Miksi mies aina kehuu toisia naisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosi on, ja kaikkein heikoin itsetunto on ap:n miehellä, jonka pitää painaa vaimoaan alas noin lapsellisella ja läpinäkyvällä tavalla.

Joo noin huonoitsetuntoinen jätkä mies tietää että ei saa ketään muuta kuin alistamiseen tottuneen toisen huonoitsetuntoisen naisen.

Niin kuin tuo mies tunteella sanoin: Joka hetki todistaa yhdessäololla että rakastaa. Tai ei rakasta.

Ap mies ei selkeesti rakasta ketään. On niin kuin vanhassa piirroskohtauksessa.

Vaimo lihava ,talon emäntä kantaa kahta ämpäriä..
Mies polttaa piippuaan ja toteaa toiselle piippu miehelle.

" Mun vaimoni ei ole kaunis. Mutta TARKOITUKSEN MUKAINEN. " Toinen nauraa päälle käh käh..

Viimeksi muokattu:
Väitätkö ettei vaimosi olisi huolissaan, jos kohtelisit häntä kuin aloittajan mies kohtelee naistaan? Kehuisit muita naisia seksikkääksi vaimosi ja yhteisten tuttaviesi kuullen? Sanoisit vaimollesi että näit naisen jolla oli "hyvä perse" tai "hyvät tissit"? Sanoisit että vaimon ulkonäkö on sellainen ettei hänestä voi kukaan mies pitää?

Minusta sinun vaimosi kuuluisi huolestua jos häntä noin kohtelisit. Ja niin kuuluu huolestua aloittajankin, joka tuollaista kohtelua katselee.

Ja tuosta heikosta itsetunnosta, minusta heikko itsetunto on sellaisella joka tuollaista kohtelua suostuu sietämään. Ei se kerro mitään hyvästä itsetunnosta jos kuuntelee tuollaista hiljaa, päinvastoin.

Ei kuulu huolestua, hän tekisi johtopäätökset kuten aikuisen naisen täytyykin tehdä. Ei hän ole minusta riippuvainen, itsenäinen nainen ja ylpeä siitä mitä hän on.

Emme elä vankilassa vaan vapaassa maailmassa jossa jokainen voi tehdä halutessaan mitä vain. Mielestäni meidän tulee kunnioittaa kaikkia ympärillä olevia ihmisiä, toivoa parasta että se riittäisi hyvään tasapuoliseen elämään. Voin toivoa jotain toisilta ihmisiltä mutten voi pakoittaa ihmisiä tekemään kuten haluan, en ole narsisti. Vaimo saa vapauden tehdä kuten haluaa, on sitten oma asiani voiko elää asioiden kanssa joka tuo ajatus tuo tullessaan.

Tällähetkellä kaikki on hyvin, toivon että myös huomenna. Jos hän alkaisi usein verrata minua muihin miehiin miettisin ensin miksi, mikä on se tarve joka laittaa hänet tekemään noin. Voihan olla että hän olisi minuun jotenkin tyytymätön. Tuo aiheuttaisi itsetutkiskelun niin itseni kanssa mutta myös elämämme suhteen.

Varmasti on kohtalaisen helppo löytää komeampia miehiä kuin minä, elämä on vain kokonaisuus ei pelkkää muotinäytöstä. Nainen saa vapaasti valita, en kahlehdi ketään vierelleni, elämä on valintojen summa. Vaimoni ajattelee ihan samoin.

Vanha kansa usin sanoi: Siitä puhe mistä puute.

Miehen halutessa kauniita naisia sänkyynsä hänen pitää ottaa niitä sänkyynsä. Ensin erota entisestä vaimosta ja käytävä läpi asioita kasvaakseen miehenä. Olisiko tuollainen ero epäkypsästä miehestä huolestumisen arvoista? Minusta ei olisi, kamat kasaan jos noin käy ja ylpeästi eteenpäin surkuttelematta. Jos vaikka se kypsempi mies jostain löytyisi jos sellaisen haluaa.

Viimeksi muokattu:
Minusta tuollainen sovinistinen käytös osoittaa mieheltä alistamisen halua ja sitä, että hän ei hyväksy naista sellaisena, kuin hän on. Todennäköisesti miehesi olisi oikeasti todella mustasukkainen, jos hän näkisi sinun kulkevan ihmisten ilmoilla tiukassa topissa, korkokengissä ja vesirajaan asti ylettyvässä nahkahameessa. Tällaisen miehet esineellistävät naisia ja arvottavat heitä vain ulkonäöllisistä syistä. Voi olla, että he ovat oppineet tällaisen lapsuudenkodistaan (sovinistimies ja alistunut kotiäiti).

Tällaiselle miehelle voi käydä niin, että kun intohimon huuma alkaa laantua parissa vuodessa, niin mies pitää sitä naisen syynä -> jos nainen olisi seksikkäämmän näköinen -> sängyssä olisi edelleen yhtä intohimoista kuin alussa -> koska nainen ei halua muuttua -> tilanne vaimon syytä -> on oikeutettua, että vaimolle kommentoidaan vinkkinä seksikkäiden naisten ulkonäköä.

Tällöin miehelle ei tule ollenkaan mieleen, että syytä voisi olla myös hänessä. Tällaiselle sovinistiselle miehelle ei tule ollenkaan mieleen, että kun sängyssä alkaa tuntua tylsältä, niin voisi miettiä, että mitä ihan itse voisi tehdä toisin -> teen enemmän kotitöitä ja kannan vastuuni yhteisestä taloudesta -> annan huomiota ja osoitan mielenkiintoa vaimoa kohtaan -> panostan vapaa-aikaan ja siihen, että edellytykset intohimon säilymiselle löytyy -> muistan romanttisen puolen ja muistan kertoa rakastavani häntä -> annan vaimolle kehuja hänen kauneudestaan ja muistan olla kiitollinen suhteestamme -> haluan itsekin näyttää seksikkäältä vaimon edessä, joten panostan ulkonäkööni -> mietin, että mitä itse voisin tehdä sängyssä toisella tavalla, jotta tulisin paremmaksi rakastajaksi ja jotta sängyssä se hauskanpito säilyisi -> vaimokin on innokas eikä tulisi hänelle mieleenkään pihdata

Mies saa vilkuilla muita naisia ihan niin kuin naisetkin saavat vilkuilla muita miehiä, mutta sen pitää olla toista kunnioittavaa. Mies ei saa toljottaa suu auki vieraita naisia, kun oma nainen kulkee rinnalla. Samoin yhteisissä illanvietoissa omaa naista ei hylätä minnekään nurkkaan viihtymään itsekseen.

Ensimmäinen askel on se, että vaadit miestä lopettamaan epäkunnioittavan käytöksensä. Jos kerran rakkautta on, niin miksi heti lähteä heivamaaan mies pois ulko-ovesta. Pitää tehdä selväksi, että missä ne omat rajat menevät ja mitä toiselta on valmis hyväksymään. Kaikkea ei tosiaankaan tarvitse sietää. Koska teillä ei ole lapsia, niin aina on mahdollista lopettaa suhde, jos mies ei halua nähdä eikä ymmärtää omaa käytöstään. Silloin kannattaa laittaa mies kiertoon kasvamaan ja kypsymään pojasta mieheksi.

Miehen halutessa kauniita naisia sänkyynsä hänen pitää ottaa niitä sänkyynsä. Ensin erota entisestä vaimosta ja käytävä läpi asioita kasvaakseen miehenä. Olisiko tuollainen ero epäkypsästä miehestä huolestumisen arvoista? Minusta ei olisi, kamat kasaan jos noin käy ja ylpeästi eteenpäin surkuttelematta. Jos vaikka se kypsempi mies jostain löytyisi jos sellaisen haluaa.

Kyllä minusta normaali ihminen suree pitkän suhteen ja läheisen ihmisen menettämistä siinäkin tapauksessa, että se toinen olisi paskapää. Minun mielestäni ei olisi kovin tervettä vain jatkaa ylpeänä ja surkuttelematta. On täysin luonnollista huolestua mahdollisesta erosta, vaikka se ero olisikin askel parempaan. On se silti rankka paikka aluksi. Jos kyseessä olisi jokin lyhyt suhteen alku vasta, niin sitten voisi sanoa että kenkää vaan ja murheet pois, mutta ei se pidemmässä suhteessa ihan noin näpsäkästi mene.

Viimeksi muokattu:
Kyllä minusta normaali ihminen suree pitkän suhteen ja läheisen ihmisen menettämistä siinäkin tapauksessa, että se toinen olisi paskapää. Minun mielestäni ei olisi kovin tervettä vain jatkaa ylpeänä ja surkuttelematta. On täysin luonnollista huolestua mahdollisesta erosta, vaikka se ero olisikin askel parempaan. On se silti rankka paikka aluksi. Jos kyseessä olisi jokin lyhyt suhteen alku vasta, niin sitten voisi sanoa että kenkää vaan ja murheet pois, mutta ei se pidemmässä suhteessa ihan noin näpsäkästi mene.

No ei tietysti mene, tiedän kokemuksesta.
Viisivuotta meni kunnes täysin toivuin.
Silti en kadu päätöstäni, nyt kaikki on paljon paremmin. En ole normaali :)

Aina kannattaa jatkaa ylpeänä ja surkuttelematta. En koskaan kuvittele olevani paras vaihtoehto yhdellekkään naiselle, en myös ajattele että naiseni olisi paras vaihtoehto minulle. Maailma on suuri paikka, ihmisiä riittää. Olen yksi monista, en siis tärkeä.

Olen tyytyväinen kun löysin nykyisen vaimoni, nautin tästä kaikesta niin kauan kun luoja suo.
Voi olla että tämä suhde loppuu jo huomenna tai voi kestää 40 vuotta..kaikkea tuolta väliltä.
Meidän pitää olla valmiita myös luopumaan siitä mitä olemme saaneet, nauttia kun saamme kokea jotain tässä hetkessä. Itkeä saa kun jotain menettää. Vanhan loppu on kuitenkin aina uuden alkua vaikka se koskeekin. Kasvattaa, opettaa nöyrtymään, auttaa ymmärtämään.

Silti sanon, leuka ylös ja ylväänä eteenpäin niin kauan kun elämää riittää :)

Viimeksi muokattu:
Syy miksi rakastan miestä on yksinkertaisesti se, ettei hän alkuaikoina, jolloin häneen rakastumaan menin tuollainen vielä ollut (tai sitten ei vain todellista puoltaan näyttänyt). Jos mies olisi jo silloin moista harrastanut niin eipä olisi tarvinnut soittaa mulle uudestaan. Nyt siis kuitenkin tilanne on muuttunut, mutta rakkauteni ei (valitettavasti) ole yhtä nopeasti kadonnut. En sitten tiedä, miten olen miehelle liikaa valtaa antanut. Tottahan se voi olla, mutta kun koko juttu on paisunut muutamasta pienestä kehusta ympäri vuorokautiseksi nälvimiseksi, niin tuntuu siltä, ettei siinä oikeen olisi mitään voinut tehdä. Ehkä sitten huomaa, etten moista siedä jos ero on tullakseen.

Siis hetkinen, en ymmärrä. Miehesi ei selkeästi rakasta sinua, mutta itse väität ettei rakkautesi miestäsi kohtaan ole kadonnut. Siis mitä? Rakastat miestäsi, vaikka hän haukkuu ja mollaa sinua.

Mietipä nyt oikein tarkkaan, MIKSI rakastat miestäsi. Vai uskotteletko vain itsellesi että muka rakastat ihmistä, joka kohtelee sinua hävyttömästi eikä selvästikään rakasta sinua.
Newsflash: ei rakkaus ole tuollaista. Suhteestanne on rakkaus kaukana.

Anna siis yksikin hyvä syy, miksi rakastat miestäsi. Ja syyn pitää olla sellainen, että se "hyvittää" miehesi tylyn ja ruman käytöksen sinua kohtaan. No, löytyikö sellaista syytä? Ei varmaankaan.
Eikä syyksi kelpaa "on meillä joskus hyviäkin hetkiä/ mies on joskus tosi ihana", koska tiedoksesi: hyvässä parisuhteessa hyviä hetkiä on JOKA PÄIVÄ, ei vain JOSKUS.

Nyt ap itseäsi niskasta kiinni ja eroon tuollaisesta henkistä väkivaltaa harjoittavasta iljetyksestä!!

Ja kysy itseltäsi ihan ajatuksella: MIKSI RAKASTAN IHMISTÄ, JOKA EI RAKASTA MINUA?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja YÖÖKK;10822770:
Anna siis yksikin hyvä syy, miksi rakastat miestäsi. Ja syyn pitää olla sellainen, että se "hyvittää" miehesi tylyn ja ruman käytöksen sinua kohtaan. No, löytyikö sellaista syytä? Ei varmaankaan.
Ei ole olemassa hyvää eikä pahaa syytä. On yhdentekevää mitä ajattelee.
Rakastuminen on vaistotoiminto, ja kun se on alkanut se ei tahdonvoimalla lopu.

Esimerkki vaistoihin perustuvasta käyttäytymisestä: Petopistiäinen…
Tämä vaikuttaa älykkäältä toiminnalta, mutta se on täysin mekaanisesti koodattu petopistiäisen geneettiseen käyttäytymiseen.
…se vie toukan alkuperäiselle paikalle ja tarkistaa pesän jälleen. Vaikka sata, tai tuhat kertaa. Se ei koskaan opi, että pesä on tarkastettu jo aiemmin. Käyttäytyminen on vaistomaista, koodattu kaikkiin tämän lajin petopistiäisten rakenteeseen samalla tavalla.
Eikä syyksi kelpaa "on meillä joskus hyviäkin hetkiä/ mies on joskus tosi ihana", koska tiedoksesi: hyvässä parisuhteessa hyviä hetkiä on JOKA PÄIVÄ, ei vain JOSKUS.
Tai hanhi: Se nostaa pesästä vierineen munan takaisin pesään. Äidillistä ja huolehtivaa käyttäytymistä? Ei.
Lue lisää: Vaisto ? Wikipedia

Mun exäni oli tuommonen kans. Nyt, kun olemme olleet erossa jo pitkään, olen saanut vertailukohteita ilman tunnekuohuja ja loukkaantumisia muistakin miehistä. Olen tajunnut, jotta tuo äijäni oli epävarma omasta miehuudestaan, ulkonäöstään jne. Hän pelkäsi sisimmässään, jotta minä olen liian kaunis ja hän voi minut menettää sen vuoksi. Hän latisti itsetuntoani alitajuisesti, jotta olisin ollut hänen vallassaan paremmin.

Kyllä se minuun noin tepsikin. En ollut suurissa luuloissa muutoinkaan itsestäni, mutta tuollaisessa käsittelyssä todellakin tunsin itseni kaikin tavoin epäonnistuneeksi yksilöksi, jota tuo komistus armosta sieti. Tänä päivänä tiedän kuitenkin, jotta oli nuorena kaunis ihminen, hyväluontoinen ja ihan yhtä fiksu ja älykäs kuin muutkin. Olisinpa tajunnut nämä asiat silloin nuorena, elämä olisi ollut paljon helpompaa.

Itsestään epävarma ihminen tarvitsee pönkäkseen toista. Toisen kustannuksella hän ruokkii egoaan - halpamaista.

Jollette todella ole vielä jälkikasvua väsänneet, tällä järjellä ja kokemuksella katselisin sinuna fiksumman kumppanin.

minullakin oli samanlainen poikaystävätapaus teininä. Ensimmäinen poikkis oli ja vuoden verran yhdessä oltiin. Muistan tämän suhteen vieläkin koska taisin saada jotain alemmuuskomplekseja pojan kohtelusta. Hän nälvi minua joka päivä kehumalla muita jatkuvasti. Muutaman kerran ihan oikeasti sanonut jopa tälläistä että haluaisi panna mielummin tuota naista telkkarista, tai mielummin joitain kavereitani jos saisi mahdollisuuden koska "olin oikeasti vitun ruma ämmä" poika oli selvästi saanut isältään sovinistisen kasvatusmallin. Pojan äitikin ei vaikuttanut olevan kunnossa

En mäkään usko, että mua rakastetaan suhteessa sellaisena kuin olen. Se on harvojen herkkua. Kuinkahan alas mun olisi rimaa laskettava, että kelpaisin miehelle kaikkine vikoineni, sellaisena kuin olen? En varmaan sietäisi sellaista miestä, joka olisi siis yhtä viallinen kuin minä, eikä voisi valittaa mulle puutteistani. Olenhan varsin riittämätön tapaus noin parisuhdemielessä. Jos aloittaja (vaikka onkin vanha ketju) toivoi miestä, jolle hän riittää sellaisena kuin on niin ehkei hänkään hyväksy miestä vikoinensa? Emme tiedä mitään siitä. Yleensä se virsi menee niin, että mun puutteet on hyväksyttävä, mutta mä en hyväksy tuon toisen puutteellisuuksia. Vali vali.

Meillä sama juttu.. Avopuolisoni kehuu muita naisia minkä kerkeää ja sanoo heitä täydellisiksi. Hän on laskenut minun itse tuntoa roimasti puheillaan ja teoillaan haukkuen ja alistaen minua. Kaikki muut naiset ovat parempia, kauniimpia ja parempi kroppaisia kuin minä ja haluaisi että minulla on samanlainen kroppa kuin jollain elokuvassa alastomana naisella, sitten hän vain sanoo että " parempi kroppaan tuo on kuon sinulla, mutta kaikkea ei voi saada. Jos meille tulee riitaa, hän haukkuu minua huoraksi ja hyödyttömäksi ( myös kavereiden aikaan ). En tiedä mitä tekisin asian kanssa.. En tiedä rakastanko miestäni enää mutten osaa irtautua suhteesta. Apua?!

Niin paljon pitää itseään rakastaa ettei anna oman rakkaan minänsä voida huonosti.

Hyvät naiset. Te ette ole riippuvaisia miehestänne. Halutessanne voitte poistua takavasemmalle suhteesta jossa mies on ääliö. Sama koskee miehiä huonossa suhteessa.

Mies joka arvostelee naistansa julkisesti ja kuolaa muitten naisten perään törkeästi ja vie vaimon itsetunnon haukkumalla hänen ulkonäköään ja arvostelemalla sitä on nollamies. Nolla mies ja nolla isä joka ei ole ansainnut lapsia eikä parisuhdetta. En viitsi käyttää sika-sanaa koska se on jo vähän kulunut. Mieheltä puuttuu käytöstavat.

Olen eronnut aikanaan ääliöstä ja voin hyvin. Hän ei pelkästään kuolannut naisten perään vaan kävi paneskelemassa heitä. Kaikenlaiset kelpasivat.

Miten vapauttavaa oli erota ja alkaa rakastamaan omaa itseänsä ja huolehtimaan omasta hyvinvoinnista. Se on vain omasta viitseliäisyydestä kiinni pääseekö lähtemään omaan parempaan elämään. Voi hele...i näitä juttuja. Mitä ääliöukkoja!!!

Kysynpä vaan; miksi kukaan viitsii edes miettiä tuollaisen törpön kanssa elämistään.
Pihalle koko miehenkuvotus katselemaan niitä ihania naisiaan.
Alistua voi ja ruikuttaa lopun elämänsä, jos se on niin ihana.
Miehelläni on tapana kehua toisia naisia minusta jo turhan usein ja epämukavalla tavalla, kuten vaikkapa silloin, kun olemme viettämässä iltaa hänen ystäviensä ja heidän kumppaneidensa kanssa. Hän saattaa ottaa puheeksi jonkun ohikulkijan tai lehdessä paistettelevan naisen "hyvät tissit" tai "perseen" ja kehua näkemäänsä koko illan. Minulle tulee siitä todella vaivautunut ja hölmö olo. Hänen ystävänsä eivät ole koskaan menneet moiseen mukaan heidän omien tyttöystäviensä ollessa läsnä. Minusta tuntuu aina, että hekin ovat jotenkin vaivautuneita. Mietin pitkään, olenko vain liian herkkä ja onko oikein pahoittaa mielensä, kunnes erään mieheni kaverin tyttöystävä kertoi minulle, että hänestä mieheni puheet ovat todella ala-arvoisia minua kohtaan. Silloin aloin vasta kunnolla ajatella asiaa.

Sama toisten kehuminen ja ylistys jatkuu kotona. Mieheni osoittaa minulle lehdistä, tvstä ja muualta, minkälainen hänestä on kaunis nainen. Yleensä nämä ovat photoshopatun näköisiä silikonirintoja. Minulla on aina ollut lyhyet hiukset ja alkuaikoina mieheni piti niistä. Nyt hän jaksaa jauhaa, miten pitkät hiukset ovat kauniimmat ja ettei kukaan mies pidä lyhythiuksisista naisista. Joskus hän saattaa jopa muistella, miten hyvä hänen exänsä oli sängyssä, mikä on minusta jo todella loukkaavaa. Itse tiedän, että jos alkaisin mieheni taidoista jotain näristä seurauksena olisi varmasti pahin huuto ikinä.

Kun avauduin tästä eräälle ystävälleni, sain tietää, että hänen miehensä tekee ihan samanlaista. Olemmekin yrittäneet yhdessä pohtia, mikä siinä mahtaa olla, sillä kummatkin miehet suuttuvat, jos huomautamme heille asiasta, eivätkä nää siinä mitään syytä meille pahoittaa mielemme. Kun olemme sitten alkaneet vaivihkaan kehua muita miehiä, omamme loukkaantuvat ja asiasta varmasti saa myös kuulla. Näköjään sitten heidän mielestään on ihan ok, että miehet ylistävät kumppaneilleen muiden naisten paremmuutta, mutta jos naiset tekevät niin on se taas hyvin tökeröä.

Pakko kysäistä, että ovatko omamme ainoita vai onko tämä jotenkin yleistä miehille? Itse olen jopa miettinyt mieheni jättämistä. Rakastan häntä, mutta minulle hänen muiden kehumisensa kuulostaa siltä kuin hän sanoisi "katso tuota naista, tuollainen haluaisin sinunkin olevan". En tunne enää, että minua rakastettaisiin sellaisena kuin olen. Kaiken lisäksi ystäväni sai hiljattain miehensä kiinni etsimästä netistä seuraa. Tuntuukin siltä, että tuo muiden kehuminen todella kertoo siitä, että omaan kumppaniin ollaan kyllästyneitä ja salaa halutaan uusi ja jännittävä nainen tilalle. En oikein tiedä, mitä minun pitäisi tehdä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä