Sanokaa, että on urbaanilegendaa, että joku HERÄTTÄÄ täysiaikaisen, terveen vastasyntyneen syömään!

  • Viestiketjun aloittaja tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kyllä. suositukset ovat sellaisia että neljän tunnin välein herätettäs. meidän vauva ei niin paljoa nukkunu et tollasta olis tarvinnut miettiä, saas nähä kuinka tän toisne kans. kyllä sellaset 5h aion nukkua antaa jos vauva kerran nukkuu mutta liian pitkään ei pidä antaa olla syömättä
 
vieras
Kyllä minäkin olen 4 tunnin jälkeen alkanu herätteleen. Paitsi yöllä en ole kelloa laittanut soimaan. Kyllä minusta se 4 tuntia alkaa olla pisin ruokailu väli ihan pienellä.
 
f
No kyllä mä herätin koska mun lapsi nukkui vastikkaanakin yön syömättä jos en herättänyt. ei siis tullut nälkä ilmeisesti. Neuvolalääkäri käski herättää. 2 kk iästä asti en sitten herätellyt enää...
 
hemuli
Ei ole urbaanilegendaa :/ itseasiassa mulla oli ennen tosi pimee terkkari joka mm. anto naapurille ohjeen herätellä vauvaa (juu täsiaikaista hyvän kokoista ja ihan normaalisti kehittyvää ) :/ yöaikaan syömään jos ei herää itse. Jos se olis ollu tän eka lapsi niin olis varmaan herätelly, nyt tyyty vaan toteamaan että ok eikä sitte herätelly. Et jos tollanen neuvoo kokematonta ekan lapsen äitiä niin miksipä ei toteuttaisi sitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja f:
No kyllä mä herätin koska mun lapsi nukkui vastikkaanakin yön syömättä jos en herättänyt. ei siis tullut nälkä ilmeisesti. Neuvolalääkäri käski herättää. 2 kk iästä asti en sitten herätellyt enää...
Miksi? Ei kai nälkäinen laps nuku?
 
vieras
En ole herätellyt ja sitäpaitsi noi meikäläisen mukelot ei ole edes syöneet, jos eivät ole itse sitä pyytäneet. Eli jos joskus vaikka olisi ollut lähdössä johonkin ja meinasi, että syöttää ensin niin ne ei viitsineet vaivautua. :D

Kätilö kyllä käski 5h unien jälkeen syöttää keskimmäistä, mutta ei se tosiaan syönyt. Ei ole olleet keltaisia kukaan.
 
Minä herätin kesävauvojani. Onneksi. Esikoinen oli saanut 11pv:n ikäisenä lämpöhalvauksen ja neiti ei enää herännytkään syömään. En siis uskaltanut viime kesän helteissä kuopuksenkaan antaa nukkua liian pitkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja GinaGin:
Saako kysyä syytä kokoon?

Kalkkeutunut istukka?
Istukasta ei mainittu mitään, enkä ole tupakoinut tms.

Mä ilmeisesti vaan saan pieniä vauvoja; toinen vauvani oli 3.5 kg ja 54 cm, syntyi rv 41+3 eli paino suhteessa pituuteen ja raskausviikkoihin oli pieni. Kai nuo isän kotimaan geenit vaikuttaa myös.
 
Meilläkin 3. lapsen kohdalla lääkäri kehoitti herättämään 4h välein ja syöttämään pullosta tietyn määrän maitoa, jotta paino lähtisi hyvin nousuun. Syntymäpaino 3070g (41+5) . Erikseen vielä painokontrolli neuvolaan, tai muutoin ei päästäisi vielä kotiin...
 
kättärillä oli joulukussa 05 sellainen sääntö et annettiin herätyskello huoneeseen ja se piti laittaa 3h välein soimaan.
07 kesällä kun toinen lapsi synyt (eri sairaala) ei käsketty herättää ennenkun alko mennä keltaseks sit piti herättää 3h välein syömään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
No kyllä mä herätin koska mun lapsi nukkui vastikkaanakin yön syömättä jos en herättänyt. ei siis tullut nälkä ilmeisesti. Neuvolalääkäri käski herättää. 2 kk iästä asti en sitten herätellyt enää...
Miksi? Ei kai nälkäinen laps nuku?
Nestehukka ja ravinnon puute saa vastasyntyneen uneliaaksi ja liian väsyneeksi syömäänkään. Ei jaksa pysyä hereillä ja käy veltoksi.
 

Yhteistyössä