Seksilakolla rankaisevat kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nymfo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hanna";30416039]Alkoholismi tai lapsettomuus nyt yleensä ei ratkea riitelemällä muutenkaan. Paremmin toimii keskustelu ja kuuntelu, toisen tukeminen ja lohduttaminen.[/QUOTE]

No sano sitten, mikä asia ratkeaa riitelemällä? Jos tälle linjalle lähdetään, että koska riitely ei kannata, kukaan ei siis voi riidellä. Eihän tässä kukaan ole väittänytkään, että asiat sillä ratkeaisivat. Kyse on vain ihmisen tunteista ja reaktioista, mitkä ovat ihan inhimillisiä ja ymmärrettäviä (tai näköjään ei kaikkien mielestä ainakaan ymmärrettäviä).

Zardoz-1974.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30414017:
No eikö tässä nyt puhuttu, että suhde on lähinnä omituinen, jos siinä riidellään. Kyllä se vähän menee sinne täydellinen/epätäydellinen -akselille.

Höpö höpö. Ekassa viestissäni kerroin kyllä että meilläkin riidellään, ihmettelin kuka jaksaa riidellä monta päivää putkeen samasta asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30416199:
No ei kyllä kenelläkään ollut sellaista ongelmaa. Ainoa ongelma oli se, että sinä et näe niitä harmaan sävyjä etkä ymmärrä, että yksi tapaus (sinä) ei tee asiasta yleispätevää totuutta.

Oman kokemuksen mukaanhan täällä aina vastataan, eikö?

Oman kokemuksen mukaanhan täällä aina vastataan, eikö?

Aika yleispätevää elämänohjettahan sulla tuossa tulee enemmänkin kuin omia kokemuksia:

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30413869:
Niin, että se on ihan oma tahto, jos vaikka alkoholismi tulee mukaan kuvioihin? Pitää vain olla riitelemättä? Ihan helppoa!

Mitä riitelemistä siinäkin on? Sen joko sen hyväksyy tai sitten ei hyväksy, ne ovat ne vaihtoehdot.

Välimaastossa elävä omainen menetää järkensä jos siihen tilaan jää. Ja mitä nopeemminen ihminen hyväksyy nuo vaihtoehdot niin sitä paremmin hän pärjää, sellasta se nyt vaan on.

Ja jälleen kerran kysyn, kuka on jäänyt/jäämässä siihen välitilaan tai sanonut, että se olisi hyvä juttu? Edelleen kyse on vain siitä, että se välitila on olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30416287:
Ja jälleen kerran kysyn, kuka on jäänyt/jäämässä siihen välitilaan tai sanonut, että se olisi hyvä juttu? Edelleen kyse on vain siitä, että se välitila on olemassa.

Eli miksi siitä asiasta sitten tapelaan kerta siinä välitilassa ei olla? Mikä sun pointti siis on?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30416180:
No sano sitten, mikä asia ratkeaa riitelemällä? Jos tälle linjalle lähdetään, että koska riitely ei kannata, kukaan ei siis voi riidellä. Eihän tässä kukaan ole väittänytkään, että asiat sillä ratkeaisivat. Kyse on vain ihmisen tunteista ja reaktioista, mitkä ovat ihan inhimillisiä ja ymmärrettäviä (tai näköjään ei kaikkien mielestä ainakaan ymmärrettäviä).

Hmmmm, let me think...olisko erimielisyydet?:D

Osa riitelee, toiset neuvottelee etc.

Ja jos hatuttaa niin ainahan sitä voip lähtee vaikka hakkaamaan säkkiä. Näin on isoimmat huurut saatu päästeltyä ennen neuvotteluja.:D

Toiset on luonteeltaan temperamenttisia, he saattavat päästää lävestään vaikka mitä, toiset ajattelevat mitä sanovat.

Kaikenlaisia ihmisiä maa päällään kantaa.=)

Hmmmm, let me think...olisko erimielisyydet?:D

Osa riitelee, toiset neuvottelee etc.

Ja jos hatuttaa niin ainahan sitä voip lähtee vaikka hakkaamaan säkkiä. Näin on isoimmat huurut saatu päästeltyä ennen neuvotteluja.:D

Toiset on luonteeltaan temperamenttisia, he saattavat päästää lävestään vaikka mitä, toiset ajattelevat mitä sanovat.

Kaikenlaisia ihmisiä maa päällään kantaa.=)

Tarkoitin sitä, että järkevät ihmisethän nimenomaan keskustelevat ja neuvottelevat, eikä riitelemisestä ole mitään hyötyä. Silti tässä ketjussa ihan jokainen on joskus käsittääkseni riidellyt. Kun tässä nyt jatkuvasti kysytään, miksi esim siitä alkoholista pitää riidellä, niin miksi se olisi jotenkin omituisempaa tai tuloksettomampaa, kuin mikä tahansa muu riitely? Hassua, että jotkut riidat ovat ihan ymmärrettäviä, mutta jotkut eivät.

Sitä minä olen tässä nyt jankuttanut puuhipalle sivutolkulla, että ihmisiä on erilaisia ja ihmiset tekevät virheitä ja he tuntevat, eivätkä pysty säätelemään tunteitaan pelkästään sen mukaan, mikä kulloinkin on järkevää ja kannattavaa. Mutta kun ei tajua, niin ei tajua.

Tässä on nyt kysytty että mikä on sitten sellainen loukkaus joka vie hetkeksi seksihalut.. Noh minun tapauksessani se että mies oli humalaspäissään suudellut toista naista. No, puuhippa ottaisi jo eron heti. Niin tai sitten keskustelisi asiasta minuutin ja hyäksyisi ja sitten jo pantaisiin taas.

Itse harkitsin tottakai eroa, mutta kovin raskas ajatus se olisi 14 vuoden, kolmen lapsen ja onnellisen parisuhteen jälkeen. Tämä kun oli miehen ensimmäinen koskaan tekemä moka ja loukkaus. Joten kyllä, loukkaannuin asiasta ja siitä keskusteltiinkin kauan, itkettiin, huudettiin ja oltiin vähän aikaa hiljaakin mutta seksiä ei tehnyt mieli kumma kyllä.

Outoa varmaan sekin mutta en pystynyt tätä parissa tunnissa antamaan anteeksi vaan itkuisuuteni ja loukkaantumiseni jatkui jopa seuraavan päivän iltaan. Eli uskomattomat kaksi päivää olin loukkaantunut ja seksiäkään ei harrastettu. On tämä harvinaisen outoa varmaan puuhipan, Hannan ja ehkäpä myös lispetin mielestä. Mutta ei voi mitään, tällainen on meidän suhteemme. Varmasti todella erikoisen ja utopisen kuuloista. Pitäisi varmaan soittaa guinnesin ennätyksiin josko tällä eriskummallisella tarinallamme pääsisimme kirjaan!

Tässä on nyt kysytty että mikä on sitten sellainen loukkaus joka vie hetkeksi seksihalut.. Noh minun tapauksessani se että mies oli humalaspäissään suudellut toista naista. No, puuhippa ottaisi jo eron heti. Niin tai sitten keskustelisi asiasta minuutin ja hyäksyisi ja sitten jo pantaisiin taas.

Itse harkitsin tottakai eroa, mutta kovin raskas ajatus se olisi 14 vuoden, kolmen lapsen ja onnellisen parisuhteen jälkeen. Tämä kun oli miehen ensimmäinen koskaan tekemä moka ja loukkaus. Joten kyllä, loukkaannuin asiasta ja siitä keskusteltiinkin kauan, itkettiin, huudettiin ja oltiin vähän aikaa hiljaakin mutta seksiä ei tehnyt mieli kumma kyllä.

Outoa varmaan sekin mutta en pystynyt tätä parissa tunnissa antamaan anteeksi vaan itkuisuuteni ja loukkaantumiseni jatkui jopa seuraavan päivän iltaan. Eli uskomattomat kaksi päivää olin loukkaantunut ja seksiäkään ei harrastettu. On tämä harvinaisen outoa varmaan puuhipan, Hannan ja ehkäpä myös lispetin mielestä. Mutta ei voi mitään, tällainen on meidän suhteemme. Varmasti todella erikoisen ja utopisen kuuloista. Pitäisi varmaan soittaa guinnesin ennätyksiin josko tällä eriskummallisella tarinallamme pääsisimme kirjaan!

:hug:
Tuntuu kurjalta sun puolesta, kirjoitus henkii miten asia sua loukkasi.
Toivottavasti olet päässyt yli.

Meitä kun on niin moneen lähtöön. Osa olisi varmaan jättänyt miehensä, osa olisi tehnyt kuten sinä teit ja osaa se ei olis haitannut etc.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="marika";30411033]Mun aivot tarvitsee saada mielentilaan jossa haluan seksiä. En halua seksiä minua loukanneen ihmisen kanssa ennen kuin lepyn. Jos yritän harrastaa seksiä vaikka tunteet ovat negatiivisia, en nauti yhtään vaan olen vain tarpeidentyydytysalustana, joka kuvottaa entisestään jolloin vielä vähemmän tekee mieli. Minulla ruumis ja mieli ovat yhtä.[/QUOTE]

Täyspeesi tälle

useampia vuosia sitten olin törppö ja petin typyäni. noo tokihan se oli loukkaantunu jne ja paska temppukin oli mutta mielenkiintoinen seikka oli se kuinka vitun ihanasti pantiin heti nähdessämme ja se vaan oli ihan kiimassa ja märkänä ajatuksesta mua huudattamassa jotain toista tyttöä. pettipä tuo sitten itse muakin mutta kävi tismalleen samoin.... nyt ei sitten petetä toisiamme vaan kaavaillaan kimppoja ;) tarinan opetus on siis se että jos kumppani loukkaa niin lujasti nussimalla ja esim piiskaamalla voi rankaista ja saada silti mielihyvää sekä sovinto siinä samassa :) <3

Itselläni on omasta miehestä lähes vastaava kokemus. Mies oli firman pikkujoulujen jälkeen bussijonossa pokaillut jotain naista, ja tämä nainen oli sitten kaivanut mieheni facebookista ja laittanut hänelle viestiä jossa kaikki paljastui. Minä tulin lukeneeksi viestin kun mies käski katsoa jotain toista viestiä hänen fb-tililtään, ja kun sanoin että hällä on yksi uusikin viesti, mies käski katsoa mikä se on.

Asiasta keskusteltiin kyllä koko ilta, ja toki olin alkuun loukkaantunut. Minähän en muuten ole missään vaiheessa sanonut etten loukkaannu koskaan mistään, vaan olen ihmetellyt monen päivän/viikon mökötysputkia. Mies oli kuitenkin aivan vilpittömän pahoillaan, eikä ainakaan myöntänyt edes muistavansa koko naista tai mitään keskusteluita bussijonossa. Lisäksi hän vannoi ettei koskaan oikeasti pettäisi minua, ja epäili että tämä nainen olisi ymmärtänyt jotain väärin. En selvittänyt asiaa sen pidemmälle, koska tunnen mieheni ja näin että hän itsekin säikähti tilannetta kovasti. Painoin asian villasella vielä saman illan aikana, ja laitoin känin piikkiin vaikka se ei mikään oikea syy olekaan. Sen jälkeen päätin vain luottaa mieheeni, ja siihen että hän oppi yhdestä vahingosta. Mieheni ei pyytänyt seksiä tässä yhteydessä, mutta seuraavana aamuna tein itse aloitteen sovintoseksiin.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaten: Mies ei osaa hoitaa muuta kuin itsensä, niin pikkuvihaisena on helppo kieltäytyä seksistä pitkäksikin aikaa. Jos tekee mieli, voi asian hoitaa sormettamalla kätevästi esim saunassa tai suihkussa yksinkin.

Edellisen miehen kohdalla seksilakko ei taas tullut kysymykseenkään. Mies osasi pelata kortit siten, että sai haluamansa joka kerta, vaikka yritin pitää pääni kirjaimellisesti.

Mies ei osaa hoitaa muuta kuin itsensä, niin pikkuvihaisena on helppo kieltäytyä seksistä pitkäksikin aikaa.

nyt kyllä tuli sikamaisesti yleistystä. itsehän ainakin vaikka nuolen orkun sisäänlaukeamisen jälkeenkin. täällä ei jää kumpikaan ilman! jos taas en ite meinaa laueta niin saan panna vaikka 3 tuntia putkeen ja sillä kestolla toiseen sattuu jo paljonkin niin haluaa että jatkan vaikka se itkis kivusta. pleasure over pain! JA pain = pleasure!

Yhteistyössä