Sektiosta tulleiden haavojen paraneminen/arvet

Eli mietimpä tässä ku kapea lantioiseks kaikki sanovat, että jos pienokainen tulee maailmaan sektiolla, niin miten nopeasti haavat yleensä paranee ja minkälaiset arvet jää?
Nii ja minkä kokosen leikkaushaavan tekevät? <br><br>
 
Hei, itselleni ei ole tehty sektiota, mutta muita leikkausarpia löytyy. Se, millainen arpi jää, on hyvin yksilöllistä: joillakin arpi jää lähes huomaamattomaksi ja joillakin, joilla on siihen taipumusta, arpi saattaa kasvaa ja jäädä aika pahankin näköiseksi. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen joukkoon. Leikkausarpia hoidetaan paraikaa ns. painehoidolla, jotta arpikudos lopettaisi kasvun..
 
Mulla parani tosi nopeasti. Parin päivän päästä leikkauksesta kävelin jo itse teholle pojan luokse. :) Ja arpi on tosi siisti vaikka on pystyssä. Viimeksi neuvolassa ei erottanut sitä raskausarvista. :D Toista siis odotan rv:lla 33+4. Ja ei siis vaikuta mitenkään tähän raskauteen.<br><br>
 
minulla kaksi sektiota takana ja komea ankkuriarpi mahassa. Eka oli suunniteltu ja siitä siis alamahassa arpi ja toka oli hätäri niin on pystyssä arpi...paraneminen meni hyvin mutta kun on tuota taipumusta kasvattaa kunnolla arpikudosta niin ei noita kauheen näkymättömäksi voi kehua...sehän on ihan yksilöllistä niinkun tästäkin ketjusta huomaa että miten kelläkin...nyt jännittää kun odotan kolmatta viikolla 35 että mihinkä kohtaa veistellään tällä kertaa
 
Feeniks
Kipiä oli pitkään ja alue tunnoton, mutta itse arpi on nyt vaalea huomaamaton viiva, että edes lääkärit eivät nkl:ssä kiinnitä huomiota :D
tarpeeksi kipulääkettä ja liikkeelle, suihkuttelu-hoito auttavat. Tikkien poistoa jännitin mutta se oli ihan iisi-biisi juttu ainakin mulla.

Sen verran oli löllyvä masu vielä jonkun aikaa että haavaa en itse juuri nähnyt jos en peiliä ottanut käteen. :kieh: Sit kun olin kiinteämpi, haava oli jo siisti punainen viiva ja tikkien pistot näkyivät.
 
Feeniks
Tänään juuri Neuvolantäti sanoi, kuin todella huomaamaton sektioarpeni on. On yksilöllistä ja johtuu kudostyypistä. Minulle ei ole tullut myöskään raskausarpia. Täti tuumasi, että juurikin kudostyyppi vaikuttaa molempiin.

On mul sit siihen kasvatettu pieni makkara joka myös vie huomion arvesta :kieh:

Tämä siis kosmeettisesta puolesta, haavojen paraneminen on varmaan yksilöllistä ja kiinni myös hoidosta. Ja siitä ettei lähde repimään itsänsä toipilasaikana.
 
niinpä...viitaten edelliseen. Oma takapuoli on kuin keilapalloteline ja silti niin ahdas synnytys kanava että ei sieltä mitään ole mahtunut ulos tulemaan eli kaikki lapset mitä olen saanut 3kpl:tta on leikattu.
 
Minuä oli sektiossa juuri kaksi ja puoli viikkoa sitten ja toista kertaa. Samana iltana halusin jopystyyn ja seuraavasta päivästä lähtien maltillisesti käppäilin osastolla. Särkylääkettä söin alkuun kuurina ja toiselta viikolta silloin kun tarvetta tuntui. Nyt ei koske lainkaan, ja varovasti voin jo esikoistakin (1v 6kk) nostella ja touhuta muutenkin enemmän. Toipuminen vie kuulemma noin kuukauden, mutta oma vointi on jo nyt tosi hyvä.

Arpi on tietysti vielä punainen, muttei mikään suurensuuri. Poikittain on tuolla alavatsalla, ja tämä toinen haava tehtiin edellisen arven päälle. Jos raskaudun kolmannen kerran, on se sitten kuulemma viimeinen ja sektio automaattisesti.
 

Yhteistyössä