Savonmuan Hilimat

Bonsku olikin ottanut asiasta selvää, anteeksi en ehtinyt lukea viestiäsi, kun jo vastasin.

Outoa, ettei Cantin ultrista todellakaan saa kelakorvausta ja noista halvemmista saa, liekö syy, että on 4d-ultra.
 
KUOPIO HOI: sain just Savon Ultramammoilta s-postia ja heillä se niskapoimuturvotusultra maksaa 65e. sitä veriseulaa ne ei tee siellä, mutta ultranosan tekee ja mielestäni hinta on vähintään kohtuullinen (kun cantissa sama ultra maksaa 170e ja kun viime raskaudessa cantissa kävin niin ei käytetty 4D:tä ). ihan tiedoksi vaan jos siis kiinnostaa :)



blogi:
http://hibbula.blogspot.com/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Meidän kunnassa tarjotaan molempia veriseuloja eli tuohon np-ultraan liitettävää, joka siis otetaan mielellään ennen rv 12 ja sitten sitä oliko se rv 16-18 otettavaa seulaa. Kumpaakaan en ottanut, kun niin usein antavat vääriä hälytyksiä.
Ahaa, ok! Täällä Kuopiossa nämä seulonnat muutenkin laahaavat jäljessä, kaikille ei vielä tarjota rakenne-uä:täkään. Ja käsittääkseni tällä hetkellä rakenne-uä:stä saa yksityiseltä Kela-korvauksen ainoastaan, jos on just neuvolalääkärin lähete tai jokin epäilty peruste sille, ttä jotain rakenteellista vikaa olis (sitä en osaa sanoa, miten tämä pitää todentaa Kelalle).

 
Juu, tuli itsekin todettua että rakenneultrasta ei saa kela-korvausta. En tiedä mikä on poikkeus, ehkä jos jotain vikaa löytyy tms. Viimeksi käydessäni siellä (Cantissa) vastaanottovirkailija kylläkin sanoi että kelan korvaus pitää hakea erikseen. Hainkin, mutta päätös oli kielteinen kun ei diagnoosissa ollut mitään poikkeavaa (tämä diagnoosilomake piti myös toimittaa kelaan). Tätä en aikaisemmin tiennyt kun joillakin paikkakunnilla rakenneultra kuuluu korvauksen piiriin.

8+1 ja aika kuluu hyyyvin hitaasti :headwall: Maanantaihin on aikaa hurjan monta päivää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Meidän kunnassa tarjotaan molempia veriseuloja eli tuohon np-ultraan liitettävää, joka siis otetaan mielellään ennen rv 12 ja sitten sitä oliko se rv 16-18 otettavaa seulaa. Kumpaakaan en ottanut, kun niin usein antavat vääriä hälytyksiä.
Ahaa, ok! Täällä Kuopiossa nämä seulonnat muutenkin laahaavat jäljessä, kaikille ei vielä tarjota rakenne-uä:täkään. Ja käsittääkseni tällä hetkellä rakenne-uä:stä saa yksityiseltä Kela-korvauksen ainoastaan, jos on just neuvolalääkärin lähete tai jokin epäilty peruste sille, ttä jotain rakenteellista vikaa olis (sitä en osaa sanoa, miten tämä pitää todentaa Kelalle).

Meidän kunnassakaan ei tarjota np-ultraa eikä rakenneultraa, joten ne kävin Cantissa 4d-ultrassa. Np-ultrasta sain automaattisesti kelakorvauksen, mutta rakennultrasta hain sitä Kelalta ja ensin siitä en saanut takaisin kuinalle 20e. Soitin päätöksen tekijälle ja selitin tilanteen, ettei kuntamme tarjoa rakenneultraa ja hän teki korjauspäätöksen ja sain takaisin vielä jotain reilut 30e.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
KUOPIO HOI: sain just Savon Ultramammoilta s-postia ja heillä se niskapoimuturvotusultra maksaa 65e. sitä veriseulaa ne ei tee siellä, mutta ultranosan tekee ja mielestäni hinta on vähintään kohtuullinen (kun cantissa sama ultra maksaa 170e ja kun viime raskaudessa cantissa kävin niin ei käytetty 4D:tä ). ihan tiedoksi vaan jos siis kiinnostaa :)



blogi:
http://hibbula.blogspot.com/
´
Mulla on kyllä joka ultrassa, Cantissa katsottu myös 4d.llä. Rakenneultrat ovat videolla dvd.llä. Kävin vuonna 2005 ja nyt tänä vuonna np- ja rakenneultrissa Cantissa, siksihän tuo hintaki on kalliimpi, kun laitteet ovat 4d-laitteita ja tarkempia kuin muiden klinikoiden ultrat.
 
Kaa
Täällä on ollut paljon puhetta tuosta Savon Ultramammoista ja moni on käynyt heillä alkuraskauden ultrassa. Entäs kokemukset rakenneultrasta? Itse olen miettinyt tätä ultra-asiaa kovasti ja olen tullut siihen lopputulokseen, että käyn tuossa kaupungin tarjoamassa alkuraskauden ultrassa parin viikon päästä. Jätän yksityisen np-ultran sitten "väliin" verikokeineen, ja käyn sitten rakenteessa yksityisellä. Eli en käy np-ultrassa ja verikokeessa lainkaan. Minulle riittää neuvolan kautta saatava toisen trimesterin seulonta. Nyt vaan pitäisi päättää missä sitä kävisi rakenneultrassa. Joten, kertokaapas kokemuksia ja mahdollisia "noin" hintoja eri paikoista Kuopiossa. Thänks!

Ai niin juu, mukavaa isänpäivää kaikille!


 
Kaa, mä kävin ultramammoilla rakenneultrassa. Tosi mukava täti ultrasi ja selvitti perusteellisesti kokoajan ja tutkimus vei jotakuinkin tunnin.
Kuvia sai monta kotiin tuomisiksi.
Huonoja puolia oli se ultra "tv" kun oli niin pieni kuva.
Hinta oli jotain 100euroa ja lääkäri käski kelalle pistää korvaushakemuksen, mutta Kelalta tuli kielteinen päätös, joten maksettavaksi jäi tuo suunnilleen sata euroa.

 
Kysillä on yhdessä huoneessa 4d-ultra ja sitä käytetään kuulemma ns. riskiraskaukissa. Itse kävin viime viikolla äitipolilla ultrassa ja ihan tavallinen ultralaite oli.

Suosittelen ykstyisellä rakenneultraa Cantissa ja juuri tuota 4d-ultraa, vaikka maksaa enemmän, varsinkaan jos ei käy np-ultrassa. Siellä saa paljon kuvia mukaan ja kuvaa dvd.lle. Ordén on aivan ihana lääkäri ja alansa spesialisteja, toki muitakin lääkäreitä löytyy. 4d-ultrassa katsotaan laskimovirtaukset ja siinä nähdään mm. mahdollinen suulakihalkio, ultra on muutenkin tavallista ultraa tarkempi.
 
Aikooko/ovatko kaikki käyneet tuossa rakenneultrassa? Itse kun oli ajatellut että np ja veriseulat riittää. Oletteko sitä mieltä että tuo rakeneultra on ehdoton vai onko niitä jotka aikovat jättää käymättä? Jos joku ei aio käydä niin millä perusteilla? (pahoittelut jos aihe on jo käsitelty aiemmin...)
Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa viikon alkua! :)
 
Bonsku: me mennään kyllä myös rakenneultraan vaikka käydään myös np-ultrassa. mä luulen ettei noilla viikoilla ku np-ultra tehdään voi vielä missään nimessä näkyä kaikkea mahdollista, mitä tuossa rakenneultrassa. ja sitä paitsi ois kiva tietää tuleeko meille nyt jo se rinsessa vai kolmas pippeli :D
 
Me päästiin rakenne-uä:hän KYSiin, Maija-Riitta ultrasi ja käytti kyllä sitä 3D/4D-laitetta. Mahtaakohan KYSissä enää edes kovin vanhoja laitteita olla? Kaksi kuvaa saatiin, riitti mulle, koska tärkeämpää oli tieto, että rakenteet kunnossa. Toki yksityisellä puolella jos käy, niin kuvia saa hirmu läjän enemmän, maksaahan siiä ilosta enemmän ja aikaakin on enemmän varattuna.

Kontrollissa ja synnytystapa-arviossa rv36+ käytti myös ultrannut lääkäri tuota 3D/4D-ominaisuutta ja antoi yhden kasvokuvan mukaan.
 
Bonsku mä en käynyt veriseuloissa, enkä niskapoimu-ultrassa, koska minä en pitänyt niitä tärkeinä tai siis meille tärkeinä.
Minä taas pidin rakenneultraa ihan ehdottomana, että siihen mentiin.
Mutta nämä on sellasia mun omia periaatteitani. :wave:
 
Täällä ois yks uusi esikoistaan odottava, rv 16+2. La ois 26.4. eli kevät vauva tulossa =)
Olisi muutenkin kiva saada uusia kavereita ja tuttavia, kun muutan pian tänne kuopioon pysyvästi eikä täällä juuri ole tuttuja. Eipä olisi niin tylsiä ja pitkiä päiviä jos olisi rupattelu seuraa.. mies kun on päivät töissä/koulussa.
 
Ei ne Kyssin laitteet kyllä muutenkaan kovin vanhoja enää ole... Elokuun alkupuolella kun käytiin siellä rakenneultrassa, niin ultrasivat kyllä ihan tavallisella laitteella, joka silloin oli tullu edellispäivänä taloon! :)

Onko KYSsillä missään mitään edukkaampaa tapaa parkkeerata? Aattelin vaan, että jos sinne parkkihalliinki esim. jättää auton, kun synnyttämään lähtee ja siellä voi mennä vähintään se vuorokaus tai kaks, ni kauhiastihan se tulee maksamaan... :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja enkuli:
Ei ne Kyssin laitteet kyllä muutenkaan kovin vanhoja enää ole... Elokuun alkupuolella kun käytiin siellä rakenneultrassa, niin ultrasivat kyllä ihan tavallisella laitteella, joka silloin oli tullu edellispäivänä taloon! :)

Onko KYSsillä missään mitään edukkaampaa tapaa parkkeerata? Aattelin vaan, että jos sinne parkkihalliinki esim. jättää auton, kun synnyttämään lähtee ja siellä voi mennä vähintään se vuorokaus tai kaks, ni kauhiastihan se tulee maksamaan... :eek:
kannattaa jo mennä taksilla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja enkuli:
Ei ne Kyssin laitteet kyllä muutenkaan kovin vanhoja enää ole... Elokuun alkupuolella kun käytiin siellä rakenneultrassa, niin ultrasivat kyllä ihan tavallisella laitteella, joka silloin oli tullu edellispäivänä taloon! :)

Onko KYSsillä missään mitään edukkaampaa tapaa parkkeerata? Aattelin vaan, että jos sinne parkkihalliinki esim. jättää auton, kun synnyttämään lähtee ja siellä voi mennä vähintään se vuorokaus tai kaks, ni kauhiastihan se tulee maksamaan... :eek:
Ainakin jossain vaiheessa on siinä vieressä yliopiston parkissa saanut olla ilmaatteeksi, mutta en tiedä onko siellä nykyään kiekot. Siinä sitten mies käy aina happihyppelyllä pyörittämässä kiekkoa eteenpäin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja enkuli:
Ei ne Kyssin laitteet kyllä muutenkaan kovin vanhoja enää ole... Elokuun alkupuolella kun käytiin siellä rakenneultrassa, niin ultrasivat kyllä ihan tavallisella laitteella, joka silloin oli tullu edellispäivänä taloon! :)

Onko KYSsillä missään mitään edukkaampaa tapaa parkkeerata? Aattelin vaan, että jos sinne parkkihalliinki esim. jättää auton, kun synnyttämään lähtee ja siellä voi mennä vähintään se vuorokaus tai kaks, ni kauhiastihan se tulee maksamaan... :eek:
Ainakin jossain vaiheessa on siinä vieressä yliopiston parkissa saanut olla ilmaatteeksi, mutta en tiedä onko siellä nykyään kiekot. Siinä sitten mies käy aina happihyppelyllä pyörittämässä kiekkoa eteenpäin ;)
yliopistolla pitää olla yliopiston oma P-lupa. sit siellä on tolppapaikkoja, mutta nekin on varattuja niille jotka niistä maksaa. eli siellä ei ole "vapaita" parkkipaikkoja.
 
No niin, ultrassa käyty tänään :) Pieni sydän siellä sykki hurjasti :heart:

Viikkoja tosiaan vasta 8+3 (kuukautisten mukaan 11+2 kun kierto oli epäsäännöllinen) niin kuin itse laskeskelin...LA on 20.6.2008. Lääkäri kehotti tulemaan vielä uusintaultraan muutaman viikon päästä että voi katsoa niskaturvotuksen. En sitten älynnyt kysyä että pääsenkö siis uudestaan tähän samaiseen ilmaiseen ultraan...? No se selvinnee neuvolassa, seuraava kerta on 2 viikon päästä.

Tuosta rakenneultrasta vielä, että esikoista odottaessa en käynyt veriseulassa enkä r-ultrassa. Seuraavalla kerralla kävin kummassakin, oli tosi huojentavaa nähdä että kaikki rakenteet yms. on niin kuin pitääkin. Varmasti mennään tälläkin kertaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja enkuli:
Ei ne Kyssin laitteet kyllä muutenkaan kovin vanhoja enää ole... Elokuun alkupuolella kun käytiin siellä rakenneultrassa, niin ultrasivat kyllä ihan tavallisella laitteella, joka silloin oli tullu edellispäivänä taloon! :)

Onko KYSsillä missään mitään edukkaampaa tapaa parkkeerata? Aattelin vaan, että jos sinne parkkihalliinki esim. jättää auton, kun synnyttämään lähtee ja siellä voi mennä vähintään se vuorokaus tai kaks, ni kauhiastihan se tulee maksamaan... :eek:
Ainakin jossain vaiheessa on siinä vieressä yliopiston parkissa saanut olla ilmaatteeksi, mutta en tiedä onko siellä nykyään kiekot. Siinä sitten mies käy aina happihyppelyllä pyörittämässä kiekkoa eteenpäin ;)
yliopistolla pitää olla yliopiston oma P-lupa. sit siellä on tolppapaikkoja, mutta nekin on varattuja niille jotka niistä maksaa. eli siellä ei ole "vapaita" parkkipaikkoja.
No kysyin vielä mieheltä, ainakin heinäkuussa siellä oli ihan "vapaitakin" kiekkopaikkoja, ei kai ne tässä välissä sieltä ole kadonneet :wave: Arveli että taisivat olla kolmen tunnin paikkoja.
 
Onnea Isebel pikku sydämen sykytyksistä :heart: :flower:

Bonsku meillä päättyi edellinen odotus aika painajaismaisesti, kun pienellä ei kaikki ollutkaan kunnossa, joten tässä raskaudessa kyllä käydään nämä tärkeät ultrat, koska pelot on ihan toista luokkaa kuin edellisissä raskauksissa.
 

Yhteistyössä