Satutin lasta.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kamala äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun näitä kommentteja lukee, niin en yhtään ihmettele, ettei uskalleta tunnustaa jos elämässä ei ole kaikki kunnossa ja ongelmista ei uskalleta puhua, kun heti ollaan moralisoimassa ja syyllistämässä vaikka toinen selkeästi tarvitsisi apua ja tukea vaikeaan tilanteeseen...

Masennus ja ahdistus. Oikeesti suosittelen lääkityksen aloittamista. Itseni olisi pitänyt hakea apua jo paljon aiemmin, mutta olen todella lääkevastainen...oli todella vaikea tunnustaa itselle että tarvitsen lääkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu:
Kun näitä kommentteja lukee, niin en yhtään ihmettele, ettei uskalleta tunnustaa jos elämässä ei ole kaikki kunnossa ja ongelmista ei uskalleta puhua, kun heti ollaan moralisoimassa ja syyllistämässä vaikka toinen selkeästi tarvitsisi apua ja tukea vaikeaan tilanteeseen...

Peesi!
Enkä näe tässä tapauksessa mitään näin kamalaa kuin jotkut antaa ymmärtää. Ap kirjoitti, että TYÖNSI lapsen POIS sängystä, ei siis töninyt tai millään lailla tahallaan satuttanut. Kyllä mä useasti olen työntänyt lasta johonkin suuntaan ihan vain ohjatakseni haluttuun paikkaan. Oonko pahoinpitelijä ja lapsen hakkaaja? Pois lapset multa! :o

todella surullista tässä jutussa on se, että ap itse tiedostaa tilansa, eikä silti ole hakenut apua! Kun on lapsia, niin ei ole vastuussa vaan omasta itsestä. Lääkäriin ja pikaisesti!

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu:

Peesi!
Enkä näe tässä tapauksessa mitään näin kamalaa kuin jotkut antaa ymmärtää. Ap kirjoitti, että TYÖNSI lapsen POIS sängystä, ei siis töninyt tai millään lailla tahallaan satuttanut. Kyllä mä useasti olen työntänyt lasta johonkin suuntaan ihan vain ohjatakseni haluttuun paikkaan. Oonko pahoinpitelijä ja lapsen hakkaaja? Pois lapset multa! :o

No juu, jos on ihan raivona, huutaa ja kiroaa, niin mun järki ainakin sanoo, että tuskin siinä työntämisessäkään sitten pystyy kauhean helläkätinen olemaan, eikö?
Siis, juu, ei varmaan ollut tarkoitus sattuttaa (toivottavasti ), mutta jos raivona lapseen koskee, niin silloin vain niitä "vahinkoja" helposti sattuu...
JA lapsi ei todellakaan välttämättä ymmärrä että se oli vahinko, jos tilanne on jo ollut raivokas, ja äiti on vihasena karjunut. Lapsi helposti luulee, että se satuttaminenkin oli tarkoituksellista.
Mutta minähän olenkin vain moralisoiva ja täydellinen äiti, niinkö?

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
No juu, jos on ihan raivona, huutaa ja kiroaa, niin mun järki ainakin sanoo, että tuskin siinä työntämisessäkään sitten pystyy kauhean helläkätinen olemaan, eikö?
Siis, juu, ei varmaan ollut tarkoitus sattuttaa (toivottavasti ), mutta jos raivona lapseen koskee, niin silloin vain niitä "vahinkoja" helposti sattuu...
JA lapsi ei todellakaan välttämättä ymmärrä että se oli vahinko, jos tilanne on jo ollut raivokas, ja äiti on vihasena karjunut. Lapsi helposti luulee, että se satuttaminenkin oli tarkoituksellista.

Peesaan...
Ja ap vieläpä kertoi huutavansa ja raivoavansa jatkuvasti.

On eri asia työntää lasta oikeaan suuntaan ohjausmielessä ja hellästi, kuin huutaa & raivota ja samalla töniä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:

Peesaan...
Ja ap vieläpä kertoi huutavansa ja raivoavansa jatkuvasti.

On eri asia työntää lasta oikeaan suuntaan ohjausmielessä ja hellästi, kuin huutaa & raivota ja samalla töniä.

Hei Åboriginaali, mä oon aina pitänyt sua jotenkin veemäisenä tapauksena mutta nyt sun pisteet nousee kyllä rajusti:)

Kuule...anna se lapsi pois, jos mikään saamasi apu ei auta. Hän ei ansaitse tuollaista kohtelua.

en mun tulis mieleenikä ees lastani pois antaa sen takia jos hermostuksissani tönäisen..vahinkoja sattuu kelle tahansa..heti ollaan tuomitsemassa ku mitkäkin täydelliset! ap:_lle halit,tuo ei ole kivaa ja tiedän miten huono omatunto soimaa pitkään :/

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Kuule...anna se lapsi pois, jos mikään saamasi apu ei auta. Hän ei ansaitse tuollaista kohtelua.

en mun tulis mieleenikä ees lastani pois antaa sen takia jos hermostuksissani tönäisen..vahinkoja sattuu kelle tahansa..heti ollaan tuomitsemassa ku mitkäkin täydelliset! ap:_lle halit,tuo ei ole kivaa ja tiedän miten huono omatunto soimaa pitkään :/

Tietynlaisia vahinkoja EI SAA tapahtua lasten kanssa. Esimerkiksi sellaisia, että jatkuvasti huudetaan ja raivotaan, ja tönäistään lapsi sängystä lattialle niin että tämä loukkaa itsensä.

Jokainen hermostuu lapsiinsa joskus, mutta aikuisen pitää osata selvittää sellaiset tilanteet muuten kuin tönimällä, läppäisemällä, satuttamalla lasta.

Ap onneksi katuu, eli hän ei ole "menetetty tapaus" - eli sellainen, joka kohtelee lapsiaan kaltoin ja puolustelee/vähättelee sitä. Ap:n pitäisi nyt vaan tosissaan saada apua mahdolliseen masennukseensa ja arjessa jaksamiseen :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Täällä taas täydelliset äidit paasaa, anna mun kaikki kestää. Eihän aloittaja lastaan tahallaan satuttanu, sehän oli vahinko, että verta tuli. Sellaista ihmistä ei olekaan, joka ei joskus hermostu.
Minä näen punaista kun tullaan sanomaan, että tuollaisilta lastenhakkaajilta, jota aloittaja ei todellakaan ole, niin lapset pois, minä ottaisin lapsen mieluummin pois niiltä jotka moralisoi muita, pienestäkin virheestä.

Hermostuminen ja lapsen pahoinpitely ovat vaan kaksi täysin eri asiaa...

Tarkoitus tai vahinko, niin lapsia ei saa töniä, nipistää, lyödä, potkaista, tukistaa, nipata... :attn:

Ja tuollainen "se oli vaan vahinko"- asenne on suorastaan pelottava. Vähättelevä, jopa lapsen vahingoittamisen hyväksyvä.

Mutta jos IHAN OIKEASTI sattuu VAHINKO??? Mitä jos sinä, täydellinen ihminen ilmeisesti, käännähdät kannoillasi, lapsesi on hiippaillut taaksesi, horjahdat niin että lapsi kaatuu ja lyö naamansa verille? Soitatko sä itse ls-viranomaiset paikalle, koska sä et hyväksy vahinkoja?! Kun niin ei VAAN SAA TEHDÄ!

Jollekkin oli epäselvää,niin TODELLAKIN olen hakenut apua! Tälläkin hetkellä nuo mt-ongelmat selvityksen alla. Et tiedettäis mitä lääkitään ja hoidetaan.
ja åbo yms,en ole väittänyt kertaakaan et tuo toimintani olis jotenkin hyväksyttävää tai fiksua. En todellakaan! Itsekin pelkään ja olen huolissani noista ylireagoinneistani pikkujuttuihinkin..

mutta kuitenkaan en ymmärrä miten haukkuminen tai "anna lapset pois" kommentit auttaisi asiaa?
tai no,tietysti tekivät vielä pahemman olon jos mahdollista. Joten jospa nyt ens kerran osaisin miettiä miten toimin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta jos IHAN OIKEASTI sattuu VAHINKO??? Mitä jos sinä, täydellinen ihminen ilmeisesti, käännähdät kannoillasi, lapsesi on hiippaillut taaksesi, horjahdat niin että lapsi kaatuu ja lyö naamansa verille? Soitatko sä itse ls-viranomaiset paikalle, koska sä et hyväksy vahinkoja?! Kun niin ei VAAN SAA TEHDÄ!

Etkö sinä muka itse ymmärrä eroa tuollaisen tapauksen ja ap:n kertoman tapauksen välillä? :headwall:

On vahinkoja ja "vahinkoja". Jos lapsi hiippailee taakse ja äiti kääntyy & huomaamattaan kaataa lapsen, niin se on vahinko. Jos äiti tönäisee lasta tarkoituksella, ja lapsi kaatuu & loukkaa, niin se on "vahinko".

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Jollekkin oli epäselvää,niin TODELLAKIN olen hakenut apua! Tälläkin hetkellä nuo mt-ongelmat selvityksen alla. Et tiedettäis mitä lääkitään ja hoidetaan.
ja åbo yms,en ole väittänyt kertaakaan et tuo toimintani olis jotenkin hyväksyttävää tai fiksua. En todellakaan! Itsekin pelkään ja olen huolissani noista ylireagoinneistani pikkujuttuihinkin..

mutta kuitenkaan en ymmärrä miten haukkuminen tai "anna lapset pois" kommentit auttaisi asiaa?
tai no,tietysti tekivät vielä pahemman olon jos mahdollista. Joten jospa nyt ens kerran osaisin miettiä miten toimin.

Avauksestasi sai sellaisen käsityksen, että saat jo apua, mutta apu ei auta. Huudat ja raivoat jatkuvasti eikä töniminenkään ole vierasta.

Siksi totesin, että ei kai auta kuin antaa lapset pois, jos mikään apu ei kerran auta. Mutta tilanne ei kai sitten ollutkaan sellainen, selvensit sitä myöhemmin.

Mutta oikeasti: jos saa apua, eikä mikään auta, niin lasten on parasta olla edes jonkin aikaa jossain muualla. Niin kauan, että äiti saa asiansa kuntoon. Äiti voi hoitaa asiansa kuntoon ja saada sitten lapset takaisin, mutta lapsi ei voi olla kotona väkivallan ja raivoamisen kohteena odottamassa että äiti saa asiansa kuntoon. Sellainen tuhoaa lapsen psyykeen :/ . Se, että äiti katuu, ei sinänsä mitään auta, jos lapsi saa kokea henkistä ja/tai ruumiillista väkivaltaa jatkuvasti kuitenkin.
Enkä sano että teillä olisi näin.

Ymmärrätkö sä Åbo, että masentunut äiti voi kuvitella ettei saamansa apu riitä, kun haluaisi olla parempi, mutta syyttää itseään kaikesta ja kuvittelee asioita pahemmaksi kuin onkaan, saa helposti asiat kuulostamaankin siltä. Mulle masis aiheutti sen että itkin olevani maailman huonoin äiti kun tiuskaisin lapselle vaikka "joo joo" kun tarpeeksi kauan jotain huusi. Siis todellakin noin pienestä asiasta nousi mun suuhun että tiuskin ja huudan JATKUVASTI. Eli syytin itteäni niin että se oli loppupeliin pahempi kuin olikaan.

Ymmärrätkö sä Åbo, että masentunut äiti voi kuvitella ettei saamansa apu riitä, kun haluaisi olla parempi, mutta syyttää itseään kaikesta ja kuvittelee asioita pahemmaksi kuin onkaan, saa helposti asiat kuulostamaankin siltä. Mulle masis aiheutti sen että itkin olevani maailman huonoin äiti kun tiuskaisin lapselle vaikka "joo joo" kun tarpeeksi kauan jotain huusi. Siis todellakin noin pienestä asiasta nousi mun suuhun että tiuskin ja huudan JATKUVASTI. Eli syytin itteäni niin että se oli loppupeliin pahempi kuin olikaan.

Ymmärrätkö sinä, että sille lapselle on ihan sama mitä masentunut äiti kuvittelee, jos hänen saamansa kohtelu ei ole sellaista jota lapsi tarvitsee?

Ja ymmärrätkö myös sen, että täällä netissä ei voi tietää, mikä tilanne oikeasti on, eli liioitteleeko se masentunut äiti vai ei, onko edes masentunut, jne: täältä voi vaan lukea, mitä kukin tilanteestaan kertoo.

Ymmärrätkö sinä, että sille lapselle on ihan sama mitä masentunut äiti kuvittelee, jos hänen saamansa kohtelu ei ole sellaista jota lapsi tarvitsee?

Ja ymmärrätkö myös sen, että täällä netissä ei voi tietää, mikä tilanne oikeasti on, eli liioitteleeko se masentunut äiti vai ei, onko edes masentunut, jne: täältä voi vaan lukea, mitä kukin tilanteestaan kertoo.

Sulla meni ohi ja LUJAA :headwall: Masentunut äiti voi siis KUVITELLA olevansa jotenkin "huono" äiti lapselleen, vaikka lapsi itse olisikin hyvin onnellinen eikä mitenkään "kaltoin kohdeltu"! Eli helposti soimaa itseään että huutaa ja rääkyy koko ajan vaikka ääntä ei olisi korottanutkaan sen kummemmin kuin normaalin hermostumisen verran kerran viikossa esimerkiksi!

Enkä ole missään vaiheessa sanonut tietäväni tämän nimenomaisen ihmisen tapausta tai mikä pitää paikkaansa, mikä ei tässä asiassa. Sinä se taidat olla joka ei kykene näkemään muuta kuin sen oman ajatuksesi tästä.

Sulla meni ohi ja LUJAA :headwall: Masentunut äiti voi siis KUVITELLA olevansa jotenkin "huono" äiti lapselleen, vaikka lapsi itse olisikin hyvin onnellinen eikä mitenkään "kaltoin kohdeltu"! Eli helposti soimaa itseään että huutaa ja rääkyy koko ajan vaikka ääntä ei olisi korottanutkaan sen kummemmin kuin normaalin hermostumisen verran kerran viikossa esimerkiksi!

Enkä ole missään vaiheessa sanonut tietäväni tämän nimenomaisen ihmisen tapausta tai mikä pitää paikkaansa, mikä ei tässä asiassa. Sinä se taidat olla joka ei kykene näkemään muuta kuin sen oman ajatuksesi tästä.

Ymmärsin kyllä. Mutta näin netin välityksellä en voi tietää, KUVITTELEEKO tänne kirjoittava mahdollisesti masentunut äiti olevansa "huono", vai onko hän oikeasti niin "huono" kun kirjoittaa olevansa.

Ja siksi en ala arvailemaan, onkohan tilanne näin vai noin, vaan vastaan sen perusteella mitä näen. Jos joku kirjoittaa käyttäneensä lapseensa väkivaltaa, niin oletan että näin on myös käynyt. Jos joku kirjoittaa karjuvansa lapselleen aina, niin oletan että se on myös totta.

Sitäpaitsi, eihän tämä tähän aiheeseen varsinaisesti liity, ellei masentunut ap sitten kuvitellut koko tönäisyä, verenvuotamista, jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Åbo nyt vain on oikeassa. Tosi fiksuja juttuja olet kirjoittanut.

Toivottavasti ap saisi asiansa kuntoon. Käy niin sääliksi lapsia. :(

Tänks :flower:

En mä yhtään väheksy kenenkään pahaa oloa. Surua siitä, ettei kyennytkään olemaan sellainen äiti kuin haluaisi olla. Itseinhoa siitä, ettei pystynytkään olemaan tätä päivää huutamatta ja tukistamatta, vaikka itselleen pyhästi niin lupasi.

Mutta kun totuus on se, että se lapsi kärsii. Kärsii joka ikisestä tukistuksesta, tuuppauksesta, raivokkaasta huudosta, kirosanasta....Eikä lapsen kärsimystä lievitä se, että äiti itkee itsensä iltaisin uneen.

Jos tilanne on tuollainen, niin äidin velvollisuus on hakea apua, ja varmistaa millä tahansa keinolla se, ettei tuollainen enää toistu. Jos oma yrittäminen, lupaukset yms eivät auta, niin pitää ihan oikeasti miettiä sitä lapsen muualle sijoittamista.

Ei ole helppoa, mutta eiväthän nämä asiat koskaan ole.

Eikä tuollainen kuvailemani äiti ole paha, huono, paska, tms, vaan avun tarpeessa, ikäänkuin sairas. Ne ihmiset, jotka ihan silkasta ilkeydestä ja nautinnonhalusta kohtelevat lapsiaan kaltoin, ovat ihan eri juttu. Niille olisi tilaa saunan takana.

Munkin mielestä Åbo on kyllä tässä asiassa ihan oikeassa. Juuri hiljattain tuli Punainen Lanka, jonka vieras oli kokenut lapsena väkivaltaa eikä sitä lapsen kokemusta tippaakaan lievennä se, että väkivaltaa käyttävä vanhempi on jollain lailla sairas. Se kenties tekee teosta jollain lailla ymmärrettävämmän, mutta ei muuta sitä tosiseikkaa, että väkivaltaa kokeva lapsi kärsii. Vaikka vanhempi kuinka pyytelisi anteeksi ja lupaisi ettei sitä tapahdu enää.

Hienoa on tietysti, jos on hakenut ja saa apua, mutta ilmiselvästi tukitoimet eivät riitä jos väkivalta lapsia kohtaan jatkuu. "anna lapsesi pois"-kommentit eivät varmaankaan auta mt-ongelmaista äitiä, mutta kun lapsi kohtaa väkivaltaa, niin siinä ei olekaan päällimmäinen tarkoitus auttaa äitiä vaan lasta.

Tänks :flower:

En mä yhtään väheksy kenenkään pahaa oloa. Surua siitä, ettei kyennytkään olemaan sellainen äiti kuin haluaisi olla. Itseinhoa siitä, ettei pystynytkään olemaan tätä päivää huutamatta ja tukistamatta, vaikka itselleen pyhästi niin lupasi.

Mutta kun totuus on se, että se lapsi kärsii. Kärsii joka ikisestä tukistuksesta, tuuppauksesta, raivokkaasta huudosta, kirosanasta....Eikä lapsen kärsimystä lievitä se, että äiti itkee itsensä iltaisin uneen.

Jos tilanne on tuollainen, niin äidin velvollisuus on hakea apua, ja varmistaa millä tahansa keinolla se, ettei tuollainen enää toistu. Jos oma yrittäminen, lupaukset yms eivät auta, niin pitää ihan oikeasti miettiä sitä lapsen muualle sijoittamista.

Ei ole helppoa, mutta eiväthän nämä asiat koskaan ole.

Eikä tuollainen kuvailemani äiti ole paha, huono, paska, tms, vaan avun tarpeessa, ikäänkuin sairas. Ne ihmiset, jotka ihan silkasta ilkeydestä ja nautinnonhalusta kohtelevat lapsiaan kaltoin, ovat ihan eri juttu. Niille olisi tilaa saunan takana.

:flower:

Kokemuksen syvällä rintaäänellä: väkivaltaisen naisen voi olla vaikea saada apua. Terveydenhuollon ammatti-ihmisetkin saattavat vähätellä ja selittää parhain päin, vaikka itse sanoisi olevansa huolestunut esim. siitä, miten kohtelee lapsiaan.