Sekundäärilapsettomat

Onnea kaikille plussanneille! :flower: Tikru, toivotaan että siellä sinnittelee elämässä kiinni harvinaisen sisukas pikkuinen :heart: :hug: bd

).( Mä odottelen laparoskopiaa joka näillä näkymin vasta maaliskuussa. En kyllä jaksais mitenkään enää odotella niin kauaa hoitoja kokeilematta.. Meillä on muutto enskuussa, ja sitten onkin varmaan polin joulutauko. Joten eipä tapahdu taas mitään ennen tammikuuta :headwall:
 
Pyydän kovasti anteeksi tunkeutumistani tähän pinoon! En tienyt ettei tänne saa liittyä tälläiset joilla on vaan km:ja takana (ja joka on jälleen raskaana ja pelko perseessä). Minut voi poistaa plussanneiden pinosta, kiitos!
Voikaa kaikki hyvin ja tärppionnea kaikille!!
Ja lopuksi: Vaihtaisin nämä kaikki km:t vaikka monen vuosikymmenen lapsettomuuteen, jos se jotakuta auttaisi. Mielummin ottaisin negatestejä, kuin plussan ja sen toivon ja sitten vkolla 16 joutuu synnyttämään kuolleen pienen. Vaihtasin nämä kokemukset ihan kenen tahansa kanssa. Ja ps minäkin sekundääristi lapseton vaikka sitä ei kaikki ymmärrä!
 
Mymmyryy - ei täällä olla (tai ei ainakaan pitäisi olla) niin ahdasmielistä, ettetkö voisi olla porukassamme jos tämän "omimmaksesi" tunnet.
Meitä kaikkia yhdistää yhdellä sanalla lapsettomuus. Se että lapsen saaminen on vaikeaa vaiheessa tai toisessa. Jollakin on alkuunsaattaminen vaikeaa, jollakin keskenmeno aina "pilaa" koko jutun ja joku kipuilee jo toisen/kolmannen/neljännen jne. lapsen saannin vaikeuden kanssa.
Mä luulen, että me kaikki ollaan lapsettomia loppuikämme - onnisti tai ei. Me kaikki teidämme sen toiveen ja pettymyksen määrän, kun "ei taaskaan onnistanut!".
Ole vain porukassamme, jos tämä tuntuu omimmalta ja kaikki uudet- myös mukaan.
Minua ilahdutti viikolla myös HopeisenQ:n kirjoitus, jossa tuli tärkeää asiaa aivan uudelta näkemyspohjalta (anteeksi, etten vain siinä hetkessä jaksanut vastata kirjoitukseesi). Pysythän Sinäkin mukana? :flower:
 
Mukava nähdä tuosta listasta, että tässäkin keskustelussa plussia on tullut useampia.

Lämpimät onnittelut kaikille plussanneille Sisu, Mymmyryy, Riepuliina, Tikru-72 ja Maaria75

Kyllä se aina antaa uskoa tulevaan, kun näkee näiden hoitojen toivovan.

Itselläni vaan tämän hoidon suhteen ei toiveet ole kauhean korkealla, kun molemmat siirretyistä alkioista oli niin huonolaatuisia. Niillä alkioilla taitaisi plussa olla pieni ihme... Mutta ihmeitähän tapahtuu, eikö vaan. Joten sitä pientä ihmettä odottamassa

Hantta pp3
 
Bellelle kovasti TARRASUKKIA tyypille sinne massuun :flower:
Jos se on tarkoitettu, että te saatte nyt lapsen- niin tehän saatte, oli alkio sitten ihan minkälainen tahansa!!
Tuota ajatusta minäkin yritän ylläpitää, vaikka tilanteeni vaikuttaa "lievästi sanoen" sekavalta.
KontrollohCGn tulos tulee huomenna ja ylihuomenna taas uusi kontrolli. Voi olla a) kohdun ulkoinen raskaus b) keskenmeno c) raskaus ihan oikeesti, vaikkei siltä tunnukaan.
...Tällä hetkelä ei siltä tunnukaan , ei siis c- vaihtoehdolta. Mutta kuulostelen tilannetta. Vuoto on loppunut, mutta kipuilu jatkuu... En tiedä enää mitään... Kuulemma seuraava 2 VIIKKOA näyttää, mikä on tilanne. Mulle taitaa tulla tämän ketjun Mega-Piinikset (ellei sitä "plussaa" lasketa).

Tiger pp 18 :$
 
Tikrulle: Pahoitteluni, Olin lukenut palstaa huonosti ja onnittelin sinua plussasta vaikka elät nyt epävarmoja aikoja.

Kovasti pidän peukkuja, että kontrollitesti osoittaisi hcg:n kohonneen normaalisti. On varmasti todella piinaavaan elää tuollaisen epävarmuuden keskellä.

Ja kiitos tsemppauksista. Näinhän se on, että jos se lapsi on meille tarkoitettu... Kaikki on mahdollista.

Belle
 
Tiedättekö - se tais mennä mulla kesken... Katsoin töistä lähteissä labra-arvoni ja hCG oli laskussa. Kyllä se ei nyt ollut minun vuoroni pikku2:sta saada. Keskiviikkona vielä kontrolli, mutta mistäpä se enää muuttuisi...
KIITOS MYÖTÄELÄMISESTÄ - YRITÄN TUKEA TEITÄ VASTAVUOROISESTI PARHAANI MUKAAN. :hug:
Palstailen täällä edelleen . . .
 
Oh my God, tännehän on tullut plussia vaikka kuinka. ONNEA! Jos ihan 100% rehellisiä ollaan, niin ei ollut ihan paras päivä lukea plussauutisia, koska sain just tänään tietää jälleen yhden työkaverin odottavan kolmattaan. Tuli kyllä sellanen "Epäreiluuuuuuu!!!! |O " -olo - miks jotkut saa kolmannen kun mä en saa sitä toistakaan. Teidän plussista lukiessa tulee sellanen pieni haikeus vaan, kun te tiedätte miltä tämä tuntuu.

Kyllä meinaan kirpaisi niin syvältä, kun tämä työkaveri kertoi, että "meillä ei näitä lapsia oo tullu ihan nappia painamalla" vaikka hänellä on vuotta meidän poikaa vanhempi ja vajaa 3-vuotias. OK, pystyn järjellä ajattelemaan, että ehkä he on toivonut lapsia lyhyellä ikäerolla, mutta God, mä olisin niin happy jos kuitenkin 3-vuoden välein olis onnistanut. Joo, kai minäkin oon vähän epäreilu nyt. Sorry.

Ja onhan erona myös se, että täällä kuitenkin joutuu aina lukemaan noista pettymyksistä myös. Tikrulle isot lohtuhalit! :hug:

Mä olen yrittänyt pysytellä taustalla, vähän samalla fiiliksellä kuin joku muu, että poissa täältä, poissa mielestä, etten vajoais taas sinne mustaan epätoivon aukkoon. Itse popsin edelleen Primoluteja. Jos ne toimii, niin sitten kai ensi viikolla pääsen jälleen piikittämään. Jess! Kuka olis uskonut, että mä odotan piikityksiä, joitten ottamiseen kuvioihin mulla oli niin iso kynnys, kuin kuuta nousevaa....

Tää postaus oli nyt vähän tällaista tajunnanvirtavuodatusta. Oman olon helpotusta. Kiitos, että kuuntelitte - jälleen kerran.
 
cristina Saattaa olla, ettei tässä ole mitään jännäämisen aihetta kuitenkaan :ashamed: Selän puolelle jomottelee siihen malliin, että tällä viikolla vois täti tulla taas kapsäkkiensä kanssa :kieh:

Tikrulle ja Annikselle :hug: :hug: Tää on niin tätä... :(
 
Kiiz Annis, Kiin ja Christina + muut hengessäolijat.
Tänään menen ultraan tutkimuksiin, että mIkä ihme se tuota vuotoa edelleen pitää yllä. Kylläpä Meni tälä kertaa vaikEaksi tämä homma. Mutta ei kukaan ole väittänytkään, että laspettomuudesta kärsivä helpolla pääsisi!
PAREMPAA ALKAVAA PÄIVÄÄ KAIKILLE SEKUNDOILLE
:heart:
 
suhmura Ihanko luomuna kuitenkin onnistuitte, vaikka odotus oli pitkä? Ihanaa, jos teillä näin on :heart: Onnea raskaudesta =) :flower:
Me myös "tehtiin" poikaa reilu 2v. ennenkun tärppäs PAS:lla. Kakkosta koitetaan nyt eka luomuna ja sit mennään PAS:iin jos (kun) ei tärppää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tikru -72:
KIIN :hug: :hug: :hug: - Kovasti voimia yritykseen. Kalusto toimii ja kahden viikon päästä taas uutta yritystä! :flower:
Joo toimii, mutta kun osa piuhoista on solmussa :ashamed:
Miulla on munanjohtimet todennäkösesti tukossa (tehtiin SSG, mutta lääkäri ei ollu 100% varma, onko tukossa vai ei). Elättelin toiveita, että raskaus olisi avannut liimautuneet/arpeutuneet röörit, mutta turha toivo taitaa olla :'(

Mutta kiitos tsempeistä kuitenkin =) :heart:
 
meillä meni seitsemän vuotta lasten tekemiseen. siinä oli kolme kohdun ulkoista, toisen munajohtimen poisto ja tutkittiin onko toinen johdin auki... ei ole ilmeisesti kunnolla auki tai onko ollenkaan, en tiedä!
kolme inseminaatiota ja IVF hoidot. tuoresiirto ei tarrannut ja ekalla PAS:illa tuli sitten nämä kaksoset ( 4v )
nyt olen yllättynyt että "näin helpolla" taas ekasta PAS:ista tarras tämä pikkusisarus matkaan ja toivottavasti pysyy siellä loppuun asti. luomuna ollaan oltu kaksosten syntymän jälkeen, eikä ole mitään tapahtunut.
jotenkin kuitenkin tunnen aina kuuluvani lapsettomuudesta kärsivien joukkoon, kun tiedän mitä se tuska on.

sekava selostus, saiko kukaan kiinni mun ajatuksista mitä yritin selittää :ashamed:
 
Kiin :hug:

Kävin eilen ultrassa, missä katsottiin munarakkuloiden koko ja piti päättää inseminaatio päivä. Oikealla puolella oli iso rakkula ja vasemmalla vaan pieniä, sitten lääkäri katsoi uudestaan oikealle, eikä enää löytänytkään sitä rakkulaa :eek: Oli siinä hetken hiljaa ja sanoi, että sä ovuloit just nyt. Eli mä ovuloin siinä pöydällä jalat levällään maatessa, lääkärin ultratessa :LOL: Lääkärin määräyksestä sitten pöllyttelimme peittoja illalla... Eli inssiä ei sitten keretty tekemään...
 
En tiedä sovinko mukaan tähän keskusteluun, koska meillä tilanne on hieman eri ilmeisesti. Meillä ensimmäinen sai alkunsa heti, mutta toista ei nyt jostain syystä kuulu. Vuosi yritystä on kohta täynnä. Itse olen käynyt ultrassa ja siellä kaikki oli kunnossa. Kierto on säännöllinen ja ovuloin joka kerta, ajoituskin on ollut aina oikea. Vauvaa ei vaan kuulu.

Onko teillä muilla esikoinen saanut alkunsa hoidoilla vai löytyykö muitakin, joilla ensimmäinen on tärpännyt helposti, mutta toinen antaa odottaa?
 
Hei,

Meillä esikoinen sai alkunsa heti, ja toinenkin oli tulollansa, mutta olikin munajohtimessa. Hoitovirheen vuoksi ei nyt sitten enää ole johtimia, joten siksi hoitojen kautta olemme lasta toivomassa.

Jos takana on jo vuosi yrittämistä, kannattaa varmasti lähteä tarkempiin tutkimuksiin.
Tsemppiä teille.
 
bobbie Tervetuloa vaan mukaan :wave: Kyllä siekin olet sekundaarilapseton niinkuin mekin =) Samalla tavalla sitä on "lapseton", vaikka toinen yrittäs esikoista ja toinen kuudetta, jota ei kuulu :hug:
Meille esikoinen tuli hoidoilla ja todennäkösesti niihin mennään myös kakkosen kohdalla. Nyt on yk4 menossa ja tammikuussa meinaan soittaa klinikalla. Meillä on siellä alkioita pakkasessa.

Janski Kylläpäs siulle on käynyt ilkeästi :(
 
Hei bobbie! Mulla myös esikoinen tuli helpolla (eri mies kun nyt), käytännössä lipsahti "rytmimenetelmässä" kai liian lähelle ovulaatioo yks kerta ja se olikin sit siinä. Mutta tosiaan, olin sillon aika paljo nuorempi (18v.) ja endosta tuskin vielä jälkeekään.
 

Yhteistyössä