Seksilakolla rankaisevat kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nymfo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja jos kumppanisi kertoisi sinulle vaikka pari-kolme kertaa viikossa, että haiset pahalle joten hän ei halua panna kanssasi, se olisi sinulle ihan ok.TAJUSINKO? Tai sitten eroaisit. TAJUSINKO? (Mutta millä perusteella tässä jälkimmäisessä vaihtoehdossa? Silläkö, että hän loukkaa sinua? Vai sillä, ettet saa seksiä silloin kuin haluat? Vai millä? EN TAJUA!)

Jos dokaisin monta kertaa viikossa niin olisi varmaan tarve mennä hoitoon.

Jaa no sit varmaan lääkärin luokse pitäs dallata.
Jos kyse on vaikkapa ruokavalion muutoksesta (esim. karppaus), hormonitoiminnasta normaalin vaihtelun rajoissa, uudesta lempiherkusta (valkosipuli tms)? Miten se lääkäri siinä auttaa?

Mukautatko itseäsi kumppanin toiveiden mukaan vai eroatko? Ja jos eroat, hetikö vai vasta jossain kohtaa myöhemmin? Jos et heti, niin miksi et ja milloin on se sopiva aika? (Etkö vieläkään näe niitä harmaita, vaikka ihan rautalangan päähän sidotulla pensselillä maalaan? :) )

Jos kyse on vaikkapa ruokavalion muutoksesta (esim. karppaus), hormonitoiminnasta normaalin vaihtelun rajoissa, uudesta lempiherkusta (valkosipuli tms)? Miten se lääkäri siinä auttaa?

Mukautatko itseäsi kumppanin toiveiden mukaan vai eroatko? Ja jos eroat, hetikö vai vasta jossain kohtaa myöhemmin? Jos et heti, niin miksi et ja milloin on se sopiva aika? (Etkö vieläkään näe niitä harmaita, vaikka ihan rautalangan päähän sidotulla pensselillä maalaan? :) )

Ei mua haittaa jos karppaus pistää toisen syystä tai toisesta haisemaan tai jos on syönyt valkosipulia. Voihan sitä hampaat pestä.
Vähän huonoja noi sun esimerkit. Että ihan valkosipulin takia olisin eroamassa??

Ei mua haittaa jos karppaus pistää toisen syystä tai toisesta haisemaan tai jos on syönyt valkosipulia. Voihan sitä hampaat pestä.
Vähän huonoja noi sun esimerkit. Että ihan valkosipulin takia olisin eroamassa??
Niin mutta jos sitä toista haittaa sun hajus ja siksi antaa seksiä vain silloin, kun oma panetus pakottaa. Mutta se silti välittäis susta niin ettei kuitenkaan ainakaan suoralta kädeltä haluais erota. Mitä tekisit?

Ja ei muuten riitä hampaiden pesu, se haju tulee ihosta läpi.

Jos te tiedätte varmasti, että teidän puolisonne tarkoittaa tuolla simppelillä lauseella loukata teitä verisesti ja sanoo sen todella pahansuopaisesti niin miksi sitä sellaisen kanssa sitten on?

Emme me pohdi tässä meidän tai varmaan sinunkaan suhdettasi, vaan yleensä sellaista ilmiötä, että jos puoliso loukkaa (tai yrittää loukata), niin toinen ei mahdollisesti halua sen jälkeen seksiä tämän kanssa. Ketjun aloittajan juuri ihmetteli, miksi joku ei halua, ja hänelle on tässä yritetty rautalangasta vääntää asiaa.

Sinä sen sijaan ilmeisesti et keksinyt enää kunnon argumenttia, kun siirryit puhumaan muille kirjoittajille "teidän suhteistanne".

Niin mutta jos sitä toista haittaa sun hajus ja siksi antaa seksiä vain silloin, kun oma panetus pakottaa. Mutta se silti välittäis susta niin ettei kuitenkaan ainakaan suoralta kädeltä haluais erota. Mitä tekisit?

Ja ei muuten riitä hampaiden pesu, se haju tulee ihosta läpi.

En ihan nää tuota tilanetta tapahtuvan oikeassa elämässä niin paha sanoa mitään noin järjettömään tilanteeseen.

[QUOTE="nymfo";30415460]No, ensinnäkin kun kyseessä on parisuhde ja oma kumppani, jota rakastaa, ne riidat sovitaan, eikä tule seksitöntä kautta jonkun riidan takia. Lisäksi ihmiset saattaa riidassa joskus sanoo jotain loukkaavaakin, jota ei tarkoita. Suutuspäissään siis sanoa vain tarkoittamatta varsinaisesti. Ei ole ollenkaan sama asia jos puhutaan sinkuista, kutne esimerkissäsi. Tietenkään ei pane loukanneen henkilön kanssa sinkkuna, ellei sitten kiihotu jotenkin ns. vaikeista ihmisistä tai ns. 'pahoista pojista' tms. Tiedät varmaan ns. ''hevonenkin potkii -ilmiön'' olemassaolon?[/QUOTE]

Niin mikä se "hevonenkin potkii -ilmiö" sitten on? Tässä tapauksessa? Sitä lausahdusta kun käytetään aika usein oikeuttamaan toisen huono käytös.

Noinhan se yleensä menee, että pahoja riitoja ei tule eikä toista haluta loukata, ja rakastetun kanssa halutaan olla sovussa. Mutta kai sinullakin sen verran mielikuvitusta on, että tiedät maailmassa olevan kaikenlaisia tilanteita myös parisuhteissa. Ei kaikkien parisuhde ole aina noin ongelmaton - monella voi olla vaikeita, ongelmaisiakin kausia. Ne joko päättyvät eroon tai sitten niistä päästään yli ja onnellinen olotila palautuu. Mutta voisin kuvitella, että noissa ongelmakohdissa voi seksittömiä jaksojakin tulla juuri siksi, ettei jatkuvan riidan takia halua olla toisen lähellä. Lue vaikka tätä palstaa tai googlaa joku "eroanko vai en -pohdiskelu".

Yritin tuolla sinkkuesimerkillä osoittaa, että eihän muissakaan tilanteissa haluta seksiä huonosti käyttäytyvän kanssa. Ongelmatilanteessa voi parisuhteessakin rakkaus olla painunut taka-alalle, joten ei ole aina ollenkaan niin selvää, että "kun on puoliso jota rakastaa, niin haluaa seksiä" - silloin sitä seksiä ei ehkä haluakaan, jos jatkuvasti riidellään ja ollaan (kenties molemmin puolin?) hankalia.

Eihän tässä ketjussa mistää hygieniasta ollut kyse. Vaan siitä, että rankaisee toista pihtaamalla.

Miten voi rangaista toista pihtaamalla??? Seksiä ei ole pakko harrastaa, eikä seksi ole sille toisella mikään palkinto tai seksittömyys rangaistus. Mutta ihan samoin kuin toisen voi viettelemällä saada innostumaan seksistä, hänen mielenkiintonsa voi paskalla käytöksellä saada myös laantumaan. Tuo rankaisu on ihan väärä termi tällaiseen yhteyteen ja ehkä siksi ketjusta on tullutkin näin outo.

:headwall:
Eli kuten olen jo moneen kertaan sanonut niiiiiiin, en itse olisi suhteessa jossa toista loukataan TAJUATKO!!!!! Eli sitä seksiä ei olisi ollenkaan sen jälkeen, eli eroaisin TAJUATKO!!!!!!

Joo, tuo on ihan helppo tajuta. Mutta tajuatko sinä sen, että jos joku ei jostain syystä eroa (esim. lasten tai muun syyn takia), niin hän ei ehkä tuollaisessa tilanteessa halua seksiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30415973:
Varmaan kantsii. Ja yksi keino on olla silloin omissa oloissaan, jos se tuntuu hyvältä. Eli ei ainakaan mitään väkinäistä seksiä vaan siksi, että seksi on jokin normi.

No tässä tulaan taas siihen, että toisia haluttaa riidankin keskellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30415983:
Joo, tuo on ihan helppo tajuta. Mutta tajuatko sinä sen, että jos joku ei jostain syystä eroa (esim. lasten tai muun syyn takia), niin hän ei ehkä tuollaisessa tilanteessa halua seksiä?

No sehän on sitten oma valintaa elää suhteessa missä saa huonoa kohtelua.

No tässä tulaan taas siihen, että toisia haluttaa riidankin keskellä.

:headwall:

Mutta kai on yhtä lailla ok, jos ei haluta riidan keskellä??? Siitähän tässä on kyse. Jotkut mieltävät sen epäreiluksi toista kohtaan, vaikka ei haluaisi seksiä sen jälkeen, kun toinen on loukannut. Siitä tässä ketjussa oli kyse. Kukaan ei ole tainnut sanoakaan, etteikö saisi haluta milloin vain. Ja siitä, jos joku haluaa, ei voi vetää mitään johtopäätöstä, että sitten kaikkien pitää haluta.

Muutenkaan ihan ymmärrä mitä haju liittyy mihinkään tässä asiassa. Sanoin ettei kukaan nyt loukaannu jos krapulan takia haisee eikä harrasta seksiä.

No pakko siihen oli tarttua, kun se tuntui olevan sulle ainoa hyväksyttävä syy sille, ettei joku halua puolisonsa kanssa seksiä muttei nyt ihan just kuitenkaan halua erotakaan.

En ihan nää tuota tilanetta tapahtuvan oikeassa elämässä niin paha sanoa mitään noin järjettömään tilanteeseen.

Miksei voisi tapahtua? Ei tilanne ole yhtään sen järjettömämpi kuin että jonkun halut menee, koska toinen usein luistaa velvollisuuksista / sanoo kiukuspäissään asioita, joista myöhemmin väittää ettei tarkoittanut (ja sanoo sitten taas uudelleen, mutta riittävän pitkän ajan kuluttua, jottei ihan JATKUVASTA loukkaamisesta voi puhua) / you name it. Keksi itse jokin tilanne, jonka pystyt kuvittelemaan, ellei mikään näistä mahdu mielikuvitukseesi.

(Mä kyllä alan menettää uskoni siihen, että kykenisit näkemään niitä harmaan sävyjä tai ymmärtämään mitään sellaista käytöstä tai tunnetilaa, joka ei olisi sulle itsellesi ominainen. Sama kuin yrittäis selittää syntymäsokealle värejä...)

No sehän on sitten oma valintaa elää suhteessa missä saa huonoa kohtelua.

Se on ihan toinen kysymys. Tässä ketjussa puhuttiin siitä seksin haluamisesta erilaisissa tilanteissa.

Ja tietysti joskus ihmiset voivat yrittää aika pitkään ennen eroa - ja joskus saavatkin kovalla työllä huonoksi menneen suhteen taas hyväksi. Joskus se päätös voi siis olla, että yrittää ensin, eikä heti ongelmien ilmaannuttua eroa. Lapsettomien kohdalla kannattaa ehkä erota herkemmin, mutta ymmärrän sen, että lapsiperheen kyseessä ollen ei erota ihan niin helposti.

Loukaannutteko te oikeasti aina vai oletteko joskus vaan vähän harmistuneita. Mun on vaikeeta käsittää miksi suhteissa loukataan toista, se ei kuulosta elämältä jota haluaisin elää.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30413649:
Että esimerkiksi alkoholismi ja lapsettomuuden pettymykset ratkeavat yhtäkkiä päivässä?

Alkoholismi tai lapsettomuus nyt yleensä ei ratkea riitelemällä muutenkaan. Paremmin toimii keskustelu ja kuuntelu, toisen tukeminen ja lohduttaminen.

Loukaannutteko te oikeasti aina vai oletteko joskus vaan vähän harmistuneita. Mun on vaikeeta käsittää miksi suhteissa loukataan toista, se ei kuulosta elämältä jota haluaisin elää.

Itse en muista varsinaisesti loukkaantuneeni tässä parisuhteessa. Ei meillä olekaan tapana loukata toisia. Mutta minulla on aivot sitä varten, että pystyn ymmärtämään maailmasta muutakin kuin vain sen oman napani ympärillä esiintyvän todellisuuden.

Ja kun ketjun aihe oli "miksi ei harrasta seksiä jos puoliso loukkaa", niin asiaa voinee pohtia myös yleisemmällä tasolla. Eli jos itsellä ei ole kokemusta siitä, että puoliso loukkaa, ei kannata vastata tuohon kysymykseen "kyllähän sitä aina haluaa seksiä, koska ei puoliso voi loukata". Koska se on aika typerä vastaus, anteeksi nyt vaan. Ei tarvitse hirveästi mielikuvitusta siihen, että pystyy kuvittelemaan muitakin kuin vaan sen oman todellisuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30416057:
Itse en muista varsinaisesti loukkaantuneeni tässä parisuhteessa. Ei meillä olekaan tapana loukata toisia. Mutta minulla on aivot sitä varten, että pystyn ymmärtämään maailmasta muutakin kuin vain sen oman napani ympärillä esiintyvän todellisuuden.

Ja kun ketjun aihe oli "miksi ei harrasta seksiä jos puoliso loukkaa", niin asiaa voinee pohtia myös yleisemmällä tasolla. Eli jos itsellä ei ole kokemusta siitä, että puoliso loukkaa, ei kannata vastata tuohon kysymykseen "kyllähän sitä aina haluaa seksiä, koska ei puoliso voi loukata". Koska se on aika typerä vastaus, anteeksi nyt vaan. Ei tarvitse hirveästi mielikuvitusta siihen, että pystyy kuvittelemaan muitakin kuin vaan sen oman todellisuuden.
No halleluja, sä sen sait rautalangasta väännettyä. Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30416057:

Tässä taisi olla jollain ongelmana se, että minä en sellaisessa suhteessa olisi.

Tässä taisi olla jollain ongelmana se, että minä en sellaisessa suhteessa olisi.
Jestas sentään. Ongelmana oli se, ettet halunnut tai osannut määritellä, missä kohtaa se suhde katkeaa. Oli vaan ne kaks ääripäätä: "en loukkaannu mistään, oon suhteessa ja harrastan seksiä koko ajan" ja "se prkl loukkas mua, nyt tuli kerrasta ero".

Mutta eisemitään, voi kai sitä noinkin elää. Mä ehkä pystyn kuvittelemaan, kun oikein kovasti pinnistän. :)

Yhteistyössä