Savonmuan Hilimat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei kaikille!

Laitanpa kuulumisia tällekin puolelle. Olen kovasti ollut tuolla heinämammoissa eli ihan vielä ei ole kiirettä synnärille.

Kaikenlaista on kuitenkin ehtinyt tapahtua. Jouduin käymään sairaalassa kovien alaselkäkipujen takia ja lääkärit tuumasivat oireiden vastaavan välilevyn pullistumista. Nyt olenkin sitten sairauslomalla ja koetan saada lepäämällä ja pienoisella liikunnalla tunnon palaamaan takaisin oikeaan jalkaan. Ja, tottahan toki joudun pitämään kipua poissa lääkityksellä, mikä on näin raskaana ollessa todella harmittavaa...

Onneksi vauva kuitenkin potkii ja riehuu mahassa minkä kerkeää, niin tietää, ettei masussa ole mitään hätää :) ja perjantaina on sitten neuvola, niin saa taas mielenrauhan noin viikoksi

:laugh:

Mökkihöperöksihän täällä alkaa tulla, kotosalla maatessa.

Iloista odotusta! =)

Hei savon mammat!

Mihin olette kadonneet?

Käyttekö jossain puistotapaamisissa tai perhekahviloissa?
Tiedättekö mitä toimintaa Kuopiossa on tarjolla lapsiperheille näin kesäisin?

Minulla on 5-vuotias poika ja kaipaisin välillä puisto-/juttuseuraa...seuraava syntyy heinäkuussa.

Mukavaa (vaikkakin sateista) päivää!

aik (Kuopiosta)

Ilmottaudun mukaan. Pohjois-Savo eli Kysin piiri. Viides la 11.12.-08 ja ikää on mulla 29 ja puolisolla 33.

En jaksanut ihan kokoketjua kahlata läpi, mutta huomasin, että kyllähän Savossa Hilimoja näyttää riittävän!!! ;)

Riittäähän meitä hilimoja :)
Hiljaista ollut tässä ketjussa...koitetaanhan aktivoitua!

Täälläkin vielä yhtenä kappaleena. Ei ole merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Ihan tavalliseen tapaan olen siivoillut ja puuhastellut mutta ei edes supistuksen supistusta ole tullut :whistle: Kyllä se nyt antaa odotuttaa itseään vaikka ensin meinasi tulla ennen aikojaan...pöh.

Sateinen ilma ollut eilen ja tänään, ei ulkona viitsi värjötellä. Tahtoo aurinkoa ja lämmintä :)

Isebel 37+6

Tervetuloa joukkoon Härkänainen.
Paljon on todellakin Hilimoja, mutta kovin on hiljaisia savolaisiksi.

Tänään jo vähän säikäytti kun tuli tosi napakoita supistuksia monta peräkkäin, en ole vielä ollenkaan valmis synnyttämään. Onneksi ne kuitenkin laantui, mutta alapää on niin kipeä ettei kunnolla istumaan pysty, kai ne jotain aikaan sai.

Aurinkoista jatkoa toivotellen Fenix + masukki 36+2

Alkuperäinen kirjoittaja MAR-I:
mullakiin on heinäkuun lopulla laskettu aika 28.7 mutta viikolla 38-39 sektio!! tiijä vaik nähtäs siellä!

Niin, saas nähdä! Miulla on vkolla 36 synnytystapa-arvio, joten siellä selviää enemmän sitten, miten itte pienokaisen saan ulos. Hieman on alkanut jo synnytys mietityttää... ekaa kun tässä odotellaan... varsinkin tää matka, 85 km.

Vois kyllä aktivoitua täällä!
Saa nähdä, miten tukalaksi olo vielä muodostuu, kun lämpimät kelit pukkaa päälle toden teolla. Mie ainakin hikoilen ihan koko ajan jo nyt! SF-mitta oli 30 cm 32+1. Öisin on hankala nukkua, kun pissalla pitää ravata jatkuvasti. Kun vaan pääsis jo töistä pois (ensi viikolla onneks alkaa kesäloma ja sen jälkeen äippikset juhannukselta).

mulla on huomenna kyssille meno ja sektiosta jutustellaan en tiijä joko päiväkiin mietittään.. mulla oli neuvola viime viikolla viikkoja ol 31+3 ja sf oli huimat 34cm .... meilläkiin on matkaa kyssille jottain reipas 30km jos tullee pikanen lähtö niin mua jo toi matka kauhistuttaa :/
pakkaus tuli viime viikolla ja sainkun sainkin uuden pakkauksen kyllä ol söpöjä vaatteita ;) mutta nyt auringon ottoon (suomeks pihatöihin) B)
koitettaanhan savolaiset kirjotella.

Hei,

Meillä on leivottu tänään kesän ensimmäiset piparit! :laugh:
Poika oli hyvin mielissään. Onneksi olin (vanhingossa) tehnyt joulun alla hillittömän ison taikinan, jonka jaoin sitten neljään osaa ja laitoin kolme niistä pakkaseen. Riittää siis helppoa ja nopeaa leipomisen iloa näin kesälläkin.

Olo on täälläkin jotenkin veltto ja eilen alkoi tympiä todella, kun ei voi enää nauttia kävelemisestä ja yleensäkään mistään puuhastelusta. Koko ajan on hieman hankala ja puuskuttava olo. Vielä olisi viitisen viikkoa!!!! :o

MAR-I: Miksi sinulle suunnitellaan sektiota?

aik 34+

aik

mun kaks edellistä synnytystä päätyneet sektioon ensimmäinen kiireellinen sektio ei edenny olin 10cm auki ja vauva jumissa ... toinen hätäsektio tais olla 8cm auki ku aloin vuotaa verta kovasti ja ei edenny myöskään synnytys toivotulla tavalla, ei mitään helpotusta mistään lääkkeistä. ja lääkäri sit sano et toisessa sektiossa huomattu heikko kohdun lihasseinämä et kolmas sit sektiolla, en mie mitään varsinaista syytä ole ikinä saanut miksi en saa vauvoja alateitse syntymään, lantio hyvä olen käynyt kuvissa, yks yksityinen gyne sanoi johtuvan kiertymästä lantiossa mut kysin lääkäri oli eri mieltä... tiijäppä tuota :$

Nostellaanpa taas vähän. :attn:

Mulla on matkaa n. 80km ja kyllä se pistää miettimään. Viides tulossa joten voi olla tosi nopea lähtö, nopein kun on tähän mennessä tullut kahdessa tunnissa. Nyt ajattelin kysyä neuvolassa olisiko mahdollista saada jonkinlaista tutkimusta että tietäis kohdunsuun tilanteen ja vähän vauvan kokoa, tietäisi sitten edes vähän kuinka kiirettä kannattaa pitää.

Fenix ja masukki 37+0

Moi moi.. matkoista synnärille ootte puhelleet, meiltä tulee KYS:in reilut 110km. Hieman se tietysti mietityttää, kun aiemmat on ollu lähinnä syöksyjä.. ei siis ihan, mutta aika lähelle. Ekassa meni 8 tuntia, tokassa 2,5 tuntia, kolmonen vajaa 2 tuntia ja sit nelonen jumikin sopivasti.. saatiin vauhtitipalla sit tulemaan tunnissa, kun eka jurras 3 vuorokautta.

Kipu on kova, mutta jospa ei tällä kertaa selkä menis rikki.

Meiltä on matkaa Kysiin 35km. Ei onneksi tuon enempää, mutta huolta on aiheuttaneet tyttöjen hoitoapu jos lähtö yllättää tällä tai ensi viikolla...nimittäin ainoat sukulaiset tällä kylällä ovat miehen vanhemmat ja sisko perheineen, ovat kaksi viikkoa ulkomailla :/ Palaavat vasta juhannuksen jälkeen...Hätävaroiksi ilmoitimme yhdelle kaveripariskunnalle Karttulaan ja yhdelle sukulaiselle Pihkainmäkeen jos tulee kiire lähtö, voivat ajaa tänne yöllä tai tuomme lapset sinne. Huh, kyllä on sompailemista |O

Perjantaina vielä neuvola, voi että tympii rampata siellä...eipä olossa ole mitään synnytykseen liittyvää, ei edes supistele!

Isebel 39+0

kylläpäs sinulla on ISebel jo synnytys lähellä!

Me ollaan ohan KYS:n nurkilla, Puijonlaaksossa eli matkaa noin 2 km... Autolla se täytyy kuitenkin taittaa, jos supistelukivut ovat samat kuin esikoisella. Meillä on käly tulossa heinäkuussa meille asumaan ainakin kahdeksi viikoksi tuolta 350 km:n päästä. Melkoista säätämistä tämä esikoisen sijoittelun kannalta.

aik 35+4 :)

Meille syntyi pikkuinen tyttö 18.6. klo 04.08 rv 40+0. Mitat 3330g ja 49cm. :heart:
Synnytys oli nopea, 1h18min ja ponnistusaika 3min. Pärjäsin ilman mitään kivunlievitystä vaikka supistukset olivatkin todella voimakkaita lyhyen avautumisvaiheen takia.

Nyt tutustumaan uuteen tulokkaaseen ja harjoittelemaan imetystä joka on pikkuiselta vielä vähän hukassa :)
Isot siskot odottavat jännityksellä vauvaa kotiin, saapa nähdä miten arki lähtee sujumaan...

Isebel ja tyttö 1,5vrk

Kävin kurkistamassa tätäkin ketjua pitkästä aikaa. Poistin aloitusviestistä sen listauksen sitten kokonaan, eiköhän tuo jutustelu onnistu ilman sitäkin. =) Itse siis aloitin listan. Raskaus meni kesken. Seuraava plussa tuli huhtikuussa 08, mutta sekin meni kesken. Eli kolmatta mahdollisuutta odotellaan. Toivottavasti pääsen vielä tähän ketjuun pidemmäksikin aikaa joskus. Mieluusti vaikka yhdeksäksi kuukaudeksi. :D

Oikein hyvää kesänjatkoa kaikille Hilimoille!

Täällä on kans yks savolaismamma joka plussas tänään. Laskettu aika on tuolla maaliskuun puolessa välissä,näin karkeasti arvioiden. Toista lasta odotellaan,poju täyttää elokuun alussa 3 vuotta. Ois kiva saada muista mammoista juttutovereita

nyt sitten on mullaki vähä selvemmät senssit ku aijemmin tän synnytyksen suhteen, torstaina menen punktioon ja jos pojjan keuhkot kypsät niin maanantaina käynnistykseen kyssiin!!! syykin selvisi miks aijemmat pojat eivät ole tulleet alateitse vaikka kovasti pungersin(kumpikin yli 4kilosia), häpyluuta vastassa oleva luu on hieman käyrä ni se ei jousta niin kuin normi rakenteinen luu, ja lantion mitta oli 11,1cm ja suositusarvo on 12cm..ni tää jos ei ole kauhiasti kasvanu max.3,5kg ni yritettään alakautta mutta jos ei synnytys etene kaikkien kirjan sääntöjen mukaan niin sitten sektio... mutta jos sattuu joku olemaan ens viikon aikaan kyssillä ni sielläpä sit törmättään!

Ikäviä uutisia Kaa. Toivon, että onnistuu tulevaisuudessa. Olen kuullut, että foolihapoista olisi jotain hyötyä, ettei menisi kesken (parsat, jne). :hug:

Olisipa hauska tavata MAR-I. Minulla on laskettuaika tulevana lauantaina...merkkejä ei ole, mutta eihän sitä tiedä, jos tulisi ensi viikolla.

Tervetuloa joukkoon nanna28 :)

Hei vaan kaikki Hilimat! Että löytyi tämmöinenkin ketju täältä, ilmottauduin juuri tuonne joulukuisiinkin. Joo savon sytämmessä asustellaan KYS:ille kymmenisen kilometriä matkaa. La on 21.12 joten voi olla aika erilainen joulu tiedossa, 2v. 5kk. esikoisen kannalta olisi tietenkin kiva jos voisi vielä joulun olla kotona, mutta tuo nyt on vielä aika kaukainen murhe. Esikoinen syntyi sektiolla, olisi pitänyt mahtua mutta jostain syystä ei laskeutunut tarpeeksi. Syytä siihen ei oikein tiedetty mutta ihan ok synnytys sektiollakin. Nyt jo mietin että kuinkakohan tämän kakkosen kanssa käy, tuleeko alateitse vai mennäänkö taas sektiolla. Ihan sama oikeastaan kun vain tulisi terveenä! No, tämmöisiä nyt, myöhemmin lisää.

Minäkin voisin tänne ilmoittautua. Toinen pallero on tulossa ja laskettu aika on tammikuun 11. Tasan neljä vuotta esikon syntymän jälkeen, typy siis nyt 3,5. Mekin asustamme ihan syämmessä, Kysiin taitaa olla vajaa 5km.

Viimeksi lähtö tuli keskellä yötä viiden aikaan, juuri kun oli satanut ainakin 20cm lunta, Mukava oli kärvistellä ja potkia aura-auton jäljiltä penkkoja autolle sopivaksi :D. Koirankin taisin käyttää vaikka supparit tuli jo alle viiden minsan välein... Nyt koira asustaa lapsivapaan siskon luona, joten ei ainakaan sitä ongelmaa ens kerralla. Ainoastaan typylle hoitoaikaa pitää jo nyt miettiä kun lähimmät eli äitini on tuolloin luultavasti reissussa pallon toisella puolella. Pitänee nakittaa joku kummi hommaan... Ja luultavasti jos kaikki hyvin menee, niin alakautta tämäkin ulos tulee, on niin leviät lantiot suotu :).

Amino ja kuutti 13+2

Varsinaisesti en kyllä tähän ketjuun enää kuulu mutta sydämeltäni olen varmaan vielä pitkään kuopiolainen. Muutin vastikään pois Kuopiosta, jossa olen lähes koko ikäni asunut. Koti-ikävää lievittääkseni tulen varmasti kurkkimaan Hilimojen kuulumisia myöhemminkin.

Esikoista odotan ja laskettuaika olisi 5.3., joten kovin aikaisin olen jo liikkeellä :). Ensimmäinen lääkärikäynti on heinäkuun lopulla. Kun vain malttaisin odottaa =).

Ihanaa odotusta kaikille :heart:

Hienoa, että muutkin ovat löytäneet tämän palstan =) Tervetuloa !

Meillä esikoinen on jo 5,5 vuotias ja olen nyt kovasti katsellut millaista leikkitarjontaa Kuopion kaunpungilla on syksyllä. Esikoinen on kotona. Aiemmin kävi tarhassa. Huomasin, että täällä on myös avoin päiväkoti sekä jotain muitakin leikkikerhoja.

aik rv 39+4

Yhteistyössä