Savonmuan Hilimat

minneli: mulla supparit alko iltasella ja jo ysin aikaan olin kysillä(ihan vaan näytille lähettiin...), synnytys täydessä käynnissä, ja varhain aamulla poika sit synty, kiireellisellä sektiolla tosin.
ja esikoinen siis kyseessä.
että ei ne supparit välttämättä ala ku vasta tosi kyseessä ;) !
pelottavaa oli mutta haikeudella muistelen.... :heart:
 
Mitä te, jo KYS:ssä synnytyksen kokeneet, otitte mukaanne lähtiessänne koitokseen? Huhti-hipuissa on ollut niin paljon kaikennäköisiä listoja lyhyistä pitkiin, ettei oikein tällainen uutukainen oikein osaa tehdä niistä yhteenvetoa. Sairaaloiden kesken näyttää olevan melkoisen suuria eroja, mitä ne tarjoaa. Esim. jossain oli aina tarjolla luumunektaria, rintakumea, pikkareita yms. Miten KYS:llä?
 
mavi: yritän kovasti muistella mitää omaa oisin kysille tarvinnu......rintakumit mies kävi mulle prismasta kun osaston kaikki kumit jo käytössä, luumunektaria oli aina tarjolla---oli muuten hyvää---, ja tarpeeksi IISOOOJA alkkareita sektion jälkeen pidettäväksi ;) ---en ole koskaan ollut niin kipeä mistään---. en kyllä keksi mitään mitä et sieltä saisi,siteitäkin kuluu miljoonia joten niitäkään ei kantsi omia varata. mies toi sitten vauvanjutut lähtöpäivänä tullessaan.
no ainakin nämä:
-känny+laturi
-mukavat/löysät kotiinlähtövaatteet itsellesi
-AINIIN NÄITÄ EI OLLU: LIIVINSUOJUKSET!!! näitä meni kun maito nous,sitä sitten tulee ihan kiitettävästi...
-neuvolakortti

minä vietin siellä viikon,viihdyin hyvin,henkilökunta aivan superihanaa;missään en ole saanut niin hyvää ja empaattista "palvelua"! ja syöttävät ja juottavat sinut siellä niin hyvin että paluu arkeen on kamala; pitää muistaa jaksaa itse kokkailla......kylläpä jäikin sitten syöminen tosi vähälle kun vauva asui rinnalla...mutta se onkin jo toinen tarina ;)
 
Onnittelut Enkuli pojasta :flower:

Mä luen aika huvittuneena noita sairaalakassi-listoja, ihmiset kun ottaa mukaan vaikka mitä "tarpeellista" meikkivoiteista kynsiviiloihin ja omiin tyynyihin :LOL:

Mulla ollut mukana: (ja loistavasti pärjännyt!)
-vauvan vaatekerta
-omat vaihtovaatteet
-hygieniatarvikkeet kuten deo, shampoo, hiusharja
-hammasharja ja -tahna
-imetysliivit
-lukemista
-neuvolakortti
-kamera synnytykseen

Ja jos jotain puuttuu tuosta legendaarisesta sairaalakassista, mieshän kiikuttaa ostastolle mitä pyytää :) Vauvan vaatteet pakkasin valmiiksi ettei miehen tarvinnut pähkäillä niitä.

Ja niitä ihania verkkopikkareita on tietty tarjolla Kysilläkin, minä otin sellaiset kotiin mukaan esikoisen synnyttyä :) Olivat niin mukavat käyttää kun epparihaava oli tosi kipeä, omat housut vain puristivat.

Isebel 20+6

 
Kiitos vain vastanneille! Listoja on todellakin jos jonkinnäköisiä ja näyttää, että jotkut lähtee vähintään parin viikon reissulle kasseinensa. Rintakumit olisi varmasti sellaiset, mitkä voisi KYS:iin mukaan ottaa. Ja "pikkaritkin" on vielä ostamatta... Ehtiihän tässä, jos ei vaavi päätä tulla aiemmin maailmaan. Suppareita tulee ihan kiitettävästi, jos himpun enemmän on jalkeillaan.

Mavi + IitaEemeli 30+6
 
Helmikuisiin kirjoittelinkin jo iloiset kuulumisemme, mutta laitetaan nyt tännekin koto-seudun uutisvuotoon ;).

Pikku-prinsessamme syntyi (rv 38+3) 2.2.08 klo 4:11 nopean ja helpon synnytyksen jäljiltä :). Supistukset muuttuivat synnytystä enteileviksi perjantaina illalla klo 22 ja synnärille saapumisajaksi on synnytyskertomukseen kirjattu klo 23.

Syntymäpaino 2685 g
Pipo 34 cm
Pituus 47 cm
Lämpö 36,9 `C
Apgar-pisteet 9/9

Suloinen pirpana :heart: olemme ihan myytyjä!!!

t. Piiju
 
Täytyy munkin tuosta palvelusta sanoa, että Lastentarvikkeessa saatiin todella hyvää palvelua, Babystylessä ei sinne päinkään. Ekasta ostettiin kaukalo ja jälkimmäisestäkin kyllä rattaat. Babystylessa on mun mielestä huumorintajuttomia myyjiä, jotka väkisin hymyilee. Tosin olen kyllä aika kranttu asiakaspalvelun suhteen, kun itse olen saman alan ihmisiä...
 
täällä ois yks 23-vuotias savolais mamma =) eli asutaan tässä airakselassa, ja kolmatta odottelen syntyväksi tuossa heinäkuulla. ennestään pojat -02 ja -04.
millä viikoilla olette hankkineet esim. kärrit?
nyt kun ois nuita viime vuoden mallia alennuksessa ni vähäkö houkuttaa ostoksille
:p
mutta taas on tässä vielä aikaa ostella, tosin kevään ja alkukesän saan vietellä sängyssä ja täydellisessä levossa supistus herkkyyden takia ja tuo kohtu alkaa olla aika heikko.. liekkö jos joudun osastolle ni onkohan täällä seuralasia kyssiin :wave:
 
Mari, asustellaan kohtalaisen lähellä toisiamme :) Meille on myös kolmas tulossa, kesäkuussa on la.
Ja tervetuloa mukaan hilimoihin!

Missä on tuo Babystyle-liike? Me käytiin ostamassa esikoiselle Lastentarvikkeesta uusi istuin autoon ja olin myös tyytyväinen palveluun. Myyjän kanssa tuli rupateltua sitä sun tätä ja sain "vaunuopastustakin" kun mies vähän vihjaisi että uudet pitäisi ostaa. Saa nyt nähdä mistä ne ostetaan.
 
Sattumalta selailin aikani kuluksi tätä puolta ja huomasin ketjun! Olen kohta 25-vuotias 22.07.07 syntyneen pojan äiti Leppävirralta.

aik! Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ollut muutaman vuoden. Täällä neuvolassa oli seurantaa hieman useammin sen takia ja arvot otettiin kerran kuukaudessa ja tarvittaessa aina lisättiin lääkitystä. Kysillä lääkäri sanoi kun lähes paniikissa kyselin mitä kaikkea vauvalle voisi sattua, että kaikkein tärkeintä on että alkuraskaudessa on ollut arvot jotakuinkin kohdallaan.

Vaunuista sen verran että meillä on Teutonian Fun ja tyytyväisiä ollaan oltu...todella kevyet ja näppärät kääntymään jne. muutenkin liikutella. Ainoa haittapuoli on kun tuli iso poika joka on kasvaa rutistanut kovaa kyytiä, että alkaa olla aika ahtaat jo nyt kun on toppavaatteet päällä. Ostettiin Babystylesta...tais olla 2 viikkoo ennen synnytystä =)
 
Joo, kyllä nyt hahmottui tuo Babystylen sijainti. Kauanko se on siinä ollut? Monesti ollaan siinä Filmtownissa käyty mutta en muista että silmiini olisi osunut jotain lastentarvikeliikettä lähistöllä :) Ja se pääkatuhan on Tasavallankatu.
 
aik
ONNEA kaikille vauvan saaneille ja hyviä vointeja koko perheille. :flower:

Kilpirauhasen vajaatoiminnasta kyselin kovasti neuvolassa ja neuvolalääkäriltä ja vastaukset olivat kovin epämääräisiä. Sain vastauksen, että jos lääkitys kunnossa, niin kaikki hyvin. Kukaan ei vaivautunut kertomaan mitä "lääkitys kunnossa" tarkoittaa, mitkä ovat raja-arvot ja mitä jos TSH ei satukaan tuolle alueelle... Annoin neuvolassa myöhemmin palautetta, kun jouduin usean kyselyn jälkeen turvautumaan nettitietoon, vaikka olin ollut lääkärin vastaanotolla ja kysynyt asiasta useaan otteeseen. Alkoi tympiä todella!
Onnekseni sain toisen lääkärin, joka laittoi lähetteen äitipolille ja nyt olen menossa käymään siellä. Ehkäpä saan sieltä todellista tietoa, ilman salailua.

 
Meille syntyi poikavauva rv 41+1 ma 4.2. klo 4.33. Mitat: 3660g, 54 cm. KYSillä oli tuolloin vilkas yö. Syntyi 7 vauvaa! Rintakumeista: mulla oli oma mukana. Osastolta kuulemma löytyy vaihtelevan monta kumia, koska tuppaavat lähtemään äitien mukaan.
Meillä totutellaan nyt vauva-arkeen.
 
kävin tuossa kotisiilissä kattelee rattaita, ei kyllä hinnat yhtään sen edullisemmat kun kuopiossa.esim.edget (emmaljunga) kalliimmat ku mikä tarjous nyt lastentarvikkeella. ja pakko kyllä mainita et ei se myyjä tienny rattaista hölökäsen pöläystä!!!! ite sitä opastin :LOL:
eli taijan kyllä siirtyä kattelee tuolta nuita käytettyjä rattaita. jos jollain savolaisella on tarjota kivat ja hyväkuntoiset yhdistelmät ni ottakee yhteyttä!!! merkkien suhteen emmaljunga, teutonia, yms.
 
Mahtuukos vielä mukaan uusi keskustelemaan. Vasta teidät täältä löysin ja täällähän tuntuu olevan ihan kiinnostavia juttuja :)

Pientä esittelyä... Olen 30-vuotias -06 syntyneen pojan äiti Siilinjärveltä (reilu vuosi sitten Kuopiosta tänne muutettiin). Nyt odotellaan toista syntyväksi heinäkuussa. Rv 17+5 tällä hetkellä siis menossa.

Babystylen palvelusta olen kyllä teidän kanssa aivan samaa mieltä. Muutaman kerran olen erehtynyt sinne menemään ja joka kerta lähtenyt tyhjin käsin pois. Myyjät eivät oikein tunnu olevan asiantuntevia ja ovat kuten täälläkin joku taisi mainita aika tylyjä :(

MAR-Ille täytyy tuosta Kotisiilissä käynnistä sanoa... Me ostettiin esikoiselle vaunut Kotisiilistä ja saatiin kyllä huomattavasti halvemmalla kuin olisimme Lastentarvikkeesta saaneet. Pudottivat lähtöhintaa todella hienosti. Ja meille sattui myöskin asiantunteva ja ihana myyjä. Saivat kyllä meidät kertaheitolla kanta-asiakkaakseen ja olemmekin ostaneet esikoiselle turvakaukalon ja turvaistuimenkin sieltä. Kaikki olemme saaneet halvemmalta kuin olisimme muualta saaneet. Harmi kyllä, että teille sattui noin huono kokemus Kotisiilistä.
 
Laitetaan nyt vähän omiakin kokemuksia kun tuli kierrettyä nämä keskeisimmät liikkeet. Kotisiilissä käydessäni en kummoista palvelua saanut. Vaunuvalikoima ei myöskään huimannut päätä. Olen kyllä kuullut että sieltä voi saada edullisesti vaunut, mutta ei sattunut meille palvelevaa myyjää. Lastentarvikkeessa olen käynyt jo muutaman kerran ja aina saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Babystylessa minua palveleva myyjä joutui kysymään kaikkiin kysymyksiini vastauksen toiselta myyjältä. Eli ei vaikuttanut kovin pätevältä. Lisäksi kaikki tieto piti itse nyhtää, eivät oma-alotteisesti kertoneet mitään. Niin, ja siellä Minnan alakerrassa oli se huippuärsyttävä, jaaritteleva sovinistimyyjä. :LOL:
 

Yhteistyössä