Satutin lasta.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kamala äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ap:n lapset kerran muuten joutuisivat kärsimään henkisestä ja/tai fyysisestä väkivallasta niin mikseivät he voisi mennä tukiperheeseen siksi aikaa, että ap saisi hoidettua asiansa kuntoon? Tai jos ei tukiprheeseen niin vaikkapa mummon tai jonkun sukulaisen luo. Saisi äitikin nähdä lapsiaan samalla, kun selvittää ongelmiaan terapian ym. avulla.

Muoks, onko se tukiperhe vai sijaisperhe? No, ymmärtänette kuitenkin pointin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mitä sinä tiedät terveydestäni? Stressistä, sen sellaisesta? Et mitään, anteeksi nyt kovasti, mutta et tiedä.

Oletko sä vakavasti masentunut?
Niin että mussuti mussuti vaan itsellesi, kaikki ei ole niin kuin SINÄ. Kaikkien voimavaratkaan ei ole niin kuin SINULLA. 2 isovanhempaa arjessa mukana on ERITTÄIN hyvin. Ja toki hain itsekin päivähoitopaikkaa lapselle pahassa vaiheessa. Mutta arvaas mitä, sain sen 4 kk odottamisen jälkeen jolloin perheemme sai jo muuta apua. Ota ne lasit pois silmiltä, maailma ei ole niin reilu paikka kuin luulisit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ap:n lapset kerran muuten joutuisivat kärsimään henkisestä ja/tai fyysisestä väkivallasta niin mikseivät he voisi mennä tukiperheeseen siksi aikaa, että ap saisi hoidettua asiansa kuntoon? Tai jos ei tukiprheeseen niin vaikkapa mummon tai jonkun sukulaisen luo. Saisi äitikin nähdä lapsiaan samalla, kun selvittää ongelmiaan terapian ym. avulla.

Jos ei ole tukiverkkoa niin vaikea sinne mummon luo on mennä. Toki ajatus kuulostaa hienolta, mutta ei se ole todellakaan niin yksinkertaista että mennään vaan tukiperheeseen.

Tuo on ihan totta. Jos äiti, kuten tuossa mainitsemassani Punaisessa Langassa, on mt-ongelmainen ja väkivalta johtuu siitä, niin se ei lainkaan muuta sitä faktaa, että lapsi ei silti saa joutua kohtaamaan minkäänlaista väkivaltaa. Ehkä hän aikuisena sitten pystyy järjellä selittämään sen, että väkivalta on johtunut mielenterveyden ongelmasta eikä äidin pahuudesta, mutta lapselle se on ihan sama mistä se johtuu se väkivalta. Mun mielestäni väkivalta on aina väärin ja tuomittavaa. Ja jos ei voi elää niin, ettei vahingoita lapsia, niin sitten tosiaan ainoa keino on lasten huostaanotto.

Joo joo, tuota asiat ei oo niin musta-valkoisia!

Lapsen ei pitäisi kohdata väkivaltaa tms.

Mutta ei lapset ole niin heikkoja että heidän mielensä särkyisi jostain yhdestä kerrasta. Minä itse koin ensimmäisen kerran isäpuolen ahdistelua ollessani n.10vuotias! sitä jatkui siihen asti kun täytin 18(muutin pois kotoa) hän yritti useamman kerran raiskata minut,hiplasi, uhkaili, toisaalta lupaili ties mitä jos vaan annan. painosti mut hiplaa häntä.

Mut mä tappelin vastaan joka kerta! eikä hän siis saanut raiskattua ikinä. Tästä huolimatta olen selvinnyt ilman terapiaa,ilman lääkityksiä, olen kouluttautunut ja onnellinen. Niin koska alusta asti olin sitä mieltä että isäpuoleni on sairas eikä vika ole minun. Olen myös avoimesti puhunut tästä alusta lähtien.

Mutta tuota vuosien ahdistelua pahempi oli se että kun ekan kerran uskalsin avata suuni äidille(n.11vuotiaana) hän ei uskonut minua(hänelle olin pidempään vihainen).

Että tässä maassa on kyllä paljon surkeampiakin kohtaloita kuin mitä ap:n lasten kohtalo, ja silti ihmisestä voi kasvaa normaali. Joten vaikka väkivalta on väärin ei silti ole niin musta-valkoista että lapsi ois aina vakavasti traumatisoitunut jos jotain tapahtuu.