meille tarkoitettu. Tyttö ei tiedä edelleenkään raskaudesta, joulun aikaan sit kerrotaan.
Eipä muuta kun kaikille teille voima:hug: , oikein rauhallista joulunaikaa, ja ensi vuodelle paaaaljon +tuulia :whistle:
Sisu ja matkustaja 13+4 :heart:
 
*Muiks*
Annis! ja muut Kylläpä tutulta kuulostaa tuo "piikitys/hoitoahdistus".
Tunnistin itsessäni ajoittain viime hoitojen aikana samoja juttuja.
Sitä jotenkin kun kalenteri ja kello kädessä seuraa ja vahtaa päiviä, ultria, vuotoja, lääkkeen ottoaikoja, oviksia, kontrolleja, punktioita,siirtoja jne... Alkaa tulla turraksi. Ei ole muuta elämää, kuin tämä yksi ainoa päämäärä kaukana edessä ja muu elämä menee siinä sivussa ohi. Tunnistin itsessäni samanlaisen "rutinoitumisen" ja passiivisuuden, teki mitä piti mutta ei niin Suurella Tunteella, kun kuvittelisi. Varmasti hormonit sotkee tunne-elämää ja pääkoppaa aikalailla, siinä suurin syy. Mutta mietin itsessäni myös sitä, että kuinka paljon tuosta turrasta tunteesta oli itsensa alitajuista suojelemista ts. varautumista tulevaan mahdolliseen pettymykseen. Ei ikäänkuin uskaltanut olla iloinen ja Hyper Positiivinen, kun tulos voi olla jotakin aivan muuta. Älä syyllistä itseäsi, Annis, turhaan. Tää on niin tätä!

Toki Sisun muistan! Mukavaa kuulla, että raskautesi etenee ja viikkoja on plakkarissa jo hyvin. Uskon, että se pelko "miten tässä käy" on jokaisella odottavalla naisella, ja meilä sekundoilla/lapsettomilla vieläkin suurempana. Pidä itsestäsi huoli, niin "Vuokralainenkin" voi hyvin. Asioilla on taipumus useinmiten sujua omalla painollaan loppupeleissä hyvin!
 
Annis Miulla oli myös tuollasia "vauvan ulkopuolisia" ajatuksia hoitojen aikana. En ajatellu ollenkaan lopputulosta vaan sitä vaan, että pistän lääkkeet ajallaan ja tän on nyt pakko onnistua (=saada puntiossa saalista ja saada solut hedelmöittymään). Vasta siirtoaamuna tuli mieleen, että tässähän ollaan menossa hakemaan pikkuruista alkiota kohtuun kasvamaan. Jos kuitenkin tuntuu siltä, että haluaa pitää hoidoista taukoa niin sitten pidätte.

ON: Ei mitään ovistuntemuksia :| Kp15 kuitenkin menossa. Tai noh, mahaa nippailee, mutta sitä on varmaan nippaillu jo viikon. Limoja, jotka miulla on tyypillisiä oviksen aikaan, ei ole näkynyt. Taitaa olla pitkä kierto tulossa...
 
Ihanaa, kun tänne uskaltaa kertoa kaikki noi mölöfiiliksetkin kuten itsellä edellispäivänä! Kun tässä asiassa ei vertaistukea ole face-to-face tarjolla, niin tämä virtuaalinen on sitäkin tärkeämpää, ettei pää ihan hajoa näitä mietteitä yksin pyöritellessä.

Sisulle oikein paljon onnea, upeaa, että pikkuinen on pitänyt tiukasti kiinni! Yritä uskaltaa nauttia raskaudesta, nyt on kuitenkin suurin riskiaika jo ohitettu.

Tänään on minullakin taas enemmän sellainen fiilis, että jos muutkin on onnistunut tässä, niin miksei sitten mekin. Nämä tuntemukset vaihtelee aika nopeestikin välillä... :)
Perjantaista ultraa odottelen jo kovasti, toivon NIIN paljon, että follin kasvatus olisi sujunut mallikkaasti ja siellä olisi yksi hienonkokoinen munis, josta tulis meille pikkuinen suloinen tytteli. (Jep jep, nyt takaraivossa koputtaa taas pelko, että kun tämän sanoo ääneen tai tässä tapauksessa siis kirjoittaa, niin sitten ei niin käy, mutta otan nyt kuitenkin riskin.)
 
Sisu kiva kuulla, että raskaus on sujunut mallikkaasti!
Dodiin, Taysissa on sit käyty ja pitemmittä mutinoitta päätettiin eka IVF alottaa heti tammikuun alussa, jee! Ihanaa, kun alkaa tapahtua! Mulla on nyt sellanen vaarallisen optimistinen olo koko hoidon suhteen, ihan erilaiset odotukset kuin sillon yksityisellä ollessa (jossa siis tehtiin 2 ivf+passit aikanaan). Tuntuu, et lets go luteet ja alkiot :D Vaikka järki kyllä sanoo, että ei ne onnistumisen mahdollisuudet tässä ikääntyessä ole ainakaan parantuneet...
Mutta oli jotain positiivista oikeestikin havaittavissa eli ilmeisesti mun paha endo viettää nyt jotain mystistä hiljaiseloa, koska kipuja ei ole viime aikoina ollut eikä lääkäri tutkimuksissa mitään isompiin endopesäkkeisiin viittaavaa löytänyt! Olin ihan OHHOH :) Ja vielä suurempi ohhoh oli se, kun lääkäri kokeili katetrin viemistä kohtuun ja se sujahti sekunnissa SUIH. Aiemmissa hoidoissa tuo alkionsiirto on ollut se kompastuskivi, pahimmillaan on katetria sörkitty kohtuun yli tunti... (mulla siis jotain mutkia ja mutturoita tuolla kohtuun mennessä ) Mutta ilmeisesti liki vuorokauden synnytys (vaikka päätyikin lopulta sektioon) ehti "availla" tai muokkailla paikkoja sen verran, et nyt alkionsiirron pitäisi mennä helposti. Iso huhhuh. En siis pelkää yhtään tulevaa hoitoa (vielä ). Tulispa pian tammikuu!
 
Mulla alko menkat tänään. Osasin kyllä odottaakin alkavaks, vaik silti aina on pieni toivon kipinä... Huomenna soittelen sit klinikalle, jotta päästään tekee jatkohoitosuunnitelmat. Ivf alkaa todennäköisesti tammikuussa, mut vielä en tiedä mennäänkö pitkän kaavan mukaan vai ei.

Halit muillekin "masentuneille" ja muutenkin sitä tarvitseville :hug:

Kristiina hienoa että on optimistinen olo ja toivottavasti jatkuukin. Itse sitä yritän vielä jostain etsiä :D

Annis tiedän tuon tunteiden kirjon laidasta laitaan. Kirjoituksista päätellen meillä kaikilla vaihtelee masennuksesta toivokkuuteen :D

Tsemppiä kaikille ja positiivista mieltä ja hyvää joulun odotusta :xmas:
 
Annis Välillä heitteli laidasta laitaan itelläkin nuo tunteet, kun hoidoissa oltiin :hug: Mutta aina kun asiat edisty jotenkin niin mieli oli parempi :)

Kristiina Hyvä homma, että pääsette alottamaan hoidot :wave: :heart:

cristina :hug:

ON: Ovislimat bongattu :attn: B) Jei!!! Miehelle jo ilmotin illalla, että tänään olis saantia tiedossa :p Tässä vielä pissiä pidättelen niin varmistan testillä :)
 
moi!
täällä onkin ollut virkeää keskustelua! :)
ONNITTELUT BELLELLE!!!
(seuraavan kopsin tuolta odotuksen odottajista)

(.) tänään kp1; kuten arvelinkin... Paitsi et odottelin jo eiliselle. Nyt kävi vaan nii, että luteaali piteni yhdellä päivällä!!! oho... eli kierron pituudeksi tuli 38.
Eipä tässä muuta. Toivoisin todella, että kaikki meitä ennen olevat IVF-jonottajat plussaisivat luomusti tai onnistuisivat nopealla aikataululla - niin että me päästäis aloittamaan hoitoja jo helmikuussa. Jotenkin oon nyt tullut malttamattomaksi! Siihen on vaikuttanut se, että oon nyt nähnyt sitä mun kaverin pientä kääröä. Eilenkin oli heillä 6 tuntia, ja paijailin sitä suloista vauvaa. Oli niiiiiiin suloinen!!! Ja rauhallinen; ei ainakaan saanut mua mitenkään miettimään, ettenkö haluis vauvaa.
Hiukan tuntuu pahalta; kuten tiedätte tunteen. Mutta kyllä muiden raskaus/vauvauutiset on rankempia kuin tuo heidän. VAIKKA kaverini tuli samassa kuussa raskaaksi, kun me aloitettiin puuhat.
Täällä meikä edelleen saikulla... Kohta 3kk täynnä ja vielä tammikuun puoleenväliin kirjoitettu. En oo enää niin masentunut, kai... jaksan tehdä kaikenlaista: kuntoilua, kavereiden tapaamista, siivoilua jne. :)
Ostin muuten kirkasvalolampun viikko sitten ja oon nyt paistatellut siitä asti aamuisin. Mulla olis toiveena, että välttyisin kevätmasennukselta! Nyt tällä hetkellä en oo kauheen väsynyt, vaikka tää diagn. masennus vaivaakin.. Mutta viime kevät oli aivan kamala sen jälkeen, kun aurinko alkoi paistaa!! :/
Palaillaan!!
 
Voi paska!!! |O Mies jää taas työttömäksi :'( Jo toinen irtisanominen Soneralta kahen vuoden sisään :kieh: Ensin pistivät pihalle, kun mies ei suostunut muuttamaan työn perässä, kun toimisto muutti Kuopioon. Ottivat takasin vuokrafirman kautta ja nyt lopettavat kaikki vuokralaisten työsopimukset. Olipa taas kiva joululahja Soneralta! |O |O Onneksi mies saa hyvät liiton rahat, ettei jäädä Kelan korvauksen varaan.

Ovistestissä tänään ja eilen vaaleat viivat. Ei taida riittää ovikseen.... :ashamed: Enkä tiedä uskaltaako tässä tilanteessa kakkosta edes yrittää enää :snotty: Voi paska.... Ja ovistestitki loppu.

Mitäs hyvää sitä keksis, ettei menis ihan itkemiseksi... Poika on ollu hyvällä tuulella tänään ja oppari etenee hienosti :) Ja tuleehan tuo joulukin, kaikesta huolimatta :heart:

dreamer Hienoa, että voit paremmin :) Otat rennosti vaan nyt ja pidät itestäsi huolta :hug:
 
Voi Kiin, onpa ikäviä uutisia juuri joulun alla. Ei voi muuta sanoa kuin että tsemppiä. Meillä töissä on myös hirveet spekulaatiot alkaako yt:t tai koska ne alkaa ja kuinka montaa koskee. Ei kiva! :( Nuo työ(ttömyys)jututkin menee samaan sarjaan, että pakko ottaa vastaan tuli mitä tuli, ei auta.

Mukava kuulla Dreamer, että masennus on helpottanut ja olo on parempi. Isäni sairastaa depressiota, joten tiedän mitä se on pahimmillaan. Itse tajusin tässä jokin aika sitten, että mä olen aika lähellä oikeaa masennusta, mutta nyt on vähän helpompi olo taas. Kiva kuulla kuulumisiasi myös hoitojen suhteen. Laitan sormet ja varpaat ristiin, että pääsette aloittamaan helmikuussa.

Kävin aamulla ultrassa ja jippii!, sieltä löytyi yksi nätti 16mm folli! B) Ja limis oli kuulemma oikein hyvännäköinen. Joten sunnuntaina sitten Pregnyl ja reipasta peittojen heiluttelua. :D
Se mikä jäi kysymättä oli sänkyjumpan ajoitusaika, mutta muistaisin, että viimeks neuvottiin aloittamaan Pregnyliä seuraavana päivänä. Voisko joku vahvistaa, oliko näin?

Raskaustestin teko on käsillä sitten joulupäivänä. (Ja mä testaan vaikka vuotokin alkais, koska esikoista odottaessa mulla oli yhdet menkat vielä.) Nyt on taas niin kovin positiivinen olo, että toivon joululahjaa Amerikan malliin (eli siis 25.pvä) plussana tikkuun :)
Toisaalta tieto siitä, että jos sitä plussaa ei tuu, niin klinikan joulutauon vuoksi seuraava kierto on taas välikierto, palauttaa taas karskisti maanpinnalle. Mutta sitä en nyt suostu ajattelemaan, vaan ainakin tämän päivän lillun tässä positiivisessa olotilassa. :)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!!
 
cristina Äh. Harmittelut menkoista! (Mutta saan susta ehkä sit piinailukaverin alkuvuodelle ;) )

dreamer Kiva, kun olo on pirteämpi. Toivottavasti teilläkin sit tuo hoitoasia nytkähtää eteenpäin.

Kiin Myötätuntoni! Irtisanomiset on syvältä! Tosi kurja tilanne. Toivottavasti miehesi löytää uuden työpaikan nopsaan.

Annis No niin :) Hyvältä kuulostaa!

).( Mulla tuleekin vähän jännät paikat, kun nyt on kp1 ja sit seuraavan kierron kp2 alkaa piikitys ja se sattuis hyvällä tsäkällä ja normaalikierrolla olemaan just tossa 2.1.2009 MUTTA kierron pituuden vaihtelun takia saattaa pahimmassa tapauksessa olla jo tän vuoden puolella. Meinaan vaan, että se Kelan maksukattohan on kalenterivuosittainen ja mulle tulee "takkiin" aika pahasti, jos joudun ne Gonalit ostamaan jo tänä vuonna... Että tällasta jänskää tänne ;)
 
:wave:

Hetki varmaan menee ennekuin alan pysyä kärryillä teidän jutuissa ja siinä, kuka missäkin tilanteessa on. Uusia ihmisiä yhtäkkiä näin paljon.

).( odottaa vuotoa. Vaikka eka kierto ilman ehkäisyä vasta menossa, vähän kuitenkin jänskättää ja rintoja tulee tarkkailtua jne. Noh, ensi viikolla vasta täti tulossa, joten siihen saakka voipi unohtaa koko asian - tai sitten ei. PMS-oireet ovat jo alkaneet :|
 
Nostan, kun oltiin tipahdettu jo toka sivulle.

Ja tässä samalla voin päivittää ON elikkäs Pregnylin sitten ruttasin vatsanahkaan eilen ja siinä sitten ilmakuplien kanssa kikkaillessani sain ensimmäiset pari tippaa ruiskautettua kylppärin seinille. Mutta suurin osa meni onneks sinne minne pitikin.
Ukkoa aloin valmistella jo pe tai la, että tänä iltana sitten olisi tosi toimet käsillä. Sinänsä kyllä p**** tilanne, että saatiin kunnon sanaharkka aikaiseksi illalla, joten ei noi fiilikset lähikontaktiin ihan parhaimmillaan... Oi näitä hormoneja! :headwall: Mutta pakko yrittää korjailla tilannetta illalla kun ukko kotiutuu iltavuorostansa. Ha ha!
 
Hei! Tänään oli sit se varhaisultra ja viikkoja, kun piti olla 7+3, niin niitä olikin vain 6+3 eli ei hyvältä näytä.Syke näkyi. Lääkäri ei kovin ruusuisia lupaillut. Vähän yli viikon päästä ultrataan uudestaan, jos ennen sitä ei tule kesken. Tokihan koko ajan varauksella ollaan menty, mutta vetäähän se mielen matalaksi. Tällaista täällä...
 
Iltoja kaikille
Kuuluisinkohan mä tänne????eka lapsi tyttö 10/07 luomu ja nyt toista yritetty huimat 5yk ja yksityiselle mentiin.Mun ovuloinnissa häikkää.Lääkkeenä femar-niminen lääke.

pe ultra eli kp 10 ja oli kaksi johtofollia 14mm ja 15mm.Lääkäri sanoi että ovis mahdollisesti su tai maanantaina.Oivistestit näyttää kuitenkin negaa koko ajan.Eli onko peli menetetty jo tämän kuukauden osalta?????

Femaria syöty kp 2-6 2kpl/päivässä.

Eli tiedot kp13/28-31 ja yk 5
 

Yhteistyössä