Sanotteko parturi vai kampaaja? Oletko nainen vai mies?

Parturi vai kampaaja naiselle?

• Parturi, olen nainen

Ääniä: 6 42,9%
  • Kampaaja, olen nainen

Ääniä: 9 64,3%
  • Parturi, olen mies

Ääniä: 1 7,1%
  • Kampaaja, olen mies

Ääniä: 1 7,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    14
No tämä on ihan perua sieltä kun ennen vanhaan piti koulussa valita, opiskeletko miesten hiuksia vai naisten hiuksia, eli valitsit joko parturin tutkinnon tai kampaajan tutkinnon. Nykyään sinusta tulee Parturi-Kampaaja. Jos minä menen hiuksiani laittamaan, minä menen Kampaajalle. Terv. Parturi-Kampaaja

[QUOTE="huoh";24119445]No meinaatko että mäkään alan siitä asiakkaalle päin naamaa mäkättämään? Totuus on se, että oikeaoppisesti nuo sanat menevät merkityksineen noin. Sillä ei ole mitään väliä missä sä asut tai mitä sanaa sä käytät, koska sillä ei ole mitään todellisuuspohjaa. Enkä muutenkaan usko että kaikki te pohjanmaalaiset käytätte sanaa parturi, ei mun mummo ainakaan käytä.

Mä ymmärrän että sulla on aina tarve olla oikeessa, mutta nyt se tarve ei vaan auta vaikka kuinka intät. :)[/QUOTE]

Mä kerron mitä sanaa mä käytän ja mitä sanaa mun irl tuntemat ihmiset käyttää. Aivan sama teidän oikiaoppisuudet. Näin vain on.

[QUOTE="huoh";24119501]What ever, mä en jaksa sun kanssa alkaa vääntämään vaikka sä sitä niin rakastaisitkin. :D Pölhö mikö pölhö kun ei edes fakta mene perille. :D[/QUOTE]

Niin missä mä kielsin faktan ja missä mä kysyyn faktaa. :whistle:

[QUOTE="vieras";24119510]Mutku ei niin voi sanoa, kun se on väärin, tulee pian arvon kampaajalle paha mieli jos alhaiseksi parturiksi kutsutaan :D[/QUOTE]

Mä taisin jo mainita että olen parturi-kampaaja, joten mulle on ihan sama kummalla nimikkeellä musta puhutaan. :)

Itkettää se että kaikki mahdollinen pitää sukupuolisoida. Niinko jos parturi on miehille ja kampaaja naisille, minne ne ihmiset menee jotka ei koe olevansa kumpaakaan?

Parturi se on. Kun mä menen sinne, on tarkoitus että mun pääni parturoidaan elikäs hiukset leikataan.

Mitään käherryksiä ja pahanhajuisia lakkapilviä en huoli, ne kuuluva kampaamon puolellle.

• Tykkää
Reactions: famipala
Mulle selvisi vasta joskus aikuisena, että tosiaan on tapana sanoa parturi vain miehille. Itse puhun kyllä vieläkin vain parturilla käynnistä sukupuolesta riippumatta, koska se "kampaaja" kuulostaa sellaiselta 50-luvun käynniltä jossa vain kampaillaan tukkaa. Enkä tunne yhtäkään naista (saatika miestä) joka kävisi vain kampauttamassa tukkaansa!

Sanon parturi koska hiuksiani vain aina leikataan eikä muuta hiuksilleni tehdä.
Ja vaikka tehtäis jotain muutakin, käytän parturisanaa koska yleensä hiuksia leikataan myös silloinkin.

Jos tehtäis pelkkä kampaus ilman hiusten leikkaamista, sitten käyttäisin kampaajasanaa.

Yhteistyössä