Savonmuan Hilimat

Kaa
Käväisin tänään siellä ultrassa ja tuntemukseni osuivat oikeaan. Eli alkio oli kuollut kohtuun jo pari viikkoa sitten. Nyt on sitten edessä kaavinta, jos spontaani vuoto ei ala ennen sitä. Pikku Nappula antoi periksi raskausviikon 10 alussa.

Olo on nyt melko matala ja alakuloinen. Saattaa mennä hieman aikaa ennen kuin palaan palstalle, joten olisin kiitollinen jos joku ottaisi tuon listan påäivityksen hommakseen...

:'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaa:
Käväisin tänään siellä ultrassa ja tuntemukseni osuivat oikeaan. Eli alkio oli kuollut kohtuun jo pari viikkoa sitten. Nyt on sitten edessä kaavinta, jos spontaani vuoto ei ala ennen sitä. Pikku Nappula antoi periksi raskausviikon 10 alussa.

Olo on nyt melko matala ja alakuloinen. Saattaa mennä hieman aikaa ennen kuin palaan palstalle, joten olisin kiitollinen jos joku ottaisi tuon listan påäivityksen hommakseen...

:'(
:'(

Olen todella pahoillani. Voimia :hug:
 
Kaa osannottoni suruusi. :'( :hug:

Kata-76: Kiitos tosi paljon kun kerroit tuosta lapsivesipunktiostasi KYSissä! Tuloksien lisäksi olen jännittänyt toimenpidettä, mutta nyt ei tarvitse sitä enää miettiä. Rauhoitti mieltä kun luin kokemuksestasi. En tajunnut pyytää aikaa varatessa että katsoisivat rakenteet heti jos mahdollista. :( Olin sen verran järkyttynyt tuloksista. Toivottavasti katsovat silti. Voi kun olisi jo huominen niin saataisiin kromosomi tulokset päivää aiemmin.
 
Bonsku: Eipä kestä, minusta on mukavaa kertoa kaikille, että ei ne punktiot niin pelottavia ja harvinaisia ole. Se punktio muuten tehdään siten, että ultralla katsotaan koko ajan, että se neula ei vaan tökkää sikiöön, joten ne joutuu kyllä jossain määrin ultraamaan joka tapauksessa.
Jos ne antaa numeron mistä voi kysyä tuloksia, niin soita ja kysy tuloksia sieltä. Meillä ainakin postitse tulokset tuli reilun viikon päästä siitä kun oltiin puhelimessa saatu tieto.
Tsemppiä huomiselle!!!!!
 
(.) Nyt se lapsivesipunktio on ohi ja odotellaan vain tuloksia. Ei sattunut kuin vähän. KYSillä oli uusi ultraäänilaite, joten ultrasivat aika pitkään kun testailivat sitä. Näkyi jopa pikku pätkä 4 dtä, mikä ei kyllä kovin ihmeelliseltä näyttänyt. Kaikki mitat oli normaaleja, mutta 100% varmuus tulee vasta labratulosten myötä. On ihan positiivinen mieli. :) Rakenneultra-aika varattiin jo nyt.
Oli jotenkin erikoinen masentunut tunnelma siinä odotushuoneessa, kun tuntui siltä että kaikilla on, tai epäillään että on jotain erikoista raskaudessa/vauvassa. Sitten toimenpidehuoneessa ja kätilön luona taas oli tosi positiivinen ja kiva tunnelma.
 
osanottoni kaa:lle :hug: :'( voimia sulle

tuntuu ikävälle kirjottaa tuon uutisen jälkeen omasta synnytyksestä.

meillä siis tuhisee tuolla sängyssä maailman ihanan tyttövauva :heart: :heart: syntyi 29.10.2007 KYS:ssä mitat on 3500g ja 50cm. raskausviikoilla 40+6

synnytys siis alkoi sunnuntai iltana säännöllisillä supistuksilla.olin käynyt perjantaina vyöhyketerapiassa,en osaa sanoa sekö käynnisti synnytyksen vai oisko lähteny ihan muutenkin sillon,mut ei ainakaan auttanut siivous,seksi eikä sauna,niitä tuli harrastettua viimisinä viikkoina ihan urakalla..
paikat ei ollu auennu kun kyssiin mentiin joskus 7 aikaan illalla. saatiin mennä siksi yöksi siihen kammariin miehen kanssa.siinä oli ihan kiva olla saatiin kattoo telkkaria ja nukkua vierekkäin,mitä mä nyt sain supistuksilta torkuttua. siinä vaiheessa en saanut muuta kivunlievitystä ku lämpöpussin.sain unilääkettä,mut en usko et montaa hetkee sinä yönä nukuin. aamulla lääkäri tuli paikalle ja tutki mut ja päätti et siirrytään saliin ja puhkastaan kalvot ja annetaan epiduraali. sain sit salissa peräruiskeen. tuli aika puhdas olo sen jälkeen :D mut oli kyllä hyvä kun otin.
ne puhkas kalvot ja vähän sen jälkeen sain epiduraalin. sain nukuttua hetken.
epiduraali vei aluks kivut pois,mut sit ku olin enemmän auki ei se enää auttanut kun vauva painoi niin alas. ja se teki kipeetä. kuus tuntia kalvojen puhkasusta olin täysin auki ja sain ruveta pikkuhiljaa yrittää ponnistusta.
se viimiset 4 tuntia oli ihan hirveitä.. kolme tuntia välillä nojasin sänkyyn, istuin siinä pissaamispytyllä sängyn vieressä ja yritin olla vaikka mitenkä päin ja ponnistella vähän. joka ikisessä asennossa sattu.ilokaasuakaan en saanut kokoaikaa hengittää,en ymmärrä miks. veti se ees vähän päätä sekasin niin ei sattunut niin hitosti.en mitään muuta puudutusta enää saanu,ku epiduraali lopetettiin kun olin sen 10 cm auki. koko sen loppuajan 4 tuntia jouduin olee pelkän ilokaasun varassa ja sitäkin se kätilö pihtas multa melkein jatkuvasti.
sit sen viimisen tunnin olin sängyssä selälleen ja aina supistuksen tullessa ponnistin täysiä hampaat irvessä,hiestä märkänä. supistuksia tuli tosi pienin väliajoin kun ne niitä tipalla kiihdytti.mies piti välillä jalasta kiinni ja kätilö toisesta. huusin kivusta välillä ku sattu niin perhanasti ja tuntu että vaikka miten yrität työntää ja ponnistaa niin ei se tule sieltä ulos. ja sit kun ne kätilöt tunki niitä sormiaan sinne reikään ja lääkäri kävi kans ronkkimassa. kun ne sattu tekee sen yhtäaikaa supistuksen kanssa niin voi juma että koski.
sitten maanatai iltana klo 22.04 meidän neiti tuli maailmaan,just ku ne kerkes soittaa lääkärin paikalle ottamaan imukupilla. kaks kätilöö piti jaloista ja yks työnti mahan päältä ja mies vielä nosti mua päästä. tunsin ku pää alkaa tulla ulos,kätilö leikkas välilihaa.sit piti olla ponnistamatta ja huohottaa ihan hirveesti ja sit kätilö autto vauvan ulos,tuntu vaan kuuma holahdus ja vauva oli maailmassa =) sain sen rinnan päälle ja tissiäkin imi sitten siinä.

kaiken kaikkiaan synnytys oli mulle aika järkytys. ensimmäinen tuli kiireellisellä sektiolla,niin en koskaan ponnistus vaiheeseen päässyt. niin en voinu kuvitella miten se sattuu niin kovasti. mutta jokainen hetki oli sen tuskan arvoinen palkinto on kyllä niin mahtava :)

salista lähtiessä sanoin et en enää ikinä tule tänne,mut ehkä mä vielä yhden jossain vaiheessa voisin haluta,jos luoja suo. työtään ne kätilöt teki ja hyvin tekivätkin vaikki mä mielessäni niitä kirosin kun ronkkivat mua ja muhun sattu.
kivoja kätilöitä siellä on,ovat kyllä palkankorotuksensa ansainneet.

oltiin osastolla 3 päivää,päästiin kotiin ja kaikki on mennyt ihan hienosti,tyttö ei turhia itke. (koputan puuta) syö ja nukkuu ,nyt jaksaa jo olla hereilläkin.
vähän on meillä univelkaa,mut ei tätä ikuisuuksia kestä.isovelikin on ihan hullaantunut vauvaan.

tais tulla pitkä sepostus tästä. :)

onnea teille kaikille odotukseen ja tsemppiä synnytykseen kellä se alkaa olla lähellä
 
:flower: Oih, onnea aeropuerto pikku-prinsessasta!!! :flower:

Me nähtiin tänään meidän tytöntyllerö ultran kautta, hyvin jakseli edelleen =)! Toisaalta odottaa niin kovasti jo saavansa käärön syliin:heart:, toisaalta ajankulku ihan hirvittää välillä :D

Profiilissa uusin masukuva.

Piiju rv28+1
 
Iso hali sinulle Kaa :hug: Tosi surullista. Itselläni aika samat fiilikset, tosi epäilevällä mielellä tämän raskauden suhteen. On ollut niin paljon oireettomampi kuin edelliset ettei se mielestäni voi olla "normaalia". Näitä tulee aika paljon pohdittua, vaikka viime viikon ultrassa näkyikin syke. Tämä alkuraskaus on äärettömän piinaavaa aikaa :/

Onnittelut aeropuerto prinsessasta! :flower:

Ensi viikolla neuvolalääkäri. Jospa saisinkin vielä sen toisen ilmaisen ultra-ajan sitä seuraavalle viikolle kun la on vielä varmistamatta...!?

Isebel 10+0
 
Aeropurtolle onnittelut pienestä tytöstä! :flower:

Täälläkin käytiin toissapäivänä katteleens tulokasta ultralla ja kaiken pitäs sen mukaan olla OK. Lääkäri tuumasi, ettei ole ennustaja, joten hänen mukaansa voi syntyä ihan milloin vain.

enkuli ja pentu, tänään tasan 35.
 
Onnittelut Aeropuerto =) :flower:

Katselin tuota listaa ja siellä on jo aika monella laskettuaika lähellä tai mennyt. Tilda77, Perfekta, Vimpula 05 ja 07 ja Kyyhkyne82kin on ollut aika hiljaa viime aikoina... Olisiko heidänkin rintamallaan jo synnytysuutisia?

Mites Asrai? Minkälaiset fiilikset on? Tekiskikö jo valtavasti mieli päästä synnärille vai odottaisitko mieluummin vielä muutaman päivän?
Meiramillakaan ei ole enää kuin viikko laskettuun aikaan.
 
aeropuerto:
mä sanoin kans synnytyksen jälkeen kätilöille että oli eka ja vika kerta ku synnytän,mut nyt jo hirmune vauva kuume vaik synnytyksestä tänään 6viikkoo,ja mul oli kohtalaisen vaikee synnytys myös..epiduraali oti vaan toiselle puolelle joten toisella puolella tuntui kaikki kivut koko ajan,ja mulla supistukset säteili lonkkaan joka tuntui kuin olisi oikeesti luu murtunut tai joku olis sytyttäny nuotion lonkan päälle,ja ilokaasusta ei ollu apua,sain jotaki rauhottavaa vissiin suoneenki ja epiduraali lopetettiin vasta ku synnytys oli ohi..tikkaus vaiheessakin sain vielä rauhoittavaa ja ilokaasua,mulle kun tuli 20tikkiä :kieh:
ja ponnistus oli täälläkin yhtä tuskaa,ukko kerto et oli ollu lähellä et en menettäny tajua,ja synnytyskertomuksessakin lukee että olin hyperventiloinut ja silleen..mut uudelleen kokisin sen että saisin tuon pojan..
ja eilen oli ristiäiset,antton niklas oliver tuli nimeksi :heart:
 
Ensiks ISO :hug: Kaalle

Nii joo tää mun maha pötköttelee ja tuhisee nyt sylissä...Tuntuu,ettei koneellekkaan kerkee,jotenki rutiinit viel hakusessa,miksköhän?

Meijän pieni mies synty 17.11. 1.28,eli vähä myöhästy lasketusta.vk 40+1,painoa oli 3405g,pituus 50cm ja pipo 37cm. Helppo vauva,kerran yössä herättää...Pitää värkätä toi synnytyskertomus,kun vaan saan toisenki käden käyttöön!

Vimpula :wave:
 
Eilen tuli käytyä siellä nt-ultrassa Cantissa. Taipale on kyllä tosi mahtava lääkäri, suosittelen! Olipa ihana nähdä se 5.1 cm jälkikasvu, kun olen ollut hieman huolissani, että onkohan kaikki hyvin, kun mitään raskaustuntemuksia ei ole, eikä maha ole vielä kasvanut. No esikoisen raskaus oli kans lähes oireeton, ja tuossa mahassa on hieman "esikasvatusta", joten sen vuoksi ei kyllä olisi pitänyt murehtia.
Kaikki oli siis hyvin ja niskaturvotusta löytyi 0.8 mm, eli tosi vähän. Verikoe tuli otatettua samalla. Riskilaskennan tulos selviää ensi viikolla. Muutenkin kaikki rakenteet näkyi jo suhtkoht hyvin, mm. varpaat ja sormet tuli laskettua. Oli muuten ihan eri tasoiset kuvat kuin se mitä kaupungin ultrassa saa, vertasin just esikoisen ekaan ultrakuvaan ja siinä näkyy pelkästään möykky. Nyt näkyi jo lähes kaikki rakenteet, tosin hirmuisen pienenä.

Kata rv 11+5
 

Yhteistyössä