Sanokaa, että on urbaanilegendaa, että joku HERÄTTÄÄ täysiaikaisen, terveen vastasyntyneen syömään!

  • Viestiketjun aloittaja tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti
..
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Eipäs ihme että diabetes on lisääntynyt kun tätäkin ketjua lukee.. kyllä sitä verensokerin heilahtelun vuoksi aikuinenkin tarvitsee suuhunsa jotain 3-4 h välein.
ei todellakaan tarvitse aikuisen syödä lähellekään 4 tunnin välein. ja verensokerikaan ei heilahtele kun syö oikein
 
Jep
Mä imetin alussa, varsinkin päiväaikaan 2 ja yölläkin 4 tunnin välein, koska vauva oli syntyessään niin iso ja niillä tahtoo sokerit tippua vaarallisen alas. Mutta en kuitenkaan viikkoja tuota jatkanut, alussa vaan.
 
bb
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Eipäs ihme että diabetes on lisääntynyt kun tätäkin ketjua lukee.. kyllä sitä verensokerin heilahtelun vuoksi aikuinenkin tarvitsee suuhunsa jotain 3-4 h välein.
ei todellakaan tarvitse aikuisen syödä lähellekään 4 tunnin välein. ja verensokerikaan ei heilahtele kun syö oikein
Millainen mahtaa pinna olla sinulla? :)

1.Säännöllisen ruokailun sosiaalisia etuja ovat mm. mielialan vähäisempi vaihtelu. Nälkäinen ihminen on helposti kärttyisä, kun verensokeri on alhaalla. Pinna lyhentyy ja helpot asiat muuttuvat yhtäkkiä vaikeammiksi. Työkykykin alenee, kun tarkkaavaisuus heikkenee nälkäisenä ja keskittyminen vaatii enemmän energiaa. Aivot tarvitsevat toimiakseen energiaa. Työssä jaksaakseen kannattaa siis syödä säännöllisesti ja terveellisesti. Suositeltava ruokailuväli on 3-4 tuntia. Pieniä välipaloja on hyvä varata työpaikalle mukaan. Hyviä välipaloja ovat hedelmät, jogurtti ja voileivät, joita voi nauttia silloin tällöin, kun siltä tuntuu. Makeiset, sokeripitoiset virvoitusjuomat ja leivonnaiset eivät yleensä tuo samaa hyötyä kuin nämä terveellisemmät välipalat, sillä vaikka viinerin jälkeen ajatus jonkin aikaa luistaakin kirkkaasti, saa verensokeripiikki aikaan sen, että verensokerin taso myös laskee pian, ja usein vieläpä lähtötasoa alemmas. Silloin alkaa taas heikottaa ja keskittyminen työhönon hankalaa.
 
tadaa

Tämä ketju on varmaan ihan vitsi? Jos ap on tosissaan, niin et ihan kamalasti ole vauvoihin liittyviä asioita opiskellut?

41+2 terve, noin nelikiloinen vauva ja todellakin on syöty alusta asti säännöllisesti.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja tuli mieleen:
Ja jatkokysymys...Miksi? :ashamed:
mitäs jos verensokeri laskee liian alas ja ei jaksa enää herätä? joutuu sairaalaan? paino ei lähde nousuun? kasvu? aattelepa nyt ite!
mein neiti kun oli lähemmäs 4 kg annettiin neuvolasta ohje, että ei tarvii enää herättää..
 
juu en tosiaan tajua tuota... minulla on kaksoset syntymä paino oli A.2550g B.2034g ja ei kyllä kukaan sanonutkaan että pitäisi herättää syömään ja en todellakaan olisi herättänyt syömään vaikka niin olisi sanoneet. pojat söi tosi hyvin ja heti alkuun nukkui yöllä 6h ja päivälläkin nukuttii 5h päikkäreitä ja pikkasen alle 2kk nukku jo koko yön 10h hyvin kasvoivat ja kehittyivät muutenkin. Neuvoni; älä herätä! kyllä se lapsi herää kun nälkä tulee :)
 
juupassaapas
Esikoista en herätellyt, nukkui pisimmillään n. 5 tunnin putkia. Kuopusta yritin kerran herättää syömään laitoksella ekan yön aikana kun oli nukkunut 6 tuntia. En kuitenkaan saanut hereille vaan heräsi itse syömään nukuttuaan noin 8 tuntia. Sen jälkeen ei enää nukkunut noin pitkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mikä se syy oli?
Lapsen syntymäpaino; 2.8 kg. Täysin terve ja täysiaikainen (rv 40+5).
Sähän olet sanonut että sulla oli raskausdiabetes ja kyllä silloin yleensä joutuu herättelemään ettei vaan verensokeri laskis vauvalla.
Ei ollut ongelmia vauvan verensokerin kanssa enää kotiinpääsyn jälkeen. Eikä sitä toista lasta, joka oli yli 3 kg syntyessään, pitänyt herätellä vaikka mulla silloinkin oli rd.
 
meilläpäin ne jo synnärillä tota hokee ja kiertelee 24/7 lukemassa listoja joihin jokainen merkkaa millon vauva ( tervekin ) on viimeksi syönyt ja pissinyt ja kakkinut ja ties mitä.
toisen lapsen kohdalla se jo PIKKASEN ärsyttikin :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei ollut ongelmia vauvan verensokerin kanssa enää kotiinpääsyn jälkeen. Eikä sitä toista lasta, joka oli yli 3 kg syntyessään, pitänyt herätellä vaikka mulla silloinkin oli rd.
Juu, mutta kun pointtina oli se, että raskausdiabeetikon vauvaa pitää yleensäkin herätellä. Piti herätellä minullakin vaikka sokerit oli koko ajan hyvät. Näin synnärillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei ollut ongelmia vauvan verensokerin kanssa enää kotiinpääsyn jälkeen. Eikä sitä toista lasta, joka oli yli 3 kg syntyessään, pitänyt herätellä vaikka mulla silloinkin oli rd.
Juu, mutta kun pointtina oli se, että raskausdiabeetikon vauvaa pitää yleensäkin herätellä. Piti herätellä minullakin vaikka sokerit oli koko ajan hyvät. Näin synnärillä.
Synnärillä joo, mutta kotona mä tuota likkaa herättelin :D ja syyksi sanoivat painon, eivät mun raskausdiabetesta. Yli kolmekiloisena syntynyttä ei käsketty herätelläedes synnärillä.

Mutta ihan sama.
 

Yhteistyössä