Seksilakolla rankaisevat kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nymfo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30413827:
Ei tämä anna kenellekään sen enempiä mahdollisuuksia vittuiluun. Ihminen itse kumminkin määrittelee sen, että voiko hänelle vittuilla loppupeleissä. Ihminen voi itse päättää loppujenlopuksi aika paljon siitä, että mistä suuttuu, minkä antaa hetkauttaa itseään. Esim. jos jollekin koitetaan vittuilla vaikka isosta nenästä. Jos isonenäinen itse päättää, ettei hänen isosta nenästään sanomiset suututa pätkääkään, ei kukaan voi hänelle vittuilla, koska vittuilu menee metsään, ihan hukkaan.

Eli koulukiusaustakaan ei käytännössä ole? Eikä minkäänlaista henkistä väkivaltaa?[/QUOTE]

Tottakai koulukiusausta ja henkistä väkivaltaa on. Valitettavasti. Nämä eivät kuitenkaan ole tappelua/riitelyä, ellei nimittelyssä ole vähintään kaksi mukana. Yksipuolinen nimittelyn kohteena olo ei ole riitelyä, se on vain kiusaamista/henkistä väkivaltaa.

[QUOTE="nymfo";30415329]Eli koulukiusaustakaan ei käytännössä ole? Eikä minkäänlaista henkistä väkivaltaa?[/QUOTE]

Tottakai koulukiusausta ja henkistä väkivaltaa on. Valitettavasti. Nämä eivät kuitenkaan ole tappelua/riitelyä, ellei nimittelyssä ole vähintään kaksi mukana. Yksipuolinen nimittelyn kohteena olo ei ole riitelyä, se on vain kiusaamista/henkistä väkivaltaa.[/QUOTE]

Mutta siitä ei saa loukkaantua tai tuntea pahaa mieltä, koska riitely on tylsää?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30413827:
Ei tämä anna kenellekään sen enempiä mahdollisuuksia vittuiluun. Ihminen itse kumminkin määrittelee sen, että voiko hänelle vittuilla loppupeleissä. Ihminen voi itse päättää loppujenlopuksi aika paljon siitä, että mistä suuttuu, minkä antaa hetkauttaa itseään. Esim. jos jollekin koitetaan vittuilla vaikka isosta nenästä. Jos isonenäinen itse päättää, ettei hänen isosta nenästään sanomiset suututa pätkääkään, ei kukaan voi hänelle vittuilla, koska vittuilu menee metsään, ihan hukkaan.

Eli koulukiusaustakaan ei käytännössä ole? Eikä minkäänlaista henkistä väkivaltaa?[/QUOTE]

Tottakai koulukiusausta ja henkistä väkivaltaa on. Valitettavasti. Nämä eivät kuitenkaan ole tappelua/riitelyä, ellei nimittelyssä ole vähintään kaksi mukana. Yksipuolinen nimittelyn kohteena olo ei ole riitelyä, se on vain kiusaamista/henkistä väkivaltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30415341:

Mutta siitä ei saa loukkaantua tai tuntea pahaa mieltä, koska riitely on tylsää?[/QUOTE]

Tottakai saa loukkaantua tai tuntea pahaa mieltä, mutta ei ole pakko. Etkö ymmärrä? Et ilmeisesti. Jos joku juttu ei loukkaa sua, et loukkaannu, vaikka kuinka toinen koittaa vittuilumielessä sen sanoa luullessaan sen olevan sulle loukkaavaa. Vaikka se on sulle esim. yks hailee.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30415318:
Niin eikös olekin hassua? Toiset eivät eroa tuollaisen takia, vaikka ihan selkeä ja tahallinen henkilökohtaisuuksiin meneminenhän tuo on.

Tämä vain todistaa sen, että sinä taidat olla aika herkkähipiänen nainen joka loukaantuu ihan kaikesta.

[QUOTE="nymfo";30415360]

Tottakai saa loukkaantua tai tuntea pahaa mieltä, mutta ei ole pakko. Etkö ymmärrä? Et ilmeisesti. Jos joku juttu ei loukkaa sua, et loukkaannu, vaikka kuinka toinen koittaa vittuilumielessä sen sanoa luullessaan sen olevan sulle loukkaavaa. Vaikka se on sulle esim. yks hailee.[/QUOTE]

Kuka on sanonut, että olisi pakko? Miten tätä on nyt niin vaikeaa ymmärtää, että jos sanon, että "jotkut ihmiset x", ei tarkoita samaa, kuin "kaikkien ihmisien täytyy x".

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30415376:
Ei vaan tarkoitin tuolla sinua. Sinä sanoit, että yksiselitteisesti kaikenlainen henkilökohtaisuuksiin meneminen on sinulle liikaa, oli se sitten miten mitätöntä tahansa.
Ymmärrätkö nyt pikkasen väärin? Taidat ymmärtää, voi sinua kun ei enää muuta keksi :kiss:

[QUOTE="nymfo";30415360]
Tottakai saa loukkaantua tai tuntea pahaa mieltä, mutta ei ole pakko. Etkö ymmärrä? Et ilmeisesti. Jos joku juttu ei loukkaa sua, et loukkaannu, vaikka kuinka toinen koittaa vittuilumielessä sen sanoa luullessaan sen olevan sulle loukkaavaa. Vaikka se on sulle esim. yks hailee.[/QUOTE]

Kyllä. Mutta kuka "palkitsee" seksillä ihmisen, joka edes yrittää vittuilla, vaikkei vittuilu osuisikaan kohdalleen?

Kuvitellaan, että olet sinkku ja baarissa. Olet ollut aika pitkään ilman seksiä ja tekisi vähän mieli. Viereisen pöydän mies käyttäytyy sinua kohtaan jotenkin ikävästi, on epäkohtelias, ehkä vittuileekin. Sinulle asia on sinänsä yhdentekevä, joten annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tyyppi siis yrittää kaikkensa loukatakseen sinua siinä kuitenkaan onnistumatta. Ketään kiinnostavaa tai kiinnostunutta miestä ei sen illan aikana osu kohdalle, mutta tuo viereisen pöydän idiootti keksii valomerkin jälkeen ehdottaa seksiä. Tarvitsisit seksiä itsekin, mutta lähdetkö silti tuon tyypin mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30415383:
No siksi juuri kysyinkin, missä sinun rajasi menee, kun et tunnu tajuavan, ettei se mene ihan noin yksiselitteisesti, kuin annat ymmärtää.

No menään sitten mukaan tähän sun juttuusi. Eli loukaako sua jos sulle sanotaan "et tajua mitään"? Minua tuo ei loukkaa joten siinä ei mennä henkilökohtaisuuksiin millään tavalla, se on vaan "sanonta" mikä voi tulla riidan keskellä. Se ei ole sama asia kuin "vitun tyhmä ämmä, sä et tajua yhtään mitään mitä sulle sanoo, oletko oikeasti noin vitun idiootti ettet ymmärrä puhetta"?

Mä olen ollut suhteissa 15-vuotta ja kertaakaan ei ole yksikään mies hekilökohtaisuuksiin mennyt joten jos kohdalleni sellainen osuu niin en usko tämän miehen olevan minua varten luonteensa puolesta.
Paljon olen parisuhteissa kinastellut, mutta se kuuluu asiaan ja ne selvitetään nopeasti niin kuin asiaan kuuluu. Turhasta ei jaksa mäkättää.

Eihän sen tarvitse parisuhteessa mitään tuollaistakaan olla. Joku arkisempi ja vähemmän dramaattinen asia voi tehdä sen, että toisen käytös harmittaa ja itselle tulee ikävä olo. Esim. vaikka se, että toinen ei ole "ehtinyt" hoitaa omaa osuuttaan kotitöistä tai on tehnyt tosi vähän kotona pitkään aikaan. Jos itse joutuu paikkailemaan tätä lusmuilua, niin ei varmaan siinä mielentilassa tee mieli seksiä tai edes pussailua sen lusmuilijan kanssa. Joku voi tulkita sen seksilakoksi, mutta se on aika lapsellinen tulkinta.

Keskustelemallahan tuollaiset ongelmat hoidetaan, mutta tuskin silloin kun on joutunut tekemään ylimääräistä siivoustyötä vain siksi, että toinen on laistanut omista kotitöistään, tulee ensimmäisenä mieleen seksi. Seksi ei siis liity suoranaisesti siihen siivoamiseen, vaan se liittyy siihen harmiin, jonka itse on saanut.

Miksi pitäisi tapella jos lasta ei tule?
Miksi alkoholismista pitäisi tapella, se tuskin haittaa ketään.

Vau, sinä olet tosi poikkeuksellinen yksilö, kun puolison alkoholismi ei haittaa. Eikö sittenkään, kun oma rakas tulee parin päivän ryyppyreissulta kotiin paskat housuissa, oksentaa eteisen matolle, hakee jääkaapista syötävää ja pudottaa samalla ruuat lattialle, harhoissaan huitaisee sinua nyrkillä ja sitten toteaa, että nyt pannaan? Aika monella miehellä ja naisella tuosta menee seksihalut pitkäksi aikaa, hienoa, että sinulla ei.

[QUOTE="wieras";30415397]Vau, sinä olet tosi poikkeuksellinen yksilö, kun puolison alkoholismi ei haittaa. Eikö sittenkään, kun oma rakas tulee parin päivän ryyppyreissulta kotiin paskat housuissa, oksentaa eteisen matolle, hakee jääkaapista syötävää ja pudottaa samalla ruuat lattialle, harhoissaan huitaisee sinua nyrkillä ja sitten toteaa, että nyt pannaan? Aika monella miehellä ja naisella tuosta menee seksihalut pitkäksi aikaa, hienoa, että sinulla ei.[/QUOTE]

"Pitkäksi aikaa"?? Eikö ihan pysyvästi tuota henkilöä kohtaan?

No menään sitten mukaan tähän sun juttuusi. Eli loukaako sua jos sulle sanotaan "et tajua mitään"? Minua tuo ei loukkaa joten siinä ei mennä henkilökohtaisuuksiin millään tavalla, se on vaan "sanonta" mikä voi tulla riidan keskellä. Se ei ole sama asia kuin "vitun tyhmä ämmä, sä et tajua yhtään mitään mitä sulle sanoo, oletko oikeasti noin vitun idiootti ettet ymmärrä puhetta"?

Tuohan riippuu ihan siitä, millä lailla sen sanoo. Ja missä yhteydessä - esim. sanooko sen kahden kesken riidan yhteydessä vai huutaako sen julkisella paikalla. Ei edes noin vähäpätöinen lause ole aina niin neutraali, millaisena sen nyt esität.

Ja vaikka toinen niin sanoisikin eikä itse loukkaantuisi, niin tuollaisen jälkeen seksiehdotus ei ole ihan oikein ajoitettu. Kyllä minulle varmaan tulisi sellainen olo, että "ei just nyt, katotaan vaikka huomenna". Toki, jos käsillä oleva riita sovitaan vaikka vartin päästä, voi sitten ajatus seksistäkin tuntua paremmalta, jos jompi kumpi innostuu ajatuksesta ja haluaa houkutella toisenkin mukaan.

Se on kyllä tosi kummallista, jos koetaan suurena ongelmana sen, että joku ei halua seksiä ihan missä tahansa tilanteessa. Ihan yhtä lailla voi olla vaikea päästä vireeseen, jos on vaikka juuri kuullut, että lasta kiusataan koulussa. Ihmiset eivät yleensä ole mitään seksirobotteja, vaan elämä on kokonaisuus, jossa asiat vaikuttavat toisiinsa.

Ei loukkaa, jos se tulee ohimennen jonkin muun tilanteen yhteydessä. Sen sijaan, jos se sanotaan toistuvasti ja sanotaan äänensävyllä, joka on tarkoitettu ilmaisemaan tuota sinun kirjoittamaasi, voin kyllä loukkaantua. Pointti on juuri siinä, että sen voi sanoa monella tavalla, se voi liittyä moneen tilanteeseen, joten myös suhtautuminen vaihtelee.

Ja vaikka miten päin mietin, tuohan ei vie keskustelua eteenpäin yhtään, vaan sen tarkoitus on ainoastaan ilmaista turhautuminen toista kohtaan, joka on minun käsitykseni mukaan henkilökohtaisuuksiin menemistä, jota sinä et omien sanojesi mukaan siedä missään muodossa. Eli onko nyt sittenkin niin, että voitkin ihan helposti sietää niitä henkilökohtaisuuksia?

"Pitkäksi aikaa"?? Eikö ihan pysyvästi tuota henkilöä kohtaan?

Tuo oli toki aika kärjistetty esimerkki. Mutta sanotaan vaikka niin, että puoliso, jolla ei ole mitään alkoholismia, innostuu kaveri-illanvietossan juomaan hiukan liikaa. Kotiin saapuessaan hän kolistelee eteisessä, mihin heräät, oksentaa eteisen matolle ja toisen kerran kylppärin lattialle. Raahautuu sen jälkeen makuuhuoneeseen ja sammuu/nukahtaa sänkyyn. Huomaat sotkun eteisessä ja kylppärissä ja siivoat sen, ettei koko kämppä ala haista yrjölle. Seuraavana päivänä puoliso haisee krapulaiselle, on vähän katuva, mutta haluaisi krapulaseksiä. Joku voi toki innostuakin, mutta jotain muuta voi vielä vituttaa se öinen siivoaminen (jonka vuoksi omat unetkin jäivät vajaiksi - lapset kuitenkin herättivät aikaisin eikä saanut nukkua riittävästi) eikä ajatus seksistä tunnu hyvältä. Ainakaan juuri sinä päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30415418:
Siis tarkoitus oli tuoda esiin niitä harmaan sävyjä tähän mustavalkoiseen ajatukseesi.

Sulla taitaa olla eri näkemys mitä tarkoittaa hekilökohtaisuuksiin menemisellä. Yleensä ihmiset ymmärtävät tämän asian vähän eri tavalla kuin sinä.
Rasittavaa tässä kirjoitella ihmiselle jolle pitäisi joka ikinen lause vääntää rautalangasta ja ranskalaisilla viivoilla auki. Jos ymmärrät koko ajan asiat tahalaan väärin niin sille mä en voi oikein mitään, paha vaan on sellaisen kanssa keskustella.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30415419:
Tuo oli toki aika kärjistetty esimerkki. Mutta sanotaan vaikka niin, että puoliso, jolla ei ole mitään alkoholismia, innostuu kaveri-illanvietossan juomaan hiukan liikaa. Kotiin saapuessaan hän kolistelee eteisessä, mihin heräät, oksentaa eteisen matolle ja toisen kerran kylppärin lattialle. Raahautuu sen jälkeen makuuhuoneeseen ja sammuu/nukahtaa sänkyyn. Huomaat sotkun eteisessä ja kylppärissä ja siivoat sen, ettei koko kämppä ala haista yrjölle. Seuraavana päivänä puoliso haisee krapulaiselle, on vähän katuva, mutta haluaisi krapulaseksiä. Joku voi toki innostuakin, mutta jotain muuta voi vielä vituttaa se öinen siivoaminen (jonka vuoksi omat unetkin jäivät vajaiksi - lapset kuitenkin herättivät aikaisin eikä saanut nukkua riittävästi) eikä ajatus seksistä tunnu hyvältä. Ainakaan juuri sinä päivänä.

No ilman tuota nyrkin heilauttamista mikä tuossa olisi mainittu ja jos ei olisi alkoholisti niin tuollaista voi sattuakkin ja onhan nuita kavereille sattunutkin.
Pahan hajuisen ihmisen kanssa nyt ei kukaan halua seksiä harrastaa.

Sulla taitaa olla eri näkemys mitä tarkoittaa hekilökohtaisuuksiin menemisellä. Yleensä ihmiset ymmärtävät tämän asian vähän eri tavalla kuin sinä.
Rasittavaa tässä kirjoitella ihmiselle jolle pitäisi joka ikinen lause vääntää rautalangasta ja ranskalaisilla viivoilla auki. Jos ymmärrät koko ajan asiat tahalaan väärin niin sille mä en voi oikein mitään, paha vaan on sellaisen kanssa keskustella.

No sitähän minä juuri tuolla kysymykselläni hainkin, että missä se sinun henkilökohtaisuuksiin menemisen rajasi menee. Kuten Mörköäitikin sanoi, tuo lause voi äänenpainosta ja tilanteesta johtuen muuttua hyvinkin helposti sen rajan ylittäväksi, mutta näköjään et sitä suostu jostain syystä myöntämään. Sinä näet vain mustan ja valkoisen. Nauroit kysymykselleni, mutta kummasti Mörköäitikin heti hoksasi, ettei asia olekaan ihan niin yksinkertainen.

No ilman tuota nyrkin heilauttamista mikä tuossa olisi mainittu ja jos ei olisi alkoholisti niin tuollaista voi sattuakkin ja onhan nuita kavereille sattunutkin.
Pahan hajuisen ihmisen kanssa nyt ei kukaan halua seksiä harrastaa.

Näköjään kestätkin itse asiassa aika paljon puolisolta, jos ympäripäissään paskat housussa kotiin tuleva iljetys ei haluja tapa - kunhan ei haise. Onko tässä sitten riidattoman parisuhteen salaisuus? Itse mieluummin riitelisin vaikka maailman tappiin asti, jos vaihtoehtona olisi tuollaisen hulluuden sietäminen. Vaikka eron paikka tuollainen olisi, niin kuin tapahtuikin omassa lähipiirissä kerran, että mies oksensi ja paskansi kotiin tullessaan, eikä sitä puoliso alkanut katselemaan. Maailmaan mahtuu...

Yhteistyössä